![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grap zal worden dat straks iemand reclameert tegen het stad voor de slagschaduw op zijn zonnepanelen...
Ik heb zo iemand die al discuteert tegen het stad dat ze de bomen moeten snoeien voor zijn zonnepanelen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom ik dat bij mij niet zou kunnen bewerkstelligen; er zijn alvast geen obstakels in de nabije omgeving. Volgens mij heeft de overheid er belang bij dergelijke molens niet te pas en te onpas toe te laten: minder btw-opbrengsten, weet u wel? En het gat in de begroting is al zo groot... Laatst gewijzigd door kizzy : 6 september 2009 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs Australië gaat "voorlopig" niet op grote schaal iets doen met "duurzame energie". In Nederland halen vooral in Friesland boeren wel enige besparing uit vormen van duurzame energie, meestal een bundeling van bio-brandstof, mestvergassing en een windmolen maar ik las nog over niet één bedrijf dat volkomen zonder lichtnet en aardgas kan, hoewel ik vermoed dat het op schaarse plaatsen met ondergronds aanwezig warm water, middels warmtepompen, wellicht bereikbaar zou kunnen worden gemaakt. Blijft het bij de energiebehoefte van een geheel land toch slechts een druppel op een gloeiende plaat. http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_...ash=0481e3c0b9 http://www.evd.nl/zoeken/showbouwste...?bstnum=243719 http://www.argusmilieu.info/blog/?p=1133
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Op speelgoed-achtige nog veel kleinere schaal heb ik zelf ooit ook het een en ander gehobbied. Het gedoe op zich is werkelijk fascinerend maar het blijft wel zaak om in te zien dat de rendementen over een geheel jaar zelden "terugverdienend" zijn. http://www.microhydropower.net/nl/nederweert.php http://www.batsittard.nl/projecten.htm
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The Big Ask, An Inconvenient Truth, ... Allemaal groene Fitna's: cinematografische draken die een loopje nemen met de waarheid, overgoten met een emo-sausje en bangmakerij.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar, als ik moet kiezen tussen een zonnepaneeltje zetten met 3% rendement, een windmolen met 25% of een kerncentrale met 70%, geef mij dan maar die kerncentrale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Dat is uw keuze. Mijn streven is om zo weinig mogelijk afhankelijk te zijn van factoren van buitenaf. En kerncentrales horen daarbij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Iets anders is, als door enige oorzaak, commerciëel of technisch, de grote voorzieningen uitvallen dan is iedere energiebron tot het bereik van zelfs maar een gloeiende spijker pure winst. Ik was er al in WO2 en weet nog heel duidelijk hoe wij ons moesten behelpen met een kaarsje van meestal erbarmelijke kwaliteit ("walmkaarsen" van een licht- tot middelbruine vettigheid) en/of een olie- of spirituslampje als Pa daar brandstof voor te pakken kreeg. Kaarsdruipsels en -stompjes werden bewaard om daar weer een nieuwe kaars van te knutselen. Bomen in de stad moesten worden bewaakt tegen brandhoutdieven.
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bovendien wordt het tijd dat we wat bewuster worden van de belachelijke energieverkwisting allerhande: inkomdeuren die de hele nacht verlicht worden, allerhande sluipverbruik in huis, belachelijke toestellen 'die ons het leven makkelijker maken' zoals bladblazers e.d. Ik heb niets tegen elektrische apparaten, maar wel tegen verlichting die voor niemand staat te branden, toestellen die zonder gebruik staan te draaien en onnozele prullen die we zogezegd nodig hebben in ons bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Canadezen kijken verlangend uit naar de opwarming v.d. aarde !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Weinig burgers hebben zelfs maar de ruimte om eigen energie-winning in te richten; wil het enige zoden aan de dijk zetten dan heb je om te beginnen er een goed geïsoleerde en niet al te grote woning voor nodig op een flinke lap eigen grond.
![]() |
#34 |
|
![]() Russen ook; er was/is daar een heuse politieke partij met zulk oogmerk.