![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft iedereen recht op vrijwillige arbeid? | |||
Volkomen juist én gewenst |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
volkomen onjuist en ongewenst |
![]() ![]() ![]() |
5 | 23,81% |
onvolkomen vraagstelling |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik liever ook niet, maar zulke geniale opmerkingen zoals die van @lpha kan je toch niet negeren.
Dus, we zetten morgen alle water dicht, alle electriciteit en alle gas. Internet natuurlijk ook. U eerst @lpha.
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() De definitie is nochtans duidelijk:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dwangarbeid Behalve dat armoede niet als een straf wordt geïnterpreteerd, maar als zelfgezocht. Desondanks kunnen we er niet aan onderuit dat de VDAB en RVA dwangarbeid gebruiken. Verwijzingen zijn een procedure waarbij werkzoekenden, na een gesprek met een VDAB-consulent, op basis van een vacature verplicht worden om te solliciteren bij een werkgever. Zo'n verwijzing is niet vrijblijvend: in de uitnodiging wordt uitdrukkelijk verwezen naar sancties die de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) kan treffen, indien er niet op de uitnodiging wordt ingegaan. http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...icitatie.dhtml De definitie is duidelijk. RVA & VDAB = dwangarbeid. Dwangarbeid leidt tot armoede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het mist iets te veel niveau naar mijn smaak. Wie eet er nu in godsnaam aardbeien met bruine suiker ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De RVA en de VDAB zijn een stel bureaucraten.
En als je niet wil gaan werken voor een bepaalde werkgever, ga naar de solicitatie in uw slechtste doen. Spoel even de mond met jenever voor het naar binnen gaan, een mengeling van alle deo's en parfums die je gevonden hebt onder de oksel, en je haar niet gekamd. Voor mannen is het hebben van een slecht geschoren stoppelbaard een must. Een blood and honor Tshirt is een handigheid, of bij gebrek daaraan, een lekker vettig tshirt van een of andere hard metalcoregrindfetishist band. (Ik denk aan Cannibal Corps hier).
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @lpha, gaat U Uw slagroom zelf maken, ga je zelf in die koeietepels knijpen, da's hard werk?
Raf, neen, jouw slagroom is te zoutig. Maar wel bedankt voor het aanbod.
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ge snapt er niks van ( verbaast me niks trouwens), dat is NIET werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik niet werken vind, is met mijn draaibank stalen stukken maken. Hola, we hebben een probleem hier. 2 mensen hebben een ander idee van wat werken eigenlijk is.
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Iedereen moet naar vermogen bijdragen aan de samenleving. Er zijn echter geen objectieve criteria om dat te meten en dus is er ook een deel verdraagzaamheid in deze materie vereist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zal wel een fijnproever vinden die het een werk van liefde vindt.
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
@lpha vindt dat we terug naar het niveau van 10 000 jaar geleden moeten gaan, jagende verzamelende nomaden. Puur in harmonie met de natuur, mammoetjes tot uitsterven jagen en de neven, de Neaderthalers, oppeuzelen. En Eno2, voor zover ik begrepen heb, verwacht hij dat het vliegende spaghettimonster wel voor alles kan/moet zorgen
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je baasje gaat vast heel blij zijn met zoveel onbaatzuchtige inzet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kan Van Dale enige soelaas brengen: werk het; o 1 het werken; arbeid: aan het ~ gaan; te ~ stellen werk geven 2 moeite, inspanning: ~ van iets maken (veel) moeite voor iets doen 3 -en daad 4 -en hetgeen voortgebracht is, m.n. door de geest: een ~ van Vondel 5 -en (Belg) plaats waar gewerkt wordt: verboden op het ~ te komen || er is veel ~ aan de winkel veel te doen; hoe gaat dat in zijn ~? hoe gebeurt, hoe gaat dat?; voorzichtig te ~ gaan handelen, optreden; alles in het ~ stellen om aanwenden; publieke ~en werkzaamheden aan wegen, dijken, wateren enz. wer·ken werkte, h gewerkt 1 bezig zijn, zijn krachten gebruiken: aan een roman ~ 2 betaalde arbeid verrichten, een beroep uitoefenen: waar werk je?; werk ze! werk prettig! 3 uitwerking hebben: op de zenuwen ~ invloed uitoefenen op 4 krimpen en uitzetten van hout door weersinvloeden || iets naar binnen ~ opeten; iem de kamer uit ~ maken dat hij de kamer verlaat Misschien kunnen we het erop houden dat "werken", in de betekenis waarin het woord in dit topic gebruikt wordt, kan omschreven worden als het leveren van prestaties waarvoor men iets in ruil krijgt, hetzij in geld, hetzij in natura.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik daar die is ook technisch, en op zichzelf leuker dan alleen stalen stukjes draaien. Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
In een wereld waar de natuurlijke hulpbronnen reeds lang geleden zijn in bezit genomen rest er niets meer voor de nieuw geborenen. Nochtans is het een natuurrecht van iedereen, dus ook voor de nieuwkomers. Om ieders recht te laten gelden dient aan iedere burger een gelijk aandeel in de waarde vd natuurlijke hulpbronnen uitgekeerd te worden. Iedereen is mede-aandeelhouder van nv.Aarde. Dat is de morele basis vh het basisinkomen - dat eigelijk beter aarde aandeel zou heten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Iedere handeling die de mens stelt om volgens zijn natuur te leven, kan dan ook gezien worden als vrijwillig wanneer deze mens wil leven. De wens om te leven kan de mens zelf kiezen. Hij maakt vrijwillig de keuze om te leven en omdat het leven volgens zijn natuur de enige manier is waarop hij kan leven, kiest hij ook vrijwillig om te arbeiden. De enige vorm van slavernij bestaat als de mens wil leven volgens zijn natuur, maar dat hem dit belet wordt. De enige die de mens kan beletten te leven volgens zijn natuur zijn andere mensen. De enige nuttige conceptie van slavernij omvat niet de relatie tussen mens en natuur maar deze tussen mens en mens. Slavernij is wanneer de ene mens tegen de andere kan zeggen: "de vruchten van jouw arbeid behoren jouw niet meer toe, maar ze zijn van mij. De enige manier waarop jij kan overleven is omdat ik het toelaat. Je leeft niet meer volgens jouw natuur, maar volgens mijn gratie. Je bent mijn slaaf." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() Er is waarschijnlijk voldoende nuttig en leuk werk voor iedereen, die werkelijk het geluk wil vinden in een 'job', 'beroep' of 'functie'.
Mensen die zich alle dagen naar hun werk 'slepen' om alleen maar één salaris: zijn ongelukkig. deze presteren sowieso minder goed. Laat deze zoals de anderen de vrije teugels, liever met een beperkt inkomen het leven beleven, heeft beslist ook zijn 'charmes'. 'Men werkt, om te leven' en niet andersom, is een oud spreekwoord dat sommigen nog 'au serieux' nemen. Iedereen aan het werk, is meer om meer een 'utopisch' begrip aan het worden. Laat de geldmanaikken maar in hun poen verzuipen. ![]() |
![]() |
![]() |