Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2009, 20:14   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Neen ik begrijp u niet, ik mis namelijk het "new-age-gewouwel-gen".
Verder heb ik al meerdere malen de fout begaan over ontologie of epistemologie met gebakken luchtverkopers proberen te discussiëren.

Bye.
Wat kan een mens daar nu van weten?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 20:14   #22
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ik moet zeggen dat het antidepressivadiscours een redelijk ingewikkelde zaak is.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 20:46   #23
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het idee dat je er niet zelf over nadenkt maar alleen opdraaft wat je in boeken hebt gelezen.

Ik heb het hier over het feit dat het fysieke niet aan de basis kan staan van het fysieke. Het meetbare (de bouwstenen) kunnen niet zorgen voor leven. Dat is een feit dat je zal moeten kunnen beamen wanneer je enig logisch redeneringsvermogen bezit.

"Je kunt niet kijken naar het kijken terwijl je kijkt"

Denk er maar eens over na. Het leven streeft naar meer dan wat er reeds is en daarom is de psyche meer dan een product van de bouwstenen.

Er is een kracht die aan de basis staat van het leven, en ik denk zelf een kracht tegenovergesteld aan de zwaartekracht.

'domme wetenschappers' noemen dat nu mogelijk nog donkere energie, maar het is de kracht van het bestaan. En zwaartekracht is de tegenovergestelde kracht, de kracht van het niets.

Het meetbare is mogelijk een effect van een wisselwerking tussen die twee oneindige krachten.

Zwaartekracht zal je ook niet kunnen meten. Mensen zullen theoretisch niet kunnen meten wat de bron van het leven is. Omdat het meetbare niet de bron van zichzelf kan zijn.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 27 september 2009 om 20:49.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 21:05   #24
Tavek
Banneling

Standaard

stay away from the pills
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 21:06   #25
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Ik heb het idee dat je er niet zelf over nadenkt maar alleen opdraaft wat je in boeken hebt gelezen.

Ik heb het hier over het feit dat het fysieke niet aan de basis kan staan van het fysieke. Het meetbare (de bouwstenen) kunnen niet zorgen voor leven. Dat is een feit dat je zal moeten kunnen beamen wanneer je enig logisch redeneringsvermogen bezit.

"Je kunt niet kijken naar het kijken terwijl je kijkt"

Denk er maar eens over na. Het leven streeft naar meer dan wat er reeds is en daarom is de psyche meer dan een product van de bouwstenen.

Er is een kracht die aan de basis staat van het leven, en ik denk zelf een kracht tegenovergesteld aan de zwaartekracht.

'domme wetenschappers' noemen dat nu mogelijk nog donkere energie, maar het is de kracht van het bestaan. En zwaartekracht is de tegenovergestelde kracht, de kracht van het niets.

Het meetbare is mogelijk een effect van een wisselwerking tussen die twee oneindige krachten.

Zwaartekracht zal je ook niet kunnen meten. Mensen zullen theoretisch niet kunnen meten wat de bron van het leven is. Omdat het meetbare niet de bron van zichzelf kan zijn.
Ik weet dat de paddo illegaal is in Nederland, maar daarom moet je nog geen schimmel van je brood schrapen.
Oud 27 september 2009, 21:20   #26
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik weet dat de paddo illegaal is in Nederland, maar daarom moet je nog geen schimmel van je brood schrapen.
Van moederkoorn kan je inderdaad behoorlijk beginnen trippen.
Oud 27 september 2009, 22:04   #27
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn alternatieven. Psychotherapie is bewezen effectiever dan antidepressiva bij de meest zware depressie, maar met een verschil: je bent na zoveel sessies helemaal beter of zelfs sterker dan je ooit was, terwijl je met pillen de rest van je leven zou moeten slikken.

En zie ook even mijn bronnen en dan met name de volgende:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18505564 (volledig zonder pubmed toegang: http://www.peh-med.com/content/pdf/1747-5341-3-14.pdf )

Antidepressiva is 0% effectiever dan een placebo. Het is sowieso maar je geloof in de ziekte en een pil die je je beter doet voelen.

De kracht om te herstellen zit in je geest, niet in die pillen. Daarom is psychotherapie het beste, en dat toont de wetenschap ook aan:

http://www.psycholoog.net/?p=1301
Anti-depressiva helpen ook niet om een depressie te genezen, enkel om ze lichter te maken. Vergelijk het met een mentale pijnstiller: een pijnstiller zal u ook nooit genezen maar maakt de pijn wel draaglijker.

En psycho-therapie werkt alleen bij beïnvloedbare mensen, ze lossen evenmin de problemen op, alleen geven ze alternatieve denkwijzen om naar het probleem te kijken of het zelfs niet meer als een probleem te aanzien, aan de situatie zelf verandert er niets.
Oud 27 september 2009, 22:07   #28
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Anti-depressiva helpen ook niet om een depressie te genezen, enkel om ze lichter te maken. Vergelijk het met een mentale pijnstiller: een pijnstiller zal u ook nooit genezen maar maakt de pijn wel draaglijker.

En psycho-therapie werkt alleen bij beïnvloedbare mensen, ze lossen evenmin de problemen op, alleen geven ze alternatieve denkwijzen om naar het probleem te kijken of het zelfs niet meer als een probleem te aanzien, aan de situatie zelf verandert er niets.
een psychiater zal natuurlijk ook niet bv "sporten" gaan voorschrijven,
levert hem niets op..
Oud 27 september 2009, 23:23   #29
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
een psychiater zal natuurlijk ook niet bv "sporten" gaan voorschrijven,
levert hem niets op..
Tja, op die manier kunt ge alle gewone huisdokters ook in vraag gaan stellen.
Het is alleen de grootste fabel dat sporten, socialer zijn, praten,... een remedie zijn tegen depressie.
Oud 28 september 2009, 07:32   #30
ArjanD
Gouverneur

Standaard

Dat is helemaal niet zo, het feit is wel dat stilhangen voor de TV depressief maakt Dus je hebt soms een schop onder de kont nodig om wat te gaan doen, en tijd heelt alle wonden.
Oud 28 september 2009, 08:25   #31
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hoor je ook te doen want een huisarts kan zich wel eens vergissen. Enige alertheid is niet overbodig want het gaat over je gezondheid.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 09:48   #32
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Honderden wetenschappers, waaronder verschillende vooraanstaande Nederlandse en Belgische hoogleraren, trekken aan de bel: antidepressiva zet aan tot extreem gewelddadig gedrag en (zelf-)moord.

http://www.nrc.nl/opinie/article2277...iden_tot_moord

Nu.nl kopte enkele weken geleden: "Antidepressiva verdubbelen risico op zelfmoord bij jongeren"

http://www.nu.nl/wetenschap/2059769/...jongeren-.html

Er is iets niet goed met die pillen, en steeds meer mensen slikken het. In Nederland gebruiken inmiddels meer dan 1 miljoen mensen antidepressiva, en het aantal gebruikers blijft maar toenemen. En de psychiaters weten natuurlijk van niets, zij geven alleen maar pillen aan 'zieke' mensen. Meer doen ze niet...

Psychiaters doen alsof hun neus bloedt. Ik sprak laatst met een hoogleraar die betrokken was in een rechtszaak waarin hij getuigde dat antidepressiva de mogelijke oorzaak was van een bloedbad. Dit is wat hij mij vertelde:

Drie hoogleraren in rechtszaal oneens over rol antidepressiva bij aanrichten bloedbad

Maar ondertussen roepen verschillende Nederlandse hoogleraren van de daken dat antidepressiva moordgedrag kan veroorzaken, dus hoe kan het nu mogelijk zijn dat psychiaters - de 'experts' op dit gebied - er nog nooit van gehoord zouden hebben...

Prof. dr. Corine de Ruiter (bron):

Er is iets niet goed met die pillen. En waarom moet de halve bevolking deze medicijnen slikken, waarom willen psychiaters dat of laten ze dat gebeuren?

Een bedrijf bedenkt dit niet. Als een psychiater de effecten van een medicijn niet wil, dan schrijft hij het niet voor en dan verkoopt het niet en dan maakt een bedrijf het niet.

De bijwerkingen van antidepressiva zijn zeer verdacht. Antidepressiva veroorzaken bijvoorbeeld een chemische castratie bij mannen door de DNA van het sperma te beschadigen. Tevens veroorzaakt antidepressiva genetische schade in de ongeboren foetus zodat kinderen worden geboren met een aangeboren afwijking, zoals hartproblemen. Door deze bijwerkingen wordt de reproductie geremd en worden de kinderen die toch geboren worden verzwakt.

Dit wordt keer op keer aangetoond in grote studies. Zie bijvoorbeeld de recente studie van Universiteit Utrecht:

http://www.uu.nl/NL/faculteiten/gene...topfoetus.aspx

http://www.guardian.co.uk/science/20...esearch.health

Zie ook de volgende trouw reportage:

http://www.trouw.nl/achtergrond/deve...ijwerking.html

Antidepressiva maakt mensen ook anti-sociaal blijkt uit een studie door dr. Helen Fisher:

http://blog.wired.com/wiredscience/2...pressants.html
http://www.youtube.com/watch?v=x-ewvCNguug

En zie bijvoorbeeld de volgende rechtszaken:

Dader bloedbad Zwijndrecht: “Antidepressiva doen rare dingen met mensen.”

Justitie vermoedt rol antidepressiva bij aanrichten bloedbad

Hoogleraar: Antidepressiva veroorzaakt zelfmoordgedrag, transparantie helpt niet

Antidepressiva verslechteren cognitieve vaardigheden en veroorzaken meer ongelukken in het verkeer

Antidepressiva verzwakt de botten en vergroot de kans op ernstige breuken (ook bij kinderen)

VPRO/VARA: Antidepressiva veroorzaakt zelfmoordgedrag

Volgens de wetenschap is antidepressiva ook nog eens 0% effectiever dan een placebo:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18505564 (volledig zonder pubmed toegang: http://www.peh-med.com/content/pdf/1747-5341-3-14.pdf )

Maar buiten al die nare bijwerkingen.., dat antidepressiva meer zelfmoorden veroorzaakt is toch absurd? Waarom doen psychiaters dit, of denken jullie dat ze daadwerkelijk niet weten waar ze mee bezig zijn?

Ik denk dat psychiaters kwaadaardige mensen zijn. Ze zijn aantoonbaar niet oprecht, maar ik denk dat er ook een duistere motivatie achter hun handelen schuilt. Dat moet wel. Ik heb me nu al 3+ jaar intensief in de psychiatrie verdiept, en dit is wat ik denk. Mijn mening is gebaseerd op duizenden kleine feitjes, zoals dat psychiaters mensen in Nederland anno 2009 doodmartelen:

SP stelt kamervragen over mensonterende behandeling oude man met kampsyndroom (radio uitzending)

En dat ze onschuldige meisjes van 22 jaar oud voor meer dan een jaar in een isoleercel gevangen houden. Dat zijn wel zulke onmenselijke dingen.

Nova: http://www.youtube.com/watch?v=i5IWFDY_oNo
VVD Kamerlid: http://www.youtube.com/watch?v=evF3K9D52fo

Ik hoop dat je begrijpt waarom ik er zo goed als zeker van ben dat psychiaters kwaadaardige mensen zijn en dat er een duistere motivatie achter hun 'onverklaarbare' handelen schuilt.

Ik hoop dat dit topic kan leiden tot een waardevolle discussie aangaande de bijwerkingen van antidepressiva, en eventuele benodige actie vanuit de politiek.

Mijn mening: de psychiatrie moet verdwijnen en vervangen worden door oprechte en betrouwbare oplossingen.

p.s. ik heb geen link met scientology, ik ben 100% neutraal. De informatie in mijn topic is gewoon correct.
ik heb wel degelijk last gehad van zelfmoordobsessies en haast ononderdrukbare moordlust tjdens het nemen van antidepressieva. Ik heb ze dan ook laten vallen na een maand. Met zware afkickproblemen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 10:32   #33
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

De grootste stommiteiten uit m'n leven heb ik begaan tijdens een behandeling met antidepressiva aan een hoge dosis. Als ik nu terugkijk op de periode dat ik die vuiligheid nam begrijp ik langs geen kanten hoe ik bepaalde zaken heb kunnen doen. Nadat ik, op eigen beweging, gestopt was met de medicatie waren de psychiaters plots daar om te zeggen dat het inderdaad mogelijk is dat de bijwerkingen niet lichtjes zijn, toen alles al te laat was.

Het is uiteindelijk puur op eigen kracht en door mijn eigen ratio dat ik alles te boven ben gekomen, niet door medicatie, niet door jaren verplichte therapie!
Oud 28 september 2009, 10:39   #34
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is alleen de grootste fabel dat sporten, socialer zijn, praten,... een remedie zijn tegen depressie.
Zeker niet.

Het is inderdaad zo dat sport, in combinatie met gezonde voeding en regelmatige meditatie een zeer goede remedie zijn tegen depressies.

Wat de depressieve persoon nodig heeft, is een duwtje om deze dingen te beginnen doen. Het is moeilijk om als depressief persoon de kracht de verzamelen om aan deze dingen te beginnen. Die drempel is eigenlijk het moeilijkste.
Oud 28 september 2009, 11:22   #35
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Er zijn overigens verschillen tussen depressies op zich, en bepaalde (angst)stoornissen die aanleg voor depressie met zich kunnen hebben.

In het laatste geval kan het inderdaad onmogelijk zijn om op eigen houtje te blijven gaan, omdat er bepaalde hersenreceptoren simpelweg foutief werken. Dit kan niet zonder medicatie worden voorkomen, net zoals bepaalde vormen van diabetes insuline vereisen.

Maar zeggen dat dit in alle gevallen zo is, zou ik niet doen. De verslagen die ik hoor van de anti-farma, en de eigen ervaringen die ik heb, vertellen mij dat er een groot stukje waarheid in die verhalen zit.
Oud 28 september 2009, 11:35   #36
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Wat een ontzettende onzin hier weer van Arjan.

De moeite zelfs niet waard om op te reageren.

Laatst gewijzigd door lomeanor : 28 september 2009 om 11:35.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 13:03   #37
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
....... In Nederland gebruiken inmiddels meer dan 1 miljoen mensen antidepressiva, en het aantal gebruikers blijft maar toenemen. ..........
Dat lijkt me erg veel; 1 op 15 mensen depressief? 7%?
Oud 28 september 2009, 13:28   #38
ArjanD
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dat lijkt me erg veel; 1 op 15 mensen depressief? 7%?
Het is de realiteit, en het aantal gebruikers blijft toenemen.

http://www.youtube.com/watch?v=Z1FgHIco0Eg (Vara Zembla, publieke omroep)

Antidepressiva is zeer verslavend en geeft afkickverschijnselen.

In het Verenigd Koninkrijk is het overigens nog veel erger, daar slikt 1 op de 6 mensen antidepressiva.

Vandaar ook dat ze daar extra radicaal zijn en nu meer dan 10.000 psychotherapeuten aan het opleiden zijn ter vervanging van de psychiatrie / antidepressiva:

http://www.dailymail.co.uk/health/ar...-epidemic.html

Laatst gewijzigd door ArjanD : 28 september 2009 om 13:28.
Oud 28 september 2009, 13:45   #39
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het is de realiteit, en het aantal gebruikers blijft toenemen.

http://www.youtube.com/watch?v=Z1FgHIco0Eg (Vara Zembla, publieke omroep)

Antidepressiva is zeer verslavend en geeft afkickverschijnselen.

In het Verenigd Koninkrijk is het overigens nog veel erger, daar slikt 1 op de 6 mensen antidepressiva.

Vandaar ook dat ze daar extra radicaal zijn en nu meer dan 10.000 psychotherapeuten aan het opleiden zijn ter vervanging van de psychiatrie / antidepressiva:

http://www.dailymail.co.uk/health/ar...-epidemic.html
Ik denk dat de cijfers beïnvloed zouden kunnen zijn door massale immigratie.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/a...en+allochtonen
Oud 28 september 2009, 14:06   #40
ArjanD
Gouverneur

Standaard

Jij denkt dat het de excessieve stijging in antidepressiva gebruik door Moslims veroorzaakt zou kunnen worden?

Ik denk toch eerder dat de oorzaak de leugen over het zogenaamde biochemische onbalans in de hersenen is, dat tot op de dag van vandaag nog nooit is gemeten en die bij de patiënten ook niet gemeten wordt, en die vervolgens met 'verslavende' medicijnen behandeld wordt.

Mensen worden bang gemaakt voor een ziekte die niet te meten is. Iedereen kan de ziekte hebben, want dat is niet te meten. Daardoor verspreidt de ziekte zich in rap tempo, want de problemen worden niet opgelost. Je gaat pillen slikken en blijft bang voor de ziekte, en je deelt dat met mensen om je heen zodat als zij depressieve emoties voelen er dan sneller en dieper invallen, omdat ze in hun achterhoofd bang worden voor zo'n hersenziekte, ipv. dat ze psychisch op zodanige manier handelen dat ze zich weer extra goed gaan voelen waarvoor depressie juist bedoeld is volgens veel experts:

http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/a...-voor-je.dhtml

Citaat:
Een depressie is zeer goed voor je, dat beweren verschillende experts op het gebied van depressiviteit. Doordat artsen mensen laten geloven dat een depressie een ziekte is, schamen mensen zich voor hun ‘droevige’ kant. Maar je kan er veel van leren over jezelf.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 28 september 2009 om 14:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be