Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2009, 08:51   #21
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik lees nergens een argument dat die Vlaamse Vlaggers daar niet zouden mogen staan.
je moet je beginnen vragen te stellen wanneer je ziet dat geen enkele andere regio zo zot is om dat altijd en overal te pas en te onpas te doen; buiten hier en daar en Bask na.
Vlaggengezwaai heeft al veel ellende veroorzaakt in de wereld. Vraag het maar aan Leif Hoste.
een beetje is oké; maar als het een obsessie wordt...
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 08:52   #22
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
Het was eigenlijk weer eens belachelijk zoveel onnozele zielen met een gele vlag met zwart beest op te zien zwaaien daar aan het Vaticaan. Op wielerwedstrijden e.d. zie je dat ook.
Denken die daar dan dat ze ook maar een paar kijkers kunnen overhalen voor hun taalsituatie gezever.
Trouwens die Pater Damiaan heeft zich nooit in de verste verte niet om taalkwesties bekommerd. Die man werd zoals zovelen toen diep christelijk opgevoed en dacht dat hij zijn leven moest wijden aan een inzet voor arme medemensen. Hij deed dat uit een andere overtuiging dan die die daar staan zwaaien of die Dewever die daar op TV zit te verklaren van vanalles daarbij verbonden bij het door heem nagestreefde Vlaanderen.
Maar ja... blijkbaar is dit een onderdeel van zijn en enkele anderen hun spel.
2
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 08:58   #23
T'serclaes
Parlementslid

T'serclaes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Goeie samenvatting
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 09:04   #24
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat lees ik niet. De paus houdt de kerk in het midden.

Uit de Pauselijke homilie (link in post # 4)

De paragraaf over 'native country' staat ook netjes los en tussen de paragrafen over Vlaanderen en België.

Vergelijk het met de stukjes tekst over de andere heiligen die telkens in 1 enkele langere paragraaf weergegeven worden.

Toeval of doordacht? Van het Vaticaan verwacht ik dat niet veel aan het toeval wordt overgelaten.
Waarom men nu de politiek probeert te betrekken bij een heiligverklaring in Rome, is gewoon een stap te ver. Punt uit.

Pater Damiaan is volgens mij zelfs eerder Hawaiiaan dan Vlaming of Belg. En ze hadden zijn lichaam op Molokai moeten laten. Daar hoort het thuis. Op de plaats en bij de mensen waar hij zijn leven voor heeft gegeven.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 09:45   #25
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je moet je beginnen vragen te stellen wanneer je ziet dat geen enkele andere regio zo zot is om dat altijd en overal te pas en te onpas te doen; buiten hier en daar en Bask na.
Vlaggengezwaai heeft al veel ellende veroorzaakt in de wereld. Vraag het maar aan Leif Hoste.
Misschien bent u wel geobsedeerd. Het werkt alleszins op u als een rode lap op een stier. Stelt u zich wel vragen over u en uw gedrag?
Oud 12 oktober 2009, 09:53   #26
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat de Vlaams Nationalisten nu ook zelfs Pater Damiaan voor hun kar moeten spannen, ja zelfs Pater Damiaan misbruiken voor hun zaak, illustreert hoe gefrustreerd ze wel zijn, doe diep ze wel gevallen zijn.

Nu de Paus nog ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 09:59   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Damiaan zet Vlaanderen op de wereldkaart
Damiaan is een Belg.

Mediatiek uitgebuit door de Belgische elite.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 10:15   #28
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat de Vlaams Nationalisten nu ook zelfs Pater Damiaan voor hun kar moeten spannen, ja zelfs Pater Damiaan misbruiken voor hun zaak, illustreert hoe gefrustreerd ze wel zijn, doe diep ze wel gevallen zijn.

Nu de Paus nog ?
Als ik dit zo lees, denk ik eerder dat jij gefrustreerd bent.

Laatst gewijzigd door Renesse : 12 oktober 2009 om 10:15.
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 10:30   #29
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allee; dat dachten weer een aantal Vlaamsgezinden en ze deelden op het Sint-Pietersplein Vlaamse vlaggen uit.
In de hoop wellicht dat de rest van de wereld daar belangstelling voor zou hebben.

maar... wie weet wie de andere zaligen waren die vandaag heilig werden verklaard?
Ongeveer niemand.

Dus buiten België, Hawaï en president Obama zal ook niemand enige belangstelling voor Damiaan en de Vlaamse vlaggen hebben.
De Spanjaarden droegen ook Vlaamse vlaggen op de heiligverklaring.

En bijna heel de Westerse wereld kent de Vlaamse Leeuw, wat we te danken hebben aan de Ronde van Frankrijk. Zelfs Lance Armstrong heeft er één.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 10:35   #30
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Lees dit om de ware aard van de reactionair-belgicist te ontdekken.
Citaat:
Waarschijnlijk werd de Nederlandstalige tekst opgesteld door een Nederlandstalige Belg die zich wat teveel door de nonsens van de Vlaams-nationalisten en hun mediacratie heeft laten beïnvloeden. Maar de Paus had dit moeten corrigeren.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 11:23   #31
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
De Spanjaarden droegen ook Vlaamse vlaggen op de heiligverklaring.

En bijna heel de Westerse wereld kent de Vlaamse Leeuw, wat we te danken hebben aan de Ronde van Frankrijk. Zelfs Lance Armstrong heeft er één.
Wat de Vlaamse Leeuw nu te maken heeft met de ronde van Frankrijk is me ook altijd een raadsel gebleven. Zelfs de wielersport en dito TV-uitzendingen misbruiken de Vlaams-nationalisten. Ik vraag me trouwens af wie de geldschieter is, wie dat allemaal sponsort. Want elke jaar ziet men hen weer, de hele ronde door.

Maar het is uiteindelijk een slechte belegging gebleken. Want eilaas eilaas, het heeft niet mogen baten. Het VB kreeg een pandoering zoals nooit tevoren.

Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2009 om 11:25.
Oud 12 oktober 2009, 11:31   #32
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat de Vlaamse Leeuw nu te maken heeft met de ronde van Frankrijk is me ook altijd een raadsel gebleven. Zelfs de wielersport en dito TV-uitzendingen misbruiken de Vlaams-nationalisten. Ik vraag me trouwens af wie de geldschieter is, wie dat allemaal sponsort. Want elke jaar ziet men hen weer, de hele ronde door.

Maar het is uiteindelijk een slechte belegging gebleken. Want eilaas eilaas, het heeft niet mogen baten. Het VB kreeg een pandoering zoals nooit tevoren.
Ik begrijp je associatie van de Vlaamse Leeuw met het Vlaams Belang niet.
Als ik de Vlaamse Leeuw zie, denk ik aan Vlaanderen, niet aan het VB.
Als ik de Brussels Vlag zie denk ik aan Brussel, niet aan Maingain.
Oud 12 oktober 2009, 11:36   #33
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vraag mij af waarom een Belgicist, of gewoon een Vlaming die van België houdt, het op zijn heupen krijgt wanneer hij een Vlaamse vlag ziet.
Oud 12 oktober 2009, 11:43   #34
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik vraag mij af waarom een Belgicist, of gewoon een Vlaming die van België houdt, het op zijn heupen krijgt wanneer hij een Vlaamse vlag ziet.
Dat hebben wij in Nederland heleméél niet. Als ik als Hollandse Nederlander een Friese of Zeeuwse of Brabantse vlag zie dan denk ik 'hey, lieden uit Friesland of Zeeland of Brabant, leuk!'
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 11:49   #35
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik begrijp je associatie van de Vlaamse Leeuw met het Vlaams Belang niet.
Als ik de Vlaamse Leeuw zie, denk ik aan Vlaanderen, niet aan het VB.
Als ik de Brussels Vlag zie denk ik aan Brussel, niet aan Maingain.
Ge zwaait met de vlag die ge wilt. Maar vindt ge nu zelf niet dat het wat overdreven is elke jaar in de Ronde? Wat heeft dat nu met sport of wielrennerij te maken? En men ziet heel goed dat het allemaal op voorhand georkestreerd is. Het is niet spontaan. Het gaat hier dus niet om een of andere verfromfraaide supporter die met een vlag zwaait. Dat vind ik zelfs sympathiek. Neen, het gaat om een duidelijk doorzichtige geplande poging en strategie om de mensen politiek te beïnvloeden. Maw, men (mis)(ge)bruikt de sport op een subtiele wijze om aan politiek te doen.

Maar zoals ik reeds zei, het is uiteindelijk allemaal boter aan de galg. Veel hebben ze er niet bij gewonnen. De mensen laten zich door dat soort van propaganda niet meer vangen. En vergeet niet, ze zijn al een goede tien jaar bezig met dat spelletje. Kortom, geld weggesmeten.

Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2009 om 12:04.
Oud 12 oktober 2009, 12:57   #36
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:

Wat heeft het VB met de Vlaamse Vlaggers te maken?

U raaskalt, koppelt dingen die niets met elkaar te maken hebben en lult er hysterisch op los.

Die Vlaamse Vlaggers frustreren jullie echt wel, best wel vreemd.
Oud 12 oktober 2009, 13:00   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Over welke Vlaamse vlag spreken we nu? De officiële vlag van de Vlaamse gemeenschap of die van de Vlaamse Beweging? Met die eerste heb ik geen enkel probleem.

Ik zelfs geen probleem met die Vlaamse Vlaggers en co alleen krijg ik het als men de indruk wil wekken dat het allemaal "spontaan" is en niets met politiek te maken heeft.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 oktober 2009 om 13:02.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 13:01   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonne

--------------------------------------------------------------------------------
Lees dit om de ware aard van de reactionair-belgicist te ontdekken.
Hahaha! Je kunt denken dat het bij de Belgicisten v-r-e-s-e-l-i-j-k moet gestoken hebben. Immers, de Paus hield een homilie éérst in het Nederlands, waarin hij expliciet Vlaanderen vermeldde ("figurez-vous, n'est-ce-pas"). Vandaar dat er, zéér gechoqueerd, sprake is van une bourde vanwege paus Ratzinger. Wedden dat er nog allusies zullen loskomen die iets zullen te maken hebben met de tweede wereldoorlog? Ha ja, paus Ratzinger= "Duitscher" en Vlamingen = "les Boches du Nord". "Cela va de soi, n'est-ce-pas?"
Oud 12 oktober 2009, 13:05   #39
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat hebben wij in Nederland heleméél niet. Als ik als Hollandse Nederlander een Friese of Zeeuwse of Brabantse vlag zie dan denk ik 'hey, lieden uit Friesland of Zeeland of Brabant, leuk!'
Het verschil is dat de mensen die met een Leeuwenvlag zwaaien meer zeggen dan alleen maar ik ben Vlaming maar dat ze daarmee in de eerste plaats willen duidelijk maken dat ze tegen België zijn en de boel willen splitsen. Het is dus een politiek statement in tegenstelling tot lokale vlaggen in Nederland.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 oktober 2009 om 13:05.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 13:08   #40
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Wat heeft het VB met de Vlaamse Vlaggers te maken?
Het is niet omdat er onder de Vlaamse Vlaggers VB'ers zouden zitten (dat zal ongetwijfeld wel zo zijn), dat het één daardoor gelijkgesteld worden aan het ander. Er zijn namelijk ongetwijfeld evenveel Vlaamse Vlaggers die niets van het VB moeten hebben.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be