Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2009, 02:13   #21
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Zodra je ervanaf wil.
Oud 1 november 2009, 09:45   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
11
Op die leeftijd rijden ze hier al met de tractor op de velden rond en zijn zij het reeds die moeten opletten voor de fietser die over de landbouwwegen rijden.
Op hun 16de rijden ze hier met zware tractors met geladen aanhangers over de wegen, in sommige periodes zelfs met meer dan 100 ton er achter en dubbele aanhanger
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 21:57   #23
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Op die leeftijd rijden ze hier al met de tractor op de velden rond en zijn zij het reeds die moeten opletten voor de fietser die over de landbouwwegen rijden.
Op hun 16de rijden ze hier met zware tractors met geladen aanhangers over de wegen, in sommige periodes zelfs met meer dan 100 ton er achter en dubbele aanhanger
platteland misschien wel
maar zou je ze in een grote stad als antwerpen of brussel ook al op 11 jaar alleen naar school laten fietsen?
Oud 1 november 2009, 23:18   #24
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat zullen er niet veel zijn: ze zitten nu al te zeuren voor nieuwe goed berijdbare fietspaden. En als die er komen gebruiken ze die zelfs niet.
Oud 2 november 2009, 06:41   #25
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
platteland misschien wel
maar zou je ze in een grote stad als antwerpen of brussel ook al op 11 jaar alleen naar school laten fietsen?
Ja. Ongelukken zullen er altijd zijn, maar die worden eerder veoorzaakt doordat jongeren niet fatsoenlijk willen fietsen dan dat ze het niet kunnen, en juist op jongere leeftijd nemen ze de verkeersregels misschien nog enigzins serieus.
Oud 2 november 2009, 06:51   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Dat zullen er niet veel zijn: ze zitten nu al te zeuren voor nieuwe goed berijdbare fietspaden. En als die er komen gebruiken ze die zelfs niet.
Je zou er verstelt van staan, hoeveel van die mountainbikers er op de landwegen komen crossen. Gasten die met hun 4X4 uit de steden naar hier komen, om hier te komen crossen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 11:19   #27
Sammael
Gouverneur

Standaard

Vanaf de middelbare school ging ik alleen met de fiets.

Op m'n tiende reed ik in 't week-end al alleen naar mijn grootvader.

Vanaf 10 jaar, zou ik zeggen.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn vader elke week, als het weer wat meezat tenminste, minstens twee keer met ons op de openbare weg ging fietsen van zodra we ons evenwicht op een fiets konden bewaren. Eén keer heb ik een flinke oorvijg gekregen omdat ik zonder kijken een kruispunt was overgestoken. Dat is dan meteen ook de enige keer in m'n leven geweest dat ik zonder kijken een kruispunt heb overgestoken. De educatieve tik werkt en zal, als ik ooit het geluk van eigen kinderen mag kennen, door mij toegepast worden als gezegd nageslacht ooit durft een kruispunt oversteken zonder kijken. De algemene consensus en de afkeurende blikken van de samenleving zullen me gestolen kunnen worden.

Laatst gewijzigd door Sammael : 2 november 2009 om 11:23.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 15:09   #28
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
55 lijkt mij de goeie leeftijd.

Om der weer zijwielkes aan te zetten ofzo...
Oud 2 november 2009, 15:13   #29
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
De educatieve tik werkt en zal, als ik ooit het geluk van eigen kinderen mag kennen, door mij toegepast worden als gezegd nageslacht ooit durft een kruispunt oversteken zonder kijken.
Dat zal wel niet direct meer nodig zijn, peisk. Ze verbouwen zowat alle kruispunten tot rotondes.
Oud 2 november 2009, 21:33   #30
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat we niet zozeer moeten kijken naar het feit of een kind al dan niet bekwaam is om te fietsen op 6 jaar in het verkeer maar ik denk dat je kind van 6 niet zomaar alleen laat fietsen naar school ook al is die afstand minder dan 1km bij manier van spreken.

Dutroux zit misschien in de gevangenis maar er lopen nog heel wat meer van die monsters rond. ik zeg niet dat je achter elke hoek een pedofiel of kindermoordenaar zult vinden maar niettemin is dit realistisch zeker als je weet dat hier in de buurt (ergens in midden limburg) een tijdje geleden nog geprobeerd is om een kind te ontvoeren.

dus zet de melk niet bij de kat hé!

ik zal mijn zoontje net zoals ik niet voor zijn 12de alleen met de fiets naar school laten gaan! wil dit zeggen dat ik een deel van zijn zelfstandigheid ontneem? neen, helemaal niet maar ik neem wel mijn verantwoordelijkheid als zijn papa, punt uit
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 00:18   #31
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik denk dat we niet zozeer moeten kijken naar het feit of een kind al dan niet bekwaam is om te fietsen op 6 jaar in het verkeer maar ik denk dat je kind van 6 niet zomaar alleen laat fietsen naar school ook al is die afstand minder dan 1km bij manier van spreken.

Dutroux zit misschien in de gevangenis maar er lopen nog heel wat meer van die monsters rond. ik zeg niet dat je achter elke hoek een pedofiel of kindermoordenaar zult vinden maar niettemin is dit realistisch zeker als je weet dat hier in de buurt (ergens in midden limburg) een tijdje geleden nog geprobeerd is om een kind te ontvoeren.

dus zet de melk niet bij de kat hé!

ik zal mijn zoontje net zoals ik niet voor zijn 12de alleen met de fiets naar school laten gaan! wil dit zeggen dat ik een deel van zijn zelfstandigheid ontneem? neen, helemaal niet maar ik neem wel mijn verantwoordelijkheid als zijn papa, punt uit
En dan verbaasd zijn dat die kinderen maar niet op eigen benen kunnen staan...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 04:42   #32
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En dan verbaasd zijn dat die kinderen maar niet op eigen benen kunnen staan...
Als u denkt dat uw kinderen enkel op eigen benen kunnen staan omdat ze vrij vroeg met de fiets naar school mogen gaan is dit uw eigen simplistische mening.

kom niet klagen als ooit de politie voor de deur staat met een zeer pijnlijke boodschap
Oud 3 november 2009, 07:59   #33
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u denkt dat uw kinderen enkel op eigen benen kunnen staan omdat ze vrij vroeg met de fiets naar school mogen gaan is dit uw eigen simplistische mening.

kom niet klagen als ooit de politie voor de deur staat met een zeer pijnlijke boodschap
Meestal krijg ik die te horen op hun bureel zelf
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 09:47   #34
Sammael
Gouverneur

Standaard

laat maar.

Laatst gewijzigd door Sammael : 3 november 2009 om 09:47.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 09:51   #35
Zwitser

Standaard

Citaat:
Je kan kinderen natuurlijk ook samen naar school laten lopen/fietsen. In Zwitserland is het gebruikelijk dat kinderen vanaf de kleuterschool te voet naar school gaan. Natuurlijk niet alleen. Oudere kinderen letten hierbij op de kleintjes, en de scholen zijn zo gesitueerd dat alle kinderen in de wijk een veilige weg naar school hebben.

Citaat:
Dat kans dat je kind omkomt door een ongeval in je tuin is nog altijd veel groter dan dat je kind het slachtoffer van een pedofiel wordt. Ga je nu je kinderen niet meer buiten laten spelen?
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 15:29   #36
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je kan kinderen natuurlijk ook samen naar school laten lopen/fietsen. In Zwitserland is het gebruikelijk dat kinderen vanaf de kleuterschool te voet naar school gaan. Natuurlijk niet alleen. Oudere kinderen letten hierbij op de kleintjes, en de scholen zijn zo gesitueerd dat alle kinderen in de wijk een veilige weg naar school hebben.

dit is een goed iniatief maar in belgië voor heel veel scholen onmogelijk daar ze langs vrij drukke secundaire wegen liggen.

Citaat:
Dat kans dat je kind omkomt door een ongeval in je tuin is nog altijd veel groter dan dat je kind het slachtoffer van een pedofiel wordt. Ga je nu je kinderen niet meer buiten laten spelen?
Er kan zoveel gebeuren met je kind in negatieve zin maar een ongeluk in de tuin vergelijken met een eventuele verkrachting en moord door een pedofiel schokt mij toch wel een beetje.

in de tuin verongelukken zal misschien rapper voorvallen, zelfs een autoongeluk met de ouders erbij is nog groter maar liever dat mijn kind door zo'n ongeluk moet sterven dan lijden door een pedofiel die zijn lusten botviert op mijn kind
Oud 4 november 2009, 00:00   #37
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Verkrachtingen gebeuren meestal door bekenden, zelden door vreemden. En vaak zelfs door vertrouwenspersonen, mensen van wie je achteraf zegt: dat had ik nooit in hem gezien.
Niettemin, ik mag hopen dat je je kinderen niet opsluit voor hun eigen veiligheid, en elk contact met de buitenwereld verbiedt?
Een beetje paranoïde, toch wel, die houding van je, slegie. Maar we wijken af...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 00:24   #38
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Een beetje paranoïde, toch wel, die houding van je, slegie. Maar we wijken af...
Lijkt me niet echt afwijken, maar net het onderwerp van de draad.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 4 november 2009, 00:27   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben vanaf m'n 7 jaar alleen naar school gefietst. Buiten wat schaafwonden en blauwe plekken denk ik niet dat het ooit pijnlijk afgelopen is.
Oud 4 november 2009, 08:21   #40
Zwitser

Standaard

Citaat:
in de tuin verongelukken zal misschien rapper voorvallen, zelfs een autoongeluk met de ouders erbij is nog groter maar liever dat mijn kind door zo'n ongeluk moet sterven dan lijden door een pedofiel die zijn lusten botviert op mijn kind
De kans dat een kind het slachtoffer wordt van een pedofiel is verwaarloosbaar klein, want zo vaak gebeurt dat niet. Kinderen te veel beschermen omwillen van een zo goed als onbestaand risico heeft neveneffecten die ik geen enkel kind wil aandoen.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be