![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gewoon een vingertje opsteken en verklaren: "Allah is groot en Mohammed is zijn pedofeet. In de naam des Vaders, des Zoons en des heiligen Geestes amen". Zelf heb ik het mij echter wat moeilijker gemaakt omdat ik me tot de gematigde islam heb bekeerd.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 17 september 2009 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "Don't judge the Muslims that you know by Islam and don't judge Islam by the Muslims that you know. "
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten we nu lachen ofzo?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mij hebben ze alleszins overtuigd.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 17 september 2009 om 20:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Weeral bijgeleerd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Bedankt voor die tekst. Ik kon al een paar dagen niet meer naar toilet gaan. Is opgelost nu, waarvoor nogmaals mijn dank.
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() [quote=alice;4340365]Ik zou antwoorden dat de Koran daarvoor een perfecte oplossing heeft, het is iedere moslim toegestaan om op andere uren te bidden, dan de voorgeschreven uren, je kunt dus perfect na schooluren je vijf gebeden doen, zoals de Koran voorschrijft!
![]() Bovendien vallen die gebedsuren iedere dag anders, dus kan de school niet in die mogelijkheid voorzien, het staat je trouwens vrij om pauzes te gebruiken voor gebed,als jongeren dit willen tijdens de normale aangeboden pauze en daarbij geen bijkomende voorwaarden stellen mogen ze dit van mij gerust! Bovendien zou ik de Koran pakken en op andere passages wijzen, geld ontvangen zonder arbeid te verrichten is verboden, het is dus de plicht voor iedere moslim om een diploma te halen, werk te vinden want in wezen zijn uitkeringen "haraam"! Je moet dus als ware gelovige die situatie vermijden en zorgen dat je via arbeid een inkomen hebt, dat is de taak van een ware gelovige!En eigenlijk als je echt "vroom" bent mag je dus nooit een uitkering accepteren, eens uitrekenen hoeveel dit scheelt bij sociale zekerheid?[/QUOTE] Welke passages zijn dat juist ? Ik heb een koran liggen hier. Die passages wil ik onderlijnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Artikel 18, Universele Verklaring van de Rechten van de Mens ''Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst;dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften.'' Mij lijkt het niet normaal officieel een godsdienst te erkennen die de vrijheid op geloofsafval niet erkent. Dat zijn praktijken van de maffia.Dit is tegen de universele verklaringen van de rechten van de mens. Hier enige versen uit de hadith: Bukhari (52:260) - "...The Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.' " Bukhari (84:57) - "[In the words of] Allah's Apostle, 'Whoever changed his Islamic religion, then kill him.'" Bukhari (89:271) - A man who embraces Islam, then reverts to Judaism is to be killed according to "the verdict of Allah and his apostle."
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ga je niet kunnen veranderen! Ze als hypocriet omschrijven helpt niet, met de meeste Turkse moslims waren trouwens veel minder problemen dan met Marokkaanse, om al eens een "nuance " op " ze" te geven! Die mensen hadden meestal werk of waren zelfstandig, gaan naar hun vzw en moskee, brengen hun tijd door in familie en sportclub, leven in hun eigen gemeenschap maar waren wel aanspreekbaar en er viel mee samen te werken; zolang je uit de problemen onderling bleef en jezelf daar niet in liet meetrekken( ook onder Turken is vaak machtsstrijd, tussen verenigingen en dyanet bijvoorbeeld) Vaak was het niet eens een kwestie van hypocriet, in de Marokkaanse moskees staat vaak een imam ( wat uiteindelijk gewoon een voorganger in gebed is) die zelf ook maar ene beetje moet weergeven wat het bestuur, eerste generatie wil horen! Een andere zaak zijn moskees die geleidt worden door organisaties zoals jongeren voor islam, daar wordt aangezet tot conflictmodel maar heb je al ergens in de media daar nu iets over gehoord?? Dus hypocretie, onkunde komt overal voor, ook bij ons! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
't is een beetje zoals wat Turken over de Armeniërs vertellen: "Jamaar, zij hebben ook een genocide begaan, op de Georgiërs". Dat slaat natuurlijk nergens op, ge moet uw eigen fout niet goedpraten met de fouten van de ander. Niet dat ik hoofddoeken met genocides ga vergelijken, maar u snapt mn punt wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Volgens een aantal moslims mogen vrouwen ook niet werken zonder toestemming van de man, het is vrouwen immers niet verboden om geld te verdienen maar slechts wanneer niemand haar aanwezigheid mist bij haar belangrijkste taak, de man en gezin! Hoe rijm je dit met het wettelijk recht op werk voor iedereen ongeacht levensovertuiging of origine?? Al iemand gehoord die erop wijst dat ook de vrijheid om te werken zonder toestemming van anderen een mensenrecht is?? Zo kunnen we nog wel even doorgaan! Daar zou BOEH zich beter mee bezig houden, deze regels beperken vrouwen ene pak meer dan hoofddoeken die niet steeds en overal worden toegestaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat niet wegneemt dat die Meiden van Boehoehoe zich daar ook wel eens druk over zouden mogen maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen zijn creatief met de leer hoor, uiteindelijk staat iedere moslim zelf voor Allah en bepaald dus gedeeltelijk zelf waar je al of niet accenten legt. De problemen met moslims zijn dan ook de situeren bij Whabieten en Salafisten die de weg van de oorspronkelijke leer willen bewandelen en eisen dat de samenleving zich aan die waanzin aanpast, voeg daarbij een grote groep laag geschoolden, primaire opvoeding, traditie,importpartners, gezinsvorming en hereniging, negatieve attitude tegenover samenleving vanuit eerste en tweede generatie en het kruitvat staat klaar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is de Islamcultus hier soms verboden? Citaat: Artikel 18, Universele Verklaring van de Rechten van de Mens ''Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst;dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften.'' De inachtneming van de geboden en voorschriften gelden wederzijds. Ook in het openbaar als in het particuliere leven gelden er geboden en voorschriften. In het particuliere leven is men het meest vrij zolang men geen criminele daden stelt. In het openbare leven daarentegen gelden vele regels opdat het enigszins zou functioneren. De vrijheid op de openbare weg wordt beperkt door het navolgen van verkeersregels. Een school is een openbare instelling maar dat wilt niet zeggen dat men mag doen en gaan en staan waar men wilt. Zo mag men niet zomaar een klas binnenstappen waar les gegeven wordt als men daar niets te zoeken heeft. Religieuze regels staan niet boven maatschappelijke regels, dit is het fundament van de scheiding van kerk en staat.
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wel een probleem, wanneer je ouders je dit met opvoeding meegeven, hoe kun je dan van Marokkaanse jongeren verwachten ooit eigen verantwoordelijkheid op te nemen? Toch was er met die eerste generatie ook samenwerking mogelijk, die mensen zijn gene tegen maar medestanders en willen voor het kinderen het beste, net zoals andere ouders.De vraag is wat dit is en wie hiervoor moet zorgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aha, je hebt er ervaring mee! Heb je je soms ook tot de gematigde islam bekeerd?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |