Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2009, 20:50   #21
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Het principe hier in geding is dat zwarten en moslims eerder neigen naar criminaliteit dan witten. Dat witten dus in alle opzichten superieur zijn aan witten en zwarten. Niemand heeft dat superieuriteits gen ooit kunnen vinden.
Dit komt op mij over als wartaal. Statistieken zijn geen "principe".

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 3 november 2009 om 20:50.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 14:16   #22
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dit komt op mij over als wartaal. Statistieken zijn geen "principe".
Wie stelt deze 'statistieken' op?
Wie betaalt voor deze 'statistieken?'
Met welk doel worden deze 'statistieken' gemaakt?
Hoe accuraat zijn deze 'statistieken?'
Wat vinden wij van de definitie van 'allochtoon' die wordt gebruikt in deze statistieken?

Dit zijn wetenschappelijke onderzoeksvragen.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 14:24   #23
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Wie stelt deze 'statistieken' op?
Wie betaalt voor deze 'statistieken?'
Met welk doel worden deze 'statistieken' gemaakt?
Hoe accuraat zijn deze 'statistieken?'
Wat vinden wij van de definitie van 'allochtoon' die wordt gebruikt in deze statistieken?

Dit zijn wetenschappelijke onderzoeksvragen.
"Oververtegenwoordigd" is een doeltreffend meetpunt. Overigens wijt ik, vermoedelijk anders dan jij, zulke opmerkelijkheden niet aan huidskleur of afstamming maar veeleer aan cultuur/gewoonten/opvoeding cq gebrek(en) in/aan zulke.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/oververtegenwoordigd
Oud 4 november 2009, 15:47   #24
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn inderdaad zeer grote problemen in een toenemend aantal steden/wijken. Mag dat volgens jou niet ter sprake worden gebracht, niet politiek-correct en/of-zo?

Er is nog zoiets als Oorzaak en Gevolg; in omgevingen waar "allochtonen" zich niet on/anti-nederlands of crimineel gedragen valt geen "haat" waar te nemen.
Laat dat nu net het meest 'politiek-correcte' zijn wat je zou kunnen zeggen. Dergelijke open deuren (dat er 'een probleem' is) intrappen is niet 'kritisch' of 'subversief'. Waar het om moet gaan is de definitie van 'het' probleem: die is zelf inzet van een politiek-ideologische strijd.

Het dominante discours stelt impliciet of neemt aan dat het om een cultureel-religieus probleem gaat. Dit zijn niet alleen rechtsen, 'linksen' die 'het' probleem ('eindelijk') onder ogen zien hebben die aannames kritiekloos overgenomen. Maar waarom zou het gaan om een religieus iets?

Omdat er koranverzen te vinden zijn die oproepen tot geweld, vrouwenonderdrukking en weet ik veel wat nog allemaal? Wat een onzin, je gaat toch ook niet maatschappelijk geweld en criminaliteit in Brugge anno 1400 onderzoeken met bijbelverzen bij de hand?

Omdat extreem-rechtse moslimfundamentalisten zelf zeggen dat het om 'cultuur' en 'religie' gaat? Les 1 van elk ernstig maatschappelijk onderzoek: geloof nooit zomaar wat je onderzoeksobject zegt, maar ga op zoek naar achterliggende belangen, motieven, contexten. 'Cultuur' (en de veronderstelde onverenigbaarheid en botsingen ertussen) is een schaamlapje, zowel voor moslimfundamentalisten als voor reactionairen (in veel meer dan één partij) hier

Waarom zou het niet gaan over datgene waar het �* la limite altijd over gaat: politieke en economische ongelijkheid, marginalisering, elitisme,... (dan gaat het vanzelfsprekend niet alleen over moslims of allochtonen die gemarginaliseerd zijn, ook veel (en steeds meer) autochtonen zijn daar slachtoffer van)
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 16:03   #25
willem1940NLD

Standaard

@Samsa: ik verneem/lees herhaaldelijk dat betrapte moslimcriminelen gewoonlijk hun daden jegens niet-moslims proberen goed te praten met behulp van geloof & koran.
Oud 4 november 2009, 16:31   #26
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
"Oververtegenwoordigd" is een doeltreffend meetpunt. Overigens wijt ik, vermoedelijk anders dan jij, zulke opmerkelijkheden niet aan huidskleur of afstamming maar veeleer aan cultuur/gewoonten/opvoeding cq gebrek(en) in/aan zulke.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/oververtegenwoordigd
Ken je de uitdrukking; een stok zoeken om een hond te slaan?
Ben je accoord met het idee dat de Joden in 1933-1945 een rattenplaag vormden en terecht uitgeroeid moesten worden?
Ben je met mij eens dat wij t.o.v de moslims en zwarten vandaag dezelfde kant opgaan?
Hoe zouden wij moeten verklaren dat witten blijkbaar een kwalitatieve betere soort mensen zijn dan de 'inferieure en criminele' zwarten en moslims?
Oud 4 november 2009, 16:52   #27
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Samsa: ik verneem/lees herhaaldelijk dat betrapte moslimcriminelen gewoonlijk hun daden jegens niet-moslims proberen goed te praten met behulp van geloof & koran.
you made my point!

ik zei: "Les 1 van elk ernstig maatschappelijk onderzoek: geloof nooit zomaar wat je onderzoeksobject zegt, maar ga op zoek naar achterliggende belangen, motieven, contexten."

En eigenlijk zeg je het zelf: ze proberen het 'goed te praten' met behulp van cultuur/religie. Dat is iets heel anders dan zeggen dat dat het werkelijke motief ervoor of de 'objectieve' oorzaak ervan is...
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini

Laatst gewijzigd door Samsa : 4 november 2009 om 16:54.
Oud 4 november 2009, 20:24   #28
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ben je accoord met het idee dat de Joden in 1933-1945 een rattenplaag vormden en terecht uitgeroeid moesten worden?
Ben je met mij eens dat wij t.o.v de moslims en zwarten vandaag dezelfde kant opgaan?
Hoe zouden wij moeten verklaren dat witten blijkbaar een kwalitatieve betere soort mensen zijn dan de 'inferieure en criminele' zwarten en moslims?
Waar haal je het vandaan. Over een uurtje ga ik even naar de maandelijkse repetitie van muzikanten waar ik mee bevriend ben:
http://www.mejoeches.nl/

In dit oer-gezellig café:
http://cafedehaas.com/ .......... jammer, website of host geeft momenteel foutbericht. Het is in ieder geval Café De Haas in Voerendaal, aan het spoorstationnetje.

En alweer: zwart/kleur op zich zegt mij niets.

Een onrustbarend teken vind ik wel dat in de koran niet-moslims worden betiteld als "vijand" alsmede "apen en varkens" en dat de koran adviezen bevat om absoluut bekerings-onwillige (anders)Denkenden uit te roeien (totdat alle godsdienst voor allah is).
Oud 4 november 2009, 20:26   #29
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
you made my point!

ik zei: "Les 1 van elk ernstig maatschappelijk onderzoek: geloof nooit zomaar wat je onderzoeksobject zegt, maar ga op zoek naar achterliggende belangen, motieven, contexten."

En eigenlijk zeg je het zelf: ze proberen het 'goed te praten' met behulp van cultuur/religie. Dat is iets heel anders dan zeggen dat dat het werkelijke motief ervoor of de 'objectieve' oorzaak ervan is...
Eventuele discrepantie in "motivering" is voor de misdaadslachtoffers tamelijk onbelangrijk.
Oud 5 november 2009, 03:00   #30
willem1940NLD

Standaard

Ter illustratie:

http://www.pvv.nl/index.php?option=c...=2305&Itemid=1
Oud 5 november 2009, 22:47   #31
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Kijk naar de recente uitspraken van Ter Horst & Van der Laan. Tegen alle regels in (maar er is geen enkele overheid die haar eigen wetten respecteert) gebruikt Ter Horst criminele middelen om haar uiteindelijke ongelijk te bewijzen. Een arroganter politicus kun je nauwelijks tegenkomen.
De twee AIVDers staan alreeds weer buiten de deur. Much to do about nothing - ga nog maar even door.

Je kunt het eens zijn met Wilders of niet. Maar dan komt plotseling als een soort Cato (met de krulletjes) Van der Laan die stelt dat een democratisch verkozen PVV een regelrechte bedreiging voor de rechtsstaat vormt.
Welnu, met een dergelijke uitspraak is Van der Laan zèlf een bedreiging voor een democratisch gekozen partij. Dit lijkt een beetje op de Duitse cultuur van voor WWII.

Vogelaar met haar desastreuze beleid was een rabiate communiste. Heulde met en verheerlijkte Honecker, tesamen met nog andere politici in het kabinet.

De Nederlandse overheden beginnen griezelige Romeinse trekjes te vertonen.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 5 november 2009 om 22:53.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 03:02   #32
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Kijk naar de recente uitspraken van Ter Horst & Van der Laan. Tegen alle regels in (maar er is geen enkele overheid die haar eigen wetten respecteert) gebruikt Ter Horst criminele middelen om haar uiteindelijke ongelijk te bewijzen. Een arroganter politicus kun je nauwelijks tegenkomen.
De twee AIVDers staan alreeds weer buiten de deur. Much to do about nothing - ga nog maar even door.

Je kunt het eens zijn met Wilders of niet. Maar dan komt plotseling als een soort Cato (met de krulletjes) Van der Laan die stelt dat een democratisch verkozen PVV een regelrechte bedreiging voor de rechtsstaat vormt.
Welnu, met een dergelijke uitspraak is Van der Laan zèlf een bedreiging voor een democratisch gekozen partij. Dit lijkt een beetje op de Duitse cultuur van voor WWII.

Vogelaar met haar desastreuze beleid was een rabiate communiste. Heulde met en verheerlijkte Honecker, tesamen met nog andere politici in het kabinet.

De Nederlandse overheden beginnen griezelige Romeinse trekjes te vertonen.
Kun jij ook nog een samenhangend betoog formuleren of enkel maar losse 'feitjes' zonder de minste bron? Heel 'subversief' van je
Oud 6 november 2009, 03:45   #33
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Kun jij ook nog een samenhangend betoog formuleren of enkel maar losse 'feitjes' zonder de minste bron? Heel 'subversief' van je
Misschien keek je hier overheen .. ?
Citaat:
Op dezelfde website (home) nog:

http://www.pvv.nl/index.php?option=c...=2301&Itemid=1

http://www.pvv.nl/index.php?option=c...=2298&Itemid=1

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 6 november 2009 om 03:48.
Oud 6 november 2009, 12:25   #34
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

En hoe zit het dan met nummer twee, nummer drie, nummer vier etc…
Attentie! Attentie! De topic luidt: Is de Nederlandse Staat een criminele organisatie?

Citaat:
Zaak Checkpoint aangehouden vanwege foto
door Emile Calon: vrijdag 06 november 2009

Coffeeshop Checkpoint in Terneuzen. archieffoto Peter Nicolai

MIDDELBURG De rechter-commissaris onderzoekt of Checkpoint eigenaar Meddie Willemsen en oud-burgemeester Ron Barbé van Terneuzen geheime afspraken hebben gemaakt over de bouw van Checkpoint aan de Westkolkstraat.

Zie ook:
Checkpoint was geoliede machine
Dinsdag begin proces coffeeshop Checkpoint
Tot het onderzoek is afgerond wordt de zaak tegen Checkpoint, Willemsen en vijftien medewerkers en leveranciers aangehouden.

De aanleiding voor het onderzoek vormen mededelingen die een freelance journalist gistermiddag deed tegenover de rechter-commissaris. Hij vertelde dat er een foto zou bestaan van Willemsen en Barbé, enige jaren geleden genomen in een appartement van Willemsen op Curaçao.
http://www.bndestem.nl/regio/zeeland...nwege-foto.ece

Citaat:
Checkpoint: criminele organisatie of gesteunde coffeeshop?]
door Emile Calon. zaterdag 31 oktober 2009 | 02:44 | Laatst bijgewerkt op: maandag 02 november 2009 | 14:41

ANP
Het proces tegen Checkpoint begint dinsdag. Zeven dagen lang, verspreid over twee weken, probeert het Openbaar Ministerie de Middelburgse rechtbank ervan te overtuigen dat eigenaar Meddie Willemsen de leider was van een criminele organisatie en dat vijftien medewerkers gezien moeten worden als bendeleden. Wat het Openbaar Ministerie betreft kunnen ze zich niet verschuilen achter het gedoogbeleid.

Daarvoor was de Terneuzense coffeeshop te groot en werd er veel te veel gehandeld. Het OM vindt juist dat Willemsen met Checkpoint het gedoogbeleid ondermijnde, zei officier van justitie Rob Rammeloo medio juni tijdens de regiezitting voor de Middelburgse rechtbank toen hij daar overleg voerde over de voortgang in de Checkpointzaak.
http://www.pzc.nl/specials/checkpoin...coffeeshop.ece

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 6 november 2009 om 12:28.
Oud 6 november 2009, 12:31   #35
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal je het vandaan. Over een uurtje ga ik even naar de maandelijkse repetitie van muzikanten waar ik mee bevriend ben:

http://cafedehaas.com/ .......... jammer, website of host geeft momenteel foutbericht. Het is in ieder geval Café De Haas in Voerendaal, aan het spoorstationnetje.

Een onrustbarend teken vind ik wel dat in de koran niet-moslims worden betiteld als "vijand" alsmede "apen en varkens" en dat de koran adviezen bevat om absoluut bekerings-onwillige (anders)Denkenden uit te roeien (totdat alle godsdienst voor allah is).

Waarom vereenzelf je jezelf met de staat?
Heb ik kritiek op jou geleverd?
Ken ik jou?
Wat maakt het uit dat jij jezelf niet als crimineel en racist ziet?
Ben je bekend met het gezegde l' Etat cest moi?
Weet je wie dat gezegd zou hebben?
Oud 6 november 2009, 17:50   #36
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Waarom vereenzelf je jezelf met de staat?
Heb ik kritiek op jou geleverd?
Ken ik jou?
Wat maakt het uit dat jij jezelf niet als crimineel en racist ziet?
Ben je bekend met het gezegde l' Etat cest moi?
Weet je wie dat gezegd zou hebben?
Kennelijk spring je zo erg van de hak op de tak dat je niet eens meer weet hoe vaak je van onderwerp wisselt, of probeer je het oude geintje te flikken van net zo lang verwarrend lullen totdat niemand weer weet waar iets over gaat.
Ook acht ik het mogelijk, dat je "gewoon" een querulant en/of troll bent:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Querulantenwaan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)

Zó zat het:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Nog: inderdaad weet ik genoeg van geschiedenis en Franse taal om me Louis XIV te herinneren.

Misschien ben ik inderdaad echter wel "racist" volgens linksche normen omdat ik anti-Nederlanders in voorkomende gevallen geen "zachtere" antwoorden geef (positieve discriminatie) dan aan Eigen (veelkleurig) Volk.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 6 november 2009 om 17:56.
Oud 6 november 2009, 17:51   #37
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Wat heeft de vraag of de Nederlandse Staat een criminele organisatie is te maken met jou muziekgroepje?
Oud 6 november 2009, 18:01   #38
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Wat heeft de vraag of de Nederlandse Staat een criminele organisatie is te maken met jou muziekgroepje?
Is niet "mijn" muziekgroepje maar zijn wel goede vrienden; de avond verliep trouwens zeer goed en muziektechnisch voortreffelijk, met gecombineerd optreden van een gastgroep klezmorim uit Polen.

Jij was zelf begonnen met wisselen van onderwerp, daarbij nauwelijks bedekte agressie inlassend; zie mijn vorig bericht en quotes.
Oud 6 november 2009, 20:03   #39
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder bron?

U leest kennelijk geen dagbladen.
Oud 13 november 2009, 13:11   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De Belgische staat werkt ongeveer hetzelfde als de Maffia, we zullen beschermingsgeld betalen, of alles word ons afgenomen. Eigenlijk, de meeste "staatsvormen" werken zo.
Mis: de mafia copiëerde gewoon wat elke staat al sinds het begin van de samenleving doet.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be