Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2009, 07:49   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Een vrouw mag er in kleren niet dik uit zien maar mag er naakt niet mager uit zien
Wat is dik en wat is mager?

Een mens, dus ook een vrouw, moet er in de eerste plaats goed in zijn/haar vel zittend uitzien.

Een vrouw die meer bezig is met haar uiterlijk dan nodig, verliest enorm veel tijd en kan dus niet genieten van het leven en er niet zijn voor haar kinderen en echtgenoot.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 08:20   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Beste forummers,

Een overgroot, als niet absoluut deel van alle vrouwen die ik reeds heb ontmoet heeft haar gewicht als standaardonderwerp om over te denken. Zorgen over gewicht zijn blijkbaar even alledaags als zorgen over school, werk of andere reele zaken.

Het paradoxale is, dat op enkele verdwaalden na, geen enkele man vindt dat het schoonheidsideaal nagestreefd door die vrouwen aantrekkelijk is. Integendeel: doorgaans willen vrouwen er slanker uitzien dan aantrekkelijk.

Dit onderwerp is uiteraard al meerdere keren aangekaart, geweest, maar miraculeus genoeg krijgt het geen aandacht. Naast de liberalen (de liberaal is naar mijn vermoeden geen mens maar een soort van sprinkhaan) die overtuigd zijn van de vrije keuze, houden mensen zich liever bezig met hoofddoeken, vreemdelingen en dergelijke zaken.

Ik hoef denk niet niet uit te leggen hoe erg het is gesteld en hoeveel miljarden de verkopers eruithalen. Open eens een speelgoedcatalogus. Barbie is een vrij mollig meisje vergeleken met de "Bratz" en andere gedrochten die erin staan. Jonge meisjes worden al van die leeftijd klaargestoomd om te beginnen met de magerzucht. Verder hangt reclame voor vermageringsproducten schaamteloos overal, en er wordt gedaan alsof vermageren een normale zaak is. Daardoor denken vrouwen werkelijk dat ze te dik zijn en dat het volkomen normaal is om zo te denken.

Samen met de draad over papzakkerij wil ik een causaal verband ontdekken tussen die twee dingen. En het belangrijkste: hoe pakt men zoiets aan?

PS: liberalen, spring van een gebouw of ga naar het subforum economie. Ik ken jullie vrije keuze-argumenten al.
Waarom maken mannen zich zorgen over vrouwelijke schoonheidsidealen die op het randje af als ziekelijk mogen worden beschouwd ? Vraag het aan de vrouwen. Vreemd genoeg krijg je uit deze hoek weinig antwoord.

Aandacht. Het gaat zelfs om een ziekelijke behoefte aan aandacht. Ooit gehoord van ijdeltuiten ? Mannen kunnen het enkel vaststellen. Stel de vraag eens aan een vrouw waar dit allemaal goed voor is: wedden dat ze enkel de schouders ophaalt ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 09:35   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Magerzucht, hoe bestrijden?
Met een psychiater
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 09:36   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat is dik en wat is mager?

Een mens, dus ook een vrouw, moet er in de eerste plaats goed in zijn/haar vel zittend uitzien.

Een vrouw die meer bezig is met haar uiterlijk dan nodig, verliest enorm veel tijd en kan dus niet genieten van het leven en er niet zijn voor haar kinderen en echtgenoot.

ik zie er goed in mijn vel zittend uit. Vooral zittend.
Oud 20 oktober 2009, 17:35   #25
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zie er momenteel ook zittend uit.
Oud 21 oktober 2009, 09:07   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2

bovenbuur:

Ik zie er momenteel ook zittend uit.

eno2:

En vooral 's avonds en in het donker
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be