Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2009, 18:25   #21
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Gisteren nog lekkere Belgische friet gegeten, heel wat lekkerder dan de "echte Vlaamse fiet" die ze ginds verkopen. Daarbij zijn de porties ginds veel te klein.
Dat moet je dan posten in de draad Wat moeten Noordnederlandsers van de Belgen leren ?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 18:27   #22
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wie zijn die Belgen?
Ach kijk, een volksnationalist.
Oud 1 november 2009, 18:29   #23
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Mag ik er ook nog opwijzen de vlaamse friet beter is dan de waalse.

Wij hebben er dit jaar nog frieten besteld en we wilden eens kijken of ze ons verstonden,een beetje logisch nadenken noemen ze dat en we vroegen net zoals hier ons een groot pak mee bv mayonaise en de dame verstond het niet,een klein pakske friet,de man daarentegen verstond het wel .
Iedereen verstaat toch wel een groot of klein pak?
ps;de frieten waren daar niet in een puntzak.
Ook op dat gebied vind ik vlamingen beter dan nederlanders,wij begrijpe meer de nederlandse taal vind ik.
De frieten zijn er niet slecht maar kunnen idd niet tippen als deze bij ons.
mag ik er ook opwijzen dat de Brabantse friet (en dan specifiek de Mechelse) beter is dan de vllamse

vind het bovendien ook wel straf dat elken belg nen hollander kan verstaan, maar dat de hollanders er niet in slagen om ons te verstaan
Oud 1 november 2009, 18:33   #24
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
goeienavond, bonsoir, buenas tardes, arratsaldeon, bona tarda

Laatst gewijzigd door Txiki : 1 november 2009 om 18:33.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 18:44   #25
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
goeienavond, bonsoir, buenas tardes, arratsaldeon, bona tarda
Ja, kom. Nu niet teveel lawaai beginnen maken hé, extremistje.

Of moeten we een couchon sardinair rond u gaan leggen?
Oud 1 november 2009, 18:52   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, kom. Nu niet teveel lawaai beginnen maken hé, extremistje.

Of moeten we een couchon sardinair rond u gaan leggen?
Mag ik die roosteren?
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 18:58   #27
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mag ik die roosteren?
Je mag die zelfs mee op reis nemen.
Oud 1 november 2009, 20:17   #28
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik eis dat Nederland Vlaanderen manu militari inneemt.

Nem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 20:33   #29
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

het kon ook niet uitblijven dat een topic als 'wat kunnen Belgen van Nederlanders leren' binnen 3 reacties uitdraait op een friet-competitie.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 21:54   #30
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Mag ik er ook nog opwijzen de vlaamse friet beter is dan de waalse.

Wij hebben er dit jaar nog frieten besteld en we wilden eens kijken of ze ons verstonden,een beetje logisch nadenken noemen ze dat en we vroegen net zoals hier ons een groot pak mee bv mayonaise en de dame verstond het niet,een klein pakske friet,de man daarentegen verstond het wel .
Iedereen verstaat toch wel een groot of klein pak?
ps;de frieten waren daar niet in een puntzak.
Ook op dat gebied vind ik vlamingen beter dan nederlanders,wij begrijpe meer de nederlandse taal vind ik.
De frieten zijn er niet slecht maar kunnen idd niet tippen als deze bij ons.
De echte Brusselse friet is de beste. Grote frieten op zijn Brussels. Zoals het vroeger was. Maar ze worden zeldzaam.

Laatst gewijzigd door system : 1 november 2009 om 21:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 22:02   #31
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Mijn favoriete frieten kan je halen in Ekeren, op het Marktplein. Daar snijden hun voorgeschilde aardappelen nog zelf.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 22:04   #32
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Shht, ringen en laten vliegen!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 00:04   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thanatos Bekijk bericht
Ik hoop niet veel, want het merendeel van de fietspaden trekt op geen zak.

------------

Wat we kunnen leren van Nederlanders.
*Sommigen noemen het arrogantie, ik noem het eerlijk omgaan met mensen. Vlamingen zijn achterbaks.
*Ruimtelijke ordening...
Dat doet er niet toe, er rijden toch geen fietsers op. In de steden en gemeentencentra , ja , daar rijden fietsers met de vleet, maar daar zijn geen fietspaden. Voor de rest, landelijk dan, zijn ze maar fietspaden aan het aanleggen, als ze konden zo breed als een autostrade, maar der rijd geen kat over.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 00:28   #34
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik zie aan uw reactie dat u een ferfent autorijder bent - maar dan ook enkel dat en u bekijkt het enkel vanuit uw eigen, enge, dagelijkse gezichtveld - het autorijden dus.

Wat die trajectcontrole betreft; het is wel degelijk een voorsprong aangezien zij dat reeds lang doen en pas jaren later hier wordt ingevoerd. Of u er meer akkoord bent, doet er niet toe, het gaat erom het hier nu pas in voege wordt gebracht terwijl dat in Nederland reeds lang bestaat. En dit is maar één klein voorbeeldje, er zijn er talloze, in zowat alle gebieden.

Ik vind uw redenering betreffende die fietspaden bijzonder vreemd. Misschien moet uw zoon of dochter eerst eens dood worden gereden door een automobilist voordat u voorstander wordt van fietspaden. De aanleg kost wel wat geld, maar daarna zijn ze zogoed als onderhoudsvrij, in tegenstelling tot wegen waar autoverkeer over heen rijdt; dat kost handenvol geld daar er constant aan gewerkt moet worden ( ongevallen, putten herstellen, enz ).

Dat ze meer met de fiets rijden omdat het goedkoper zou zijn is natuurlijk complete onzin.

Nederlanders zijn ook meer open-minded.
Nee beste man, ik ben voorstander van het uw kinderen bij brengen van discipline en vooral van een wetgevende macht met hersenen.

Het signaal geven aan de fietser dat ze als zwakke weggebruiker bepaalde voorrechten genieten is een enorme grote vergissing. Een vergissing die de oorzaak is van heel wat dodelijke ongevallen daar ze heel dikwijls verkeerd begrepen is. Ze wekt bij heel wat fietsers, en dan vooral bij de jongeren die sowieso al uitblinken in roekeloos gedrag, de illusie dat ze als zwakke weggebruiker overal en altijd op alles en nog wat voorrang hebben, iets wat natuurlijk totaal niet zo is.

Dat is het verwekken van een gevaarlijke toestand. Ze rijden er maar op los zonder nog naar 't is eender wat te zien en wanneer ze dan met hun klikken en hun klakken onder een auto belanden, dan is het die chauffeur die heeft die kleine dood gereden, moesten ze in den bak steken. Nee, het zijn die ouders van die kleine die ze in den bak moeten steken en die maffe kloefkaffers die aan de bron liggen van dergelijke idiote reglementering.

Voed uw jong op en leer ze uit hun doppen kijken en als ze nog te jong of te onbezonnen zijn om ze zonder begeleiding te laten deelnemen aan het verkeer, zorg er dan voor dat ze wel begeleid worden. Een degelijke opleiding in de verkeersregels en een bewustmaking en aansporing van verantwoord gedrag en voorzichtigheid, dat zijn in de allereerste plaats de te nemen maatregelen.
Oud 2 november 2009, 00:33   #35
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De automobilist wordt meer en meer beschouwd als de te bestrijden misdadigers, daar gaat het om.
Dieven, inbrekers, moordenaars kunnen reken op verzachtende omstandigheden, een automobilist kan dit niet, die moet dokken of Elke Clijsters heten.
Laurent is ook goed.
Oud 2 november 2009, 02:24   #36
trialk
Vreemdeling

trialk's schermafbeelding

Standaard

tja ik ben nederlander,ik zou niet weten wat ik van dit topic moet maken,op veel dingen ligt belgie al voor.wellicht eens tegen europa stemmen

Oud 2 november 2009, 02:34   #37
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Wij hebben niets te leren van die pipo's.
U bent een baken van kritische zelfreflectie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 07:45   #38
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik eis dat Nederland Vlaanderen manu militari inneemt.

Nem
Er zouden nogal wat Hollanders sneuvelen, wees gerust. Vlamingen moeten de Hollanders niet, hoe u het ook draait of keert.
Ik zou in dat geval trouwens evenzeer kaaskoppen afknallen.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 07:46   #39
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U bent een baken van kritische zelfreflectie.
Inderdaad. Van Duitsers, Fransen,... kunnen we misschien eens iets bijleren en zij misschien van ons, maar van Hollanders? No way!
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 08:29   #40
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Traject controle: maak er nog wat meer een politiestaat van. We leven nog net als gevangene maar die niet achter tralies zitten
.

traject controle is een eerlijker middel om een snelheidsmeting te doen dan een domme flitspaal. een aantal meter na de flitspaal trekken al de auto's terug op tot hun snelheid van voor de flitspaal

Citaat:
Je mag auto’s op de Belgische markt brengen die bedoelt zijn om mee op de openbare weg te rijden en daarvoor gehomologeerd zijn, maar die wel 250 �* 300 km/u halen. Snelheden die ge nergens mag doen. Interessant voor de staatskas he, vind ge ook niet. Want, natuurlijk weet iedereen dat , wanneer auto’s 180 km/u en meer kunnen dat er automatisch ook te hard zal gereden worden. Logisch toch. Wie is er hier dan fout?
inderdaad, het is gewoon te gek dat auto's worden gemaakt die ver boven de 200 per uur kunnen rijden. maar het grootste probleem is de idiote verkeersveiligheid in belgie. iedere gemeente wilt zijn eigen wandelparkje en dus moeten de secundaire weg eraan geloven en word het autoverkeer naar de autostrade gedwongen die natuurlijk dichtslibben en als er werken zijn op de autostrade zoals nu in herentals op de E313 dan zie je het gevolg, of laten we het hebben over verkeersveiligheid aan scholen, als ik dit veilig wil maken zorg ik dat kinderen nooit fysiek in aanraking kunnen komen met de autoweg maar neen, belgie vind gewoon een dom bord met 30 op meer dan genoeg om deze belangrijke veiligheid te verzekeren
Dus men ziet duidelijk dat snelheidsmetingen zoals flitspalen en flitsauto's gewoon easy money is voor de staat en dit is een slecht verkeersbeleid

Citaat:
Verder, dat Hollanders betere zakenlui zijn durf ik niet zo te zeggen. Geraffineerder misschien, en vooral zonder scrupules, ja dat wel.
ik denk dat hollanders beter zakenlui zijn omdat hun sociale vangnetten niet zo complex en duur zijn als de onze.
en ja ze durven daar veel meer rechtuit zijn dat is een feit

Citaat:
Dat ze al veel langer goede fietspaden hebben is ook normaal. Holland is steeds het land geweest van fietsers. Dat ze daar veeleer naar de fiets grepen komt waarschijnlijk ook voort uit hun natuur van eerder gierig te zijn, al noemt hij zelf het zuinigheid.
dat er meer fietspaden zijn heeft ook veel te maken met dat nederland een waterland van dijken en zo meer is die zich gemakkelijk lenen om tot fietspaden te maken.

Citaat:
Holland heeft ook veeeeeeeeel meeeeeeer watersporters dan België. Het is een ander volk, ander mentaliteit. Hier kennen ze alleen voetbal en koers, en nu de laatste jaren ook wat tennis vanwege Kim en haar Waalse rivale .
nederlanders hebben inderdaad een andere mentaliteit dan belgen, daarom ook dat een verenigde nederlanden geen oplossing is. samenleven met nederlanders is evenerg als met walen dan hoor

Citaat:
De laatste jaren doet België een flinke inhaalbeweging betreffende het aanleggen van fietspaden alleen stel ik vast dat ze binnen 2000 jaar nog niet zullen versleten zijn. Buiten hier en daar een enkeling wordt er nauwelijks gebruik van gemaakt. Buiten door een paar jongelingen die geen auto of motorfiets hebben en die niet door mama of papa met de Merc, bmw, audi of wat dan ook, gebracht en gehaald worden, of die de fiets verkiezen boven de schoolbus, worden ze door zo goed als niemand gebruikt.
Heel wat fietspaden zijn gewoon landbouwweggetjes die een verharde bovenlag gekregen hebben en worden dus ook nog gebruikt door boeren. Deze fietspaden zijn dus ook een voordeel voor de landbouw maar het fietstoerisme kent ook een grote groei in belgië. ik woon midden in haspengouw in limburg en ik merk zeker dat de fietspaden bij mooi weer veel voller zitten dan vroeger en ik kan dit alleen maar toejuichen, ook het woon werk verkeer met de fiets zit in de lift maar omdit nog meer aan te moedigen zou dit nog meer gepromoot mogen worden door de overheid

Citaat:
De wielertoeristen vinden het kennelijk veel plezanter van in de weg te rijden van de automobilisten en dan meestal ook maar enkel tijdens de periode van de tour de Françe en dergelijke, daarna hangt hun kaderke meestal terug aan de muur in hun garage.
Er zijn problemen met sommige wielertoeristen dat zal ik niet ontkennen maar men moet niet veralgemenen en als een wielertoerist op de weg rijd wil dit zeggen dat het fietspad nergens op trekt. u gaat met uw BMW ook niet in het veld crossen, een wielertoerist gaat met zijn fiets een investering van nota bene over de 1200 euro ook niet op fietspaden rijden die vol steentjes en glas liggen of ander vuil of die gewoon zoveel gaten en scheuren hebben dat erop rijden zelfmoord is.
En als u zich stoort met het feit dat er een fietser voor u rijd of een groep fietsers dan vind ik u maar een ongeduldig mens. hier in haspengouw rijd de ene tractor na de andere voor u, tjonge als ik mij hierin zou moeten opjagen dan zat ik nu in een gekkenhuis. dus even geduld als je een fietser voor u hebt is toch ni te veel gevraagd

als wielertoeristen of fietsers echter zich niet aan andere wegcods houden zoals voor u in schieten op een kruispunt en zo meer dan vind ik dit dat dit gedrag aangepakt moet worden

Citaat:
Voor het overige betreffen het in België eerder zo een stel van die weekend goed weer fietsers die ge op zondag ziet naar de kust of de Ardenne rijden met twee fietsen achteraan de auto gebonden, om daar dan wat te gaan rondtrappelen over een of andere fietsroute en daarna terug huiswaarts te keren met de fiets achteraan of op het dak. Eens thuisgekomen gaat de fiets terug aan de haak en komt er niet eerder af dan het volgende weekend, en dat moet het nog prima weer zijn.
vraagt u elke auto met fietsen vanachter wat hun eindbestemming is? het is niet omdat mensen van west naar oost rijden of andersom dat ze daarom enkel fietsen in de ardennen of de kust?
maar de ardennen, limburg en de kust zijn natuurlijk favorieten bij de fietser als zijn andere provincies aan een inhaalbeweging bezig en eerlijk gezegd zouden de walen, hun natuurlijk mooie ardennen ook eens wat fietsvriendelijker maken dit zou heel wat fietstoerisme vergroten in de ardennen

Citaat:
Al eens uitgerekend wat die km prachtige ongebruikte fietspaden hebben gekost?
al eens uitgerekend hoeveel het kost om onze autostrades te onderhouden en dit terwijl het wegdek vooral beschadigd word door doorgaand buitenlands verkeer die hier geen tol moeten betalen.
in frankrijk moet je tol betalen en die wegen zijn voor een groot stuk zalig om op te rijden maar daar betaalt iedere gebruiker hiervoor hier in belgie moet iedere inwoner betalen ook al rijd je op de meeste autostrades nooit buiten die wat in uw woongebied liggen

dus dat u zich hier maar op ergert
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be