Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2009, 11:39   #21
De Spiegel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van Rossem heeft dat indertijd voorgesteld.
Zelfs redelijk presies, namelijk zoals in de (toenmalige) huurwetgeving de gewoonte was: opzegbaar voor beide partijen na 3, 6 en 9 jaar.
De Spiegel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 12:58   #22
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Ze zoeken heel veel huishoudhulpen, het verdient niet zo slecht en ik ben er van overtuigd dat je dat kan combineren met studeren
Oud 26 oktober 2009, 13:45   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
ER is onwaardig werk voor iedereen, dat klopt.
Het volstaat, een beetje te zoeken.

Grondig mis.

Er bestaan doodgewoon geen onwaardig werk.

Er bestaat wel een onwaardige beloning voor sommig werk.

Wat betreft afwassen, zijn het waarschijnlijk de klanten van de restaurants (en fritkoten) die niet meer willlen betalen voor hun fret en drank, maar toch te lui zijn of zich te goed vinden om het thuis klaar te maken.

En het is nog meest van al onwaardig, om mensen in de val te lokken met onwaardige leeflonen; niet de onwaardige laagheid van het aantal '€s, maar wel de laagheid om een mens in de eeuwigdurende afhankelijkheid te duwen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:36   #24
De Spiegel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door audrey Bekijk bericht
ja zeg, ik ga hier geen cv plaatsen he. Ik kan alleen maar zeggen dat ik al een jaar ervaring heb in een administratieve functie, maar voor die functies werven ze tegenwoordig enkel nog mensen met een diploma hoger onderwijs aan, terwijl ik die job net zo goed zou kunnen uitvoeren. Frustrerend is het.
Eerste vereiste bij werk zoeken : minder agressief zijn. Vergeet niet dat de werkgever jou niets schuldig is. Wat de CV betreft : ik veronderstel dat de jouwe wel zeer kort zal zijn ? Als je studente bent, zoals ik vermoed...Dus moet je meer je motivaties in de schijnwerper plaatsen.
Een minirokje kan helpen, als je mooie benen hebt.
De Spiegel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:44   #25
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Ze zoeken heel veel huishoudhulpen, het verdient niet zo slecht en ik ben er van overtuigd dat je dat kan combineren met studeren
Ja, dat weet ik, ik heb het zelfs een tijdje geleden uit pure wanhoop een paar weken gedaan Het grote probleem is echter dat ik kamp met zware rugproblemen en fysiek intensieve arbeid is voor mij gewoonweg niet haalbaar.
Hetzelfde geldt voor horeca; fysiek zeer intensief heb ik mij laten vertellen en die vragen meestal ook een grote flexibiliteit qua uren, hetgeen moeilijk is met mijn studies.
Ik zou er waarschijnlijk best bijvertellen dat ik geen uitkering ontvang (voor ik hier verwijten als 'profiteur' en 'parasiet' naar het hoofd geslingerd krijg). Ik heb wel een werkloosheidsuitkering aangevraagd toen mijn vorige interimjob ten einde liep, maar ze stuurden mij van het kastje naar de muur, en ik had echt geen zin om mijn dagen te verdoen met van hot naar her lopen voor een uitkering waar ik toch niet mee toekom. Dan kan je beter je tijd spenderen aan werk zoeken toch?
Wat mij ook enorm tegen de borst stuit zijn die 'jobs met voorwaarden'. Zo vertelde een kennis zonder middelbaar diploma me onlangs dat zij heel tof werk had gevonden als jojo preventiemedewerker. Dat houdt onder meer administratieve taken en toezicht in op een school. Zoiets zou ik dus ook heel graag doen he! Maar jammer genoeg heb ik een diploma ASO en kom ik hiervoor dus ook al niet in aanmerking. Gek word ik ervan! Het zal dan ook niemand verbazen dat het een beetje hard aankomt als mensen lopen te roepen dat alle werklozen 'lui' zijn. Ik kan nauwelijks nog slapen omdat ik heel de tijd zit te piekeren, 'ontspannen en lekker lui zijn' zit er dus ECHT wel niet in, en ik denk dat dit voor de meeste werklozen geldt.
Iemand verwees hier ook naar de knelpuntberoepen. Daar is meestal wel een opleiding voor nodig he, de graduaatsopleiding die ik volg leidt trouwens naar zo'n beroep, maar die duurt 3 jaar en ondertussen moet je ook leven natuurlijk.

Laatst gewijzigd door audrey : 26 oktober 2009 om 15:06.
audrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:45   #26
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Spiegel Bekijk bericht
Wat een oerzielige opmerking.

carlgustaaf op zijn best.
Oud 26 oktober 2009, 14:51   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

U sluit uit dat een minirok kan helpen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:52   #28
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Spiegel Bekijk bericht
Eerste vereiste bij werk zoeken : minder agressief zijn. Vergeet niet dat de werkgever jou niets schuldig is. Wat de CV betreft : ik veronderstel dat de jouwe wel zeer kort zal zijn ? Als je studente bent, zoals ik vermoed...Dus moet je meer je motivaties in de schijnwerper plaatsen.
Hoe weet jij nu dat ik agressief ben. Ik ga gewoon geen cv op dit forum plaatsen, dat is alles. Ik ben helemaal geen studente, ik volg een avondopleiding. Mijn cv bevat inderdaad weinig langdurige werkervaringen (langste is 1 jaar), dat is gewoon het gevolg van interimjobs her en der te doen. Stabiel werkverleden is iets waar veel werkgevers ook belang aan hechten merk ik. Ik denk niet dat ze iemand serieus nemen als die met een minirokje aankomt op een sollicitatie, geilen op de blote benen zullen ze misschien wel, maar werk geven alleszins niet.
Oud 26 oktober 2009, 14:53   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Een intellect onwaardig.

Ik dacht echt dat die daarboven stonden, zich daar boven verheven voelden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:55   #30
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Een intellect onwaardig.

Ik dacht echt dat die daarboven stonden, zich daar boven verheven voelden.
waarschijnlijk is ze zelf niet tevreden over haar benen,uiterlijk

Laatst gewijzigd door globalmedia : 26 oktober 2009 om 14:59.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:56   #31
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij nu dat ik agressief ben. Ik ga gewoon geen cv op dit forum plaatsen, dat is alles. Ik ben helemaal geen studente, ik volg een avondopleiding. Mijn cv bevat inderdaad weinig langdurige werkervaringen (langste is 1 jaar), dat is gewoon het gevolg van interimjobs her en der te doen. Stabiel werkverleden is iets waar veel werkgevers ook belang aan hechten merk ik. Ik denk niet dat ze iemand serieus nemen als die met een minirokje aankomt op een sollicitatie, geilen op de blote benen zullen ze misschien wel, maar werk geven alleszins niet.
kan allemaal best mooi op papier staan,maar dan moet je het nog kunnen verkopen

Laatst gewijzigd door globalmedia : 26 oktober 2009 om 14:57.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 15:00   #32
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
U sluit uit dat een minirok kan helpen?
Neen.
Ook knappe mannen zullen gemiddeld bij sollicitaties voordeel hebben.
Oud 26 oktober 2009, 16:08   #33
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat weet ik, ik heb het zelfs een tijdje geleden uit pure wanhoop een paar weken gedaan Het grote probleem is echter dat ik kamp met zware rugproblemen en fysiek intensieve arbeid is voor mij gewoonweg niet haalbaar.
Hetzelfde geldt voor horeca; fysiek zeer intensief heb ik mij laten vertellen en die vragen meestal ook een grote flexibiliteit qua uren, hetgeen moeilijk is met mijn studies.
Ik zou er waarschijnlijk best bijvertellen dat ik geen uitkering ontvang (voor ik hier verwijten als 'profiteur' en 'parasiet' naar het hoofd geslingerd krijg). Ik heb wel een werkloosheidsuitkering aangevraagd toen mijn vorige interimjob ten einde liep, maar ze stuurden mij van het kastje naar de muur, en ik had echt geen zin om mijn dagen te verdoen met van hot naar her lopen voor een uitkering waar ik toch niet mee toekom. Dan kan je beter je tijd spenderen aan werk zoeken toch?
Wat mij ook enorm tegen de borst stuit zijn die 'jobs met voorwaarden'. Zo vertelde een kennis zonder middelbaar diploma me onlangs dat zij heel tof werk had gevonden als jojo preventiemedewerker. Dat houdt onder meer administratieve taken en toezicht in op een school. Zoiets zou ik dus ook heel graag doen he! Maar jammer genoeg heb ik een diploma ASO en kom ik hiervoor dus ook al niet in aanmerking. Gek word ik ervan! Het zal dan ook niemand verbazen dat het een beetje hard aankomt als mensen lopen te roepen dat alle werklozen 'lui' zijn. Ik kan nauwelijks nog slapen omdat ik heel de tijd zit te piekeren, 'ontspannen en lekker lui zijn' zit er dus ECHT wel niet in, en ik denk dat dit voor de meeste werklozen geldt.
Iemand verwees hier ook naar de knelpuntberoepen. Daar is meestal wel een opleiding voor nodig he, de graduaatsopleiding die ik volg leidt trouwens naar zo'n beroep, maar die duurt 3 jaar en ondertussen moet je ook leven natuurlijk.
Tja, dit verklaard veel.
Oud 26 oktober 2009, 16:24   #34
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja, dit verklaard veel.
Verklaar u nader...
Oud 26 oktober 2009, 16:24   #35
Sammael
Gouverneur

Standaard

Veel succes met uw zoektocht!

En laat u niet teveel op stang jagen door diegenen die alle werklozen over dezelfde kam scheren. De meesten menen het niet echt en zijn vooral gefrustreerd door de vele misbruiken die er zijn, anderen zijn verwenden in een gepriviligeerde positie die niet weten wat het is om tegen wil en dank werkloos te zijn en ondanks serieuze inspanningen na een half jaar nog steeds geen werk te hebben.

En uw vraag om een vast contract, vind ik helemaal terecht. Een mens heeft een zekere financiële zekerheid en stabiliteit nodig. Ik hoop dat al degenen die hier roepen om een arbeidsmarkt waarbij men werknemers kan buitengooien wanneer men wil, afhankelijk van het weer en het humeur van de baas, dit willen omwille van eigenbelang wegens zelf werkgever. Harteloze werkgevers dan wel.

Laatst gewijzigd door Sammael : 26 oktober 2009 om 16:25.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 16:48   #36
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Veel succes met uw zoektocht!

En laat u niet teveel op stang jagen door diegenen die alle werklozen over dezelfde kam scheren. De meesten menen het niet echt en zijn vooral gefrustreerd door de vele misbruiken die er zijn, anderen zijn verwenden in een gepriviligeerde positie die niet weten wat het is om tegen wil en dank werkloos te zijn en ondanks serieuze inspanningen na een half jaar nog steeds geen werk te hebben.

En uw vraag om een vast contract, vind ik helemaal terecht. Een mens heeft een zekere financiële zekerheid en stabiliteit nodig. Ik hoop dat al degenen die hier roepen om een arbeidsmarkt waarbij men werknemers kan buitengooien wanneer men wil, afhankelijk van het weer en het humeur van de baas, dit willen omwille van eigenbelang wegens zelf werkgever. Harteloze werkgevers dan wel.
Dank je Fijn dat er nog eens een positieve noot komt. Die interims zijn inderdaad helemaal niks. Het is echt niet plezant om te beseffen dat het van vandaag op morgen gedaan kan zijn. Mijn eerste interimjob (1 jaar) was nog de slechtste ervaring (maar ook de beste eigenlijk) Die was optie vast na 6 maanden. Ik deed het graag, iedereen was tevreden maar het ging steeds slechter met dat bedrijf en de vaste contracten bleven uit, tot ze op een dag besloten alle interims buiten te gooien. Dan sta je daar natuurlijk...
Oud 26 oktober 2009, 17:03   #37
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dank je Fijn dat er nog eens een positieve noot komt. Die interims zijn inderdaad helemaal niks. Het is echt niet plezant om te beseffen dat het van vandaag op morgen gedaan kan zijn. Mijn eerste interimjob (1 jaar) was nog de slechtste ervaring (maar ook de beste eigenlijk) Die was optie vast na 6 maanden. Ik deed het graag, iedereen was tevreden maar het ging steeds slechter met dat bedrijf en de vaste contracten bleven uit, tot ze op een dag besloten alle interims buiten te gooien. Dan sta je daar natuurlijk...
Mja, of u 9 maand via interim laten werken, na lang zagen u een vast contract geven, maar dan wel met een proeftijd van 6 maanden ("jamaar ik werk hier al 9 maand, waarom dan nog proeftijd?"; "dat zijn standaardcontracten, dat kan niet anders." "Maar dat is onzin" "sorry, het moet zo, maar maak u geen zorgen, het spreekt voor zich dat we nu al weten welk vlees we in de kuip hebben." "ok dan."), met de belofte van opslag als de proeftijd voorbij is (want 1.175 € netto is niet echt je dat) om u dan op de allerlaatste dag van de proeftijd, zonder voorafgaandelijke aankondiging of signalen dat uw werk niet goed verricht wordt, uw ontslag te geven met als uitleg "niet assertief genoeg". Alsof ze dat pas na 15 maanden merken en dat dan een doorslaggevende reden is om iemand aan de deur te zetten.

En dan achteraf moeten vernemen dat er alweer een nieuwe sukkelaar interim dezelfde functie uitoefent "ter vervanging" aan welke sukkelaar ook een "vast" contract werd beloofd.

Ik kan uw verzuchting om een vast contract maar al te goed begrijpen m'n beste.

Ja, werkzoekenden moeten niet te kieskeurig zijn en sociale hangmatten moeten verdwijnen, maar niet alle werkgevers zijn heilige boontjes.

Sommigen vinden het blijkbaar jammer dat de slavernij is afgeschaft en vinden het niet nodig hun werknemers menselijk en respectvol te behandelen. Maar dat is iets dat in deze tijden en in dit Vlaanderen blijkbaar niet meer gezegd mag worden of je krijgt al meteen het etiket van "linkse die het profitariaat wil in stand houden."

Alsof er onder werkgevers geen profiteurs zijn...

Laatst gewijzigd door Sammael : 26 oktober 2009 om 17:07.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 17:22   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus, de reden dat de knelpuntberoepen niet ingevuld geraken, is dat de kandidaten hiervoor, ook nog moeten leven tijdens het aanleren van dit knelpuntberoep ?
Ja, wie moet niet leven tijdens zijn studies.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 17:23   #39
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik vaak gedaan heb als vakantiejob was telefoonwerk...het zou mij verwonderen dat ze daar geen mensen meer in zoeken? Eens contact opnemen met Bofrost ofzo?
Oud 26 oktober 2009, 17:24   #40
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dus, de reden dat de knelpuntberoepen niet ingevuld geraken, is dat de kandidaten hiervoor, ook nog moeten leven tijdens het aanleren van dit knelpuntberoep ?
Ja, wie moet niet leven tijdens zijn studies.
Waar heb ik ergens gezegd dat dit de reden is? Ik bedoel alleen maar dat ik in de toekomst waarschijnlijk wel gemakkelijk aan werk zal raken door zo'n opleiding te volgen, maar dat ik daar op dit moment niet veel aan heb.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be