Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 april 2004, 17:12   #21
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Wie zegt dat ik blank ben?
OK, laat ons zeggen Bange man (of vrouw)
luc broes is offline  
Oud 28 april 2004, 19:37   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Tijdens de 7de dag waren de voorzitters van de 'democratische' partijen bijna een half uur bezig te benadrukken dat het Vlaams Blok geen thema voor discussie mag zijn.
Een ander thema leek er niet te zijn. Niemand leek zich bewust van de absurde toestand
Natuurlijk was er nog een ander thema.
Het had iets met vliegen vangen te maken geloof ik.
Bobke is offline  
Oud 29 april 2004, 11:12   #23
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Wel wel een charmeoffensief van een Blokker, maar neen bedankt (nogmaals met alle respect voor jullie ).
Ik heb vorig jaar de eer gehad kennis te maken met Hans Verreyt die op de lijst van het Blok heeft gestaan, en ik moet zeggen dat ik bij hem ook geen beetje fanatisme of extremisme heb teruggevonden. Wanneer ik echter naar beelden van jullie congressen kijk krijg ik koude rillingen, de manier waarop er daar gesproken wordt herrinert me aan beelden uit een niet nader vernoemde periode in een niet nader vernoemd buurland.
Kijk op de webstek van het VB. Je kunt er de redevoeringen van 'de grote drie' op terug vinden. Je zal verbaasd zijn over de redelijke taal.
Dr Beaucourt heeft het nog maar pas bevestigd.
Wel ik heb het onder andere over de redevoeringen (met bijbehorende sfeer) op de webstek, dus daar moet ik je al teleurstellen. Wat eventuele TV-beelden betreft, wees dar maar gerust in, ik ben namelijk al lang de illusie kwijt dat de VRT een objectief televisienet is.
Oud 29 april 2004, 11:16   #24
imponderabilia
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wel wel een charmeoffensief van een Blokker, maar neen bedankt (nogmaals met alle respect voor jullie ).
Ik heb vorig jaar de eer gehad kennis te maken met Hans Verreyt die op de lijst van het Blok heeft gestaan, en ik moet zeggen dat ik bij hem ook geen beetje fanatisme of extremisme heb teruggevonden. Wanneer ik echter naar beelden van jullie congressen kijk krijg ik koude rillingen, de manier waarop er daar gesproken wordt herrinert me aan beelden uit een niet nader vernoemde periode in een niet nader vernoemd buurland.
Ik neem aan dat je nog nooit een VB-congres hebt bijgewoond. De VRT zal wel de 'mooiste' beelden uitkiezen. Kom eens kijken en oordeel zelf.
Ik moet toegeven ik heb nog nooit een VB-congres bijgewoond.
Wat de VRT betreft zie de reactie hierboven.
Ik heb wel het 70-puntenplan alsook de aanpassingen (moeilijk te vinden) gelezen en daar zijn punten waar ik mij als mens niet mee kan verenigen.
Oud 29 april 2004, 12:00   #25
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik neem aan dat je nog nooit een VB-congres hebt bijgewoond. De VRT zal wel de 'mooiste' beelden uitkiezen. Kom eens kijken en oordeel zelf.
Ik moet toegeven ik heb nog nooit een VB-congres bijgewoond.
Wat de VRT betreft zie de reactie hierboven.
Ik heb wel het 70-puntenplan alsook de aanpassingen (moeilijk te vinden) gelezen en daar zijn punten waar ik mij als mens niet mee kan verenigen.
Het is wel zo dat meerdere van die punten nu bv in Nederland uitgevoerd worden, en trouwens ook in België.
Toch nog een concrete vraag: Wie is de grote schuldige:
De partij die mogelijk op een harde en verkeerde manier een probleem aanpakt, of alle anderen die steeds beweerd hebben dat er geen probleem was en het aldus lieten rotten? En kan je als mens met deze laatsten wel verenigingen?
luc broes is offline  
Oud 29 april 2004, 12:05   #26
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik vermoed dat U Vlaams Blokker bent?
Wel mijn standpunten zullen hier en daar wel raakpunten hebben met die van het Vlaams Blok, toch zijn er dingen aan deze partij die ik niet zo fijnzinnig vind om het eufemistisch uit te drukken (zoals bijvoorbeeld de mening over de doodstraf).
Daarbij komt dan nog eens dat ik niet echt voorstander ben van simplistische slogans zoals "eigen volk eerst", dan zou ik liever zeggen: "Volk met goede bedoelingen eerst.".
Ik denk toch dat de verschillen tussen mijn standpunten en die van het Vlaams Blok duidelijk zijn, ik zal namelijk NOOIT iemand beoordelen op geslacht, geaardheid, huidskleur, nationaliteit, en ga zo maar door.
Ik vernoem speciaal de term ras niet omdat die regelmatig fout wordt voorgesteld, er is namelijk maar 1 ras: het mensenras.
Met alle respect voor jouw keuze.

Alvast bedankt voor je begrip
Geachte, Inderdaad ik ben VB-er.
Vooreerst kan ik je geruststellen, ik meen dat het VB tegen de doodstraf is.
Voor de zoveelste keer: "Eigen Volk Eerst" wordt door iedereen toegepast, omdat het de natuur zelf is. Ik zorg in eerste plaats voor mijn moeder en mijn kinderen (ook al moesten die minder goede bedoelingen hebben). Niet omdat die beter zijn, maar omdat ze van mij zijn. Hetzelfde geldt voor de eigen voetbalclub, en voor Kim. Zorg voor mijn moeder en mijn kinderen sluit anderen niet uit. Ik heb een pleegdochter in Z.O.Azië.
Men kan natuurlijk alles verkeerd uitleggen, en als het van het VB komt dan MOET het wel verkeerd zijn.
Tweede heikel punt , ook voor de zoveelste keer over de term ras die dus niet bestaat (en dus racisme uiteraard ook niet). Ik zal ook NOOIT iemand beoordelen volgens huidskleur enz. Alhoewel ik moet toegeven dat ik het doorgaans meer heb met vrouwen die iets donkerder gekleurd zijn. Het mag zelfs veel donkerder zijn. Ik heb lang in Afrika gewerkt. Hopelijk heb je daar geen probleem mee. Bij het VB hebben ze me tot nader orde daarom nog niet aan de deur gezet.
Hopelijk heb je nu ontdekt dat onze standpunten toch niet zover uit mekaar liggen.
imponderabilia, graag een reactie!
luc broes is offline  
Oud 29 april 2004, 12:06   #27
imponderabilia
Schepen

Standaard

Ik geef toe dat het Vlaams Blok belangrijke punten aan de politieke agenda heeft toegevoegd, maar de oplossingen die zij aandragen zijn soms te simplistisch (voorgesteld) ofwel hebben ze zelf ook geen oplossing.
Het Vlaams Blok heeft dus enerzijds zijn taak vervuld --> problemen aankaarten.
Maar het VB heeft ook een deel van zijn taak verzuimd --> oplossingen geven.

(dit is een reactie op bericht 1)
Oud 29 april 2004, 12:18   #28
imponderabilia
Schepen

Standaard

Wat je over "eigen volk eerst" zegt is gedeeltelijk juist, maar wat doe je met iemand die 200km verder woont maar wel Vlaming is en je buurman die uit Kongo komt? Komt die vreemde man van 200km verder dan voor de Kongolees van een deur verder? Daar zit dus al een kink in de kabel.

Uit mijn voorgaande reactie zie je ook dat ik niet alles van het VB als verkeerd aanschouw.

Dat je nog niet aan de deur bent gezet omdat je in Afrika werkte betekend voor mij nog niet dat het Vlaams Blok daarom een 100% verdraagzame partij is.
Oud 29 april 2004, 12:24   #29
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik geef toe dat het Vlaams Blok belangrijke punten aan de politieke agenda heeft toegevoegd, maar de oplossingen die zij aandragen zijn soms te simplistisch (voorgesteld) ofwel hebben ze zelf ook geen oplossing.
Alle andere partijen hebben ontkend dat er problemen zijn en ze laten rotten.
Die hebben dus alles verzuimd en hebben het VB dus zeker niets te verwijten.
luc broes is offline  
Oud 29 april 2004, 12:35   #30
luc broes

Standaard

Citaat:
Wat je over "eigen volk eerst" zegt is gedeeltelijk juist,
1*maar wat doe je met iemand die 200km verder woont maar wel Vlaming is en je buurman die uit Kongo komt? Komt die vreemde man van 200km verder dan voor de Kongolees van een deur verder? Daar zit dus al een kink in de kabel.
Uit mijn voorgaande reactie zie je ook dat ik niet alles van het VB als verkeerd aanschouw.
2*Dat je nog niet aan de deur bent gezet omdat je in Afrika werkte betekend voor mij nog niet dat het Vlaams Blok daarom een 100% verdraagzame partij is.
1*Als je buurman van waar ook ter wereld waarmee je bevriend bent voor jou meer Eigen Volk is dan je broer die naar de VSA emigreerde dan heb ik daar geen probleem mee, dat is jou zaak.
Maar laat ons een beetje de normale toestand beschouwen, en niet met allerlei uitzonderingstoestanden voor de dag komen.
En wat je goede vreemde buurman betreft dat is zeer positief, ik wou dat het steeds zo was. Helaas, er zijn ook uitzonderingen. Lees maar eens de lezersbrief van een ex-ANTIFA uit Humo deze week.
2*Die zin betekent voor mij ook niet dat jij 100% verdraagzaam bent.
luc broes is offline  
Oud 29 april 2004, 12:36   #31
imponderabilia
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Alle andere partijen hebben ontkent dat er problemen zijn en ze laten rotten.
Daar heb je weer gedeeltelijk een punt, alhoewel ik kan zeggen dat er in de periode voor de paarse regeringen wel degelijk werk werd gemaakt van problemen, maar dat dan andere problemen aan de orde waren (hervorming van het politie- en ambtenarenapparaat).
Het is echter de paarse regeringen (en vooral de groenen) die geprobeerd hebben de ogen van de bevolking te sluiten voor de realiteit, feiten werden ontkend of verdraaid (zo was/is er geen "vreemdelingenprobleem").
Oud 29 april 2004, 13:11   #32
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Alle andere partijen hebben ontkent dat er problemen zijn en ze laten rotten.
Daar heb je weer gedeeltelijk een punt, alhoewel ik kan zeggen dat er in de periode voor de paarse regeringen wel degelijk werk werd gemaakt van problemen, maar dat dan andere problemen aan de orde waren (hervorming van het politie- en ambtenarenapparaat).
Het is echter de paarse regeringen (en vooral de groenen) die geprobeerd hebben de ogen van de bevolking te sluiten voor de realiteit, feiten werden ontkend of verdraaid (zo was/is er geen "vreemdelingenprobleem").
De 'Groenen' (?) waren inderdaad de ergste van al, maar alle partijen en zuilen van het regime werken er aan mee. Zopas las ik nog een blad van de 'Christelijke ' zuil dat er aan de familiehereniging absoluut niet mag geraakt worden. Iedereen weet nochtans dat daar veel misbruik van gemaakt wordt en grote problemen veroorzaakt. Maar men heeft schrik door de politiek correcte terreur gebrandmerkt te worden tot racist.
Intussen voert de CDA in Nederland wel strenge beperkingen door ivm familiehereniging. Na de moord op Pim mag het.
luc broes is offline  
Oud 29 april 2004, 13:24   #33
imponderabilia
Schepen

Standaard

Welja idd het kartel zegt dat de regeling van gezinshereniging moet blijven bestaan. MAAR Er moet strenger gecontroleerd worden en misbruiken moeten strenger bestraft worden (bijvoorbeeld met het terug intrekken van de nationaliteit).
Oud 29 april 2004, 14:03   #34
luc broes

Standaard

Citaat:
Welja idd het kartel zegt dat de regeling van gezinshereniging moet blijven bestaan. MAAR Er moet strenger gecontroleerd worden en misbruiken moeten strenger bestraft worden (bijvoorbeeld met het terug intrekken van de nationaliteit).
Ik heb geen nauwkeurige cijfers. De grote meerderheid van allochtonen zou de partner halen uit het thuisland. Weestal gedwongen.
Aldus geraken deze jonge gezinnen nooit ingeburgerd en wordt integratie onmogelijk.
In Nederland doet men er iets aan, beter laat dan nooit. CD&V zal er dus ook nog wat mee wachten.
Dus het probleem eerst nog wat laten rotten. Jammer, maar het is wel zo.
luc broes is offline  
Oud 29 april 2004, 14:13   #35
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welja idd het kartel zegt dat de regeling van gezinshereniging moet blijven bestaan.
Goede reden om er niet op te stemmen.
Oud 29 april 2004, 14:51   #36
imponderabilia
Schepen

Standaard

Graag zou ik volledige quotes van mij zien, want zo kan ik natuurlijk ook dingen vervormen: bij mijn uitspraak stond er een duidelijke maar.
Ten tweede wens ik hier ook niet aan partijpolitiek te doen.
Oud 29 april 2004, 15:25   #37
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Graag zou ik volledige quotes van mij zien, want zo kan ik natuurlijk ook dingen vervormen: bij mijn uitspraak stond er een duidelijke maar.
Ten tweede wens ik hier ook niet aan partijpolitiek te doen.
Strenger gecontroleerd op wat ? Welke misbruiken ? Alleen schijnhuwelijken, of ook polygamie en gedwongen uithuwelijking ?

Dit brengt dus geen zoden aan de dijk.
Oud 29 april 2004, 15:38   #38
imponderabilia
Schepen

Standaard

U bent waarlijk de volgende Rasti Rostelli, U weet reeds zeker dat maatregelen die nog niet genomen zijn niet zullen werken, ik wens U proficiat met deze toch wel wonderbaarlijke gave , maar ik verkies de methode van eerst zien en dan bekritiseren.
Oud 29 april 2004, 15:48   #39
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U bent waarlijk de volgende Rasti Rostelli, U weet reeds zeker dat maatregelen die nog niet genomen zijn niet zullen werken, ik wens U proficiat met deze toch wel wonderbaarlijke gave , maar ik verkies de methode van eerst zien en dan bekritiseren.
Danku. Soms is het maken van voorspellingen echt niet moeilijk (zoals wat er gaat gebeuren als ge een stap voorwaarts doet aan de rand van een afgrond).

Mijn punt is dat het probleem een heel stuk ingewikkelder is dan u deed uitschijnen. Zie de discussies hierover in Denemarken of Nederland bvb.
Oud 29 april 2004, 15:54   #40
imponderabilia
Schepen

Standaard

Misschien verschillen wij hier zo fundamenteel van mening over hoe we dit probleem moeten oplossen dat we het nooit eens zullen geraken.
Nochtans ben ik 100% Democraat en ik blijf dus onderhandelen tot de laatste snik

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be