![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik moet zeggen dat het antidepressivadiscours een redelijk ingewikkelde zaak is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb het idee dat je er niet zelf over nadenkt maar alleen opdraaft wat je in boeken hebt gelezen.
Ik heb het hier over het feit dat het fysieke niet aan de basis kan staan van het fysieke. Het meetbare (de bouwstenen) kunnen niet zorgen voor leven. Dat is een feit dat je zal moeten kunnen beamen wanneer je enig logisch redeneringsvermogen bezit. "Je kunt niet kijken naar het kijken terwijl je kijkt" Denk er maar eens over na. Het leven streeft naar meer dan wat er reeds is en daarom is de psyche meer dan een product van de bouwstenen. Er is een kracht die aan de basis staat van het leven, en ik denk zelf een kracht tegenovergesteld aan de zwaartekracht. 'domme wetenschappers' noemen dat nu mogelijk nog donkere energie, maar het is de kracht van het bestaan. En zwaartekracht is de tegenovergestelde kracht, de kracht van het niets. Het meetbare is mogelijk een effect van een wisselwerking tussen die twee oneindige krachten. Zwaartekracht zal je ook niet kunnen meten. Mensen zullen theoretisch niet kunnen meten wat de bron van het leven is. Omdat het meetbare niet de bron van zichzelf kan zijn. Laatst gewijzigd door ArjanD : 27 september 2009 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() stay away from the pills
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Van moederkoorn kan je inderdaad behoorlijk beginnen trippen.
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En psycho-therapie werkt alleen bij beïnvloedbare mensen, ze lossen evenmin de problemen op, alleen geven ze alternatieve denkwijzen om naar het probleem te kijken of het zelfs niet meer als een probleem te aanzien, aan de situatie zelf verandert er niets.
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
levert hem niets op..
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is alleen de grootste fabel dat sporten, socialer zijn, praten,... een remedie zijn tegen depressie.
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Dat is helemaal niet zo, het feit is wel dat stilhangen voor de TV depressief maakt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De grootste stommiteiten uit m'n leven heb ik begaan tijdens een behandeling met antidepressiva aan een hoge dosis. Als ik nu terugkijk op de periode dat ik die vuiligheid nam begrijp ik langs geen kanten hoe ik bepaalde zaken heb kunnen doen. Nadat ik, op eigen beweging, gestopt was met de medicatie waren de psychiaters plots daar om te zeggen dat het inderdaad mogelijk is dat de bijwerkingen niet lichtjes zijn, toen alles al te laat was.
Het is uiteindelijk puur op eigen kracht en door mijn eigen ratio dat ik alles te boven ben gekomen, niet door medicatie, niet door jaren verplichte therapie!
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad zo dat sport, in combinatie met gezonde voeding en regelmatige meditatie een zeer goede remedie zijn tegen depressies. Wat de depressieve persoon nodig heeft, is een duwtje om deze dingen te beginnen doen. Het is moeilijk om als depressief persoon de kracht de verzamelen om aan deze dingen te beginnen. Die drempel is eigenlijk het moeilijkste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Er zijn overigens verschillen tussen depressies op zich, en bepaalde (angst)stoornissen die aanleg voor depressie met zich kunnen hebben.
In het laatste geval kan het inderdaad onmogelijk zijn om op eigen houtje te blijven gaan, omdat er bepaalde hersenreceptoren simpelweg foutief werken. Dit kan niet zonder medicatie worden voorkomen, net zoals bepaalde vormen van diabetes insuline vereisen. Maar zeggen dat dit in alle gevallen zo is, zou ik niet doen. De verslagen die ik hoor van de anti-farma, en de eigen ervaringen die ik heb, vertellen mij dat er een groot stukje waarheid in die verhalen zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een ontzettende onzin hier weer van Arjan.
De moeite zelfs niet waard om op te reageren. Laatst gewijzigd door lomeanor : 28 september 2009 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=Z1FgHIco0Eg (Vara Zembla, publieke omroep) Antidepressiva is zeer verslavend en geeft afkickverschijnselen. In het Verenigd Koninkrijk is het overigens nog veel erger, daar slikt 1 op de 6 mensen antidepressiva. Vandaar ook dat ze daar extra radicaal zijn en nu meer dan 10.000 psychotherapeuten aan het opleiden zijn ter vervanging van de psychiatrie / antidepressiva: http://www.dailymail.co.uk/health/ar...-epidemic.html Laatst gewijzigd door ArjanD : 28 september 2009 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/a...en+allochtonen
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Jij denkt dat het de excessieve stijging in antidepressiva gebruik door Moslims veroorzaakt zou kunnen worden?
Ik denk toch eerder dat de oorzaak de leugen over het zogenaamde biochemische onbalans in de hersenen is, dat tot op de dag van vandaag nog nooit is gemeten en die bij de patiënten ook niet gemeten wordt, en die vervolgens met 'verslavende' medicijnen behandeld wordt. Mensen worden bang gemaakt voor een ziekte die niet te meten is. Iedereen kan de ziekte hebben, want dat is niet te meten. Daardoor verspreidt de ziekte zich in rap tempo, want de problemen worden niet opgelost. Je gaat pillen slikken en blijft bang voor de ziekte, en je deelt dat met mensen om je heen zodat als zij depressieve emoties voelen er dan sneller en dieper invallen, omdat ze in hun achterhoofd bang worden voor zo'n hersenziekte, ipv. dat ze psychisch op zodanige manier handelen dat ze zich weer extra goed gaan voelen waarvoor depressie juist bedoeld is volgens veel experts: ![]() http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/a...-voor-je.dhtml Citaat:
Laatst gewijzigd door ArjanD : 28 september 2009 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |