Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2009, 12:24   #21
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en uiteindelijk is het in belgie kiezen tussen pest, cholera, aids en tyfus.
in frankrijk en duitsland hebt ge all in paketten langs de kabel voor gemiddeld 30 euro. (vaste tel., digi tv met eigen hardware keuze, stabiele internetverbindingen zonder limieten).

hier is ne mens blij dat hij op zijn "70 euro abonnement" 2 films gratis krijgt

Onjuist ik betaal op de kop 30€ om ongelimiteerd te internetten.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 12:58   #22
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

waarom zou Belgacom, nog half onder politieke invloed, haar prijzen verlagen als haar enige concurrent het niet doet?
En telenet redeneert hetzelfde, als er een bedrijf haar verantwoordelijkheden moet nemen is het wel Belgacom. Mja Politiekers he...
Oud 2 november 2009, 18:54   #23
piet_snot
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Van techneuten-providers als Dommel en EDPnet hebben de meeste Vlamingen nog nooit gehoord en misschien maar goed ook want met de minimalistische service die deze bedrijven bieden zouden ze toch niet uit de voeten kunnen.
Daar moet de oplossing niet gezocht worden.
piet_snot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 19:06   #24
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piet_snot Bekijk bericht
Van techneuten-providers als Dommel en EDPnet hebben de meeste Vlamingen nog nooit gehoord en misschien maar goed ook want met de minimalistische service die deze bedrijven bieden zouden ze toch niet uit de voeten kunnen.
Daar moet de oplossing niet gezocht worden.
Ik heb een volledige service, dezelfde als deze van belgacom, via mijn kabelmij VOO. Deze mij is enkel in Brussel (deels) en Wallonie operatief.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 22:58   #25
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
zit daar telefoon (gratis naar vaste nrs) en tv bij?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 21:28   #26
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Komt ervan als je markt laat controleren en licentieren door de overheid.

Privatiseren en liberaliseren: nu.
Wat je hier zegt klopt wel, maar je stelt de zaak wel heel oneerlijk en eenduidig voor.

Het probleem is in de eerste plaats dat de overheid de markt tegenwerkt door zich te laten omkopen door de grote marktspelers. Zo is het onzin om bv. de energiemarkt te privatiseren als je daarbij de productie in zijn gecentraliseerde vorm verkoopt. We zwijgen dan nog over het feit dat hier zowel de productie, de verdeling, alsook nog enkele andere afdelingen in één pakket werden verkocht aan een energiereus die met de enkel gebonden is aan de franse staat. Op die manier kan er geen sprake zijn van concurrentie, hoe het foefje over de sluiting van de kerncentrales hieromtrent is uitgedraaid weten we allemaal. Telenet en zijn kabel is hetzelfde verhaal.

Sommige zaken kun je inderdaad beter privatiseren, maar blinde privatisering van staatsbedrijven is gewoon dom en gevaarlijk. Soms is het beter een verlieslatend overheidsbedrijf te hebben wanneer het alternatief een gigant(of een onderdeel van) is. Zeker wanneer het bedrijven zijn die bij de kern en motor van de economie vormen....infrastructuur, energie, elementaire informatieverstrekking... de reden hiervoor is omdat we nationale belangen hebben bij deze bedrijven en de vrije markt een internationaal gegeven is en uiteindelijk lak heeft aan die nationale belangen. Maarja....het kalf is nu verzopen dankzij de pummels die jaren hebben staan roepen op hun fetisj 'de privatisering'.
p.s. de overheid heeft absoluut geen controle meer op de markt er valt alleen hier en daar veel te rapen. Kijk naar onze premier, hij heeft amper de fransen voor hunnen sinterklaas enkele kerncentrales gegeven en wordt al getipt als president van europa...
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 23:12   #27
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Komt ervan als je markt laat controleren en licentieren door de overheid.

Privatiseren en liberaliseren: nu.
Dat is natuurlijk onzin.
Oud 1 december 2009, 18:22   #28
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Belgacom is 15 jaar geleden geprivatiseerd door PS'er Di Rupo.
jep

Citaat:
"Belgacom is in 2015 privaat bedrijf", zegt minister Q

Minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne (Open Vld) is er van overtuigd dat Belgacom in 2015 niet langer een overheidsbedrijf, maar een puur private telecomspeler is. Dat zei hij vandaag op een debat van telecombedrijf Easynet.

Van de minister, bevoegd voor Telecom, is al langer geweten dat hij persoonlijk gekant is tegen de huidige aandeelhoudersstructuur van Belgacom. Vandaag heeft de Belgische Staat 53,5 procent van de ex-monopolist. Maar het is de eerste maal dat Van Quickenborne een timing in het vooruitzicht stelt.

Budget
"De overheidsparticipatie in Belgacom is een probleem, maar we komen er wel", zei hij. "Eerder vroeg dan laat zal de federale regering omwille van budgettaire redenen afzien van zijn participaties in verschillende overheidsbedrijven, waaronder Belgacom. Momenteel ben ik de enige in de regering die dit openlijk durft te zeggen, maar ik zeg u, de rest zal volgen. Want België heeft nood aan een meer open telecomlandschap."

Vervotte voogdijminister
Niet Van Quickenborne maar Inge Vervotte (CD&V) is als minister van Overheidsbedrijven de voogdijminister over Belgacom. Bij haar vorige doortocht op die stoel, in het voorjaar van 2008, liet ze in haar beleidsnota weten dat wat betreft het overheidsbelang in Belgacom "alle opties moeten worden opgehouden". (belga/eb)
Oud 1 december 2009, 18:42   #29
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Het gaat niet alleen deze te duur is maar ook die downloadlimieten die moeten afgeschaft worden.
Voorbeeldje;ik ken mensen die redelijk wat games aankopen via online ja en deze komen gewoonweg niet toe met hun downloadlimiet.Voor alle duidelijkheid,die ps3 games via de ps3 downloaden zijn uiteraard legaal.
Wat gebeurt er;je betaald al teveel voor je internet maar je zit nog eens enorm beperkt in je mogelijkheden doordat er limieten zijn en dit kan al evenzeer niet.
Verander dan gewoon van providor he? Krijg het altijd van die mensen die klagen.

Hier 12mbit up 1 down, onbeperkte download 42€/maand. Bij dommel.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 18:45   #30
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Verander dan gewoon van providor he? Krijg het altijd van die mensen die klagen.

Hier 12mbit up 1 down, onbeperkte download 42€/maand. Bij dommel.
Ik, krijg het altijd van betweters zoals u.
Om te beginnen kan ik dommel al niet nemen.
Ik heb veel geld betaald om hetgeen ik nu heb te bekomen.

De snelheid is te laag bij dommel,je haalt het hier mooi aan,voor mij dus te traag.Onbeperkte download vind ik top natuurlij en de prijs valt goed mee.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 19:01   #31
k9

Standaard

Citaat:
Ik, krijg het altijd van betweters zoals u.
Om te beginnen kan ik dommel al niet nemen.
Ik heb veel geld betaald om hetgeen ik nu heb te bekomen.

De snelheid is te laag bij dommel,je haalt het hier mooi aan,voor mij dus te traag.Onbeperkte download vind ik top natuurlij en de prijs valt goed mee.
In welke uithoek van belgie mag jij dan wel wonen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 1 december 2009, 19:04   #32
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
In welke uithoek van belgie mag jij dan wel wonen?
In een boeregat waar het heel rustig is maar helaas daardoor bepaalde zaken niet beschikbaar zijn .
Oud 1 december 2009, 19:24   #33
k9

Standaard

Citaat:
In een boeregat waar het heel rustig is maar helaas daardoor bepaalde zaken niet beschikbaar zijn .
Dan moet je niet klagen, je eigen keuze.

Oud 1 december 2009, 19:34   #34
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen,mijn ouders zijn naar daar verhuisd toen ik 4tal jaar was.
Oud 1 december 2009, 19:35   #35
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor onzin? Als de Post zou weigeren nog brieven te brengen naar afgelegen huizen of daarvoor extra betaald wil worden door de persoon die daar woont, gaat u dat dan ook vergoeilijken met 'uw eigen keuze, ge moet maar verhuizen'? Basisvoorzieningen dienen voor iedereen beschikbaar te zijn aan eenzelfde prijs.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 1 december 2009 om 19:35.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 20:30   #36
k9

Standaard

Citaat:
Neen,mijn ouders zijn naar daar verhuisd toen ik 4tal jaar was.
Klaag dan tegen je ouders. Als jij ergens in de middle van nowhere een goede verbinding wil kost dat logischerwijs meer .

Oud 1 december 2009, 20:32   #37
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat is dat nu voor onzin? Als de Post zou weigeren nog brieven te brengen naar afgelegen huizen of daarvoor extra betaald wil worden door de persoon die daar woont, gaat u dat dan ook vergoeilijken met 'uw eigen keuze, ge moet maar verhuizen'? Basisvoorzieningen dienen voor iedereen beschikbaar te zijn aan eenzelfde prijs.
Onzin, het lijkt me heel logisch dat iemand die moeilijk te bereiken afgezonderd woont extra betaald voor bepaalde zaken. Dat kost immers meer om die diensten daar te leveren. Denk je dat post bezorgen gratis is?

Als jij daar wil wonen, draag dan ookde gevolgen van die keuze.

Oud 1 december 2009, 20:35   #38
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

http://xs.be/list.php
http://www.aanbieders.be/particulier...rnet/vergelijk

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:05   #39
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, het lijkt me heel logisch dat iemand die moeilijk te bereiken afgezonderd woont extra betaald voor bepaalde zaken. Dat kost immers meer om die diensten daar te leveren. Denk je dat post bezorgen gratis is?

Als jij daar wil wonen, draag dan ook de gevolgen van die keuze.
Soms speelt afstand een rol om op een koperpaar een correcte aansluiting te krijgen (ik spreek hier over Belgacom)het kan goed zijn dat uw gebuur wel een aansluitingkan krijgen en u niet,dat heeft te maken met de afstand die het koperpaar af moet leggen tot in de centrale,in het begin was die afstand vrij beperkt+/-3.5 km.Ook een teveel aan adsl klanten op een kabel zorgden vroeger voor problemen, ondertussen denk ik dat zo een 95% kan aangesloten worden,ook door de bouw van meerdere kleine centrales en kabelverdelers tussen de verschillende centrales en de onderzoekstechnieken bij belgacom.
Het is dus vrij logisch dat zij niet alleen moeten opdraaien voor de kosten als andere providers over hun centrales willen gaan.
Oud 2 december 2009, 11:03   #40
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
jep
Citaat:
"Belgacom is in 2015 privaat bedrijf", zegt minister Q

Minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne (Open Vld) is er van overtuigd dat Belgacom in 2015 niet langer een overheidsbedrijf, maar een puur private telecomspeler is. Dat zei hij vandaag op een debat van telecombedrijf Easynet.

Van de minister, bevoegd voor Telecom, is al langer geweten dat hij persoonlijk gekant is tegen de huidige aandeelhoudersstructuur van Belgacom. Vandaag heeft de Belgische Staat 53,5 procent van de ex-monopolist. Maar het is de eerste maal dat Van Quickenborne een timing in het vooruitzicht stelt.

Budget
"De overheidsparticipatie in Belgacom is een probleem, maar we komen er wel", zei hij. "Eerder vroeg dan laat zal de federale regering omwille van budgettaire redenen afzien van zijn participaties in verschillende overheidsbedrijven, waaronder Belgacom. Momenteel ben ik de enige in de regering die dit openlijk durft te zeggen, maar ik zeg u, de rest zal volgen. Want België heeft nood aan een meer open telecomlandschap."

Vervotte voogdijminister
Niet Van Quickenborne maar Inge Vervotte (CD&V) is als minister van Overheidsbedrijven de voogdijminister over Belgacom. Bij haar vorige doortocht op die stoel, in het voorjaar van 2008, liet ze in haar beleidsnota weten dat wat betreft het overheidsbelang in Belgacom "alle opties moeten worden opgehouden". (belga/eb)
"alle opties moeten worden opgehouden"
==> uit de handen van het internationale bedrijfsprofitariaat
Internet = een kabel die door de straten te lopen.
Er ligt er maar één.
Niet ingewikkeld doen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be