Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van een Fort Europa waarin geen nieuwe vreemdelingen meer worden binnengelaten ?
ja 22 44,00%
neen 28 56,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2007, 19:37   #21
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Heftrukje, mijn beste, ik stel voor dat je eens gaat proeven van een "emigratiecursusje".

Met de volgende landen als bestemming.
China
India
Colombia
Japan
Syrië

Eens kijken hoe je het "ginder" zal doen zonder je aan te passen , zonder de lokale waarden en normen te respecteren en zonder een eigen inkomen.
Weer een nuantie die je niet begreep?

Wanneer ik ergens heenga, informeer ik me steeds van de lokale gewoontes en dergerlijke. Dat is iets compleet anders dan gedwongen worden bepaalde "waarden, normen" en gewoontes te hanteren.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 19:45   #22
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Personen die nuttige arbeid verrichten, wees welkom.

(neen, onze maatschappij heeft geen verdere behoefte aan extra ambtenaren of pastoors van alle slag of aard)
Wij zitten hier nog steeds opgescheept met meerdere honderdduizenden werkbekwame uitkeringstrekkers die zich, op kosten van die brave werkende middenklasse, bezondigen aan parasiterend sociaal profitariaat, terwijl vele vacatures niet ingevuld geraken. Pak dat moreel verwerpelijke, geldverslindende, arbeidsattitudevernietigende, parasiterend sociaal profitariaat aan en er is absoluut geen 'nood' meer aan goedkoop buitenlands werkvee.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 7 oktober 2007 om 19:47.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 19:47   #23
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Wij zitten hier nog steeds opgescheept met meerdere honderdduizenden werkbekwame uitkeringstrekkers die zich, op kosten van die brave werkende middenklasse, bezondigen aan parasiterend sociaal profitariaat, terwijl vele vacatures niet ingevuld geraken. Pak dat moreel verwerpelijke, geldverslindende, arbeidsattitudevernietigende, parasiterend sociaal profitariaat aan en er is absoluut geen 'nood' meer aan goedkoop buitenlands werkvee.
Nonsens. Meer mensen => meer productie => meer welvaart.
Oud 7 oktober 2007, 19:54   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik begrijp je helemaal niet Heftruk. Daar niet van.
Citaat:
Wanneer ik ergens heenga, informeer ik me steeds van de lokale gewoontes en dergerlijke. Dat is iets compleet anders dan gedwongen worden bepaalde "waarden, normen" en gewoontes te hanteren.
Maar dat zou wel willen zeggen dat je op zijn minst hetzelfde zou verwachten van " immigranten".
En hoe kan je verwachten dat een holbewoner zichzelf kan informeren?
Oud 7 oktober 2007, 20:03   #25
Heftruck

Standaard

Citaat:
Maar dat zou wel willen zeggen dat je op zijn minst hetzelfde zou verwachten van " immigranten".
Als ze slim zijn. Doen ze dat niet, moeten ze de gevolgen maar dragen. (En dit is geen pleidooi voor een verplichte cursus of iets dergerlijks!)

Citaat:
En hoe kan je verwachten dat een holbewoner zichzelf kan informeren?
In vroegere tijden bestond er nog iets als gastvrijheid e.d. Het gebeurt trouwens meer dan genoeg dat oude immigranten de nieuwe immigranten helpen.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 7 oktober 2007 om 20:06.
Oud 7 oktober 2007, 20:43   #26
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ergens heengaan is wel iets totaal anders als zich ergens definitief willen vestigen...
Of niet?

Laatst gewijzigd door Chipie : 7 oktober 2007 om 20:44.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 21:02   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toeristen zijn soms ongewenste gasten, die dan vervelende dingen overkomen op hun reis.
Oud 7 oktober 2007, 21:16   #28
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ergens heengaan is wel iets totaal anders als zich ergens definitief willen vestigen...
Of niet?
Ja en nee. Enfin, in mijn voorbeeld toch niet. Ik doelde namelijk op beide scenario's.
Oud 8 oktober 2007, 07:58   #29
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en nee. Enfin, in mijn voorbeeld toch niet. Ik doelde namelijk op beide scenario's.
En ik dacht dat U nog studeerde...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 09:03   #30
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=Heftruck;2981839]"We willen wel je arbeid maar niet je persoon."

[/quote
1) Liefst van al kom je niet naar bij ons,en blijf je in je eigen land om dat mee te helpen opbouwen, MAAR:
2)"wij willen wel dat je hier komt om bepaalde taken uit te voeren waarvoor wij volk te kort komen, daar word je dan goed voor betaald, en daarna word je afgedankt en mag je terug naar huis gaan, met een flinke duit in je zak"
3)Indien je komt om van ons te profiteren, ons te bestelen, of om op één of andere manier onze wetten te verbreken en last te verkopen, zal je zwaar gestraft worden en daarna levenslang verbannen, nadat we je danzij je DNA, vingerafdrukken enz enz geregistreerd hebben.En als we je dan toch nog eens vastkrijgen op ons grondgebied, krijg je de doodstraf.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 09:07   #31
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Citaat:
"We willen wel je arbeid maar niet je persoon."

1) Liefst van al kom je niet naar bij ons,en blijf je in je eigen land om dat mee te helpen opbouwen, MAAR:
2)"wij willen wel dat je hier komt om bepaalde taken uit te voeren waarvoor wij volk te kort komen, daar word je dan goed voor betaald, en daarna word je afgedankt en mag je terug naar huis gaan, met een flinke duit in je zak"
3)Indien je komt om van ons te profiteren, ons te bestelen, of om op één of andere manier onze wetten te verbreken en last te verkopen, zal je zwaar gestraft worden en daarna levenslang verbannen, nadat we je danzij je DNA, vingerafdrukken enz enz geregistreerd hebben.En als we je dan toch nog eens vastkrijgen op ons grondgebied, krijg je de doodstraf.
Hoera, nog meer collectivistische nonsens.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 8 oktober 2007 om 09:07.
Oud 8 oktober 2007, 09:56   #32
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
............ Het gebeurt trouwens meer dan genoeg dat oude immigranten de nieuwe immigranten helpen.
Ja en hoe; http://www.geertwilders.nl/images/st...%20Fristma.pdf
Oud 8 oktober 2007, 10:37   #33
forumspook
Banneling

Standaard Het kind van Misdadigheid & Domheid: gezinshereniging-wet

Citaat:
Hoera, nog meer collectivistische nonsens.
En het allereerste, het aller dringendste, is het afschaffen van het Grote Boerenbedrog, geheten "Gezinshereniging". Degene(n) die dit in het leven geroepen heeft/hebben, heeft/hebben zich schuldig gemaakt aan de meest Criminele Domheid van heel de Europese geschiedenis.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:16   #34
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nonsens. Meer mensen => meer productie => meer welvaart.
Meer mensen> stijging aanbod arbeid > dalende lonen > factor kapitaal wordt vervangen door factor arbeid > eventueel groet productie
Meer mensen> stijging vraag naar producten > opwaarts effect op prijzen
De uitkomst hangt uit hoe de groei van productie zich verhoudt tot het opwaartse effect op de prijs. Dat kan (iets) meer welvaart tot gevolg hebben, maar even goed leiden tot een daling van de hele welvaart.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:22   #35
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer mensen> stijging aanbod arbeid > dalende lonen > factor kapitaal wordt vervangen door factor arbeid > eventueel groet productie
Deze stap klopt niet. Keynes klopt niet.

Meer (absoluut gezien) mensen > Meer (absoluut gezien) productie > Meer (absoluut gezien) welvaart
Dat klopt wel. Maar die 'meer' welvaart moet natuurlijk over meer mensen gespreid worden.

Maar relatief klopt het ook. Want als ik alleen een huis, auto en voedsel moet voorzien, met 500, met 5 000, met 500 000 of 5 miljard... Hoe groter de arbeidsdeling, hoe beter.

Citaat:
maar even goed leiden tot een daling van de hele welvaart
Dit is echter niet mogelijk. Als er meer mensen in de economie zitten - werkend, wel te verstaan - dan stijgt de welvaart daar er meer productie is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:36   #36
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Meer (absoluut gezien) mensen > Meer (absoluut gezien) productie > Meer (absoluut gezien) welvaart
Dat klopt wel. Maar die 'meer' welvaart moet natuurlijk over meer mensen gespreid worden.

Maar relatief klopt het ook. Want als ik alleen een huis, auto en voedsel moet voorzien, met 500, met 5 000, met 500 000 of 5 miljard... Hoe groter de arbeidsdeling, hoe beter.

Dit is echter niet mogelijk. Als er meer mensen in de economie zitten - werkend, wel te verstaan - dan stijgt de welvaart daar er meer productie is.
De reden daarvoor is dat de arbeidsmarkt star is. Je neemt ook een heel sterke aannamen dat dit extra werkende mensen betreft. De realiteit is dat dit niet altijd het geval is. Daarbij gaat er bij creeeren van banen tijd overheen voor ze er zijn. En vraag naar producten en diensten is ook niet oneindig en kapitaal vervangen door arbeid kent grenzen.
Dit kan wel, want als de gehele koek minder snel groeit, dan de toename in de bevolking, dan zal iedereen dit ervaren als een welvaartdaling; ook al stijgt deze in absolute zin.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 12:45   #37
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Je slaat iets (opzettelijk?) over: het geïmporteerde aandeel (gebleken: disproportioneel) aan bajesklanten en/of uitkerings- en subsidietrekkers; dat verkleint Welvaart.
Oud 8 oktober 2007, 13:45   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Bent u voorstander van een Fort Europa waarin geen nieuwe vreemdelingen meer worden binnengelaten ?
Neen.

Ik ben voor selectieve immigratie in functie van de economische behoefte, de arbeidsmarkt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 17:07   #39
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen.

Ik ben voor selectieve immigratie in functie van de economische behoefte, de arbeidsmarkt.
U bent dus voorstander van mensenhandel. U vindt dus dat mensen mogen geïmporteerd en geëxporteerd worden naargelang het de bonzen goed uitkomt, alles voor de economie, de economie voor de mens. Fraai is dat!
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 18:14   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
U bent dus voorstander van mensenhandel. U vindt dus dat mensen mogen geïmporteerd en geëxporteerd worden naargelang het de bonzen goed uitkomt, alles voor de economie, de economie voor de mens. Fraai is dat!

Net niet Pavlovse reactie.

Goed geïnformeerde/opgeleide mensen laten zich niet "vermensenhandelen". Mensenhandel houd in dat mensen misbruikt worden.
En je kan veel zeggen, maar "misbruikt" worden uit vrije wil, omdat er genoeg geld voor gegeven word is wel geen misbruik, maar gewoonweg loon naar werken.
Tuurlijk is er een uitzondering op die regel, maar die kan alleen toegepast worden bij gehersenspoelde communisten/soortgelijke religies of diegenen die onderdrukt worden door diezelfden. (Doe maar eens een "grote sprong voorwaards")

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be