Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2004, 20:04   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oussaka, Malik
114 tt-TV1 114 di 27 apr 20:21:45
binnenland �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*

STEVAERT WIL GRATIS MINISTERS

Volgens Steve Stevaert gaan de SP-A ministers met ingang van volgende maand (mei 2004) gratis werken, zowel in de Vlaamse, Brusselse als in de nationale regeringen. Dit moet een positief effect ressorteren op 's Lands financiën. Steve Stevaert hoopt dat dit voorbeeld ook door de andere partijen van de coalitie zal gevolgd worden.

Steve Stevaert doet dit in samenspraak met Minister van allerlei, Freya Van Den Bossche, die in ruil eist dat de banken gratis zichtrekeningen aanbieden. 'De vergoedingen van de SPA-ministers zijn ruim voldoende om de bankkosten te dekken. Discussie gesloten, probleem opgelost. En denk aan ons op 13 juni: stemmen voor ons is goed voor uw portefeuille'

Cool, toch ? Nu nog, in ruil voor behoud BHV, de SP-A overal in België laten opkomen, en alle andere partijen blijven onder de 5%-grens.
Zit dit bericht nu vol met tegenstrijdigheden of ben ik gewoon te dom om het te vatten? Volgens Steve gaat men de mininsters niet meer uitbetalen wat positief is voor de financien en volgens Freya gaat men de vergoedingen van de ministers gebruiken om de banken geld te geven zodanig dat zichtrekeningen gratis blijven. Gaat dit effect nu een positief effect hebben op de financien of niet?
Ik meende begrepen te hebben dat de banken liever de belastingen op de automaten zouden afgeschaft zien dan geld te krijgen.
Ik vind het nogal hypocriet te klagen dat banken de belastingen, die ze zelf opleggen, doorrekenen naar de klant.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 20:07   #22
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het nogal hypocriet te klagen dat banken de belastingen, die ze zelf opleggen, doorrekenen naar de klant.
Inderdaad was men trouwens ook niet van plan belastingen te heffen op spaarrekeningen? Zo te keer gaan tegen de banken terwijl men zelf allerlei belastingen heft en wil invoeren in het bankwezen, echt consequent kan je het niet noemen.[/quote]
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 22:18   #23
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het beter vinden als de dames en heren uit de politiek eens een maand lang niet zouden liegen en geen loze beloften doen.
Maar ja, dan zouden ze moeten zwijgen... 8)
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 22:28   #24
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
krijgen we ook een gratis koningshuis?
Goed idee; en goed ware ook zeker als die +/- 50 ministers die we mogen betalen voor het werk van in wezen +/- 20 (met 1 nationale en 2 deelregeringen van elk 6 �* 7 komen we toe), ook eens betaald worden �* rato van hun werk, d.w.z; 20/50-ste van wat ze nu betaald worden, verminderd evenredig met het geklungel van sommigen -denk aan onze minister van leren tellen, rekenen en schrijven die beweert 162 miljoen Euro uit te geven aan bijna 2500 studenten tweedekansonderwijs of onze minister van justitie wiens rechters in eerste aanleg 45% vand e tijd in tweede zit gaan (beroep) vgl. met 10% in Nederland.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 22:34   #25
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik wil ook gratis gaan werken als minister. Ik zal alleen mijn onkosten inbrengen, liefst meej een Visa kaart.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be