![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() Pensioen is iets voor ouwe mensen.
Ce n'est pas à un autre homme intelligent qu'un homme intelligent aura peur de paraître bête. - Marcel Proust Laatst gewijzigd door Dr. I : 28 september 2009 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Maar ooit indien men geluk heeft worden we allemaal oud en, hopen we dat door de jaren van bijdrage aan de SZ er ook iets uit de bus zal komen voor ons.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 28 september 2009 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want, deze ambtenaar op pensioen, zou je levend villen ... Citaat:
Ik hou zo niet van die situasies waar mensen, zelfs al is het hun eigen dikke fout, in de goot moeten leven, genre de steets.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal toch wel één of twee huisjes of appartementjes aankopen omwille van de huuropbrengsten; je zal toch voor de rest ook een iets veiliger miks opbouwen ..??? (afgezien dat ik persoonlijk zie dat mijn pensioensparen nog steeds wel iets waard is ... want jouw stelling "pensioenfondje is niets meer waard", dat is er wel ver over hoor, maar ja, dat staat zo mooi in die verholen kommunistische retoriek.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() L
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik daar zin in heb wel ja
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() K'weet nie.Laat pension leeftijd open tot 65,en degene die verder wil werken ok(misschien een paar % die nog willen werken).Die paar % zitten in het parlement denk ik,zoals die daar zitten te werken(lees snurken),en met hun blackberry zitten spelen hé Freya.
En waarom niet voor de 55 plussers deeltijds en pensioen,t!is simpel maar m'n voert het niet uit,omdat de heren hun intelligentie daar in het parlement willen gebruiken om elkaar af te snoeven;meer niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan hebt ge ook de hele discussie ambtenaar/zelfstandige/werknemer niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat weet ik goed genoeg, beste vriend. Maar mijn 'kontrakt' als ambtenaar (tussen aanhalingstekens, want ambtenaren hebben geen recht op een kontrakt ... maar swat) voorzag duidelijk dat mijn pensioen bestaat uit een gedeelte pensioen èn een gedeelte 'uitgestelde wedde'. Als men het sisteem wil veranderen, mij goed, maar proporsioneel voor de jaren uit het verleden, moeten mijn rechten blijven gelden. Ooit gaat het sisteem veranderen. En dan zal het beter zijn. Maar daarvoor gaan we moeten wachten op Vlaamse zelfstandigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mensen ie u onderhouden, die de hele staat draaiende houden, zijn het slechtste af als ze op pensioen gaan. Vindt u daar nu echt niks mis mee ? Daarom: schaf alle overheidspensioenen af, betaal ambtenaren behoorlijk naar capaciteiten, en laat iedereen op eigen tempo en inzicht een pensioenfonds voorzien voor zichzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men had indertijd maar niet zo zot moeten zijn om voor ambtenaren zulke uitzonderingen te maken. Ik vind dat die ongelijkheid tussen de pensioenen nu maar eindelijk eens uit de wereld moet worden geholpen (te beginnen met België). Op deze manier dwingt men dan tenminste ook af dat men de prijzen van de rusthuizen aanpast aan het pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Het hele onderscheid ambtenaar, bediende, zelfstandige, arbeider...stamt uit de prehistorie en is compleet niet meer actueel.
Ze horen allemaal werknemer te zijn, met dezelfde pensioenvoorwaarden. En een zelfde bescherming (die hoog mag zijn). |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan u tot ver volgen, tot de bescherming juist die is sectorgvoelig....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik veronderstel dat heel veel mensen akkoord zouden zijn met een (forse) verhoging van de pensioenleeftijd (effectief op 70 ipv nu op 58 bijvoorbeeld) indien er dan ook wezenlijk een forse verhoging in zit van het bedrag dat ze maandelijks krijgen. 2.000 euro ipv 1.000 bijvoorbeeld waardoor dan alweer alle onkosten kunnen gedekt worden en men nog genoeg over heeft om zijn/haar waardigheid te behouden.
Natuurlijk zouden de rusthuizen er als aasgieren opspringen en de prijzen van een kamer ook fors verhogen maar daar zou bij wet een beperking voor moeten vastgelegd worden. |
![]() |
![]() |