![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Normaliter zou men er inderdaad van uit mogen gaan dat een tweede en zeker derde generatie zich geen marokkaan meer noemt.
Echter, wat is tweede en derde generatie? Eén van de ouders is in de meeste gevallen rechtstreeks terug vers geïmporteerd, zonder enige kennis van de westerse maatschappij. En die kinderen worden steeds opnieuw terug in de tijd opgevoed. Me dunkt ligt daar pas het grootste probleem. Zelfs als je vader hier geboren is en je grootvader hier al sinds de zestiger jaren woont, wat baat het als je moeder ongeletterd en zonder Nederlands te kunnen vers van achter de berggeit naar hier werd gehaald?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Veel van die gasten voelen zich nog marokkaan
==== Dus niet allemaal & diegenen die zich nog marokkaan voelen is dat hun eigen schuld of de schuld van "discriminatie" ... ... Hier worden dikwijls zaken geponeerd die veralgemeningen zijn van ongunstige ogende incidentiële feiten. 1 echt verhaaltje : een turkse jongen van 17 krijgt een aanbod om in de garage van zijn oom in Turkije te gaan werken, met het vooruitzicht dat die garage dan "later" van hem zou worden - wat men hem er niet bijvertelde was dat er van hem verondersteld werd dat hij met zijn nicht zou trouwen. De jonge Turk was verrukt : er wachtte hem een gouden toekomst in het land van zijn (voor)vaderen ! Een beter middel om hem te doen inzien dat hij als 2de generatie in feite een..belg is kan men zich niet indenken... Wat verwachten wij/zij van integratie....? Toch in de eerste plaats dat de "anderen" je gewoon als mens appreciëren. Kan een geïntegreerde met een djellabah en een fez rondlopen en op vrijdag naar de moskee gaan ? Vanzelfsprekend wel. Kan hij thuis een schaap slachten op het offerfeest ? Zeker niet. Gaan wij van mening verschillen over wat kan en wat niet kan ? Maar ja ! Ik ken verschillende mensen van diverse nationaliteit : allemaal spreken ze (niet fout en accentloos) Nederlands. Hun kinderen spreken onze taal reeds veel vlotter : als ze gezinnen zullen gevormd hebben en hier blijven wonen, de belgische nationaliteit krijgen, waarom ze dan nog altijd in een "allochtonenverdomhoek" duwen ? Akkoord : er zijn nieuwe belgen die zich trachten af te zonderen in ghetto's een aantal ongewild, een aantal bewust. Er zijn er zelfs die dat al bijna 2000 jaar doen. Dat is een minderheid en zal altijd een minderheid blijven. Angst dat die mensen hier de boel gaan overnemen is echt overbodig & als er onder deze mensen criminelen zijn , dan zijn die gemakkelijk te traceren. De terroristen van 9/11 hadden echt wel een zeer Westers voorkomen en waren moeilijk traceerbaar. Al die heisa over echte en vermeende terroristen die er zeer arabisch uitzien is volgens mij een propagandastreek van de organisaties die niet liever zouden hebben dat er massale etnische en religieuze rellen in Europa en Noord-Amerika zouden uitbreken.
![]() |
#23 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Preventieve aanpak ?! Je noemt de aanpak van de afgelopen 20jaar toch geen 'strafbeleid' hoop ik!? Maar nu gaan we plots preventief werken of wat? Komaan zeg! Ga eens tegen de weduwen van Mombaerts, Munten e.d zeggen dat je 't preventief gaat aanpakken. Ik denk dat de mensen willen dat criminelen hard worden aangepakt. Punt. En ik dacht nog altijd dat de politiekers de wil van het volk moeten uitvoeren. Nu schandaal maken over dat varken van een Dutroux, en rekening maken van agenten die hem niet snel genoeg hebben kunnen pakken; m�*�*r wél in alle talen zwijgen over 't feit dat Dutroux al gepakt was, vast zat voor dergelijke feiten en door ministers van de grote partijen vrij werd gelaten. Ok, Dutroux doet hier niet ter zake, maar da's 't bekendste voorbeeld, de moordenaar van Mombaerts loopt ook al terug rond... 't feit dat hij een bij de politie gekende drugsdealer is, zal wel te danken zijn aan zijn succesvolle rehabillitering en de preventieve aanpak. Zeg! Als ge zo naar die verkiezingen moet...
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
en optredens die ik het laatst heb gezien: maclethal en immortal technique. was wel in breda maar in amsterdam, voornamelijk paradiso.
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() En toch vrees ik dat er meer aan de hand is dan wij onderkennen.
In mijn onmiddellijke omgeving ken ik 2 merkwaardige gevallen. 1. Belgische vrouw 40+ ontmoet op reis in Egypte een inlandse jongen, nauwelijks 20. Universiteitsstudent, zoon van zeer welstellende ouders. Ze worden 'verliefd' en trouwen, komen naar België. Zodra de jongeman zijn 'gele pas' heeft (= inschrijving in bevolkingsregister) laat hij haar in de steek. Ze scheiden. Jongeman blijft uitteraard hier. 2. Jongeman, Turk. Thuis bloeiend transportbedrijf annex garage. Jogeman is eigenaar van 2 appartementen. Komt naar hier om te trouwen met Belgische Turkse. Na amper 2 dagen huwelijk gaat de vrouw weg. Jongeman ontmoet kort daarop Belgisch meisje en gaat nu hier blijven en met haar trouwen zodra zijn echtscheiding rond is. Ik vraag mij af wat welgestelde, succesvolle jongemannen, met een verzekerde toekomst in eigen land, naar hier lokt. Ik heb daar vragen bij. Wat is hier aan de hand? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Dit zijn duidelijk schijnhuwelijken, dus er moet voor één of beide partijen een voordeel bereikt zijn met dat huwelijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vindt dit erg verdacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Tja, Bin Laden heeft ook een leven van welstand opgegeven om als terrorist in grotten en bergen te gaan leven...
Misschien zijn die jongemannen wel leden van de vijfde colonne... Bedenk dat veel zelfmoordcommando's in het Midden-Oosten niet bepaald van arme komaf zijn, integendeel, dikwijls zijn het universitairen enzo... |
![]() |
![]() |