![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ge dan toch wilt dat de omgeving 100% zuiver is, stopt GIJ dan ineens maar met vlees te eten, met uwen auto rondt te tuffen,... De luxe-samenleving die wij allemaal willen en wensen heeft nu eenmaal zijn kosten. Het punt is dat wij allemaal ervoor zorgen dat de omgeving naar de kloten gaat maar het is nu eenmaal gemakkelijker om dit op anderen te steken dan uw eigen eens in vraag durven stellen. Ik rook niet en ik vind sigarettenrook ook niet aangenaam maar ik eet echter wel vlees, gebruik een GSM, rij met de auto ipv openbaar vervoer dus zou ik het heel hypocriet vinden om te beginnen zagen dat anderen mijn gezondheid om zeep helpen terwijl ik er zelf volop aan mee doe.
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik wil niet alles 100% zuiver...ik stoor me er alleen aan dat ge overal een gsm tegenkomt omdat iedereen denkt dat ze moeten bereikbaar zijn. Als ik met de auto rijd claxoneer ik toch ook niet als ik voorbij je woonst rijd..daar gaat het me om...
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vrees dat je slecht geïnformeerd bent. In januari van dit jaar heeft het Vlaams parlement nog een resolutie voor een strengere stralingsnorm goedgekeurd dat er onder meer kwam op initiatief van Groen (dat reeds in 2005 een voorstel van decreet hierrond indiende). En ook in hun partijprogramma komt staling aan bod.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat zal best, maar aan de stralingsnorm is in Vlaanderen nog niets veranderd, terwijl Brussel al lang streeft naar 3 volt per meter. Federaal is die norm ook nog altijd 20 volt per meter. Ook nu WiFi overal in het straatbeeld opduikt (zelfde golflengte als gsm, alleen zwakker signaal) is er geen enkele reactie van de groenen. Zwakjes, dus.
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zich belangrijk wanen, altijd al één van de grootste valkuilen voor mensen geweest.
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() verkeerde discussie
![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 29 oktober 2009 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat ding zend microgolven uit, microgolven worden gebruikt in microgolfovens om watermolecullen te laten trillen zodat uwe fret opwarmt... ge moet dus een bijzonder groot licht zijn om te ontkennen dat zo een stralling tegen uw oor geen effect zou hebben. (zwijgen we nog van de magnetische velden die zo`n ding produceert, als uw gsm genoeg power produceert, om de magneetkaart van uw hotelkamer te flushen, dan weet ge het wel zeker ? Die bluetooth oorkes van t zelfde, zo iets wilt ge toch geen hele dag in uw oor gepleurd hebben, ... En dan al die WiFi, ook microgolven, ... ik heb die klodden ook in huis, eigenlijk kan ik nie anders voor mijn job moet ik al eens dingen testen... Er zijn gasten die exotische antennes bouwen om hun range te verbeteren, Yagi`s en Cantenna`s, en cantenna`s gecombineerd met parabolen , dan boost ge een signaal in een bundel weg, dan krijgt ge signaalbundels die km`s ver geraken... maar of dat heel gezond is, voor al hetgeen wiens pad ge kruist... ? ? ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Correct, alsook uw microgolf, radar installaties, etc... Het is namelijk een band in het radiospectrum die overal vrij is van vergunning... voor andere radio banden, moet je een speciaal marconist examen afleggen. (behalve de 27 cm band dan beter bekend als de CB band. ) (CB band mag wel enkel gebruikt worden voor audio verkeer is beperkt tot een 4 watt vermogen, en je mag er geen muziek of dataverkeer over sturen. (packet radio is dus illegaal over CB ) Packet radio was een systeem om 2 PC`s met elkaar over radio te verbinden... Voor draadloos data verkeer, wordt alles dus op die microgolf band gegooid. Alhoewel er wel een paar vrij dure alternatieven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezondheidsraad: Gevaar straling is ingebeeld Geen bewijs voor klachten door gsm's 19 maart 2009 | Janneke Scheepers Gezondheidsraad: Gevaar straling is ingebeeld Mensen beelden zich in dat ze gezondheidsklachten hebben door de straling van mobiele telefoons of draadloze computernetwerken. Een oorzakelijk verband wordt door geen enkel kwalitatief hoogstaand onderzoek aangetoond. Dat stelt de Gezondheidsraad, een Nederlandse organisatie met ongeveer tweehonderd leden afkomstig uit de wetenschap en gezondheidszorg. Wanneer een mobiele telefoon tijdens het bellen tegen het hoofd wordt gehouden, worden de hersenen blootgesteld aan elektromagnetische velden. In sommige onderzoeken zijn weliswaar enkele effecten gevonden op hersenfuncties, "maar er zijn geen aanwijzingen dat deze duiden op, of kunnen leiden tot gezondheidseffecten", zegt de Gezondheidsraad. Sowieso zijn deze effecten nooit gevonden bij niveaus van blootstelling, zoals die in de woonomgeving veroorzaakt worden door antennes van basisstations of draadloze computernetwerken. Mobiele telefoonsignalen lijken geen invloed te hebben op de gehoor- of evenwichtfuncties. Migraine Toch schrijven steeds meer mensen allerlei gezondheidsklachten toe aan met name mobiele telefoons, basisstations, draadloze DECT-telefoons en Wifi-netwerken. Zij klagen bijvoorbeeld over hoofdpijn en migraine, vermoeidheid, slapeloosheid, concentratieproblemen, jeuk en warmtesensaties. Ook lijken steeds meer mensen zichzelf als elektrogevoelig te beschouwen. Bovengenoemde klachten komen in de algemene bevolking erg veel voor, merkt de Gezondheidsraad op. "Vaak kan er geen medische verklaring voor gevonden worden; in dat geval wordt doorgaans gesproken over lichamelijk onverklaarde klachten." Tussen de oren Volgens de Gezondheidsraad blijkt uit onderzoeken dat er geen oorzakelijk verband is tussen blootstelling aan radiofrequente elektromagnetische velden en het optreden van die lichamelijk onverklaarde klachten. De onderzoeken die zo'n verband wél aantonen, zijn "niet goed opgezet en daarom niet bruikbaar". Wel is er een verband aangetoond tussen de klachten en de veronderstelling om blootgesteld te worden. "Wie vermoedt dat hij aan blootstelling onderhevig is, rapporteert genoemde klachten eerder dan iemand die denkt niet blootgesteld te zijn", stelt de Gezondheidsraad. Ofwel: de stralingsklachten zitten tussen de oren. bron: ZDNet
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als de kans da ge die kanker krijgt zonder gsmgebruik 0,0001 is, en gsm gebruik de kans op die kanker met 30% verhoogt, dan is de kans op kanker met gsmgebruik 0,00013. Maar zo spectaculair is dat nu ook weer niet. Dan krijgen er 13 op 100 000 mensen kanker ipv 10 op 100 000. Daar lig ik nu echt ni wakker van maar in de kranten zal dan wel staan: GSM GEBRUIK VERHOOGT RISICO OP KANKER MET 30%. |
|
![]() |
![]() |