![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Avast! Home Edition is gratis, en best ok. Beter dan de AVG, en volledig compatibel voor Vista-gebruikers. De registratie dient wel jaarlijks te worden verlengd, gratis. Firewall maakt deel uit van de Vista-software. En die is best ok, en maakt gratis tools als ZoneAlarm overbodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() k'zit met een worm die AVG-gratis en avir-gratis niet kunnen vinden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Probeer eens linux? Ben je meteen verlost van virusscanners!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Durf het pad van de main stream eens verlaten en merkt meteen dat je geen anti virus spullen meer nodig hebt.
( dik drie jaar Apple OSX en nog geen enkel 'beestje' tegen gekomen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen enkele OS is veilig hiervoor.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke gratis af te halen firewall en antivirus scanners zijn tegenwoordig in orde en makelijk in gebruik?
Op die vraag kan ik alleen maar schrijven er zijn tal van Free virusscanners. Dan is de vraag natuurlijk, doen die hun werk naar behoren en de meeste doen dat wel. Het zooitje reclame dat men je op gezette tijden in een Free anti Virus door de strot duwt moet je er dan maar bijnemen. In veel gevallen moet je tijdens het installeren van die virusscanners al uw gegevens invullen, mail, thuisadres, telefoon of ze u mogen mailen, of ze uw gegevens aan derden mogen doorgeven ... ![]() Enkele Free Scanners ... http://www.gratisvirusscanner.be/ Je kan in extremis ook een online virusscanner gebruiken, alle 'grote' virusscanners hebben er wel zo eentje lopen, Norton, Eset ... http://www.gratisvirusscanner.be/online-virusscan/ Deze kwamen in 2012 als 'beste' uit de bus: http://www.optelsom.nl/top-10-gratis-virusscanners.html Persoonlijk hou ik het op een all in pack, virusscanner, malware, rootkit, firewall van BitDefender namelijk BitDefender Total Security 2013, dat is een pack waar wel alles inzit en dat je op 3pc's mag zetten voor 1 jaar. http://www.bitdefender.nl/solutions/total-security.html Uiteraard zet je de windows firewall uit in services.msc mocht je die van BitDefender draaien, meestal gaat dit al tijdens de installatie van de BitDefender software.(Nota: de Windows Firewall moet echt niet onderdoen voor de andere, eigen keuze) Ook de Windows Defender best uitzetten daar. Twee virusscanners draaien op één dezelfde Pc is in veel gevallen om 'miserie' vragen daar die al eens onderling durven vechten. Uiteraard kan je uw PC (Windows wel) ook laten scannen met het Windows-hulpprogramma voor verwijderen van schadelijke software - mrt2013. Dan start je via onder de Grote Win startknop mrt typen in de zoekbalk en dan verschijnt dat wel ![]() Daarnaast maak ik nog gebruik van een andere scanner namelijk Emsisoft AntiMalware die perfect naast de andere draait.(is wel een beetje voor de echte fans) http://www.emsisoft.com/en/software/antimalware/ Deze heeft een echt goede HijackFree niet te verwarren met de software HijackThis. (wel weer echt iets voor de pc fans) Uiteraard blijft het en dat is wel echt cliché de gebruiker zelf die wat moet opletten op dat grote 'gevaarlijke' internet, je moet daar een beetje feeling voor kweken. Regelmatig updates doen aangeboden door Windows. Zeker in het oog houden de updates van FlashPlayer mocht je daar gebruik van maken. Mensen die problemen hebben met malware, wormpjes, trojan horses misschien eens leuk om online naar een removal tool te gaan zoeken, die zijn er wel in de meeste gevallen. Linux geen virussen daar heb ik mij ver plat mee gelachen, ok ok het is dan ook 1 April. Elk O.S. is kwetsbaar ... Bijlage: Werken de scanners? EICAR http://www.eicar.org/86-0-Intended-use.html Shields UP! https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 p.s. Ik las ergens dat iemand zijn virusscan 4u lang duurde, dat kan dus perfect zoals ik al ergens reageerde. Daarom ook is het geen overdreven optie om een SSD (Solid State Drive) in je PC te installeren dan duurt zo een full scan geen 5 min. Have Fun! ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Bedankt voor die tip trouwens, die ga ik verder verspreiden, met of zonder uw goed bevinden en ook zonder bron want op dat forum mag ik geen links plaatsen ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Zo'n volledig security pakket is wel overbodig geld. De Windows firewall is prima sinds Win7. Doe er een goed antivirus programma bij en je hebt alles wat je nodig hebt.
Als je gratis wil gaan, Avast en AVG zijn prima. En zonder reclame. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mij inderdaad weer laten vangen met te proberen om tekst en uitleg te geven. Ik zal het niet meer doen en dit om de éénvoudige reden dat bij mij thuis en bij familie al de pc's perfect werken en er maar 1 man voor instaat om die te onderhouden en dat ben ik. Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als men toch malware wil gaan verwijderen zonder een clean install (bvb. geinfecteerde domain controller die gans je business zou platleggen), doe het dan gewoon manueel zodat je weet waarmee je bezig bent. Mark Russinovich van Sysinternals heeft daar oa. goede webcasts van.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betalen ze u daar echt voor? Mea maxima culpa ... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Adaware free version heeft er nog een paar beestjes afgehaald
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Adaware (Free) van Lavasoft is zeker niet slecht.
Je kan ook MalwareBytes eens proberen die gaat soms nog net ietsje verder. Ik blijf die van EmsiSoft gebruiken welke je ook Free kan gebruiken en die ook wel zijn werk doet. Misschien wel iets voor de snellere PC met SSD om geen 'uren' te moet wachten op een volledige scan. Deze kan je ook perfect naast de meeste andere virus/malwarescanners gebruiken. Zoals ik al eerder schreef heeft die een prima HiJackFree (niet hetzelfde als HijackThis) ook weer iets voor de echte fans.(niet echt iets voor paranoïde mensen want die gaan vanalles tegenkomen ![]() Zoals Visjnu al wist te schrijven is de site van Sysinternals het nalezen waard. Tegenwoordig zit die onder de hoede van MicroSoft en Mark Russinovich heeft prima 'hulp'programmas geschreven, sommige wel voor de echte PC fans. (Process Explorer v15.3 bvb) Ik schrijf dit uit oogpunt van een hobbyist. In veel gevallen kan dit voor berdrijven even iets anders liggen. BackUps maken zijn daar geen overdreven optie in de meeste gevallen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 april 2013 om 08:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() ik zoek een avir op cd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() waar kan ik een deftige PC WIZARD neerladen ?
|
![]() |
![]() |