![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is het verschil
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Steeds meer mensen hebben door de huidige crisis problemen om hun rekeningen te betalen; belanden in de armoede; en jij fixeert je al direct op niet-Belgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
al die niet-Belgen. De nieuwe wetgeving zal het NOG gemakkelijker maken om Belg te worden omdat één landstaal namelijk het Frans een voorwaarde is. In Noord-Afrika zal men dit graag horen ![]() In de bouw en in Brussel werken er nu al Portugezen, Brazilianen of Polen. En dit aan hongerlonen of zelfs in het zwart. Die aannemers moet aangepakt worden en niet die vreemdelingen. In de hotelsector is dat net hetzelfde. Die vreemdelingen hebben werk.... in tegenstelling met die relschoppers in onze grootsteden. Laatst gewijzigd door Tejokus : 10 oktober 2009 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het feit dat er een sociaal vangnet is, komt omdat men de lonen van onze grootouders en ouders hebben afgeroomd. Waarom zou iemand die nog nooit iets heeft bijgedragen, daar zomaar en en masse mogen van meegenieten?
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een groot aantal Italianen, een paar Turken en Spanjaarden. Ik denk niet dat een Marokkaan ooit de binnenkant van een mijn gezien heeft. Ik denk niet dat die relschoppers in onze grootsteden Italianen zijn, een paar Turken of Spanjaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En onze grootouders hebben niet enkel en alléén betaald in centen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Italië had veel energie nodig na de oorlog. Per "geleverde Italiaan" (sorry voor deze uitdrukking) kreeg Italië kolen. Een voordeel als ik dat zo mag zeggen was dat Italië ook katholiek was ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Ja, maar dat doet niets af van het feit dat de Turken en Marokkanen die tijdens de andere migratiegolf naar hier kwamen om in de andere industrietakken te werken; evengoed bijgedragen hebben aan de sociale zekerheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Bedenk wel dat hetgeen wij nu bijdragen gebruikt word om de sociale vergoedingen van vandaag te betalen. Ik moet vaststellen dat van mijn leeftijdsgroep (55+) slecht een dikkei 30% nog werkt. Je gelooft toch niet dat de niet-werkenden allemaal een inkomen hebben, verzamelt van hun eigen bijdragen of spaargeld? De werkenden van nu betalen in België de sociale uitkeringen van vandaag. Voor ons of onze kinderen zal er niks overblijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij kunnen die op de normale sociale vangnetten beroep doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een deel van ons werk, (niet uitbetaald loon zeg maar) werd belegd in investeringen, modernisering en uitbreiding van onze bedrijven. Dit zorgt ervoor dat de productiviteit per persoon enorm is toegenomen. We hebben dus als het ware die investering van onze voorouders geërfd en krijgen daar nu de intresten op. Ge gelooft toch niet dat die kleine groep actieven die steeds groter wordende inactieve bevolking kan onderhouden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch wil ik graag cijfers zien, gewoon uit nieuwsgierigheid... en wie. Met de moderne informatica moet dat lukken ![]() Via de dienst van de pensioenen onder meer, is dat zo opgelost. (ik bedoel de gewerkte periodes ed.) Er zijn nog meer mogelijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De mijn van Beringen heeft het langst zonder migranten kunnen werken. Het was de meest westelijke mijn en deze kon lange tijd ook Belgen aantrekken uit Brabant en Antwerpen.
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct. Laatst gewijzigd door uwagan : 11 oktober 2009 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dat is wel waarmee men ons voortdurend confronteert. Het zijn wel diezelfde bedrijven die ons bij de neus nemen he. Ze verhuizen naar het buitenland, onze jeugd geraakt niet aan de bak en ouderen zijn al vroeg afgeschreven wegens te duur. Wanneer gaat men die "horde der geneesheren" eens aanpakken? Waarom moet elk dorp een ziekenhuis hebben? Waarom slikken zoveel Belgen al die medicijnen? Mensen die in deze sector echt hard werken zijn onderbetaald en onder- gewaardeerd. Herinner u de "witte woede". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Op 18 december 1987, sloot de mijn. (bijna 23 jaar geleden) Dat Belgen niet happig waren om in de mijn te werken was vooral te wijten aan de Franstalige bedrijfsvoering... Laatst gewijzigd door Tejokus : 11 oktober 2009 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |