Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2009, 17:27   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een schooldiploma heeft een zekere waarde; het staat voor iets dat de houder ervan heeft kunnen bereiken;
maar het staat niet voor "alles". Het staat niet altijd in bijvoorbeeld voor ervaring.

Een schooldiploma van verpleegster, vb. staat wel in voor ervaring. Tamelijk ruim in hun sektor zelfs, de leerlingen lopen stage op de diverse afdelingen.
Een diploma sosiaal aksident staat in voor een zeer beperkte stage, en hooguit enkele takken van hun bedrijvigheid.
Andere diploma's geven helemaal geen weergave op nog niet de minste ervaring.

Je moet dus niet teveel verwachten verwachten van "het diploma".

Ik vermoed dat je het probleem verkeerd definieert.
Je hebt het waarschijnlijk tegen de vele studenten die een studierichting kiezen die onvoldoende werkzekerheid geeft achteraf; of die onvoldoende maatschappelijk relevante opbrengst geeft ...

Tsja, als er wat veel studenten kiezen voor pol en soc ..., of voor Slavische talen ... zelfs voor Chinees (kijk eens wat de sinologen voor werk doen ...)

Maar ook omgekeerd: neem een afgestudeerde jongedame in klassieke filologie, maar die een beloftevolle karriëre lijkt te maken bij een grote firma in informatika ...
en stel dat zij na 20 jaar zou een andere wending geven aan haar leven. Waarom zou zij niet kunnen lesgeven in haar klassieke talen? Denkt gij niet dat zij op enkele weekends studiewerk voor het schooljaar, en een beetje ekstra werk tijdens het schooljaar, een uitmuntende lerares zou worden?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 17:28   #22
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het heeft ook zijn voordelen, je zou bv geen patroons meer kunnen tegenkomen die mensen onder hun niveau inschrijven en betalen en hun veel te lang aan het lijntje houden op die manier want ook dat is schering en inslag.
Anderzijds wanneer er voldoende dagen gewerkt zijn dan heb je uw validatie ongeacht wat die werkgever daarvan zegt.
Dat is iets compleet anders, dan wat je in je beginpost zegt. Daar spreek je over een tijdspanne van 5 jaar waarbinnen een arbeider een door zijn patron gevalideerde 3 jaar werkervaring kan bekomen.

Jouw voorstel heeft nét tot gevolg hetgeen jij hierboven denkt tegen te gaan.
Ten eerste zal het niet alleen meer 'schering en inslag' zijn, maar zal het systematisch worden dat arbeiders onder hun niveau ingeschreven worden (hun diploma is immers dan nog niet gevalideerd).
Ten tweede wordt het diploma afhankelijk van van de mede- of tegenwerking van je patron.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 20:46   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat is iets compleet anders, dan wat je in je beginpost zegt. Daar spreek je over een tijdspanne van 5 jaar waarbinnen een arbeider een door zijn patron gevalideerde 3 jaar werkervaring kan bekomen.

Jouw voorstel heeft nét tot gevolg hetgeen jij hierboven denkt tegen te gaan.
Ten eerste zal het niet alleen meer 'schering en inslag' zijn, maar zal het systematisch worden dat arbeiders onder hun niveau ingeschreven worden (hun diploma is immers dan nog niet gevalideerd).
Ten tweede wordt het diploma afhankelijk van van de mede- of tegenwerking van je patron.
Je hebt daar wel een punt mee, langs de andere kant is daar wel een mouw aan te passen natuurlijk.
En uiteraard, de werknemer heeft er wel veel belang bij dat zijn diploma gevalideerd zal worden...dus die zal het in de gaten houden. Verder heeft het niks te maken met bekwaamheid of examens...gewoon 3 jaar voltijds gewerkt hebben in de afstudeerrichting is voldoende.

Die tijdspanne van 5 jaar kan ook wel aangepast worden.
Men zal het toch snel achter de rug willen hebben in hun eigen voordeel. Voor mij mag dat 10 jaar of langer worden.

Het zou evengoed ook mogelijk zijn te zeggen dat ze van zodra ze in hun eigen afstudeer richting werken ze aan de eisen voldoen en van zodra ze 3 jaar achter de rug hebben dat het dan definitief zo blijft.
t' is al wat zachter...en het is toch hetzelfde.
Oud 25 oktober 2009, 20:51   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een schooldiploma heeft een zekere waarde; het staat voor iets dat de houder ervan heeft kunnen bereiken;
maar het staat niet voor "alles". Het staat niet altijd in bijvoorbeeld voor ervaring.

Een schooldiploma van verpleegster, vb. staat wel in voor ervaring. Tamelijk ruim in hun sektor zelfs, de leerlingen lopen stage op de diverse afdelingen.
Een diploma sosiaal aksident staat in voor een zeer beperkte stage, en hooguit enkele takken van hun bedrijvigheid.
Andere diploma's geven helemaal geen weergave op nog niet de minste ervaring.

Je moet dus niet teveel verwachten verwachten van "het diploma".

Ik vermoed dat je het probleem verkeerd definieert.
Je hebt het waarschijnlijk tegen de vele studenten die een studierichting kiezen die onvoldoende werkzekerheid geeft achteraf; of die onvoldoende maatschappelijk relevante opbrengst geeft ...

Tsja, als er wat veel studenten kiezen voor pol en soc ..., of voor Slavische talen ... zelfs voor Chinees (kijk eens wat de sinologen voor werk doen ...)

Maar ook omgekeerd: neem een afgestudeerde jongedame in klassieke filologie, maar die een beloftevolle karriëre lijkt te maken bij een grote firma in informatika ...
en stel dat zij na 20 jaar zou een andere wending geven aan haar leven. Waarom zou zij niet kunnen lesgeven in haar klassieke talen? Denkt gij niet dat zij op enkele weekends studiewerk voor het schooljaar, en een beetje ekstra werk tijdens het schooljaar, een uitmuntende lerares zou worden?
Als als als...en zo hebben we een ellenlange lijst van knelpunt beroepen en schoolgaande jeugd die nog in niks geïnteresseerd is om den duur.

Ik merk het zelf ook op de avondschool, ik ben de enige die daar komt om het beroepsmatig te gebruiken. (in mijn richting dus)
Al de anderen komen daar wat extra lessen op te nemen, gecombineerd soms met heel andere uiteenlopende cursussen gewoon omdat die dagen nog vrij zijn in hun agenda en uiteindelijk om nadien een graadje hoger te eindigen en nooit nog iets te doen waar ze nu voor naar school gaan.

Is dat niet totaal verkeerd?
De studie op zichzelf boeit hun niet, het zou evengoed lessen kantklossen of klompen maken kunnen zijn voor hun.

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 oktober 2009 om 20:55.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 21:58   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als als als...en zo hebben we een ellenlange lijst van knelpunt beroepen en schoolgaande jeugd die nog in niks geïnteresseerd is om den duur.

Ik merk het zelf ook op de avondschool, ik ben de enige die daar komt om het beroepsmatig te gebruiken. (in mijn richting dus)
Al de anderen komen daar wat extra lessen op te nemen, gecombineerd soms met heel andere uiteenlopende cursussen gewoon omdat die dagen nog vrij zijn in hun agenda en uiteindelijk om nadien een graadje hoger te eindigen en nooit nog iets te doen waar ze nu voor naar school gaan.

De studie op zichzelf boeit hun niet, het zou evengoed lessen kantklossen of klompen maken kunnen zijn voor hun.
Iemand die iets wilt bijleren, of dat nu muziek is of iets heel wetenschappelijks, mag je nooit tegenhouden. (of de gemeenschap dat moet betalen, is een andere diskussie).

Uit mijn persoonlijke situasie: ik heb mijn kinderen (inmiddels al jaren geleden natuurlijk) tijdig een beejte voorbereid op hun studiekeuze: deze moest 'ernstig' zijn, andere zaken konden ze dan later, na hun diploma, wel bijdoen.
Gelukkig is dat zeer goed uitgedraaid ..

En tegen dat het laatste jaar in het zicht kwam, vertelde ik hen dat voor een bijkomende studie, of een bijkomend diploma, ze evengoed konden wachten tot ze werk hadden. Dan kon de werkgever, indien het kon, zeer presies aanduiden wat hem interesseerde, en .... de kosten ook betalen.
Ook dat is gelukkig zeer goed uitgedraaid.

Maar de studiekeuze zal toch best vrij blijven; het alternatief zal ofwel hemeltergend burokratisch zijn, ofwel kommunistisch rigide, en zeker ook besmet met uitbuiterij/voortrekkerij ....
In jouw voorbeeld: wat baten voor een ing bouwkunde ervaring in wegenbouw, als hij na 5 jaar verandert naar een firma in waterwerken, of in woningbouw ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 00:12   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Verkeerd?? Dit moet net aangemoedigd worden. Bijstuderen is ALTIJD een goede zaak. Onafhankelijk of je ook professioneel verder gaat in die richting. Het is een schitterende zaak dat al die mensen zich verder ontwikkelen op vlakken buiten hun vakgebied. Ten strijde tegen de vakidiotie!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 08:10   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verkeerd?? Dit moet net aangemoedigd worden. Bijstuderen is ALTIJD een goede zaak. Onafhankelijk of je ook professioneel verder gaat in die richting. Het is een schitterende zaak dat al die mensen zich verder ontwikkelen op vlakken buiten hun vakgebied. Ten strijde tegen de vakidiotie!
Zeer nobele gedachten hoor. En ze komen daar nu ook weer niet om zich te ontwikkelen, maar om een graadje op te pikken om dan ergens mee te gaan solliciteren. Beetje anders dan je denk dus.
Maar uiteindelijk heb je maar twee keuzes te maken.
Ofwel vakidioten ...
Ofwel idioten in het vak.

En vermits we in sneltempo al uitgegroeid zijn in idioten in het vak hebben we nu het nevenverschijnsel van idioten als lesgevers, want wat is er daar bezig? Wel dat leraars die niks van het vak kennen er nu les in staan te geven. Niet altijd..maar al veel.

Krijg je dan bv een scheef atonium en zo van die dingen.
Krijg je dan bv een hele lijst beroepen die niet meer ingevuld geraken.

Ik neem aan dat Jaani geen voorstander is van idioterie aan te moedigen?

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 oktober 2009 om 08:13.
Oud 26 oktober 2009, 08:18   #28

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen zal wel al opgemerkt hebben dat 80 % of misschien wel meer van alle afgestudeerden nooit een voet zetten in wat ze aan opleiding hebben gedaan.
Komt allemaal door het diploma fetisjisme waar men heden ten dage enkel nog de weg van de minste weerstand in moet afleggen om een bepaalde graad te halen…daarna gaan vele deuren open. Maar gaat zeer veel opgedane kennis weer verloren. We investeren om verkeerde redenen in onderwijs hiermee en jongeren gaan om verkeerde redenen vele studierichtingen in. Kortom chaos.
Daarom ben ik er voorstander van om van elk behaalt diploma, attest, certificaat…uiteindelijk maar te laten valideren na minstens 3 jaar opgedane beroepservaring in dezelfde richting van de studie. Zoniet zou de laatste behaalde graad terug nietig worden en ook niet langer meetellen in andere richtingen. Met andere woorden dan word de opleiding ook nutteloos om nog te doen en moet men op voorhand weten in te schatten of de gevolgde opleidingen dan ook wel nog nuttig is om te doen.

Het zou het onderwijs terug wat reguleren, het zou de arbeidsmarkt terug aanzwengelen en het zou de jongeren verplichten eerst na te denken en dan pas te kiezen.
Dus afgestudeerd, dan 3 jaar in die richting werken, dan werkgevers akkoord krijgen, dan diploma pas gevalideerd. Dit alles in de tijdsspanne van minstens 5 jaar eind studie.
In vele sectoren bestaat al zo iets dergelijks ... ze noemen dat "STAGE".
De laatste twee jaar van een student psychologie bijvoorbeeld bestaat bijna uitsluitend uit zo'n stage.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 08:25   #29

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had je begindraad inderdaad ietwat te snel en foutief gelezen.

Desondanks blijf ik tegen.
1. Iedere opleiding vormt een mens op één of andere wijze. Ook al oefent hij dat beroep niet uit, toch betekent die studie een meerwaarde.
2. Het is gevaarlijk om zoiets belangrijks als de validatie vaneen diploma te laten afhangen van de grillen van een patron. Het is overigens compleet tegengesteld aan zijn eigen belangen om dat diploma te valideren. Ten eerste vergroot dat de kans dat de arbeider met zijn diploma naar elders vertrekt. Ten tweede heeft hij liever een arbeider zonder het formele diploma, maar waarvan hij weet dat zijn kennis en vaardigheden voldoende zijn. Dat stelt hem in een betere onderhandelingspositie tegenover zijn arbeider.
3. Wat doe je met zelfstandigen? En is dat statuut geen ontsnappingsmogelijkheid uit jouw systeem?
Da's helemaal juist ... die patron heeft die werknemer totaal in zijn macht op deze manier. 't Zal je maar overkomen dat je na twee jaar en negen maanden aan de deur wordt gezet om de één of andere reden.
Oud 26 oktober 2009, 08:26   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iemand die iets wilt bijleren, of dat nu muziek is of iets heel wetenschappelijks, mag je nooit tegenhouden. (of de gemeenschap dat moet betalen, is een andere diskussie).

Uit mijn persoonlijke situasie: ik heb mijn kinderen (inmiddels al jaren geleden natuurlijk) tijdig een beejte voorbereid op hun studiekeuze: deze moest 'ernstig' zijn, andere zaken konden ze dan later, na hun diploma, wel bijdoen.
Gelukkig is dat zeer goed uitgedraaid ..

En tegen dat het laatste jaar in het zicht kwam, vertelde ik hen dat voor een bijkomende studie, of een bijkomend diploma, ze evengoed konden wachten tot ze werk hadden. Dan kon de werkgever, indien het kon, zeer presies aanduiden wat hem interesseerde, en .... de kosten ook betalen.
Ook dat is gelukkig zeer goed uitgedraaid.

Maar de studiekeuze zal toch best vrij blijven; het alternatief zal ofwel hemeltergend burokratisch zijn, ofwel kommunistisch rigide, en zeker ook besmet met uitbuiterij/voortrekkerij ....
In jouw voorbeeld: wat baten voor een ing bouwkunde ervaring in wegenbouw, als hij na 5 jaar verandert naar een firma in waterwerken, of in woningbouw ...
Maar voor uw eigen kinderen zag u toch meer baten bij een studie die ernstig genoeg was om daarmee verder te gaan.
En het heeft goed uitgepakt.

Welk verschil heeft dat dus met mijn voorstel?

Scholen zijn niet meer zoals in onze tijd hoor schoofzak.
Er zit daar nu een heus commercieel piramide systeem in waar je van de hak op de tak mee kunt springen en uiteindelijk ook de finish mee kunt behalen.
En jonge studentjes vertellen elkander wel hoe ze er geraken..met omwegen.

Zo is al dat geld voor opleidingen, gebouwen, lesgevers, administratie uiteindelijk slecht besteed en het resultaat nadien in het werkmilieu is ook bedroevend want uiteindelijk komen ze toch niet terecht daar waar ze hadden moeten komen. Met resultaat van " ik vind geen passend werk voor mij en dergelijke " En een lange lange lijst van werklozen naast een lange lijst van vacatures die elkander niet meer aanvullen.

t' is toch zo?
Oud 26 oktober 2009, 08:30   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Da's helemaal juist ... die patron heeft die werknemer totaal in zijn macht op deze manier. 't Zal je maar overkomen dat je na twee jaar en negen maanden aan de deur wordt gezet om de één of andere reden.
Dan moet je nog drie maand gaan inhalen bij een andere.
Is dat dan zo erg?
Oud 26 oktober 2009, 08:33   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uiteindelijk zit men weeral eens op de kap van de werkgever die maar niet schijnt te beseffen dat zijn werknemers ook maar afgestudeerden in zijn richting zijn die er niks van kennen dikwijls.
Dat de leraars daar ieder jaar een hele hoop mensen op de arbeidsmarkt sturen die er niks van kennen dat is precies geen drama ?
Nee dat moeten we aanmoedigen blijkbaar?

Het zijn de werkgevers die flexibeler moeten worden natuurlijk !
Oud 26 oktober 2009, 08:34   #33

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt daar wel een punt mee, langs de andere kant is daar wel een mouw aan te passen natuurlijk.
En uiteraard, de werknemer heeft er wel veel belang bij dat zijn diploma gevalideerd zal worden...dus die zal het in de gaten houden. Verder heeft het niks te maken met bekwaamheid of examens...gewoon 3 jaar voltijds gewerkt hebben in de afstudeerrichting is voldoende.

Die tijdspanne van 5 jaar kan ook wel aangepast worden.
Men zal het toch snel achter de rug willen hebben in hun eigen voordeel. Voor mij mag dat 10 jaar of langer worden.

Het zou evengoed ook mogelijk zijn te zeggen dat ze van zodra ze in hun eigen afstudeer richting werken ze aan de eisen voldoen en van zodra ze 3 jaar achter de rug hebben dat het dan definitief zo blijft.
t' is al wat zachter...en het is toch hetzelfde.
Ik vermoed dat er vrij vlug een profitariaat van zal komen. Die zonder diploma zullen een lager loon krijgen en die met diploma zullen veel moeilijker aan werk geraken omdat de arbeidsmarkt plots veel meer kandidaten heeft die volledig afhankelijk zijn van die baas.
Oud 26 oktober 2009, 08:38   #34
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Wat doe je met beroepen waar er geen diploma opgeplakt is? Mijn job is niet volledig hetgeen waarvoor ik gestudeerd heb, maar mijn diploma komt wel dicht bij mijn job, maar der is geen kat die kan antwoorden op de vraag welk diploma je er best voor hebt...
Oud 26 oktober 2009, 08:39   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat er vrij vlug een profitariaat van zal komen. Die zonder diploma zullen een lager loon krijgen en die met diploma zullen veel moeilijker aan werk geraken omdat de arbeidsmarkt plots veel meer kandidaten heeft die volledig afhankelijk zijn van die baas.
Die zonder diploma krijgen nu een lager loon, vandaar dat ze allemaal achter een diploma gaan om ergens binnen te geraken waar ze meestal niet voor geleerd hebben.
Om een hoger loon te krijgen.

Welk verschil zit hier nu met wat jij aan het zeggen bent?
Oud 26 oktober 2009, 08:42   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Wat doe je met beroepen waar er geen diploma opgeplakt is? Mijn job is niet volledig hetgeen waarvoor ik gestudeerd heb, maar mijn diploma komt wel dicht bij mijn job, maar der is geen kat die kan antwoorden op de vraag welk diploma je er best voor hebt...
Der zijn daar idd zo een heleboel van.
k' weet ook niet.
Maar ik weet wel dat ze dikwijls betaald worden volgens hun studie graad en dat daar serieus ongenoegen bestaat tussen de werknemers onderling die wel hetzelfde werk doen...met verschillende loonbarema's volgens dat achterliggend en in dit geval onbelangrijk diploma (althans in die situaties)

Gelijkschakeling voor ieder aanwezig en hetzelfde werk?
Lijkt me fair.
Oud 26 oktober 2009, 08:49   #37

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet je nog drie maand gaan inhalen bij een andere.
Is dat dan zo erg?
En die werkgever zal zo iemand graag aannemen
Per slot van rekening krijgt die werknemer een slechte referentie mee hé.

Eigenlijk promoot je met jouw voorstel een soort leerconctract maar dan na je opleiding.
Oud 26 oktober 2009, 08:56   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het komt er hier op neer.
Een diploma is superbelangrijk voor wie het heeft.
Een diploma is helemaal niet belangrijk voor het werk dat je doet.

Althans volgens jullie hier.

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 oktober 2009 om 08:56.
Oud 26 oktober 2009, 08:59   #39

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zonder diploma krijgen nu een lager loon, vandaar dat ze allemaal achter een diploma gaan om ergens binnen te geraken waar ze meestal niet voor geleerd hebben.
Om een hoger loon te krijgen.

Welk verschil zit hier nu met wat jij aan het zeggen bent?
De waarheid is dikwijls dat die zonder diploma momenteel niet aan de bak komen ondanks al dat gezever dat er zoveel knelpuntberoepen zijn.
Mijne collega (nu ex) heeft 33 jaar trouw dienst gedaan en altijd gewerkt volgens hoe het hem is gevraagd.
Hij staat nu op straat (door omstandigheden) en raakt niet meer aan de bak. Hij is nochtans niet vies om zijn handen vuil te maken en 't is ook gene dommerik.

Uit pure frustratie is hij nu maar enkele cursussen begonnen.
Oud 26 oktober 2009, 08:59   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die werkgever zal zo iemand graag aannemen
Per slot van rekening krijgt die werknemer een slechte referentie mee hé.

Eigenlijk promoot je met jouw voorstel een soort leerconctract maar dan na je opleiding.
Ik zet een waarde op het diploma, daar diende het voor nietwaar?
Daar heb je toch net x aantal jaar voor uw broek weest gaan verslijten nietwaar?

Of vind je het dan beter zoals het nu gaat.
Mensen laten hun kinderen x en y les volgen om een bepaald diploma te krijgen (maakt niet uit welk) om ze dan via hun behaalde graad binnen te krijgen in bv fel begeerde stad en overheidsjobs tegen een aantrekkelijk loon?

Met andere woorden gans de gedane studie is een maat voor niks geweest.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be