Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2009, 21:49   #21
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Wat een gezeik, net alsof China het beloofde land is... ik zou vooral heel snel verhuizen.
Beweer ik dat dan ergens? Ik haal enkel het falen van het westen aan en dat China het beste uit de crisis zal komen en ze aldus de fakkel van grootmacht zullen overnemen. Hoe dat ingevuld gaat worden weet ik niet. Wat mijn opvatting is over China heb ik mijn inziens niet gegeven.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 00:01   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Slechte investeringen, want laten we eerlijk zijn dat is deze oorlog, zorgen voor snellere omwentelingen. Ik hoop niet dat China de rol van de VS overneemt echter. Ik hoop dat de rol afgeschaft wordt. Het is zowiezo een zelfbenoemde rol. De politieagent ontpopte zich als bully, of hoe te veel macht niet gezond is. Ik vermoed dat het China evenzeer naar het hoofd zou kunnen stijgen, zo'n overdosis macht.
Ik ben het met je eens en trouwens ook wat Straddle over je zegt, al zal ik wel in zijn eerste post in dit topic bij die "individuen" horen. Als trader heeft ie wat stress dat hij moet afreageren.

De VS bekritiseren is terecht op vele vlakken. Blind zijn voor het gevaar van de economische en op mensenrechten schendingen gebaseerd China of het tactische vernuft van Putin en allen wie hij op de juiste plaatsen heeft geplaatst is nog meer fout als je dat doet vanuit een VS-haat. China vergiftigt zijn bevolking en vreet momenteel de energie reserves van de planeet in aanzwellend tempo op, op een moment dat de Amerikanen massaal hun grote bakken laten vallen voor kleine efficiënte wagentjes. Er is een reden waarom de Amerikaanse constructeurs in grote problemen verkeren. Hun 6000 CC bakken waarvan ze hopen in stock hebben raken niet meer verkocht.

China heeft heel veel dollars nu. Die gaan ze gebruiken om zich in te kopen in de VS. In bedrijven die het geld nodig hebben. Ik zeg "gaan", maar dat is nu reeds bezig. En dat is geen goede tendens.

Waarom is dat geen goede tendens dan? Zoals Johan Bollen reeds aangeeft zal China zich gaan gedragen als de VS eens ze het overwicht compleet binnen hebben. En ze zijn inderdaad onvoorspelbaar. Gesloten en onvoorspelbaar. Als het allemaal goed loopt voor hen lopen ze morgen gewoonweg de VS onder de voet. Morgen misschien niet maar geef hen een paar jaren om veel geld te gooien tegen high-tech wapens en met een leger waarvan elke soldaat letterlijk zegt "Ik MAG NIET klagen".

Ik zie het in elk geval sober in en zeker met een muffe EU die zich vooral bezig houdt met hoe groot het achterlicht van een fiets moet zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 14:22   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Tot dan echter stel ik voor dat we ons voornamelijk focussen op de problemen van vandaag.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 20:39   #24
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
²
Oud 6 november 2009, 20:42   #25
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Uw schrijfsels zijn zeer vlot leesbaar, heel verstaanbaar en inhoudelijk van hoge kwaliteit. Always a pleasure to read 'm. Bovendien heb jij een engelengeduld met sommige individuen hier... well done.
²
Oud 6 november 2009, 20:44   #26
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Ja want China is zo fantastisch. Censuur, geen vrijheid van meningsuiting, hypervervuiling en voor de grote meerderheid schrijnende armoede. Ik kan zien waarom de linksen dit een paradijs vinden.
China is zowat het ideaalbeeld van elke wereldheerser ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be