![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof je in het bestaan van de aura? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 20,69% |
Ik twijfel |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,34% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
40 | 68,97% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Hoe zit het dan met donkere enrgie? Zonder deze valt heel ons cosmologisch model uit mekaar, toch kan het niet worden opgemeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Vermits het eerste ontkennen zoiets is als het ontkennen van het licht van de zon, ga ik er vanuit dat u het tweede bedoelt. Hoewel soms gecontesteerd, verklaren de gravitationele golven wel een aantal verschijnselen en hebben ze een wiskundige fundament dat voortvloeit uit de relativiteitstheorie. Voor aura's is dat toch ietsje anders ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() als het niet kan worden opgemeten kan het geen verklaring zijn voor aurawaarnemingen vermits ons oog/fototoestel ook een meettoestel is; het meet immers de inval van fotonen op een lichtgevoelige laag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Nu, ik kan fout zijn, maar ik leun toch eerder naar neen. Het heeft inderdaad niet veel met aura's te maken, maar ik stelde dit enkel om te tonen dat sommige vormen van geloof dan wel weer wel geaccepteerd worden binnen bepaalde cirkels hier. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb het enkel op het feit dat iets onzichtbaar, onmeetbaar plots wel geaccepteerd worden binnen bepaalde kringen en andere onzichtbare onmeetbare dingen dan weer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
en over zwarte energie: er zijn geen theoriëen die door meer empirisch en theoretisch bewijs worden ondersteund die het waargenomen gedrag van het heelal verklaren. Al zullen de meeste fysici wel toegeven dat er nog aan de theorie moet gesleuteld worden, daarom ook dat er zoveel onderzoek naar gedaan wordt en organisaties als NASA een aanzienlijk deel van hun budget daaraan besteden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Over het tweede deel. Vooral theoretisch bewijs dan, gebaseerd op theorieën die gebaseerd zijn op theorieën enz. Ja, het budget gaat dan idd ook een rol spelen in het verder zetten van deze hersenspinsels. Nu, ook hier ben ik vrij "agnostisch" in (om het zo eens te zeggen), maar wil je empirische bewijzen, dan moet je ze ook in een lab kunnen nabootsen en tot nu toe is men er toch niet echt succesvol in itt bv theorieën en experimenten rond plasma cosmologie (die perfect schaalbaar zijn trouwens, maar dit is een heel andere discussie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat te denken van een lengte van een kwart van de golflengte ?
Net ietske meer dan die 2 meter van jou dus. ![]() Citaat:
Okay dat is ook een soort van 'geloven' ... geloven dat die theorie deugt en dat het bestaan van die golven zoals erdoor voorspelt net als al de rest ook reëel is en uiteindelijk wel zal vastgesteld worden. Net iets anders dan wat jij hier dus insinueerde. Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2009 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wat insinueer ik volgens jou? edit: zou gij u hierbij kunnen neerleggen in geval van? Citaat:
Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 24 september 2009 om 22:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, beta golven zijn een electrische activiteit van de hersenen en hebben een frequentie van 16 - 30 Hz. Radioactiviteit niet verwarren met encefalografie.
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar eerlijk gezegd betwijfel ik niet dat men dat ooit wel zal detecteren. Al de rest van de speciale eeffecten zijn immers ook al meermaals aangetoond Wat bedoel je daar ( dat in 't vetjes ) precies mee ? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeg maar een paar duizend kilometer. Om een EM golf van 30 Hz uit te zenden met een 1/2 golflengte antenna heb je 300 000 000 /30/2 (lichtsnelheid gedeeld door frekwentie gedeeld door 2) nodig, 5000 km.