![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, een gigantische ontlading. Een blikseminslag van epische proporties. Groot genoeg om het aardoppervlak van een serieuze krater te voorzien. Dit als de constructie voltooid zou geraken, aangezien de 'liftkabel' tijdens constructie, nog voor verankering, ook onderhevig is aan dezelfde gigantische spanningsverschillen, met even catastrofale gevolgen voor die apparatuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, de druk van de constructie op zijn fundering.
Citaat:
of 1666,6666 km/u op de evenaar. Dit is geen relatieve, maar reële snelheid waar je rekening mee moet houden Citaat:
En het is niet omdat er minder luchtdruk is, dat er minder wind is. Citaat:
Citaat:
Je hebt dus minstens een kabel van 60km nodig die 45ton kan trekken. Enkel je spoel moet dus een doorsnede van 400m hebben en 500 meter breed zijn. En dan nog een motor die een dergelijk gewicht kan trekken tegen voldoende snelheid om je lading te lanceren. Je spreekt dus al snel over een gewicht van enkele triljarden tonnen op slechts een 200 ha. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Maar vrije marktprocessen hebben zowiezo een sterke neiging steeds minder vervuilend te werken. Dat brengt de kosten naar beneden én dat is tof voor de gebruikers van de producten. Laatst gewijzigd door Heftruck : 16 oktober 2009 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reverse redenering: vanwaar komt die uranium ? de aardbol is een grote fusie/fissie reactor op zichzelf, de som van de fusie en fissiereacties eindigt in ijzer en onze aarde is een grote ijzerkern , dus stop het er gewoon weer bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is nu niet dat die lemmingen streven naar het optimale, integendeel zelfs. Daarom zie ik geen grote problemen in bijvoorbeeld een verbod op bepaalde zaken. Niemand gaat mij wijsmaken dat reclame de enige manier is om die lemmingen te sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste 20 jaar is de hoeveelheid afval veroorzaakt door de verkoopsindustrie niet enkel vertienvoudigd, maar verhonderdvoudigd. Toen ik een tiener was verdiende wij bijvoorbeeld ons zakgeld door lege cola-flesjes te verzamelen en terug binnen te brengen. Koeken en dergelijk werden slechts in een papier verpakt in grotere gebruikshoeveelheden en moesten thuis zelf verpakt worden als we ze mee naar school namen. Vlees werd ter plaatse gesneden en slechts in 1 papier verpakt per product. Een groot deel van de huidige afvalberg komt zuiver van de verpakkingen die door de massa-verkoopcentra worden opgedrongen. Dit om hun personeelskosten laag te houden. Wat dit allemaal extra kost aan de klant zal hen worst wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, ik heb maar weinig vertrouwen in een dwingeland die mij "voor mijn bestwil", of "voor het algemene goed" dingen wil opleggen. Ik kan mij maar moeilijk inbeelden dat die dwingeland wakker ligt van "mijn bestwil" of van het "algemene goed". Als je alle moeite hebt gedaan om dwingeland te zijn, dan heb je dat in de eerste plaats gedaan om aan je eigen neigingen beter kunnen te voldoen. Citaat:
Dan druk ik liever mijn eigen agenda door, goed beseffende dat die verre van optimaal is. Maar ik verwacht geen grotere optimaliteit wat mij betreft van een dwingeland die mij komt zeggen wat hij BEWEERT goed te zijn voor mij of de maatschappij. Ik geloof den diene namelijk niet. Hij zou goed zot moeten zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, kijk, er zijn natuurlijk grenzen. Maar ik zie inderdaad niet in waarom je geen kernproeven in je tuin zou mogen houden, mits een aantal normen te respecteren, een verzekering te onderschrijven en dergelijke, die maakt dat je de verwachte schade zal kunnen dekken in geval van problemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ons afval de ruimte in......ach....het was een van de gedachten uit de vroege jaren tachtig,toen men nog geloofde dat de Space Shutlle een economische,veilige en vlot bruikbare ruimtevrachtwagen zou worden.Overigens was de bedachte "oplossing" toen om gevaarlijk afval in een baan richting de zon te zetten (en niet naar de maan)...Dat zou inderdaad "definitef" zijn .Dromen mag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 22 oktober 2009 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik noem het antwoord daarop een bliksemafleider.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden is dat het niet volstaat om het elektrisch veld zonder "metalen stokske" te kennen om daaruit af te leiden wat het spanningsverschil gaat zijn MET stokske, want we zitten in een milieu met heel lage ladingsdichtheid en lage conductiviteit (behalve de ionosfeer, vandaar mijn terughoudendheid om mij definitief uit te spreken). Als dusdanig modifieert de aanwezigheid zelve van het metalen stokske de randvoorwaarden van het elektrisch veld, en het zou goed kunnen zijn dat er uiteindelijk niet veel overblijft in de buurt van het stokske. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burgemeester
|
![]() Afval != vervuiling.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel volt?
Maar 680 000 A, dan heb je een geleider van pak'm beet 15 cm doorsnee nodig om dat af te voeren. Het is ten slotte maar een puls.