![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens het een heeft niks met het ander te maken. Prepensioen is voorbehouden voor mensen die toevallig in een groot bedrijf gewerkt hebben waar ze een hertructurering gedaan hebben. Heeft niks te maken met hun aantal gewerkte jaren. Wie toevallig bij een kleine zelfstandige gewerkt heeft kan naar zijn prepensioen fluiten. Alhoewel hij en zijn baas even veel sociale bijdrage betaalt hebben. PS Er zijn hier nog geen reacties gekomen op die cijfers van de RVA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Vanaf hun 14de beginnen met werken
![]() Ik ben straks twee keer zo oud en ik hang nog steeds aan een unief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Vanaf 1953 is er in België leerplicht tot 15 jaar. In de jaren '70 werd dat verlengd tot 16 jaar. Wie vanaf 14 is gaan werken moet dus in 1939 geboren zijn, en is dus al minstens 5 jaar op pensioen. ![]() Het percentage dat op vroege leeftijd (15,16) begon te werken is dan ook beperkt. Tel daarbij dat het dikwijls mensen waren die geen goesting hadden om te studeren , maar liever stoer rond reden met een rood Flandriake en geld hebben om de meisjes te imponeren en op stap te gaan. PS als je op je 28 nog aan de unief hangt zit daar meestal (er zijn uitzonderingen) werken en loon aan vast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn schoonbroer ,ook geboren in 1948 idem dito... Mijn zus omdat ze niet meer naar school wilde gaan,en mijn schoonbroer omdat hij niet meer mocht naar school toe gaan van zijn ouders.... Zelfs oude lagere schoolkameraden van mij geboren in 1956 zijn op hun 14de gaan werken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Toen ik al les gaf in 1965 waren er nog altijd leerlingen van mij die op hun 14de verjaardag thuisbleven om te gaan werken, dus er klopt iets niet in de historiek van Pajoske!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Maar we dwalen af van de kern van de zaak. Hoeveel van diegenen waarvan sprake in de hoger aangehaalde statistiek zijn in dat geval? Het ging er mij over dat men die Waalse gemeenteraad verwijten maakt, ter wijl in Vlaanderen zoveel mensen (méér dan 100.00) rondlopen die een werkloosheidsvergoeding krijgen en ook geen werk hoeven te zoeken. Er zijn hier in Vlaanderen een aantal personen en belangengroepen die bewust hele of halve leugens en waarheden verspreiden via de media. Waardoor de kiezer onwetend verkeerde keuzes maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch opmerken dat je als bijna niks verdient als enlisted militair (een E5 met 3 jaar dienst verdient $2000, met tien of meer jaar dienst $2500) , en je overuren niet eens betaald zijn. Tijdens deployment zijn 80uren weken de normaalste zaak van de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://books.google.be/books?id=mDl-...20jaar&f=false |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 23 oktober 2009 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees de link die De Waal hier heeft gepost..... Pas in 1983 is de schoolplicht tot 16 jaar goedgekeurd.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu serieus, denkt er iemand dat deze gemeente in het verleden ooit al een controle heeft uitgevoerd? |
|
![]() |
![]() |