Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2009, 23:04   #21
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Tegen de Synchellen zullen ze nog wel is iets doen. De vraag is wat.
Waarom?

Als het gaat om belastingparadijzen (dus niet om bankgeheim wat iets totaal anders is en criminelen kan beschermen)... die landen mogen toch kiezen hoeveel belasting zij wensen te innen.

Voor dergelijke landen is dat de enige manier om arbeid te scheppen en bijkomende 'financiele' toeristen te lokken. Als je daar aan gaat komen verniel je een ganse economie daar en stort je zo'n landen in een enorme miserie. Mauritius is ook zo een voorbeeld.

Beschouw het bestaan van die belastingparadijzen als een soort van inkomensherverdeling.

Trouwens, als jij uw geld daar durft gaan plaatsen, doe maar. Je hebt geen bescherming van een regulating body als het misgaat. Dus, er is altijd wel een keerzijde aan de medaille.

.
Oud 2 september 2009, 23:05   #22
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Bankgeheim is iets totaal anders dan belastingparadijzen.

Bovendien hebt ge nog Andorra en Gibraltar niet vermeld, maar vooral niet de Channel Islands Jersey en Guernsey, en vooral niet de Isle of Man.
.
Enfin, de moment dat ze die in de tang nemen, verwacht ik dat bepaalde mensen 'NWO' gaan roepen.

Pfff, al was het onder een NWO cover, verandering naar een rechtvaardiger wereld is ALTIJD toe te juichen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 23:48   #23
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Enfin, de moment dat ze die in de tang nemen, verwacht ik dat bepaalde mensen 'NWO' gaan roepen.

Pfff, al was het onder een NWO cover, verandering naar een rechtvaardiger wereld is ALTIJD toe te juichen.
Parcifaliuske, ge stond op mijn negeerlijst, maar deze post kan ik toch niet negeren!

Als gij denkt dat dit onderwerp en deze dicussie ook maar iets te maken heeft met de bliksemschichtjes in uw hersenpan, die er van uitgaan dat elke discussie moet uitdraaien in NWO-gezever, zijt ge er flink naast!

Van Ikwilleke had ik dit nog verwacht, maar toch niet van een serieuze mens als gij!

Uw bijdrage aan deze "serieuze" bedenkingen ivm de monetaire wereld zijn dus uitermate misplaatst.

ps: gelieve niet te antwoorden op mijn post? Ik lees hem toch niet.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 19:44   #24
Bambina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Waarom worden fiscale paradijzen over de ganse wereld geen strobreed in de weg gelegd? Waarom worden deze fiscale paradijzen, die er voor zorgen dat de georganiseerde misdaad miljarden kan verdienen en nationale staten miljarden aan belastingsgeld mislopen, niet gewoon opgedoekt? Zeker nu we in een tijd leven dat internationale organisaties perfect over middelen en mogelijkheden beschikken om zware druk en sancties uit te oefenen. En toch wordt er niets aan gedaan.

Wie heeft de verklaring?
Omdat er te veel geld mee verdiend wordt door de "minder onbezoelden van geest"/corrupten/...
Bambina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be