Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2009, 22:23   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het einde van België zal uit die hoek komen. Je kan het betreuren, maar enkel de Christendemocratie slaagt er vandaag in om ruim boven de 20 % te halen. Zowieso zijn ze noodzakelijk voor het einde van België. De dag dat CD&V en ACW België loslaat is het einde van België.

Trouwens ik vind als solidarist de visie van ACW op sociaal economische zaken nog niet zo slecht. ACW baseert zich ook op rurum novarum, net als het solidarisme/corporatisme. Bovendien vormt deze katholieke zuil nog steeds een zeer machtige stroming binnen Vlaanderen. Katholicisme gecombineerd met rerum novarum is al een goed begin. Binnen een Diets Rijk zal deze stroming nog steeds een zeer belangrijke rol blijven spelen.
De CD&V/ACW zullen zich tot de laatste dag inzetten om Belgie levend te houden. Tot de laatste snik zullen die twee organisaties tegen Vlaanderen blijven vechten.

Zelfs wanneer de Walen vroeg of laat Belgie opblazen - want geen centen meer, zal de CD&V nog proberen van de zaak te redden.

En dat weet jij zeer goed Max.

Het is daarom ook dat ik zei, jij bent net zoveel Vlaming als Leterme dat is, niet dus.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 22:35   #22
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Voor een "onafhankelijk" tsjevenvlaanderen bedankt ik toch hoor. Een soevereine Vlaamse republiek heeft pas zin als er effectief een nieuwe politieke macht komt. Dus, als de CD&V verdwijnt.
Aan welke politieke macht had u dan zo gedacht ?

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 05:51   #23
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor een "onafhankelijk" tsjevenvlaanderen bedankt ik toch hoor. Een soevereine Vlaamse republiek heeft pas zin als er effectief een nieuwe politieke macht komt. Dus, als de CD&V verdwijnt.
Je bent alleen voor een onafhankelijk VL als de daaruit resulterende of op volgende machtsverdeling je ideologische goedkeuring geniet?
Een echt separatist zet zijn persoonlijke partijvoorkeur of socio-politieke opvattingen opzij - weliswaar binnen bep grenzen - om Vlaamse secessie te verwezenlijken.
Als een gematigd rechtse/conservatieve/liberale rakker zou ik er nada op tegenhebben dat een vrij VL een behoorlijk linkse sociaaldemocratie zou worden.
Alleen voor een collectivistisch of islamitisch VL zou ik passen.
Oud 7 november 2009, 08:14   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Volgens Le Soir (zie oa artikel in de standaard: http://www.standaard.be/artikel/deta...J&subsection=3 )

Buig, Vlamingen, buig !!
Buig tot op de grond, met uw bakkes in het slijk waarin gij uw varkens kweekt !!

Demokrasie, 800.000 stemmen, dat is minderwaardig aan het gedacht van één individuele Waal.

Zelfs al ben je heel erg tegen Leterme: hij moet het worden.
Kan hij het niet, dan moet hij op zijn bek gaan, en de rekening krijgen van zijn kiezers.

Kan hij het wel, dan zal hij ook de rekening krijgen van zijn kiezers.

Maar wordt het iemand anders dan Leterme, wat kan de kiezer dan doen ???

Demokrasie in het (on)land B. : mager beestje.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 november 2009 om 08:16.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 09:25   #25
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Je bent alleen voor een onafhankelijk VL als de daaruit resulterende of op volgende machtsverdeling je ideologische goedkeuring geniet?
Een echt separatist zet zijn persoonlijke partijvoorkeur of socio-politieke opvattingen opzij - weliswaar binnen bep grenzen - om Vlaamse secessie te verwezenlijken.
Als een gematigd rechtse/conservatieve/liberale rakker zou ik er nada op tegenhebben dat een vrij VL een behoorlijk linkse sociaaldemocratie zou worden.
Alleen voor een collectivistisch of islamitisch VL zou ik passen.
De Franstalige partijen hebben dat al véél langer begrepen. Die zetten wel hun ideologische verschillen opzij als het er op aankomt hun doel - het behoud van het Belgische status-quo - te verwezenlijken. En met succes.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 11:07   #26
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Nee, ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen. Dat kan dus alleen als ook gebroken wordt met het Belgisch politiek model.

Citaat:
Kan best zijn, maar ik ben geen separatist, ik ben een nationalist. Dat is wel een sterk inhoudelijk verschil.

Citaat:
Wat versta jij onder sociaal-democratisch? Een land waar de SP.A apparatsjiks de plak blijven zwaaien? Nee dank u, rode gele of blauwe tsjeven, het blijft tsjeverij en dus Belgisch.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 11:13   #27
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee dank u, rode gele of blauwe tsjeven, het blijft tsjeverij en dus Belgisch.
Zijn er landen/regio's waar er in de politiek niet getsjeefd wordt?
Oud 7 november 2009, 11:24   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kan best zijn, maar ik ben geen separatist, ik ben een nationalist. Dat is wel een sterk inhoudelijk verschil.

Hoe krijgt de nationalist zijn onafhankelijke staat zonder separatist te zijn?

Volgens mij is uw tsjeef-gehalte hoog genoeg om bij de NVA te gaan.
Oud 7 november 2009, 19:46   #29
Max van Dietschland

Standaard

Le Soir wil niet dat Leterme opnieuw premier wordt. Wel ze voelen de bui al hangen. Ze weten maar al te goed dat Leterme niet zomaar alles onder de mat gaat vegen als Van Rompuy en Verhofstadt deden. We weten maar al te goed dat België wel eens snel uiteen zou liggen als Leterme opnieuw premier wordt.

Daarom is Leterme met voorsprong de meest geschikte figuur om premier te worden. Helaas zullen de Belgicistische krokodillen binnen CD&V hem dat beletten. Want zij kruipen voor de Franstaligen. Leterme niet.

Oud 8 november 2009, 02:22   #30
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Le Soir wil niet dat Leterme opnieuw premier wordt. Wel ze voelen de bui al hangen. Ze weten maar al te goed dat Leterme niet zomaar alles onder de mat gaat vegen als Van Rompuy en Verhofstadt deden. We weten maar al te goed dat België wel eens snel uiteen zou liggen als Leterme opnieuw premier wordt.

Daarom is Leterme met voorsprong de meest geschikte figuur om premier te worden. Helaas zullen de Belgicistische krokodillen binnen CD&V hem dat beletten. Want zij kruipen voor de Franstaligen. Leterme niet.
Ik ben het niet eens met uw reden dat de diskwalificatie door Le Soir, Leterme ongeschikt maakt. Allicht dat Peeters (ik meen vanuit de Vlaamse werkgeversorganisatie) beter kan liggen, Leterme kan dan terug naar Vlaanderen?
Oud 9 november 2009, 12:22   #31
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
LETERMINATOR : I’ LL BE BACK
Holy shit nice one
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 17:57   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Yves heeft inderdaad nog een ganse Blackberry onafgewerkte verkiezingsbeloftes die hij ongetwijfeld graag zou inlossen...Met 800000 voorkeurstemmen kan hij niet anders dan eraan voortwerken op straffe van electorale vernietiging volgende keer...

Ik herinner eraan dat het ,in de feiten,inderdaad niet CD&V,of zelfs niet NVA is die "Belgie doet barsten" ,maar wel de kolonistenpartij FdF,waartegen blijkbaar in Wallonie geen cordon sanitaire nodig is,en waardoor een serieuze organsiatie als MR zich serieus laat koeioneren in kartel (o n b e g r i j p e l i j k dat )....

welkom back Yves....(als het lukt)

Laatst gewijzigd door kelt : 9 november 2009 om 17:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 18:25   #33
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Holy shit nice one
Inderdaad, ik lag echt strijk toen ik dat las.
Oud 9 november 2009, 20:35   #34
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat ze verafstoot niet terug opgraven.....dat is pas een nachtmerrie
Oud 10 november 2009, 12:32   #35
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Inderdaad, ik lag echt strijk toen ik dat las.
yeap ik kreeg zo'n Flash van een cartoon ^^
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 12:53   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor mij is elke premier, die erin slaagt het vuurtje te doen oplaaien ne goeien, Leterme dus of Bart De Wever, of zelf Di Rupette of Reynders, in de zin dat ze den boel gaan helpen verrotten, zonder dat zelf echt te willen natuurlijk maar dat maakt niet uit.

Dus Leterme mag het worden, alhoewel ik hem niet als een echte flamingant zie, eerder als een keikop die met iets in zijn gedacht zit en dat doel wil halen, en nu is het een keikop met rancuneuze gevoelens, dus dat is nog beter...

Trouwens le soir heeft niks te willen dat zijn maar schrijvelaars van een of ander ordinair brussels gazetje, natuurlijk gaan ze het vuurtje nog wat hoger stoken, ...

leg er nog nen blok hout op jongens,

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 10 november 2009 om 12:56.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 17:41   #37
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
....
Van Ackere zal de klus klaren. Hij is de perfecte CD&V-janus. Loopt het verkeerd af dan blijven de monstres sacrés in de luwte en verliest de partij weinig kiezers.
Van Ackere of Marianne Thyssen zijn prima.
Leterme heeft het al geprobeerd, maar is niet geslaagd, waarom zou het dan nu wel lukken?

Het zou terecht zijn als er een franstalige premier komt, omdat de regering door de meerderheid van de franstaligen parlementsleden gesteund wordt, en door een minderheid van de vlaamse parlementsleden.
Reynders of Di Rupo zouden hier goede keuzes zijn (Dearden en Maingain liggen iets moeilijker in het noorden), aangezien ze de sereeniteit hebben om het probleem-BHV en de uitbreiding van Brussel op te lossen met een goed compromis tussen de gemeenschappen.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 18:18   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht

Het zou terecht zijn als er een franstalige premier komt, omdat de regering door de meerderheid van de franstaligen parlementsleden gesteund wordt, en door een minderheid van de vlaamse parlementsleden.
Integendeel, want de regering wordt niet gesteund door de meerderheid van de Vlamingen

Citaat:
Reynders of Di Rupo zouden hier goede keuzes zijn (Dearden en Maingain liggen iets moeilijker in het noorden), aangezien ze de sereeniteit hebben om het probleem-BHV en de uitbreiding van Brussel op te lossen met een goed compromis tussen de gemeenschappen.
Helemaal niet nodig zo'n compromis, men zal de splitsing stemmen.
Oud 10 november 2009, 18:55   #39
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Voor mij is elke premier, die erin slaagt het vuurtje te doen oplaaien ne goeien, Leterme dus of Bart De Wever, of zelf Di Rupette of Reynders, in de zin dat ze den boel gaan helpen verrotten, zonder dat zelf echt te willen natuurlijk maar dat maakt niet uit.

Dus Leterme mag het worden, alhoewel ik hem niet als een echte flamingant zie, eerder als een keikop die met iets in zijn gedacht zit en dat doel wil halen, en nu is het een keikop met rancuneuze gevoelens, dus dat is nog beter...

Trouwens le soir heeft niks te willen dat zijn maar schrijvelaars van een of ander ordinair brussels gazetje, natuurlijk gaan ze het vuurtje nog wat hoger stoken, ...

leg er nog nen blok hout op jongens,
Eindelijk iemand die het snapt. Ik begon toch al een beetje ongerust te worden. Het gaat hem mij niet over die staatshervorming of BHV op zich, maar over een destabilisering van het regime en daar kan BHV of de staatshervorming bij helpen. De Franstaligen zullen nooit BHV of een staatshervorming cadeau doen aan Leterme, terwijl Leterme weet dat hij moet slagen anders is zijn politieke carriere voorbij. Zo'n politieke padstelling kan het einde van België betekenen.

Oud 10 november 2009, 18:57   #40
Max van Dietschland

Standaard

Ik hoop dus van harte dat Herman Van Rompuy Europees president wordt. Hoe rapper we van deze Belgicist verlost zin hoe beter.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be