Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zijn hondenliefhebbers normaal ?
Ja 18 72,00%
Nee 6 24,00%
Geen mening 1 4,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2009, 13:45   #21
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik hoor wel eens zeggen dat een hond een baasje heeft, maar dat een kat personeel heeft...
Een kat heeft zichzelf gedomesticeerd omdat het haar uitkwam.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 14:56   #22
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Mijn kat is zelf opgevoed, die weet heel goed wat juist en fout gedrag is. alleen blijft een kat een eigenzinnig beest natuurlijk.
Katten zijn inderdaad goed te doen .
Een hond kunt ge dwingen voedsel te weigeren , ge kunt hem bijvoorbeeld een hele dag lang kwijlend naar een biefstuk doen kijken.
Katten zullen dat biefstuk zogezegd negeren tot je je rug draait ...
Met hondenliefhebbers is het altijd wat , voeden ze hun hond niet op , zorgen ze voor overlast , is ie wel opgevoed is het een karakterloos slaafs beest.
Doe mij dan maar een cavia .
Oud 18 september 2009, 16:29   #23
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Katten zijn inderdaad goed te doen .
Een hond kunt ge dwingen voedsel te weigeren , ge kunt hem bijvoorbeeld een hele dag lang kwijlend naar een biefstuk doen kijken.
Katten zullen dat biefstuk zogezegd negeren tot je je rug draait ...
Met hondenliefhebbers is het altijd wat , voeden ze hun hond niet op , zorgen ze voor overlast , is ie wel opgevoed is het een karakterloos slaafs beest.
Doe mij dan maar een cavia .
Ik weet niet waar jij woont, maar waar ik woon is er op geen enkel gebied overlast van de nochtans in groten getale aanwezige honden. Op geen enkel vlak.

En als er al overlast zou zijn, ligt dit aan de opvoeding van de baasjes, heel zelden aan de honden zelf.

Sommige mensen zou men moeten verbieden om huisdieren te hebben, omdat ze er simpelweg niet mee overweg kunnen. Terwijl een hond hebben en opvoeden, echt niet moelijk is.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 16:44   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoor wel eens zeggen dat een hond een baasje heeft, maar dat een kat personeel heeft...
Dat hangt er in grote mate van af in hoevere ge daar zelf aan toegeeft, ne slimmen hond speelt ook met de voeten van ne stoemen baas.

ik heb u hierboven het voorbeeld gegeven, en dat is echt niet gezeverd.

katten zijn katten, een beetje bizar, maar het hangt veel af van hoe ze opgevoed zijn, alleen , in een appartement, of niet, met meerdere, strenge consequente baas, of iemand die direct toegeeft...

Als je direct toegeeft, ooh zo een lief beestje,... wel then your fucked for life...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 17:22   #25
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Honden horen, in een moderne samenleving, niet onder de mensen te leven. Ze zijn totaal nutteloos en zorgen enkel voor overlast en gevaar.
Ze zijn alleen gevaarlijk voor inbrekers, home jackers, getuigen van Jehova en ander gespuis dat je huis wil binnendringen. Het is in onze "moderne" samenleving een must aan 't worden.
Oud 18 september 2009, 17:39   #26
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt wel. Maar niet veralgemenen. Ik heb een kat gehad die zich meer als een hond gedroeg en ken mensen over wie de hond de baas speelt.
Oud 18 september 2009, 19:33   #27
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Hangt ervan af hoever de liefde voor de hond gaat. Niets mis met huisdieren houden (als je er goed voor zorgt), maar als mensen zich bezighouden met flauwekul als doggydance, honden in schattige kleertjes steken en hun hond van hun ijsje laten likken, dan stel ik me toch vragen bij die mensen hun verstandelijke vermogens. Dat geldt overigens ook voor alle mensen die over hun dieren (ik heb zelf al jaren twee katten) spreken als 'hun kindjes' en dergelijke. Dieren zijn geen mensen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 20:10   #28
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hangt ervan af hoever de liefde voor de hond gaat. Niets mis met huisdieren houden (als je er goed voor zorgt), maar als mensen zich bezighouden met flauwekul als doggydance, honden in schattige kleertjes steken en hun hond van hun ijsje laten likken, dan stel ik me toch vragen bij die mensen hun verstandelijke vermogens. Dat geldt overigens ook voor alle mensen die over hun dieren (ik heb zelf al jaren twee katten) spreken als 'hun kindjes' en dergelijke. Dieren zijn geen mensen.
Nee, maar mensen zijn wel dieren.
Oud 18 september 2009, 20:11   #29
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
D'as ook een beetje mijn vraagstelling , met zo'n hond moet je permanent bezig zijn of dat dier verwilderd.
Wie doet nu al die absurde moeite voor zo'n harig mormel.
Ik heb ooit eens een meisje zien tongkussen met een hond op café , de hondenbezitters aldaar vonden dat logisch , alsmede het feit dat zo'n griezel dan nog eens op hun been kwam rijden.
Oud 18 september 2009, 20:20   #30
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
D'as ook een beetje mijn vraagstelling , met zo'n hond moet je permanent bezig zijn of dat dier verwilderd.
Niet noodzakelijk, dat is erg rasafhankelijk.

Citaat:
Tja, sommige mensen doen in mijn ogen absurd veel moeite om de Mont Ventoux op te rijden. Sommige mensen doen absurd veel moeite tot ze 42 km kunnen lopen om vervolgens in groep ... 42 km te lopen. Ieder diertje zijn pleziertje zeker.

Citaat:
Ik heb ooit eens een meisje zien tongkussen met een hond op café , de hondenbezitters aldaar vonden dat logisch , alsmede het feit dat zo'n griezel dan nog eens op hun been kwam rijden.
Er bestaan mensen die geld betalen om dat te zien
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 20:27   #31
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk, dat is erg rasafhankelijk.

Tja, sommige mensen doen in mijn ogen absurd veel moeite om de Mont Ventoux op te rijden. Sommige mensen doen absurd veel moeite tot ze 42 km kunnen lopen om vervolgens in groep ... 42 km te lopen. Ieder diertje zijn pleziertje zeker.

Er bestaan mensen die geld betalen om dat te zien
Niet voor tongkussen.
Oud 19 september 2009, 09:13   #32
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn buurt zit er vergeven van , honden , dat blaft , dat likt , dat bijt , dat schijt , dat jankt de hele buurt wakker , dat verliest hun haar en dat kruipt op elkaar .
Dan willen die hondenliefhebbers nog een jong van die door die gedekte hond , lopen ze na dito jaren met een roedel van 5-10 harige beesten rond.
Sterker nog , honden zien mensen als soortgenoten , de talloze verhalen over hondenneukers en preutenlikkers zijn niet uit de lucht gegrepen.
Dat blijkt zelfs bij elkaar te slapen , lopen ze plots met zweren rond , of slapen ze met een incontinente hond en moeten ze een plastiek spannen op hun matras .
Niet zelden hebben ze een mongool in de familie , gaat dat met een hond en plastiek zak gaan wandelen , keren ze terug met een zak vol stront .
Zijn die mensen normaal
Citaat:
Goh, bedankt, de tranen bollen over mijn wangen van 't lachen...

Maar verder zijn de meeste honden, al heb ik er zelf geen, dikwijls aangenamer gezelschap dan de meeste mensen al zal het "voor iets kunnen zorgen" waarschijnlijk ook regelmatig de oorzaak zijn van zo'n dier in huis te halen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 11:11   #33
loodew
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Mensen met een grote hof en een hond die hun beest nooit uitlaten of maar af en toe verzorgen moesten ze zonder vorm van proces executeren.

Als ge die beest goed verzorgd en daarmee bezig zijt, dan schijten die niet overal waar ze het denken , dan blaffen die ook nie onnodig en dan hebde daar totaal geen last van.

Mijnen hond was trouwens beter opgevoed dan de meeste kinderen van tegenwoordig.
Inderdaad Herr Flick, ik geef u 100% gelijk. Ik heb zelf al 9 jaar 2 honden en heb daar geen problemen mee. Ik heb ook 2 kinderen. Honden luisteren nog altijd als ge ze een goede opvoeding geeft. Bij kinderen ligt dat anders.

Mijn honden blaffen alleen als er iemand belt of als ze abnormale geluiden horen zoals bv. roepende en tierende mensen die 's nachts passeren.
loodew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 12:55   #34
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk zijn die mensen normaal. Alleen de preutenlikkers en hondenneukers niet. Duh!
Oud 19 september 2009, 15:16   #35
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen met een grote hof en een hond die hun beest nooit uitlaten of maar af en toe verzorgen moesten ze zonder vorm van proces executeren.

Als ge die beest goed verzorgd en daarmee bezig zijt, dan schijten die niet overal waar ze het denken , dan blaffen die ook nie onnodig en dan hebde daar totaal geen last van.

Mijnen hond was trouwens beter opgevoed dan de meeste kinderen van tegenwoordig.
Helaas mijne hond schijt over heel den hof, vroeger had 'k 'm geleerd om rechts bij de schutting te schijten, maar met de verhuis wist dat beest het niet meer.

Achter mij hebben ze nogal wat jachthonden, en nu in't jachtseizoen hoort ge die. Als het dicht is blaffen die beesten nog twee weken en dan is het gedaan. Of ik ben het gewoon dat kan ook.

Als ik nu met mijn beest ga wandelen dan neem ik geen plastieken zak mee. Ik zit toch grotendeels tussen de weiden, als 'm presteert op iemand oprit te schijten dan trek ik 'm verder of slinger er de slipketting heen.
Oud 20 september 2009, 06:58   #36
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn buurt zit er vergeven van , honden , dat blaft , dat likt , dat bijt , dat schijt , dat jankt de hele buurt wakker , dat verliest hun haar en dat kruipt op elkaar .
Dan willen die hondenliefhebbers nog een jong van die door die gedekte hond , lopen ze na dito jaren met een roedel van 5-10 harige beesten rond.
Sterker nog , honden zien mensen als soortgenoten , de talloze verhalen over hondenneukers en preutenlikkers zijn niet uit de lucht gegrepen.
Dat blijkt zelfs bij elkaar te slapen , lopen ze plots met zweren rond , of slapen ze met een incontinente hond en moeten ze een plastiek spannen op hun matras .
Niet zelden hebben ze een mongool in de familie , gaat dat met een hond en plastiek zak gaan wandelen , keren ze terug met een zak vol stront .
Zijn die mensen normaal
Je hebt het niet zo voor honden?
Oud 20 september 2009, 11:57   #37
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Om te eten , wel .
Om te houden , nee .
Die ogen , zo droevig
Oud 20 september 2009, 12:26   #38
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Voor mensen heeft hij het ook niet zo.
Oud 20 september 2009, 13:44   #39
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Gore kutbeesten!

...met dank aan Djiezes

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 20 september 2009 om 13:44.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 08:47   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hondenliefhebbers , wat drijft hen ?
De liefde.

Liever beesten zien dan mensen, dat is normaal.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be