Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2009, 16:04   #21
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Uit het CIA factsheet over noord korea:
traditionally Buddhist and Confucianist, some Christian and syncretic Chondogyo (Religion of the Heavenly Way)
note: autonomous religious activities now almost nonexistent...
Nu is het nog duidelijker

Bedankt!
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 16:08   #22
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Je hebt dus GEEN gelijk...
Integendeel - daar heb je juist mijn punt bewezen:

Er zijn nauwelijks (letterlijk schreef jij "almost none...", d.w.z. "bijna geen") believers. Kortom N.K. is op dit moment de ultieme atheistenparadijs
.

Laatst gewijzigd door Bertie : 16 september 2009 om 16:11.
Oud 16 september 2009, 16:11   #23
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht

Er zijn nauwelijks (letterlijk schreef jij "almost none...", d.w.z. "bijna geen") believers. Kortom NK is een atheistenparadijs
.
Citaat:
De 'Grote Leider' Kim Il-Sung (de eerste president van Noord-Korea) en de 'Geliefde Leider' Kim Jong-Il (zoon en opvolger van Kim Il-Sung) worden als goden vereerd. Hun portretten zijn alomtegenwoordig op straat en in woonhuizen, en in liedjes die kinderen op school leren worden de leiders bezongen in religieuze bewoordingen. Over hun levens zijn diverse mythologische verhalen in omloop gebracht. Zo zouden volgens Noord-Koreaanse bronnen in 1993 de graven zijn ontdekt van koning Dangun en zijn vrouw. Tangun was volgens Koreaanse overleveringen de zoon van Hwan Ung - de zoon van Hwan In, de heer van de hemel - en een berin die veranderd was in een (mensen)vrouw. Volgens de huidige Noord-Koreaanse religieuze propaganda zou Kim Jong-Il net als Hwan Ung zijn afgedaald vanuit de hemel, en wel op de bergtoppen van Paektusan (= Altijd Witte Kopberg), tegenwoordig gelegen in het grensgebied van Noord-Korea en China.[1]
Geen atheïstenparadijs.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 16:14   #24
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Citaat:
De 'Grote Leider' Kim Il-Sung (de eerste president van Noord-Korea) en de 'Geliefde Leider' Kim Jong-Il (zoon en opvolger van Kim Il-Sung) worden als goden vereerd.
Geen atheïstenparadijs.
Bullshit

John Lennon werd ook als god vereerd - dus volgens jou logica waren de liberale hippies en homos ook niet atheisten)

.

Laatst gewijzigd door Bertie : 16 september 2009 om 16:16.
Oud 16 september 2009, 16:16   #25
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bullshit

John Lennon werd ook als god vereerd - dus volgens jou logica waren de liberale hippies ook niet atheisten)

.
Die vergelijking is zo krom dat ik niet eens ga beginnen erop te antwoorden.
Oud 16 september 2009, 16:22   #26
Bertie
Parlementslid

Standaard

Goed, jij staat met de mond vol tanden - het is genoteerd.
Oud 16 september 2009, 16:23   #27
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, jij staat met de mond vol tanden - het is genoteerd.
Neen, jij vermoeit je discussiepartners tot ze afdruipen.
Oud 16 september 2009, 17:34   #28
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn nauwelijks (letterlijk schreef jij "almost none...", d.w.z. "bijna geen") believers. Kortom N.K. is op dit moment de ultieme atheistenparadijs
.
Qoutemining Bertie?

er staat nergens dat er geen believers zijn, er staat alleen dat ze zich zelf niet mogen verenigen. Nu weten we dus ook dat je niet begrijpend kan lezen.

Keep 'em comming Bertie, ik lach graag hard en veel. Wie weet wat komen we nog van je te weten.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 17:51   #29
Bertie
Parlementslid

Standaard

Goh Travis, jij bent echt wanhopig aan het worden. Wat er staat is en blijft de waarheid: NoordKorea is weldegelijk een land met "staatsatheisme". Punt. Ga huilen nu.

Ik moet wel toegeven dat andere officiele atheistenparadijsje Cuba een kleine verandering heeft ondergaan: sinds de val van de Sovjet-Unie heeft de staat zijn statuten gewijzigd en verklaart zich nu een "seculiere staat" in plaats van uitdrukkelijk "atheïstisch".

Laatst gewijzigd door Bertie : 16 september 2009 om 17:52.
Oud 17 september 2009, 06:48   #30
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Goh Travis, jij bent echt wanhopig aan het worden. Wat er staat is en blijft de waarheid: NoordKorea is weldegelijk een land met "staatsatheisme". Punt. Ga huilen nu.

Ik moet wel toegeven dat andere officiele atheistenparadijsje Cuba een kleine verandering heeft ondergaan: sinds de val van de Sovjet-Unie heeft de staat zijn statuten gewijzigd en verklaart zich nu een "seculiere staat" in plaats van uitdrukkelijk "atheïstisch".
Huilen? Man dit is om je te bescheuren. "het is WEL waar zeg ik u, WELLES", verder kom je niet met je argumentatie. Dat jij jezelf nog aux serieus neemt.
Oud 18 september 2009, 14:21   #31
Bertie
Parlementslid

Standaard

Nee - Noord Korea is geen uitzondering maar eerder de regel - een typisch geval.

Dat is de realiteit Travis (jou hopeloze pogingen om er tegen te spartelen ten spijt)

PS: Travis ik heb jou paus ontdekt (president van de internationale Atheisten federatie) zij is een vrouw... en ziet er zo uit

Oud 18 september 2009, 18:17   #32
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee - Noord Korea is geen uitzondering maar eerder de regel - een typisch geval.
Leg eens uit. Er is een verschil tussen een atheïstisch land, en een land waar religie verboden is. Maar jij ziet dat verschil niet, omdat je koffiedik kijkt.
Oud 18 september 2009, 18:31   #33
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Steeds meer krijg ik de indruk dat protestanten niet helemaal normaal zijn. Ze zijn anti-sociaal (werkelijk, er komt niets uit!), zijn lange tijden achter elkaar aan het bidden, begrijpen humor niet, en zijn i.t.t. de relatief twijfelende Katholieken, arrogant overtuigd van hun eigen gelijk. Elke ochtend een dagelijkse portie geloof, zoals een junkie heroïne in z'n ad'ren spuit. Echte heroïne is natuurlijk uit den boze, net als alcohol, vaccinaties, broeken voor meisjes, en een willekeurig iets doen op zondag.

Protestanten zijn eng. Wat is er mis met ze?
Ik vind het wel raar dat u nu pas tot deze vaststelling komt. Maar enfin, beter laat dan nooit.

Laatst gewijzigd door system : 18 september 2009 om 18:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 18:32   #34
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik vind het wel raar dat u nu pas tot deze vaststelling komt. Maar enfin, beter laat dan nooit.
Nu pas? Dit zeg ik al jaren. Ook op dit forum.
Oud 18 september 2009, 18:41   #35
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu pas? Dit zeg ik al jaren. Ook op dit forum.
In ieder geval, ik raad u ten stelligste de film aan van Gabriel Axel aan (met Catharine Deneuve): "Babettes Feestmaal" uit 1987. De film blijft waardevol en is onwaarschijnlijk knap geregiseerd en de hij laat perfect zien waar wij het over hebben. De Film heet eigenlijk "Babettes Gaestebud". De film is gebaseerd op een boek van Karen Blixen.

Laatst gewijzigd door system : 18 september 2009 om 19:10.
Oud 18 september 2009, 19:14   #36
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval, ik raad u ten stelligste de film aan van Gabriel Axel aan (met Catharine Deneuve): "Babettes Feestmaal" uit 1987. De film blijft waardevol en is onwaarschijnlijk knap geregiseerd en de hij laat perfect zien waar wij het over hebben. De Film heet eigenlijk "Babettes Gaestebud". De film is gebaseerd op een boek van Karen Blixen.
Korte samenvatting:

In een stormachtige nacht in 1871 arriveert een mysterieuze vrouw in een dorpje op het ruige Deense Jutland. Babette is een politiek vluchtelinge uit Frankrijk, waar ze alles en iedereen verloren heeft. Ze trekt in bij twee vrijgezelle zussen, dochters van een overleden predikant. Hoewel geheimzinnigheid haar blijft omringen, maakt ze al gauw een onmisbaar deel uit van de kleine en gesloten Lutherse gemeenschap. De dorpsbewoners hangen een sobere levensstijl aan, gestempeld door hun strenge geloofsovertuiging. Wanneer Babette in een klap rijk wordt door het winnen van een geldbedrag, verwacht iedereen in het dorp haar vertrek. Maar tot hun grote verbazing nodigt Babette hen uit voor een feestdis. Met deze liefdesmaaltijd op gastronomisch topniveau weet zij de harten van de gesloten dorpsbewoners te veroveren en hen daarmee tot leven te wekken.
Oud 18 september 2009, 23:28   #37
ghostic
Burger

ghostic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steeds meer krijg ik de indruk dat protestanten niet helemaal normaal zijn. Ze zijn anti-sociaal (werkelijk, er komt niets uit!), zijn lange tijden achter elkaar aan het bidden, begrijpen humor niet, en zijn i.t.t. de relatief twijfelende Katholieken, arrogant overtuigd van hun eigen gelijk. Elke ochtend een dagelijkse portie geloof, zoals een junkie heroïne in z'n ad'ren spuit. Echte heroïne is natuurlijk uit den boze, net als alcohol, vaccinaties, broeken voor meisjes, en een willekeurig iets doen op zondag.

religie is nie goed voor de geest punt uit...het is het begin van geestelijke belemering dus....
Oud 20 september 2009, 10:25   #38
Pijlstaartrog
Vreemdeling

Pijlstaartrog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steeds meer krijg ik de indruk dat protestanten niet helemaal normaal zijn. Ze zijn anti-sociaal (werkelijk, er komt niets uit!), zijn lange tijden achter elkaar aan het bidden, begrijpen humor niet, en zijn i.t.t. de relatief twijfelende Katholieken, arrogant overtuigd van hun eigen gelijk.
Katholieken daarentegen staan niet voor hun opvattingen, zijn onbetrouwbaar,
komen altijd te laat, hebben een waardeloos arbeidsethos, maskeren belangrijke waarden met opsmuk en kennen de bijbel niet.

Citaat:
Ze hebben nog niet alle beelden gebroken.
Pijlstaartrog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 21:56   #39
Bruno
Burger

Bruno's schermafbeelding

Standaard

Zelf ben ik protestants opgevoed , maar mijn ouders hebben me steeds voorgehouden: gebruik uw gezond verstand!
En als ik met mijn boereverstand de boekjes lees kom ik tot de conclusie dat protestanten nog niet zo gek zijn....
enkele willekeurige voorbeelden:
- Mariaverering van de RK : heeft geen enkele Bijbelse grondslag
- Beeldenverering (kruisbeeld met Jezus' beeltenis bij de RK) : is zelfs verboden (gouden kalf , Mozes ?)
- Celibaat : ook weer geen enkele basis buiten dan de wrekkigheid van de RK (gehuwde priesters maken kinderen die erven , celibatairen niet)
- Aflaten die werden verkocht als de RK in geldnood zat?
- Heiligen en zaligen : ook weer plat populisme aangezien niemand zonder zonde is...
- Anglicanisme : een koning mag niet hertrouwen na een echtscheiding dus sticht hij maar zijn eigen kerk?

Objectief gezien is dan het protestantime van alle Christelijke variaties de meest oorspronkelijke...alle opsmuk en deviaties zijn afgeworpen en het draait om de kern : het geloof...en niet om poepsjieke kerken , geld en verdoemenis.
In dit opzicht is de Islam misschien zelfs nog meer oorspronkelijk maar ik kan me er niet toe brengen mijn opvoeding volledig af te werpen en Jezus te zien als niet meer dan een profeet....
Maar soit , ik drink graag een glas en rij met de motor , ben niet vies van een tattoo enzo...misschien ben ik geen doorsnee-protestant, als er al zoiets bestaat.
Laat iedereen toch in zijn waarde en leef je leven zoals je dat graag wil!
Bruno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 17:24   #40
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno Bekijk bericht
Zelf ben ik protestants opgevoed , maar mijn ouders hebben me steeds voorgehouden: gebruik uw gezond verstand!
En als ik met mijn boereverstand de boekjes lees kom ik tot de conclusie dat protestanten nog niet zo gek zijn....
enkele willekeurige voorbeelden:
- Mariaverering van de RK : heeft geen enkele Bijbelse grondslag
- Beeldenverering (kruisbeeld met Jezus' beeltenis bij de RK) : is zelfs verboden (gouden kalf , Mozes ?)
- Celibaat : ook weer geen enkele basis buiten dan de wrekkigheid van de RK (gehuwde priesters maken kinderen die erven , celibatairen niet)
- Aflaten die werden verkocht als de RK in geldnood zat?
- Heiligen en zaligen : ook weer plat populisme aangezien niemand zonder zonde is...
- Anglicanisme : een koning mag niet hertrouwen na een echtscheiding dus sticht hij maar zijn eigen kerk?

Objectief gezien is dan het protestantime van alle Christelijke variaties de meest oorspronkelijke...alle opsmuk en deviaties zijn afgeworpen en het draait om de kern : het geloof...en niet om poepsjieke kerken , geld en verdoemenis.
In dit opzicht is de Islam misschien zelfs nog meer oorspronkelijk maar ik kan me er niet toe brengen mijn opvoeding volledig af te werpen en Jezus te zien als niet meer dan een profeet....
Maar soit , ik drink graag een glas en rij met de motor , ben niet vies van een tattoo enzo...misschien ben ik geen doorsnee-protestant, als er al zoiets bestaat.
Laat iedereen toch in zijn waarde en leef je leven zoals je dat graag wil!
Ik blijf het grappig vinden hoe de verschillende religies wel de fouten van de andere zien, maar niet die van zichzelf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be