![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus jij zou het ook goed vinden mocht een Vlaams minister geen bezoek aan een ziekenhuis willen brengen omdat er teveel Marokkanen liggen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Dus Filosoof vind racisme naar taal doodnormaal en steunt het dus, zo genoteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dergelijk item gebruiken voor politieke doeleinend plaats u op gelijke hoogte met betrokken voorzitter als uw aanteigingen waar zijn. Er zijn voldoende belangrijkere communotaire items om zich op te profileren. Dat u zieke kinderen gebruikt voor politieke doeleinden vind ik persoonlijk verwerpelijk. Het maakt mij niet uit wie dat doet. De voorzitter van het brussels parlement kan nog alle kanten uit maar de N-va gebruikt duidelijk, zonder enige twijfel, de zieke kinderen van het hospitaal in Jette. Als dit voor de voorzitter ook enkel en alleen om politieke redenen te doen is vind ik dat even verwerpelijk. Maar wees ook eens serieus, afgaande op het bericht. Wat is het belangrijkst, het bezoek of de budgetten voor het ziekenhuis? Politiek is politiek. Vecht zoveel u wil maar kom niet af met "bezoekjes" als argument om te vechten. Verlies uw tijd er niet mee en maak werk van efficientie. Als de voorzitter van het brussels parlement het ene ziekenhuis t.o.v. een ander zou kunnen of wel degelijk bevoordelen, neem dan maar een standpunt in. Doe dat dan ook in de eerste plaats in het parlement en benut daartoe alle middellen die ter uwe beschikking staan, de burger betaald er genoeg voor.
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Welk nut hebben die kindjes nu of dat die vrouw daar wel of niet op bezoek komt... allemaal politiek opbod, ze had misschien beter moeten weten en weten dat die zeveraars
van NVA de boel zouden opblazen en gebruiken om de mensen nog meer tegen elkaar op te hitsen en uit elkaar te drijven.... die gasten zitten te wachten om zo incidentjes te misbruiken en op te blazen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik zou het inderdaad niet goed vinden maar denk jij dat er geen vlaamse ministers of parlemetarieres te vinden zijn die geen waalse of brusselse willen bezoeken?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door George : 2 november 2009 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat een excuus om het gedrag van Dupuis goed te praten!? Omdat een ander het misschien ook wel zou kunnen doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse ministers? daar ben ik zeker van dat er geen tussenzitten. de partijen in Vlaanderen die dat eventueel zouden kunnen doen, zitten bij ons in een cordon. in Franstalig België mogen die rustig meeregeren.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() 1/ een minister heeft m.i. wel wat beters te doen dan sinterklaas te vieren
2/ kinderen op een universitair ziekenhuis: zowel gezondheidszorg, onderwijs, als jeugdbeleid zijn volgens mij gemeenschapsmateries, dus ik zou niet weten wat de voorzitter van een gewestparlement in een kinderziekenhuis heeft te zoeken |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() George je bent compleet naast mijn punt aan het praten. Dat ze het ziekenhuis al dan niet bezoekt kan mij geen bal schelen. Dat ze het ziekenhuis niet wenst te bezoeken omdat het Nederlandstalig is, DAT stoort mij. De essentie is dat ze iets niet wenst te doen door de Nederlandstalige invloed in de materie/organisatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie de openingspost: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Berijpend lezen is blijkbaar niet uw sterkste kant.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1. Is dat jou interpretatie? 2. Is dat een reden, als dat zo is, om u te verlagen tot hun niveau? 3. Wat hebben die kinderen eraan (zie vorige post's) 4. Zijn er niet voldoende effectieve vlaamse belangen te verdedigen die niet inpliceren dat men zieke kinderen gebruikt? Volgens mij zijn er effectief wel problemen tussen de gewesten. Voornamelijk politiek om de politiek maar soms ook in het belang van de burger. Uit het openingstopic blijkt echter dat n-va pas als laatste bezig is met de burger, ook al verstaan ze er enkel de nederlandssprekende, genaturaliseerde Belgen, Vlamingen onder. Als de n-va problemen heeft met de voorzitter van het brussels parlement moet de n-va die voorzitter maar aanpakken in haar functie, haar beleid of sturing in het parlement. Als zij echt zo "tegen" vlamingen is zijn er wellicht andere manieren om te protesteren. Ik zie niet waarom de n-va zich moet verlagen tot het gebruiken van zieke kinderen. Als Dupuis echt een bedreiging vormt voor de waarden die de n-va wil verdedigen kunnen ze haar aanvallen op effectieve "fouten" en niet op al dan niet bezoekje aan ziekenhuizen. Dergelijke standpunten innemen over bagatellen kunnen mij niet verleiden.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De manier waar filosoof, BlueThunder en George in hun verblindende haat tegenover N-VA, het racisme van mevr. Dupuis verdedigen, is aandoenlijk.
Ik had verwacht dat onze belgicisten toch zo slim zouden geweest zijn, om bijvoorbeeld mevr. Dupuis als de enkele rotte appel in een mand van glanzende Brussels-tweetalige jonagolds voor te stellen. Dat zij niet representatief zou zijn voor de hele Franstalig-Brusselse politiek. Etc... Maar blijkbaar zit hun haat t.o.v. de N-VA zodanig diep dat ze zelfs het onverdedigbare proberen te verdedigen. Voor mensen als filosoof,... is racisme ineens geen probleem als het uit een Franstalige mond komt. En zich dan maar afvragen waarom hun belgicisme niet meer aanslaat...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |