Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2009, 12:10   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, hij is niet vrijgelaten na 1 dag gevangenis. Hij is onder elektronisch toezicht geplaatst na één dag gevangenis. Hij was dus ook niet veroordeeld voor één dag, maar wel voor 1 jaar effectief en 5 jaar ontzetting uit zijn burgerrechten. Wel degelijk een zware straf dus. Hij is dan ook veroordeeld voor zware feiten. Best wel grappig hoe het VB en zijn aanhang er alles aan doet om dat te verdoezelen.
Ik wil best geloven dat je gelijk hebt.

Maar zelfs dan nog, dan heeft hij zijn straf uitgezeten, of hij is er tenminste braaf mee bezig (want anders zou hij terug binnenvliegen, gelijk dat ander kieken daar ...).

En vindt gij dan dat zo iemand verder gestigmatizeerd moet worden ?
Verplicht in de werkloosheid gehouden ?

Samen in een goelasj met de andere eks-gevangenen en soortgelijke ajuinen ?

(let op: van mij zou hij wel effektief hebben moeten zitten hoor; begrijp me niet verkeerd;
ik vraag het jou alleen maar omdat ik jou niet goed begrijp: je maakt toch geen verschil op politiek vlak, net zoals ge geen verschil maakt of een eks-gedetineerde homo zou zijn of hetero, of misschien wel Marokkaan ??)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 12:21   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou in geen enkel buro gearresteerd willen worden.
Je hebt dan toch iets te verbergen...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 12:48   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je hebt dan toch iets te verbergen...
Moet ge dat nu zo luid zeggen ?

(volgens sommigen ben ik staatsgevaarlijk ... een eretitel natuurlijk voor een flamingant)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 november 2009, 12:52   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, dit bewijst duidelijk dat het VB nazi's zijn.

En geen rode nazi's he, dat zijn er andere.
Je hebt zeker een punt, klik hier en hier.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 12:55   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
zou xavier B in de lijst hebben gestaan ?
Dat dossier mankeerde: gestolen door links gespuis!!
Oud 4 november 2009, 12:57   #26
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
zijn bureau was in antwerpen anders wel gekend als het bureau waar je niet wou gearresteerd worden
Pff, als je wit was, geen probleem. Zoniet, pech, hé...
Oud 4 november 2009, 12:59   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
En on topic: dit lijkt wel een flauwe 1 april grap. Het is al lang geweten dat (vooral de Antwerpse) politie lekt naar het VB en ze maken daar al sinds jaar en dag dankbaar gebruik van. Vooral de perswoordvoerder zelf dan. Hun verontwaardiging in deze is dan ook niets anders dan slecht toneel. Ze zullen het overigens niet nalaten om de gegevens te gepaster tijde te misbruiken. Als het om allochtonen gaat tenminste. Want net zoals voor de misdrijven van hun perswoordvoerder, zijn ze heel vergevingsgezind als hun eigen volk voor zedenfeiten wordt veroordeeld.
Pure laster, zoiets zouden die engeltjes toch nooit doen!
Oud 4 november 2009, 13:00   #28
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Dirty Debie is verdorie nog woordvoerder.... ze nemen niet eens afstand van die man
Citaat:
Nee, hij is niet vrijgelaten na 1 dag gevangenis. Hij is onder elektronisch toezicht geplaatst na één dag gevangenis. Hij was dus ook niet veroordeeld voor één dag, maar wel voor 1 jaar effectief en 5 jaar ontzetting uit zijn burgerrechten. Wel degelijk een zware straf dus. Hij is dan ook veroordeeld voor zware feiten. Best wel grappig hoe het VB en zijn aanhang er alles aan doet om dat te verdoezelen.
Wilippe Dephinter heeft zélf gezegd dat die onschuldig veroordeeld werd door allochtone Waalse linksen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 november 2009 om 13:03.
Oud 4 november 2009, 13:16   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar zelfs dan nog, dan heeft hij zijn straf uitgezeten, of hij is er tenminste braaf mee bezig (want anders zou hij terug binnenvliegen, gelijk dat ander kieken daar ...).

(let op: van mij zou hij wel effektief hebben moeten zitten hoor; begrijp me niet verkeerd;
ik vraag het jou alleen maar omdat ik jou niet goed begrijp: je maakt toch geen verschil op politiek vlak, net zoals ge geen verschil maakt of een eks-gedetineerde homo zou zijn of hetero, of misschien wel Marokkaan ??)
Citaat:
Kort van geheugen, mijn beste? Ik fris je geheugen even op:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
Pas toen hij niet meer bewoog, stopte Debie met slaan'

Een van de slachtoffers van de veroordeelde Antwerpse ex-commissaris Bart Debie riep op om het arrest te publiceren. ‘Zo kan iedereen zelf oordelen over de feiten’, stelde Bilen Uludogan. Het Nieuwsblad volgt die redenering en plaatst het hele dossier online. Lees het arrest hier

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...mf01022008_127
Oud 4 november 2009, 13:28   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je hebt zeker een punt, klik hier en hier.
Verveel je je nog niet met je nieuwe speelgoed?
Oud 4 november 2009, 13:38   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zware feiten, ... het terecht aanpakken van een crimineel, noem ik geen zware feiten, maar ja inderdaad de belze staat heeft zich van een politieke tegenhanger ontdaan door m rap te veroordelen, de zwaarste straf is uiteraard het afnemen van de burgerrechten, (net daarom kan je dus van een politieke afrekening spreken... )

Het zou al erg geweest zijn om hem dat jaar te laten uitzitten, een normale criminieel moet minstens iemand vermoord hebben, of zware criminele feiten hebben gepleegd om zelf nog maar kans te maken om in den bak te moeten zitten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 13:41   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ge dat nu zo luid zeggen ?

(volgens sommigen ben ik staatsgevaarlijk ... een eretitel natuurlijk voor een flamingant)

Ik vind dat ook een eretitel, lid van het davidsfonds of ook abonnee van t palieterke ?
Oud 4 november 2009, 13:48   #33
de Wandelaar
Banneling

Standaard

Citaat:
En on topic: dit lijkt wel een flauwe 1 april grap. Het is al lang geweten dat (vooral de Antwerpse) politie lekt naar het VB en ze maken daar al sinds jaar en dag dankbaar gebruik van. Vooral de perswoordvoerder zelf dan. Hun verontwaardiging in deze is dan ook niets anders dan slecht toneel. Ze zullen het overigens niet nalaten om de gegevens te gepaster tijde te misbruiken. Als het om allochtonen gaat tenminste. Want net zoals voor de misdrijven van hun perswoordvoerder, zijn ze heel vergevingsgezind als hun eigen volk voor zedenfeiten wordt veroordeeld.
Ik veronderstel dat je hier naar Xavier hoeheethemweer linkt ? Maar is die in die partij niet buitengesmeten na zijn veroordeling ?
de Wandelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 13:55   #34
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zware feiten, ... het terecht aanpakken van een crimineel, noem ik geen zware feiten, maar ja inderdaad de belze staat heeft zich van een politieke tegenhanger ontdaan door m rap te veroordelen, de zwaarste straf is uiteraard het afnemen van de burgerrechten, (net daarom kan je dus van een politieke afrekening spreken... )

Het zou al erg geweest zijn om hem dat jaar te laten uitzitten, een normale criminieel moet minstens iemand vermoord hebben, of zware criminele feiten hebben gepleegd om zelf nog maar kans te maken om in den bak te moeten zitten.
Je vergeet een aantal zaken, zoals het vervalsen van pv's.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 14:06   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht

Ja dat is bijzaak he, ...

Nee, hij heeft dingen uitgestoken die niet mogen en dus wordt ge daarvoor gestraft, eerlijk is eerlijk...

Langs nen andere kant, hoeveel voeten heeft het in de aarde gehad om de wolf buiten te gooien, ... valse verklaringen, valsheid in geschriften, manipuleren van zijn eigen volk om van alles in de doofpot te steken etc... en het resultaat, ... ontslag met behoud van pensioen...

Trouwens als je alle flikken die al eens aan een PV gefoefeld hebben 5 jaar hun burgerrechten zou afpakken, dan zou je een heleboel kiezers minder hebben.
Oud 4 november 2009, 16:34   #36
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus je geeft daarmee zelf in feite mee toe zonder je het beseft dat allochtone gespuis die ergere zaken plegen niet of nauwelijks gestraft worden.
Ik denk maar aan de moordenaar van guido de moor en patrick mombaerts of er enkele te noemen.
Ik denk maar aan degene die al meer dan 10 keer zijn opgepakt en steeds opnieuw worden vrijgelaten ondanks afpersing en stelen en noem maar op.
Tis maar te bezien wat hier de dag van vandaag nog zware feiten zijn.

En men mag mij eens uitleggen hoe de bie veroordeelt is voor racisme?O,ik weet het,omdat die allochtonen dat gezegt hebben en als deze het zeggen dan is het natuurlijk altijd zo.

Doet mij denken aan die uitbater van den bel air,ik las deze week een interview met de man,nog nooit in de zovele jaren problemen gehad met niemand niet,uiteraard word gespuis niet binnen gelaten en wat gebeurt er nu opeens;een allochtoon die hem aanklaagde voor racisme,die dit helemaal niet kunnen aantonen heeft,het centrum van gelijke kansen die er als de kippen bij was en de man word veroordeelt,dit is belgie,apenland eerste klas,je moet maar as allochtoon afkomen die of deze racist is en voila,probleem opgelost.
Nochthans altijd heel raar want in de bel air zitten er redelijk wat allochtonen,ik vind het altijd opmerkelijk de overgrote meerderheid er geen probleem heeft,dit zou nu net heel veel moeten zeggen over degene die ze niet wilden binnen laten maar neen,zo werkt het niet natuurlijk,het centrum van gelijke kansen wil natuurlijk alweer eentje op hun palmares kunnen zetten ongeacht het nu terecht is of niet,arm arm belgie en arm arm mensen zoals u.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 16:38   #37
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat ik altijd ook zo grappig vind aan mensen als edina is ze steeds zitten te roepen iemand een 2 de kans moet krijge,uiteraard gaat het bij deze vooral als het over de allochtone vrienden gaat natuurlijk maar opeens hoor je een totaal ander verhaaltje als het over een vb'er gaat,onvoorstelbaar toch keer op keer opnieuw wat voor hypocrtieten er toch rond lopen.

Dna nog iets;hoor je steeds zeggen,het vb heeft dienen en dienen niet buiten gegooid maar zwijge wel zeer snel over de andere partijen en de hoevele mensen er zitten die ze evenzeer moesten buiten gegooid hebben en bij deze kan ik u verzekeren de waslijst langer is dan die van bij het vb maarja,het is heel moeilijk om de haat die ze hebben weg te steken tegenover het vb,de objectiviteit is al helemaal zoek laat staan er nog 1 iemand buiten enkele dommekloten niet meegerekent zo iemand nog serieus nemen.

De topic gaat hier trouwens ook niet over de persoon de bie maarja,de linkiewinkies kunnen het alweer niet laten natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 4 november 2009 om 16:42.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 17:10   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En on topic: dit lijkt wel een flauwe 1 april grap. Het is al lang geweten dat (vooral de Antwerpse) politie lekt naar het VB en ze maken daar al sinds jaar en dag dankbaar gebruik van.
....
Als ge dat zo hoort van de flikken van Antwerpen, dan lekken ze allemaal naar 'hun' partij; en daar zit dan niet alleen het Blok bij, maar ook de Spa.

Die jonge vrouwelijke kommissair zal wel gelekt hebben naar Onderlijveke Patrick, en nu lekt hij in haar.

't Is daar presies maar een lelijke boel ...

Oud 4 november 2009, 17:30   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Citaat:
Ja dat is bijzaak he, ...

Nee, hij heeft dingen uitgestoken die niet mogen en dus wordt ge daarvoor gestraft, eerlijk is eerlijk...

Langs nen andere kant, hoeveel voeten heeft het in de aarde gehad om de wolf buiten te gooien, ... valse verklaringen, valsheid in geschriften, manipuleren van zijn eigen volk om van alles in de doofpot te steken etc... en het resultaat, ... ontslag met behoud van pensioen...

Trouwens als je alle flikken die al eens aan een PV gefoefeld hebben 5 jaar hun burgerrechten zou afpakken, dan zou je een heleboel kiezers minder hebben.
Citaat:
valse verklaringen, valsheid in geschriften,
Daar was Debie sterk in, idd.
Naast dat en de mishandelingen was er ook nog iets van een 'verdwenen' laptop, meen ik me te herinneren.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 november 2009 om 17:30.
Oud 4 november 2009, 17:31   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daar was Debie sterk in, idd.
Naast dat en de mishandelingen was er ook nog iets van een 'verdwenen' laptop, meen ik me te herinneren.
Allez, de Visa-affaire maar dan in het klein.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be