![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs wanneer de Walen vroeg of laat Belgie opblazen - want geen centen meer, zal de CD&V nog proberen van de zaak te redden. En dat weet jij zeer goed Max. Het is daarom ook dat ik zei, jij bent net zoveel Vlaming als Leterme dat is, niet dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aan welke politieke macht had u dan zo gedacht ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Een echt separatist zet zijn persoonlijke partijvoorkeur of socio-politieke opvattingen opzij - weliswaar binnen bep grenzen - om Vlaamse secessie te verwezenlijken. Als een gematigd rechtse/conservatieve/liberale rakker zou ik er nada op tegenhebben dat een vrij VL een behoorlijk linkse sociaaldemocratie zou worden. Alleen voor een collectivistisch of islamitisch VL zou ik passen.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Le Soir (zie oa artikel in de standaard: http://www.standaard.be/artikel/deta...J&subsection=3 )
Buig, Vlamingen, buig !! Buig tot op de grond, met uw bakkes in het slijk waarin gij uw varkens kweekt !! Demokrasie, 800.000 stemmen, dat is minderwaardig aan het gedacht van één individuele Waal. Zelfs al ben je heel erg tegen Leterme: hij moet het worden. Kan hij het niet, dan moet hij op zijn bek gaan, en de rekening krijgen van zijn kiezers. Kan hij het wel, dan zal hij ook de rekening krijgen van zijn kiezers. Maar wordt het iemand anders dan Leterme, wat kan de kiezer dan doen ??? Demokrasie in het (on)land B. : mager beestje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 november 2009 om 08:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Zijn er landen/regio's waar er in de politiek niet getsjeefd wordt?
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is uw tsjeef-gehalte hoog genoeg om bij de NVA te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Le Soir wil niet dat Leterme opnieuw premier wordt. Wel ze voelen de bui al hangen. Ze weten maar al te goed dat Leterme niet zomaar alles onder de mat gaat vegen als Van Rompuy en Verhofstadt deden. We weten maar al te goed dat België wel eens snel uiteen zou liggen als Leterme opnieuw premier wordt.
Daarom is Leterme met voorsprong de meest geschikte figuur om premier te worden. Helaas zullen de Belgicistische krokodillen binnen CD&V hem dat beletten. Want zij kruipen voor de Franstaligen. Leterme niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yves heeft inderdaad nog een ganse Blackberry onafgewerkte verkiezingsbeloftes die hij ongetwijfeld graag zou inlossen...Met 800000 voorkeurstemmen kan hij niet anders dan eraan voortwerken op straffe van electorale vernietiging volgende keer...
Ik herinner eraan dat het ,in de feiten,inderdaad niet CD&V,of zelfs niet NVA is die "Belgie doet barsten" ,maar wel de kolonistenpartij FdF,waartegen blijkbaar in Wallonie geen cordon sanitaire nodig is,en waardoor een serieuze organsiatie als MR zich serieus laat koeioneren in kartel (o n b e g r i j p e l i j k dat ![]() welkom back Yves....(als het lukt) ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 9 november 2009 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, ik lag echt strijk toen ik dat las.
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik hoop dat ze verafstoot niet terug opgraven.....dat is pas een nachtmerrie
![]() |
#35 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is elke premier, die erin slaagt het vuurtje te doen oplaaien ne goeien, Leterme dus of Bart De Wever, of zelf Di Rupette of Reynders, in de zin dat ze den boel gaan helpen verrotten, zonder dat zelf echt te willen natuurlijk maar dat maakt niet uit. Dus Leterme mag het worden, alhoewel ik hem niet als een echte flamingant zie, eerder als een keikop die met iets in zijn gedacht zit en dat doel wil halen, en nu is het een keikop met rancuneuze gevoelens, dus dat is nog beter... Trouwens le soir heeft niks te willen dat zijn maar schrijvelaars van een of ander ordinair brussels gazetje, natuurlijk gaan ze het vuurtje nog wat hoger stoken, ... leg er nog nen blok hout op jongens, Laatst gewijzigd door Herr Flick : 10 november 2009 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Leterme heeft het al geprobeerd, maar is niet geslaagd, waarom zou het dan nu wel lukken? Het zou terecht zijn als er een franstalige premier komt, omdat de regering door de meerderheid van de franstaligen parlementsleden gesteund wordt, en door een minderheid van de vlaamse parlementsleden. Reynders of Di Rupo zouden hier goede keuzes zijn (Dearden en Maingain liggen iets moeilijker in het noorden), aangezien ze de sereeniteit hebben om het probleem-BHV en de uitbreiding van Brussel op te lossen met een goed compromis tussen de gemeenschappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Ik hoop dus van harte dat Herman Van Rompuy Europees president wordt. Hoe rapper we van deze Belgicist verlost zin hoe beter.
|
![]() |
![]() |