Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2009, 08:22   #21
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Die zit!
zeker niet mijn beste, lees hierboven
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 08:24   #22
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
allee de flaminganten kunnen Frans lezen maar blijkbaar geen Nederlands schrijven,
ps al eens de Nederlandstalige kranten en fora (hier) gelezen welk een haat boodschappen ze ze schrijven, word toch eens volwassen....
Alle 'extreme' uitspattingen krijgen ook op dit forum stevig weerwerk, hoor. Spijtig genoeg wordt elke evenwichtige oproep tot een onafhankelijk Vlaanderen meteen als 'haatproza' omschreven. De onverdraagzaamheid zit 'm vaak in de reacties daarop.

Of 'snertrepubliekje' nu doelt op Vlaanderen of op België, het maakt niet uit, het is alleszins geen goed argument om een discussie te spijzen zonder 'haatboodschappen'.
Oud 27 augustus 2009, 08:24   #23
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Nou, tsjonge, wat een comeback.

Laatst gewijzigd door Fetai : 27 augustus 2009 om 08:28.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 08:28   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allee de flaminganten kunnen Frans lezen maar blijkbaar geen Nederlands schrijven,
ps al eens de Nederlandstalige kranten en fora (hier) gelezen welk een haat boodschappen ze tegenover de Walen schrijven, word toch eens volwassen....
het verschil is natuurlijk dat de boodschappen die jij wilt zeggen, geschreven zijn door mensen zonder invloed. de boodschappen waar ik het over heb, zijn geschreven door journalisten die door geheel Franstalig België worden gelezen en met dus een volledig andere impact.

in Vlaanderen bestaan er zo geen kranten hoor.
Oud 27 augustus 2009, 08:42   #25
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ps al eens de Nederlandstalige kranten en fora (hier) gelezen welk een haat boodschappen ze tegenover de Walen schrijven, word toch eens volwassen....
Een beetje zoals de oproep om alle N-VA'ers op zee te verdrinken? Zo iets bedoel je?
Oud 27 augustus 2009, 08:46   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals de oproep om alle N-VA'ers op zee te verdrinken? Zo iets bedoel je?
of moord en brand roepen als Vlaanderen zijn bevoegdheden wilt uitoefenen.
Oud 27 augustus 2009, 08:59   #27
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, hij zit nog altijd!
Oud 27 augustus 2009, 09:00   #28
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Om aan te tonen hoe wanhopig de flaminganten zijn om toch nog hun snertrepubliekje te bekomen, volstaat het om volgende twee posts te vergelijken.

Les extrèmes se touchent. Blijkbaar ook in het hoofd en in de redeneerkunst van Zeno. We zouden hem kunnen beschouwen als een soort Dr. Jekyl en Mister Hyde. Op de effe dagen is Brussel een mooie stad, op de oneffe dagen een verloederde stad.

Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2009 om 09:03.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 09:02   #29
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
of moord en brand roepen als Vlaanderen zijn bevoegdheden wilt uitoefenen.
Als je een bloemlezing wil hebben van de haat, moet je op deze link eens klikken.

Het volstaat de titels te lezen, maar de echte haat druipt uit de inhoud.
Oud 27 augustus 2009, 09:10   #30
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Les extrèmes se touchent. Blijkbaar ook in het hoofd en in de redeneerkunst van Zeno. We zouden hem kunnen beschouwen als een soort Dr. Jekyl en Mister Hide. Op de effe dagen is Brussel een mooie stad, op de oneffe dagen een verloederde stad.
En meningen mogen niet veranderen?

Dat gebeurt nochtans. Voor Watergate was Nixon een toffe peer die 49 van de 50 staten achter zich kreeg, achter Watergate kon hij niet snel genoeg de biezen pakken.

Misschien is die Zeno eens naar Brussel geweest intussen.
Oud 27 augustus 2009, 09:18   #31
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En meningen mogen niet veranderen?

Dat gebeurt nochtans. Voor Watergate was Nixon een toffe peer die 49 van de 50 staten achter zich kreeg, achter Watergate kon hij niet snel genoeg de biezen pakken.

Misschien is die Zeno eens naar Brussel geweest intussen.
Ja ja, leg het maar uit.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 09:20   #32
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja ja, leg het maar uit.
Zou jij nu nog op Nixon stemmen?

(goed, ik weet dat deze vraag in Wallonië anders zal beantwoord worden, waar men al generaties lang blijft stemmen op openlijk corrupte politici zoals de nest PS'ers rond Charleroi en Luik)
Oud 27 augustus 2009, 09:50   #33
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Kijk eens aan, BWarrior heeft het zowaar op mij gemunt! En ik vertegenwoordig in hoogsteigen persoon 'de Flaminganten'! Wat een eer!

Bruno, ben jij dat? Of de elfendertigste account van Hans? Blijkbaar de hele nacht gezocht naar een oud citaat van mij... dat je je blijkbaar nog herinnerde. Wie ben jij dus, mysterieuse BWarrior? Het middel om niet meer met oude uitspraken geconfronteerd te worden is natuurlijk een andere nick aannemen hé...

Het is inderdaad zo dat ik mijn beeld van Brussel de laatste jaren volledig heb moeten bijstellen. Reden: ik werk nu in Brussel (zij het niet voor lang meer).

Ik ken Brussel nu véél beter dan X aantal jaren geleden, en wat ik zie bevalt mij niet. Er is heus wat verbeterd t.o.v. 10 jaar geleden, maar ik zie nog steeds veel verpaupering in het centrum van de stad. Ook de buurt waar ik werk is vuil en onderkomen. Praktisch al mijn collega's op het werk zijn het hiermee eens.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 27 augustus 2009 om 09:52.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 10:00   #34
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Kijk eens aan, BWarrior heeft het zowaar op mij gemunt! En ik vertegenwoordig in hoogsteigen persoon 'de Flaminganten'! Wat een eer!

Bruno, ben jij dat? Of de elfendertigste account van Hans? Blijkbaar de hele nacht gezocht naar een oud citaat van mij... dat je je blijkbaar nog herinnerde. Wie ben jij dus, mysterieuse BWarrior? Het middel om niet meer met oude uitspraken geconfronteerd te worden is natuurlijk een andere nick aannemen hé...

Het is inderdaad zo dat ik mijn beeld van Brussel de laatste jaren volledig heb moeten bijstellen. Reden: ik werk nu in Brussel (zij het niet voor lang meer).

Ik ken Brussel nu véél beter dan X aantal jaren geleden, en wat ik zie bevalt mij niet. Er is heus wat verbeterd t.o.v. 10 jaar geleden, maar ik zie nog steeds veel verpaupering in het centrum van de stad. Ook de buurt waar ik werk is vuil en onderkomen. Praktisch al mijn collega's op het werk zijn het hiermee eens.
Inderdaad, Zeno. Het B-strijdertje heeft, gezien zijn recente account, wel erg veel ervaring met politics. Dat valt op.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 10:07   #35
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Inderdaad, Zeno. Het B-strijdertje heeft, gezien zijn recente account, wel erg veel ervaring met politics. Dat valt op.
Inderdaad. Ik ben hier al actief sinds 2002 (steeds onder dezelfde naam) en heb veel ervaring met de kronkelende belgicisten hier op het forum. De meest rabiate komen uit de BUB-vijver. Een zielig belgicistisch partijtje dat nooit van de grond is gekomen en dat inmiddels door interne ruzies is verscheurd. Ze openden de meest hilarische topics als "België wordt weer Unitair!" en deden de meest lachwekkende voorspellingen over het 'einde' van Vlaanderen/Vlaamse beweging/enz...

Om de haverklap doken ze op onder nieuwe namen, die zelfs met elkaar in discussie gingen! Uiteraard waren ze het altijd volmondig eens met elkaar

BWarrior is er dus ook zo eentje. Is er geen mod die dit eens kan uitzoeken?

Laatst gewijzigd door Zeno! : 27 augustus 2009 om 10:08.
Oud 27 augustus 2009, 10:16   #36
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Tot voor kort kwam ik dagelijks in Brussel (tja, ik woon er nu eenmaal naast...), en ik vind het de lelijkste stad die ik ooit gezien heb. Jammer maar helaas. En Bwarrior is Hans volgens mij. Bruno is...anders.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 10:23   #37
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Tot voor kort kwam ik dagelijks in Brussel (tja, ik woon er nu eenmaal naast...), en ik vind het de lelijkste stad die ik ooit gezien heb. Jammer maar helaas. En Bwarrior is Hans volgens mij. Bruno is...anders.
Ik dacht ook eerst dat het Bruno was, maar die zou meer op de man spelen en er de nazi's bij betrekken, denk ik.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 10:27   #38
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Inderdaad. Ik ben hier al actief sinds 2002 (steeds onder dezelfde naam) en heb veel ervaring met de kronkelende belgicisten hier op het forum. De meest rabiate komen uit de BUB-vijver. Een zielig belgicistisch partijtje dat nooit van de grond is gekomen en dat inmiddels door interne ruzies is verscheurd. Ze openden de meest hilarische topics als "België wordt weer Unitair!" en deden de meest lachwekkende voorspellingen over het 'einde' van Vlaanderen/Vlaamse beweging/enz...

Om de haverklap doken ze op onder nieuwe namen, die zelfs met elkaar in discussie gingen! Uiteraard waren ze het altijd volmondig eens met elkaar

BWarrior is er dus ook zo eentje. Is er geen mod die dit eens kan uitzoeken?
Het is zo'n mooi voorbeeld van een contradictio in terminis: De BUB die als pleitbezorger van de eenheid zelf uit elkaar valt door enigheid. Wat een ironie!

Nog meer ironie: Het B-strijdertje heeft een kuil gegraven en is zelf erin gevallen!
Oud 27 augustus 2009, 10:27   #39
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Hier nog een foto van het clubje

Helemaal rechts zie je Ruben Dauphin De Cottenjé d'Udekem d'Acoz. Hij ligt intussen in ruzie met de Grote Leider, Hans, die met de beige broek.

Het heeft zelfs de nationale media gehaald --> http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/a...rtij-BUB.dhtml

Laatst gewijzigd door Zeno! : 27 augustus 2009 om 10:28.
Oud 27 augustus 2009, 10:29   #40
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Jakkes!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be