Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2009, 19:25   #21
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is het filozofisch verantwoord om voor te stellen hen te eutanazeren?
Ja, dat vind ik geen slecht idee.

Iedereen die al is het maar lichtjes qua visie van de regel afwijkt, de brandstapel op.

Het moet nu maar eens gedaan zijn met die onzin omtrent "ieder zijn mening" of democratie en alles.

Op de duur zal aldus slechts de brandstapel zelve overblijven, maar goed, de laatste werpe zich er op.

Na eerst het licht uitgedaan te hebben, weliswaar. Anders krijgt u postuum nog een gepeperde rekening van GDF-Suez, and we woudn't want that, would we ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 19:59   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Geen vrouwen enz...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
VB-partijbestuur met Morel als ondervoorzitter weggestemd

De partijraad van het Vlaams Belang heeft het nieuwe partijbestuur, met Marie-Rose Morel als ondervoorzitter, nipt weggestemd. Voorzitter Bruno Valkeniers, die als voorzitter werd bevestigd, kreeg de opdracht om tegen de volgende vergadering in november naast een nieuwe bestuursploeg ook een strategie voor te leggen voor de komende maanden en jaren.

source : HLN

Ach Marie-Roske, wat een onmensen
Volledigheidshalve: Barbara Pas werd wel verkozen als voorzitter v.d. VB-jongeren

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 20:14   #23
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Volledigheidshalve: Barbara Pas werd wel verkozen als voorzitter v.d. VB-jongeren

Oud 25 oktober 2009, 20:28   #24
Luddo
Minister

Standaard

Voor mij is het eender wie mij in het parlement vertegenwoordigt: Kamiel Spiessens, boer Charel, een hond met een hoed op... zolang hij in Brussel maar op het knoppeke drukt dat IK wil hebben! Ik ben ten zeerste ontgoocheld in de advokaten, doktoors, professoren... die in Brussel op de eerste plaats zichzelf en hun partij(machts)belangen vertegenwoordigen, eenmaal ze verkozen zijn!
Oud 25 oktober 2009, 20:43   #25
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Voor mij is het eender wie mij in het parlement vertegenwoordigt: Kamiel Spiessens, boer Charel, een hond met een hoed op... zolang hij in Brussel maar op het knoppeke drukt dat IK wil hebben! Ik ben ten zeerste ontgoocheld in de advokaten, doktoors, professoren... die in Brussel op de eerste plaats zichzelf en hun partij(machts)belangen vertegenwoordigen, eenmaal ze verkozen zijn!
Daar heb ik begrip voor.

De oplossing voor u lijkt mij te zijn van dan maar zelf een politieke partij op te richten, eventueel samen met de door u vernoemde personen en de hond.

Maar alle gekheid op een stokje : u typeert zeer goed wat een particratie betekent, anders dan een democratie, hetgeen België nochtans voorhoudt te zijn.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 22:22   #26
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Daar heb ik begrip voor.

De oplossing voor u lijkt mij te zijn van dan maar zelf een politieke partij op te richten, eventueel samen met de door u vernoemde personen en de hond.

Maar alle gekheid op een stokje : u typeert zeer goed wat een particratie betekent, anders dan een democratie, hetgeen België nochtans voorhoudt te zijn.
Mijnen hond doet zeker niet mee! Het beest is daarvoor te intelligen!
Oud 25 oktober 2009, 22:24   #27
Hansemansje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
En hoeveel % denk je dat die rechterzijde je zal opbrengen . Het niveau van 1991?

Trouwens een hard standpunt innemen mbt Immigratie, islamisme en terrorisme en natuurlijk onafhankelijkheid, kan op een andere manier gezegd worden dan "de pocket van Mohammed".
Ik heb in 2009 zoals gewoonlijk nog op het belang gestemd, maar hoe langer hoe meer twijfel ik voor mijn stem in 2011, vooral dan als FDW (de man heb ik al meerdere malen ontmoet en ik vind hem een aangenaam man voor een praatje) zijn lijn kan doordrukken.
Hoeveel percent denk je dat je gaat halen als je nog meer gaat opschuiven richting LDD en N-VA?

Volgens mij is het hier al eens eerder gepost, maar de fundamentele keuze nu is die van ofwel evolueren naar een 'fatsoenlijke' beleidspartij ofwel in de rol van zweeppartij blijven. Het probleem is natuurlijk dat er met LDD al een VB-light is en met N-VA al een alternatief voor de gematigde Vlaams-Nationalist. Die vijver zit dus al overvol. Vergeet ook niet dat het VB als zweeppartij wel degelijk mooie resultaten heeft geboekt, dus uit die positie kan het ook perfect een maatschappelijke rol vervullen. Kijk, ik ben geen VB-er, maar als ik de positie van het VB nu analyseer denk ik dat de tweede oplossing de beste is.
Hansemansje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 22:31   #28
Luddo
Minister

Standaard

Dit heb ik al eens gepost in een ander onderwerp:

Ik ben geen lid van het Vlaams Belang noch van gelijk welke partij en zal dat ook nooit meer worden. Ik "beweeg al 50 jaar Vlaams" en wil dat het Vlaamsnationalisme zo sterk mogelijk uit de verkiezingen komt en daaruit volgend de onafhankelijkheidsgedachte meer op de voorgrond kan komen.
Ik vind dat de Vlaamse Beweging zich in al die jaren teveel heeft bezig gehouden met het voor de zoveelste keer die mensen te overtuigen die al tien keer overtuigd zijn. Ze hadden beter hun energie gestoken in het overtuigen van die grote massa Vlamingen die niet wakker liggen van Vlaamse onafhankelijkheid maar zich leidzaam laten meevoeren door de Belgische stroom die door de andere partijen via de media gevoerd wordt. Maar dat vergt wat anders dan harde woorden en "de vijand op zijn mooile sloan"! De modale burger voelt zich niet zo goed met een dergelijk discours.
Ik illustreer dat door iets dat ik jaren geleden heb meegemaakt en voor velen herkenbaar zal zijn:

Na de laatste IJzerbedevaart waaraan ik heb deelgenomen werd een grote Belgische vlag op straat gelegd en d'er werd op getrappeld. Op andere plaatsen werd een Belgische vlag in brand gestoken en tijdens de laatste betoging in Sint-Genesius-Rode was het ook weeral van datte.
Naar mijn bescheiden mening (maar wie ben ik?) zijn dat stommekloten die zich daarmee bezighouden! Wat levert dat op als meerwaarde voor de Vlaamse Beweging?

Op 100 doorsnee Vlamingen is er misschien 1 die dat ook zou doen op die manier.
Misschien zijn er 9 die dat tof vinden maar er zelf niet zouden aan meedoen omdat ze ooit manieren geleerd hebben, thuis of op school.
Een 40tal goedgezinden schudden meewarig het hoofd en denken: "Jongens, waar zijn jullie in Gods-/Allah's- en Vlaanderensnaam mee bezig!".
De andere 50 denken en zeggen:"Als d�*t de Vlaamse Beweging is en de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte, dan hoeft het voor mij niet!".
En 's anderendaags wordt die actie in geuren en kleuren weergegeven in de media en nog eens dik in de verf gezet!
Zo slaat Vlaanderen zijn eigen ruiten in!
Denk er maar eens over na!
Oud 26 oktober 2009, 09:42   #29
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Dit heb ik al eens gepost in een ander onderwerp:

Ik ben geen lid van het Vlaams Belang noch van gelijk welke partij en zal dat ook nooit meer worden. Ik "beweeg al 50 jaar Vlaams" en wil dat het Vlaamsnationalisme zo sterk mogelijk uit de verkiezingen komt en daaruit volgend de onafhankelijkheidsgedachte meer op de voorgrond kan komen.
Ik vind dat de Vlaamse Beweging zich in al die jaren teveel heeft bezig gehouden met het voor de zoveelste keer die mensen te overtuigen die al tien keer overtuigd zijn. Ze hadden beter hun energie gestoken in het overtuigen van die grote massa Vlamingen die niet wakker liggen van Vlaamse onafhankelijkheid maar zich leidzaam laten meevoeren door de Belgische stroom die door de andere partijen via de media gevoerd wordt. Maar dat vergt wat anders dan harde woorden en "de vijand op zijn mooile sloan"! De modale burger voelt zich niet zo goed met een dergelijk discours.
Ik illustreer dat door iets dat ik jaren geleden heb meegemaakt en voor velen herkenbaar zal zijn:

Na de laatste IJzerbedevaart waaraan ik heb deelgenomen werd een grote Belgische vlag op straat gelegd en d'er werd op getrappeld. Op andere plaatsen werd een Belgische vlag in brand gestoken en tijdens de laatste betoging in Sint-Genesius-Rode was het ook weeral van datte.
Naar mijn bescheiden mening (maar wie ben ik?) zijn dat stommekloten die zich daarmee bezighouden! Wat levert dat op als meerwaarde voor de Vlaamse Beweging?

Op 100 doorsnee Vlamingen is er misschien 1 die dat ook zou doen op die manier.
Misschien zijn er 9 die dat tof vinden maar er zelf niet zouden aan meedoen omdat ze ooit manieren geleerd hebben, thuis of op school.
Een 40tal goedgezinden schudden meewarig het hoofd en denken: "Jongens, waar zijn jullie in Gods-/Allah's- en Vlaanderensnaam mee bezig!".
De andere 50 denken en zeggen:"Als d�*t de Vlaamse Beweging is en de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte, dan hoeft het voor mij niet!".
En 's anderendaags wordt die actie in geuren en kleuren weergegeven in de media en nog eens dik in de verf gezet!
Zo slaat Vlaanderen zijn eigen ruiten in!
Denk er maar eens over na!
Akkoord met je stelling maar de keerzijde mag en moet ook aan de kaak gesteld worden.

In het toneelstuk "Massis" werd door de hoofdakteur Johan Heldenberg op het einde telkens een Vlaamse vlag verbrand. Een onaanvaardbare vorm van racisme. Ik heb toen een mail gestuurd naar het beruchte "Centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding", met de vraag op te treden. Vriendelijk antwoordje gekregen dat het geen racisme betrof maar wel "vrijheid van meningsuiting".

Stel je even voor dat het het een belgische vlag betrof. Het kot zou te klein geweest zijn!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 09:52   #30
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Ook juist op De Standaard-website gelezen. Wel onduidelijk wat er juist achter zit.
De stemming is wel een teken dat
1/het Vlaams Belang intern wel niet zo ondemocratisch is als de tegenstanders beweren
2/er grote ruzie broeit: de stemming was 47 tegen 49
Pfff, het lijkt me niet zo'n abnormale stemming. Uiteindelijk moest een deel van de raad stemmen tegen hun eigen zitje...
Oud 26 oktober 2009, 09:57   #31
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Akkoord met je stelling maar de keerzijde mag en moet ook aan de kaak gesteld worden.

In het toneelstuk "Massis" werd door de hoofdakteur Johan Heldenberg op het einde telkens een Vlaamse vlag verbrand. Een onaanvaardbare vorm van racisme. Ik heb toen een mail gestuurd naar het beruchte "Centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding", met de vraag op te treden. Vriendelijk antwoordje gekregen dat het geen racisme betrof maar wel "vrijheid van meningsuiting".

Stel je even voor dat het het een belgische vlag betrof. Het kot zou te klein geweest zijn!
Ter info: Ik heb in mijn jeugd nog met John Massis (Wilfried Morbée) samen in de klas gezeten!
Oud 26 oktober 2009, 10:01   #32
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Even de knuppel in het hoenderhok gooien. Bij SP.a is er wel een vrouw aan de top, meer: ze is zelfs voorzitter, maar ze is een ramp voor de hele partij.

Het geslacht van iemand heeft geen enkel belang voor de competentie.
Oud 26 oktober 2009, 10:21   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Het geslacht heeft geen belang, laten we zeggen dat Morel tien keer interessanter is om naar te luisteren dan genez. En dit niet omdat ik een ideologische aversie heb tegen links, maar gewoon wanneer ik een mens keer op keer economisch nonsense hoor zeggen, dat dit bij mij aversie oproept
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be