![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze zoeken heel veel huishoudhulpen, het verdient niet zo slecht en ik ben er van overtuigd dat je dat kan combineren met studeren
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grondig mis. Er bestaan doodgewoon geen onwaardig werk. Er bestaat wel een onwaardige beloning voor sommig werk. Wat betreft afwassen, zijn het waarschijnlijk de klanten van de restaurants (en fritkoten) die niet meer willlen betalen voor hun fret en drank, maar toch te lui zijn of zich te goed vinden om het thuis klaar te maken. En het is nog meest van al onwaardig, om mensen in de val te lokken met onwaardige leeflonen; niet de onwaardige laagheid van het aantal '€s, maar wel de laagheid om een mens in de eeuwigdurende afhankelijkheid te duwen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een minirokje kan helpen, als je mooie benen hebt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Hetzelfde geldt voor horeca; fysiek zeer intensief heb ik mij laten vertellen en die vragen meestal ook een grote flexibiliteit qua uren, hetgeen moeilijk is met mijn studies. Ik zou er waarschijnlijk best bijvertellen dat ik geen uitkering ontvang (voor ik hier verwijten als 'profiteur' en 'parasiet' naar het hoofd geslingerd krijg). Ik heb wel een werkloosheidsuitkering aangevraagd toen mijn vorige interimjob ten einde liep, maar ze stuurden mij van het kastje naar de muur, en ik had echt geen zin om mijn dagen te verdoen met van hot naar her lopen voor een uitkering waar ik toch niet mee toekom. Dan kan je beter je tijd spenderen aan werk zoeken toch? Wat mij ook enorm tegen de borst stuit zijn die 'jobs met voorwaarden'. Zo vertelde een kennis zonder middelbaar diploma me onlangs dat zij heel tof werk had gevonden als jojo preventiemedewerker. Dat houdt onder meer administratieve taken en toezicht in op een school. Zoiets zou ik dus ook heel graag doen he! Maar jammer genoeg heb ik een diploma ASO en kom ik hiervoor dus ook al niet in aanmerking. Gek word ik ervan! Het zal dan ook niemand verbazen dat het een beetje hard aankomt als mensen lopen te roepen dat alle werklozen 'lui' zijn. Ik kan nauwelijks nog slapen omdat ik heel de tijd zit te piekeren, 'ontspannen en lekker lui zijn' zit er dus ECHT wel niet in, en ik denk dat dit voor de meeste werklozen geldt. Iemand verwees hier ook naar de knelpuntberoepen. Daar is meestal wel een opleiding voor nodig he, de graduaatsopleiding die ik volg leidt trouwens naar zo'n beroep, maar die duurt 3 jaar en ondertussen moet je ook leven natuurlijk. Laatst gewijzigd door audrey : 26 oktober 2009 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een oerzielige opmerking.
carlgustaaf op zijn best.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een intellect onwaardig. Ik dacht echt dat die daarboven stonden, zich daar boven verheven voelden. ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() waarschijnlijk is ze zelf niet tevreden over haar benen,uiterlijk
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 26 oktober 2009 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 26 oktober 2009 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
Ook knappe mannen zullen gemiddeld bij sollicitaties voordeel hebben.
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Veel succes met uw zoektocht!
En laat u niet teveel op stang jagen door diegenen die alle werklozen over dezelfde kam scheren. De meesten menen het niet echt en zijn vooral gefrustreerd door de vele misbruiken die er zijn, anderen zijn verwenden in een gepriviligeerde positie die niet weten wat het is om tegen wil en dank werkloos te zijn en ondanks serieuze inspanningen na een half jaar nog steeds geen werk te hebben. En uw vraag om een vast contract, vind ik helemaal terecht. Een mens heeft een zekere financiële zekerheid en stabiliteit nodig. Ik hoop dat al degenen die hier roepen om een arbeidsmarkt waarbij men werknemers kan buitengooien wanneer men wil, afhankelijk van het weer en het humeur van de baas, dit willen omwille van eigenbelang wegens zelf werkgever. Harteloze werkgevers dan wel. Laatst gewijzigd door Sammael : 26 oktober 2009 om 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dan achteraf moeten vernemen dat er alweer een nieuwe sukkelaar interim dezelfde functie uitoefent "ter vervanging" aan welke sukkelaar ook een "vast" contract werd beloofd. Ik kan uw verzuchting om een vast contract maar al te goed begrijpen m'n beste. Ja, werkzoekenden moeten niet te kieskeurig zijn en sociale hangmatten moeten verdwijnen, maar niet alle werkgevers zijn heilige boontjes. Sommigen vinden het blijkbaar jammer dat de slavernij is afgeschaft en vinden het niet nodig hun werknemers menselijk en respectvol te behandelen. Maar dat is iets dat in deze tijden en in dit Vlaanderen blijkbaar niet meer gezegd mag worden of je krijgt al meteen het etiket van "linkse die het profitariaat wil in stand houden." Alsof er onder werkgevers geen profiteurs zijn... ![]() Laatst gewijzigd door Sammael : 26 oktober 2009 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, wie moet niet leven tijdens zijn studies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Burger
|
![]() Waar heb ik ergens gezegd dat dit de reden is? Ik bedoel alleen maar dat ik in de toekomst waarschijnlijk wel gemakkelijk aan werk zal raken door zo'n opleiding te volgen, maar dat ik daar op dit moment niet veel aan heb.
|
![]() |
![]() |