![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Rudi aub hé, zou je aub kunnen je verontschuldigingen aanbieden voor het vergelijk dat je maakt tussen mij en nog iemand.... komaan hé zeg, ik aanvaard dat als een héél sterke belediging.
En nee dit is niet als grap bedoeld, helemaal niet. Trouwens die elfde juli komt er dan wel maar daarvan is een andere dag de dupe.... En btw ik ben nu ook niet echt ne Belgicist zu! In sommige bedrijven is dat gewoonweg niet praktisch haalbaar. Zo simpel is dat.
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1. Uw argument dat dit in sommige bedirjven praktisch niet haalbaar is wordt TOTAAL weerlegd door de standpunten van ALLE niet-belgicistische werkgeversorganisaties! Ik beschouw hun standpunten terzake als relevant en representatief. 2. U ontloopt daarenboven de kern van mijn argumentatie! Het is juist omdat Sharon doorgaans hélemaal géén voorbeeld is van verdraagzaamheid, dat deze verregaande on- of anti-Vlaamse onverdraagzaamheid in uw argumentatie zo opviel. U hebt er blijkbaar een probleem mee dat dit aan de kaak wordt gesteld. Ik moet er wel eens om glimlachen, dat u zo verontwaardigd uit de hoek komt, maar blijkbaar niet in staat bent tot enige kritische reflectie op uw eigen standpunt! 3. Wie moet er zich hier beledigd voelen: u, of uw opponenten die door u met zo'n nietszeggend en door representatieve organisaties reeds lang tegengesproken argumenten afgedaan worden? Kortom, graag een plaatsje onder de zon voor iedereen, OOK voor Vlaanderen en de Vlamingen, meer vragen we niet. Met vriendelijke groeten, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() In mijn bedrijf is het gewoonweg praktisch gewoonweg onhaalbaar deze dag als feestdag te geven daar het totaal tweetalig is. En dan nog waar ik werk kan je niet zomaar sluiten zu, maar dat terzijde.
En weiger je je excuses te geven? En ik ontloop hier helemaal geen argumentaties, trouwens wat heeft Israel met Vlaanderen te maken, helemaal niets. Als je daar moet over beginnen? En mijn naam is tot op heden nog altijd Bart en niet geachte.
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wees nou niet zo op uw teen getrapt: erken gewoon dat ge inderdaad in uw initiele argumentatie zo licht overkwam dat het eerder naar een primair on- of anti-vlaamse onverdraagzaamheid leek dan wat anders. Los daarvan ben ik wel zeer geinteresseerd waarom een feestdag op 11 juli ivoor de Vlamingen en een andere dag voor de franstaligen in uw bedrijf niet mogelijk zou zijn. Gezien VEV én UNIZO géén problemen zien, en zelfs géén uitzonderingen vroegen voor bepaalde sectoren of soorten bedrijven met aparte, stringente organisatievereisten of arbeidsuren, moet dat blijkbaar eerder uitzonderlijk zijn. Daarenboven zie ik niet in waarom een héél specifieke situatie voor één bedrijf eenr elevant argument is tégen een algemene regeling. Zoiets vangen we toch véél beter op met een uitzonderingsregeling. Terzijde: ik heb als zaakvoerder voor een klein bedrijf met Vlamingen én franstaligen in Brussel deze problematiek reeds langs die kant leren kennen? Ik zie géén enkel probleem. Ik heb bv. ook speciale uurregelingen e.a. uitgewerkt voor islamitische medewerkers (in Ramadan e.d.), netz zoals zovele andere bedirjven. Overal lukt dat met enige goede wil. dat is de kern: goede wil én de bereidheid om open te staan voor anderen die reeds oplossingen kennen waar u blijkbaar nog een probleem ziet. Hoe doen jullie dat overigens met de jaarlijkse vakanties ind e zomerperiodes, wanneer er redelijk véél mensen in juli en aug. op verlof willen kunnen gaan? kortom: gelieve jullie organisatorische onmogelijkheid van een Vlaamse feestsdag op 11 juli nader toe te lichten. Zoniet moet ik veronderstellen dat dit slechts een nep-argument is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Deze maatregel schrijven we gewoon op het lijstje van af te schaffen zaken wanneer de B.U.B. aan de macht komt. 11 juli is een werkdag als een andere. Ik zie niet in wat er zo feestig is aan bloedige Middeleeuwse veldslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Is er een psychiater op het forum aanwezig? Hanske heeft het weer zwaar te pakken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hans de Grote heeft het gezegd ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mogen we eigenlijk wel lachen met mensen die mentaal wat achter zijn? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De tacktiek van alles of niets is verre van realistisch hoor.
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Die feestdag moet zeker niet afgeschaft worden, zeker niet. Vlaanderen mag toch zijn feestdag hebben zeker of inets soms en de Waalse gemeenschap toch ook (en Duitse). Ik heb alleen mijn bedenkingen geuit over de praktische haalbaarheid vooral in Brusselse bedrijven. M'n kan bv. het Vlaamse personeel dan wel die feestdag geven maar dat ze vrij zijn die te nemen op eender ander welke dag. Trouwens is de feestdag van de Franse Gemeenschap eigenlijk een betaalde feestdag zoals hier in Vlaanderen in bepaalde gevallen.
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vandaag de dag is de feestdag van elk van de gemeenschappen enkel een betaalde feestdag voor ambtenaren van betrokken openbare besturen en sommige bedrijven. terzijde: graag méér uitleg over de aard van die zo ongewoon zware praktische moeilijkheden om bij jullie bedrijf /instelling een betaalde feestdag te organiseren. Zoals eerder gesteld melden de werkgeversorganisaties géén enkele zulke praktische moeilijkheden. dat moet dus iets zéér specifiek zijn van één of een zeer beperkt aantal bedrijven. Graag méér details. Bij voorbaat dank, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() A wel ja, ik ga nu niet beginnen zeggen waar ik werk en zo, maar het is een tweetalige instelling met verschillende diensten. Op mijn dienst werken er Franstaligen en Nederlandstaligen. Kunnen we dan zomaar zeggen aan de Vlamingen dus, blijf thuis op 11 juli en tegen de Walen kom maar af... Ik weet niet hé, ik overdrijf misschien wel een beetje, maar bij ons zie ik dat problemen vergen; gewoon dat er altijd iets gaat zijn van degene die dan wel moeten komen. Ik bedoel maar als er ook Walen in je bedrijf werken, kan je toch moeilijk sluiten hé op 11 juli. IOf toch wel.
Misschien leg ik het allemaal een beetje moeilijk uit; ik weet het. Sorry daarvoor.
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1. In veruit de meeste instellingen en bedrijven kent men reeds 'grootschalige, partiele afwezigheden' waarbij op één dag in een bepaalde periode (typisch ts. Kerst en Nieuw, in de zomerperiode en 'bruggen') één groot deel van het personeel afwezig wil (en mag) zijn. Niet overal is dat in dezelde mate mogelijk; in medische nooddiensten zijn de eisen van minimale aanwezigheid totaal anders dan in een handel. Niettemin behoort het tot 'algemene managementkennis' om hierin een grote flexibiliteit te moeten kunnen aanbieden. 2. Praktisch kan u zo'n 11de juli wettelijke feestdag misschien best vergelijken met een brugdag, een maan- of vrijdag waarbij al snel 1/4 �* 3/4 van het personeel verlof wil kunnen nemen. De vlamingen nemen dan verlof op 11 juli, de Walen ergens in september (en de taalgemengde gezinnen op één van die 2 dagen al naargelang kun keuze). 3. Gezien men dus op voorhand perfect kan weten wie wanneer verlof neemt, moet een 'minimaal professionele organisatie' daarop perfect kunnen anticiperen. Als dusdanig is dit dus merkelijk gemakkelijker dan ervoor zorgen dat als iemand plots ziekvalt of een ongeluk had, de kollega's niet geblokeerd zitten. Ook dat lijkt me overal mogelijk; plots ziekvallen e.d. is daarentegen NIET voorspelbaar / 'planbaar'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burger
|
![]() Kunnen de nva'ers en Blokkers dan ook consequent zijn en op 21 juli gaan werken aub
![]()
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Gezien de Belgische staat inderdaad na 174 jaar nog steeds niet in staat is om grootschalige ethnische discriminaties onder de belgen te vermijden, lijkt het me ongepast, voorbijgestreefd, en zelfs reactionnair om er een verplichte verlofdag van te maken (zoals met de nationale feestdagen van andere staten en deelstaten wel gepast is). Een meerderheid vand e burgers verplichten een staat te 'vieren' die hen notabene objectief ddiscrimineert, dat is achterbaks. Weg ermee dus. Met dank voor uw suggestie. |
|
![]() |
![]() |