Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2009, 16:04   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Italië, Spanje en Portugal zijn nationalistisch, men gaat daar niet zo hysterisch om met hun verleden, men doet - of hoeft daar niet massaal 'mea culpa' te roepen
voor 'misdaden' begaan in een vorige- of meer eeuwen geleden, men doet daar niet zo erg aan politiek-correcte spelletjes van zelfculpabilisering en etnomasochisme.
É vero.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:08   #22
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
É vero.
Ovviamente!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:11   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Italië, Spanje en Portugal zijn nationalistisch, men gaat daar niet zo hysterisch om met hun verleden, men doet - of hoeft daar niet massaal 'mea culpa' te roepen
voor 'misdaden' begaan in een vorige- of meer eeuwen geleden, men doet daar niet zo erg aan politiek-correcte spelletjes van zelfculpabilisering en etnomasochisme.
Spanje niet hysterisch over het verleden? Jij woont ginder, maar ik vraag me af of je wel iets volgt over die zaken? Uiteraard doet Spanje niet aan zelfculpabilisering, dan staat de helft van het land op z'n kop.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:18   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Spanje niet hysterisch over het verleden? Jij woont ginder, maar ik vraag me af of je wel iets volgt over die zaken? Uiteraard doet Spanje niet aan zelfculpabilisering, dan staat de helft van het land op z'n kop.
Vertelt U mij dan eens wat meer over de hysterie van de zichzelf verachtende Spanjaard?
...en als U toch bezig bent, vertel me dan ook eens waar dat 'zelfverachten' voor misdaden uit het verleden - begaan door lui die praktisch niemand ooit in levende lijve gekend heeft - voor nodig is?
...en... don't quit while you're ahead, vertel me er ook eens bij waarom in België wél zo hysterisch gedaan wordt over die dingen - waarom er in België al 'racisme' geroepen wordt als je even scheel kijkt naar iemand?
Dát laatste ken ik hier althans (nog) niet.
Oud 27 oktober 2009, 17:15   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertelt U mij dan eens wat meer over de hysterie van de zichzelf verachtende Spanjaard?
...en als U toch bezig bent, vertel me dan ook eens waar dat 'zelfverachten' voor misdaden uit het verleden - begaan door lui die praktisch niemand ooit in levende lijve gekend heeft - voor nodig is?
...en... don't quit while you're ahead, vertel me er ook eens bij waarom in België wél zo hysterisch gedaan wordt over die dingen - waarom er in België al 'racisme' geroepen wordt als je even scheel kijkt naar iemand?
Zal ik het je even vertellen?

Omdat wij hier in België een VB hebben, en omdat alle middelen goed zijn om deze de wind uit de zeilen te houden daar die met de hete adem in de andere hun nek blaast. Ze van de macht houden door ze voordurend te vereenzelvigen met de kunstmatig in leven gehouden afkeer voor de voorbije oorlogsmisdaden tegen het Jodendom is daarbij een gunstig gegeven. Alles in functie van het behoud van België als monstergedrocht wat één land moet voorstellen.

Wanneer ge dan de vraag stelt hoe het eigenlijk mogelijk is geweest dat een doodgewone huisschilder Duitsland heeft kunnen besturen, hoe het komt dat Amerika, dat toch bestond uit een vrij groot deel Joden, pas zo laat is tussenbeide gekomen, hoe het komt dat ze eerst geen schepen hadden maar dan op de dag van de aanval op Normandië plots met honderden schepen kwamen aanzetten en wanneer ze die dan wel allemaal zouden gemaakt kunnen hebben, dan blijft meestal het antwoord uit. Over dat Amerika een deel van die hoge Duitse koppen heeft ingelijfd en ze een andere identiteit bezorgde om zo hun straf te ontlopen, weet de grote hoop ook niets.

Dat onze vrouwen hier tijdens de bezetting minder zijn lastig gevallen van de bezetter dan nadien van de bevrijder, weten ze ook niets van.

Niet dat ik wil gaan beweren dat de Duitsers goede waren hoor maar van dat opgehemel van de Amerikanen altijd, daarvan heb ik ook ruim mijn buik van vol. Het steeds verengelsen hier stoort mij mateloos vandaar dat ik me hier op mijn eigen manier daartegen verzet door in de zelfde mate als dat er te pas en te onpas in het Engels gepost wordt, er zelf in het Italiaans de nodige commentaar aan toe te voegen. Zo voelen ze op termijn hopelijk zelf hoe belachelijk ze eigenlijk doen. Het is hier een bekropen mentaliteit en ik geloof niet dat die snel zal veranderen bij dit soort kuddedieren.
Oud 27 oktober 2009, 17:56   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens geschreven dat een Spanjaard zichzelf zou verachten. In feite zou dat een beetje een contradictio in terminis zijn, maar goed.

Spreek eens met de Spanjaarden over de Burgeroorlog. Of over Franco en slachtoffers van dat regime.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 18:54   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Omdat wij hier in België een VB hebben, en omdat alle middelen goed zijn om deze de wind uit de zeilen te houden daar die met de hete adem in de andere hun nek blaast. Ze van de macht houden door ze voordurend te vereenzelvigen met de kunstmatig in leven gehouden afkeer voor de voorbije oorlogsmisdaden tegen het Jodendom is daarbij een gunstig gegeven. Alles in functie van het behoud van België als monstergedrocht wat één land moet voorstellen.

Wanneer ge dan de vraag stelt hoe het eigenlijk mogelijk is geweest dat een doodgewone huisschilder Duitsland heeft kunnen besturen, hoe het komt dat Amerika, dat toch bestond uit een vrij groot deel Joden, pas zo laat is tussenbeide gekomen, hoe het komt dat ze eerst geen schepen hadden maar dan op de dag van de aanval op Normandië plots met honderden schepen kwamen aanzetten en wanneer ze die dan wel allemaal zouden gemaakt kunnen hebben, dan blijft meestal het antwoord uit. Over dat Amerika een deel van die hoge Duitse koppen heeft ingelijfd en ze een andere identiteit bezorgde om zo hun straf te ontlopen, weet de grote hoop ook niets.

Dat onze vrouwen hier tijdens de bezetting minder zijn lastig gevallen van de bezetter dan nadien van de bevrijder, weten ze ook niets van.

Niet dat ik wil gaan beweren dat de Duitsers goede waren hoor maar van dat opgehemel van de Amerikanen altijd, daarvan heb ik ook ruim mijn buik van vol. Het steeds verengelsen hier stoort mij mateloos vandaar dat ik me hier op mijn eigen manier daartegen verzet door in de zelfde mate als dat er te pas en te onpas in het Engels gepost wordt, er zelf in het Italiaans de nodige commentaar aan toe te voegen. Zo voelen ze op termijn hopelijk zelf hoe belachelijk ze eigenlijk doen. Het is hier een bekropen mentaliteit en ik geloof niet dat die snel zal veranderen bij dit soort kuddedieren.
Ik vrees dat ik je in grote lijnen gelijk moet geven Garry, dat taaltje bekt ook zo lekker eh, ik denk zelfs dat het de makkelijkste taal ter wereld is om aan te leren, maar soit, het ging over racisme.
Oud 27 oktober 2009, 19:01   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik heb nergens geschreven dat een Spanjaard zichzelf zou verachten. In feite zou dat een beetje een contradictio in terminis zijn, maar goed.

Spreek eens met de Spanjaarden over de Burgeroorlog. Of over Franco en slachtoffers van dat regime.

Maar Txiki, dat is toch precies wat ik bedoel.
Ze begraven zichzelf niet in oneindig zelfmedelijden, zelfverachting, schuldgevoelens, zelfculpabilisering en etnomasochisme. Ze blijven niet oeverloos steken in het verleden, maar doen hard hun best om een betere toekomst op te bouwen, zonder die 'last' van het verleden op hun schouders, is dat al moeilijk zat!
Oud 27 oktober 2009, 19:17   #29
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij slaapt ook nog zeker?

Zelfde antwoord als voor "Another Jack" in #11
Respect tonen voor een volk is niet hetzelfde als akkoord gaan met de politiekers van dat volk.
Oud 27 oktober 2009, 19:18   #30
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En daarvoor spreek jij Italiaans eh euh schrijf jij Italiaans
Oud 27 oktober 2009, 21:12   #31
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
En daarvoor spreek jij Italiaans eh euh schrijf jij Italiaans
Ja, en op een nederlandstalig forum. Niet gekker dan Engels. Zit nog een extra boodschap achter hoor. Arm Europa

Laatst gewijzigd door Garry : 27 oktober 2009 om 21:15.
Oud 27 oktober 2009, 21:29   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
Wat een debiele avatar trouwens. Als consequente Vlaams-nationalist zou je juist ook de symbolen van andere naties, volkeren,.. moeten respecteren los gezien van het huidige politiek klimaat in dat gebied.
Avatar: Sarah, over smaken en kleuren moet je niet discuteren...
In dit concreet geval: niet te ernstig opnemen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 21:33   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
Wat een debiele avatar trouwens. Als consequente Vlaams-nationalist zou je juist ook de symbolen van andere naties, volkeren,.. moeten respecteren los gezien van het huidige politiek klimaat in dat gebied.
Die avatar moet je niet te ernstig nemen...
Over smaken en kleuren moet je niet discuteren, hier alleszins niet !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be