![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Integendeel - daar heb je juist mijn punt bewezen:
Er zijn nauwelijks (letterlijk schreef jij "almost none...", d.w.z. "bijna geen") believers. Kortom N.K. is op dit moment de ultieme atheistenparadijs . Laatst gewijzigd door Bertie : 16 september 2009 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
John Lennon werd ook als god vereerd - dus volgens jou logica waren de liberale hippies en homos ook niet atheisten) . Laatst gewijzigd door Bertie : 16 september 2009 om 16:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Goed, jij staat met de mond vol tanden - het is genoteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
er staat nergens dat er geen believers zijn, er staat alleen dat ze zich zelf niet mogen verenigen. Nu weten we dus ook dat je niet begrijpend kan lezen. Keep 'em comming Bertie, ik lach graag hard en veel. Wie weet wat komen we nog van je te weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Goh Travis, jij bent echt wanhopig aan het worden. Wat er staat is en blijft de waarheid: NoordKorea is weldegelijk een land met "staatsatheisme". Punt. Ga huilen nu.
Ik moet wel toegeven dat andere officiele atheistenparadijsje Cuba een kleine verandering heeft ondergaan: sinds de val van de Sovjet-Unie heeft de staat zijn statuten gewijzigd en verklaart zich nu een "seculiere staat" in plaats van uitdrukkelijk "atheïstisch". Laatst gewijzigd door Bertie : 16 september 2009 om 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Nee - Noord Korea is geen uitzondering maar eerder de regel - een typisch geval.
Dat is de realiteit Travis (jou hopeloze pogingen om er tegen te spartelen ten spijt) PS: Travis ik heb jou paus ontdekt (president van de internationale Atheisten federatie) zij is een vrouw... en ziet er zo uit ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 september 2009 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() In ieder geval, ik raad u ten stelligste de film aan van Gabriel Axel aan (met Catharine Deneuve): "Babettes Feestmaal" uit 1987. De film blijft waardevol en is onwaarschijnlijk knap geregiseerd en de hij laat perfect zien waar wij het over hebben. De Film heet eigenlijk "Babettes Gaestebud". De film is gebaseerd op een boek van Karen Blixen.
Laatst gewijzigd door system : 18 september 2009 om 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een stormachtige nacht in 1871 arriveert een mysterieuze vrouw in een dorpje op het ruige Deense Jutland. Babette is een politiek vluchtelinge uit Frankrijk, waar ze alles en iedereen verloren heeft. Ze trekt in bij twee vrijgezelle zussen, dochters van een overleden predikant. Hoewel geheimzinnigheid haar blijft omringen, maakt ze al gauw een onmisbaar deel uit van de kleine en gesloten Lutherse gemeenschap. De dorpsbewoners hangen een sobere levensstijl aan, gestempeld door hun strenge geloofsovertuiging. Wanneer Babette in een klap rijk wordt door het winnen van een geldbedrag, verwacht iedereen in het dorp haar vertrek. Maar tot hun grote verbazing nodigt Babette hen uit voor een feestdis. Met deze liefdesmaaltijd op gastronomisch topniveau weet zij de harten van de gesloten dorpsbewoners te veroveren en hen daarmee tot leven te wekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
komen altijd te laat, hebben een waardeloos arbeidsethos, maskeren belangrijke waarden met opsmuk en kennen de bijbel niet. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burger
|
![]() Zelf ben ik protestants opgevoed , maar mijn ouders hebben me steeds voorgehouden: gebruik uw gezond verstand!
En als ik met mijn boereverstand de boekjes lees kom ik tot de conclusie dat protestanten nog niet zo gek zijn.... enkele willekeurige voorbeelden: - Mariaverering van de RK : heeft geen enkele Bijbelse grondslag - Beeldenverering (kruisbeeld met Jezus' beeltenis bij de RK) : is zelfs verboden (gouden kalf , Mozes ?) - Celibaat : ook weer geen enkele basis buiten dan de wrekkigheid van de RK (gehuwde priesters maken kinderen die erven , celibatairen niet) - Aflaten die werden verkocht als de RK in geldnood zat? - Heiligen en zaligen : ook weer plat populisme aangezien niemand zonder zonde is... - Anglicanisme : een koning mag niet hertrouwen na een echtscheiding dus sticht hij maar zijn eigen kerk? Objectief gezien is dan het protestantime van alle Christelijke variaties de meest oorspronkelijke...alle opsmuk en deviaties zijn afgeworpen en het draait om de kern : het geloof...en niet om poepsjieke kerken , geld en verdoemenis. In dit opzicht is de Islam misschien zelfs nog meer oorspronkelijk maar ik kan me er niet toe brengen mijn opvoeding volledig af te werpen en Jezus te zien als niet meer dan een profeet.... Maar soit , ik drink graag een glas en rij met de motor , ben niet vies van een tattoo enzo...misschien ben ik geen doorsnee-protestant, als er al zoiets bestaat. Laat iedereen toch in zijn waarde en leef je leven zoals je dat graag wil! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |