![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Onwaardig werk is wat de RVA nu voorstelt: Werklozen gratis laten afwassen in de horeca, in ruil voor het behoud van hun uitkering! (soms zelfs minder dan 300 euro per maand!)
Hiep hiep hoera voor de horeca: gratis werkslaven! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Doppers moeten gewoon hun geld krijgen als ze niet werken. Als ze werken, krijgen ze geld van een werkgever.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat vind jij dan zo onwaardig aan afwassen? Ik vind leven van een uitkering in ruil voor niets veel onwaardiger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gratis slaven voor de zelfstandigen die de maatschappij leegzuigen is er ver over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Da's meestal in diene branche, maar ge moet er ne psychopaat voor zijn en dat ben ik niet, anders was ik er misschien zelf wel aan begonnen. In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, kunt ge respect wel kopen met geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom denkt ge dat de horeca er anders zo op aandringt. Maar ik zou daar rap komaf mee maken. Te laat komen, een deel borden per ongeluk laten vallen, goed langzaam werken enz enz, tot ze u vanzelf buiten zetten. Dan is het tenminste niet uw schuld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
probleem met dit soort systemen is dat ge bedrijven aanzet werknemers te ontslaan aangezien doppers per definitie goedkoper zijn. heeft iemand die wiskunde al eens gemaakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die dan om hun werklozen geld te behouden moeten gaan werken bij hun oude baas voor een slavenloon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werklozen zouden in de eerste plaats moeten werken zodat ze voor zichzelf kunnen zorgen en niet meer afhankelijk zijn van anderen om dit voor hun te doen. Wat voor soort werk, en tegen welke condities, is secundair daaraan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, werklozen zijn geen gratis slaven voor de zelfstandigen. Zelfstandigen zuigen de maatschappij al genoeg uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 oktober 2009 om 18:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Tijdje geleden in't nieuws: "zelfstandigen geven maar 800 euro per maand door aan de belastingen"!! het kleinste kind weet dat horeca uitbaters minimaal 2500 euro per maand verdienen!
800 euro? jaja.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten eerste is het niet de RVA die dat voorstelt, maar de voorzitter van de Brusselse horeca-federatie en ten tweede is het helemaal niet de bedoeling dat ze "gratis" gaan werken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |