![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() een euro teken,kwestie van aangesloten te zijn
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Iedere schoolplichtige twaalf sterren op het gezicht!
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() En geen 53!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Allez, serieus nu:
The law requiring crucifixes to be hung in schools dates back to the 1920s. Although a revised accord between the Vatican and the Italian government ended Catholicism's position as the state religion in 1984, the crucifix law has never been repealed. uit het bbc artikel Dat betekent dus dat in Italië men wettelijk verplicht is om een kruisbeeld in het klaslokaal op te stellen. Maar ja, uw bron is de Christian Science Monitor he. Dat spreekt boekdelen.
Laatst gewijzigd door netslet : 5 november 2009 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Men bron was yahoo en het kan me allemaal geen flikker schelen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gekken trekken de kaart, zo lijkt het. Geen kopvodden, keppeltjes of kruisen.
Dus ook geen vrijheid van persoon: men mag noch jood, noch islamiet noch romeins christen zijn. Althans daar niet voor uit komen. Wat de Romeinse kerk betreft: Deze uitvinding van Constantijn de Grote kent een zeer langdurige criminele geschiedenis. Die tot op de huidige dag doorgaat. Aanvankelijk hadden arabier en jood geen problemen met elkaar, maar dat veranderde toen de Romeinse kerk in het geding kwam. Iemand die zijn/haar geloof wil belijden moet dat kunnen doen. Maar niet provocerend en ten koste gaand van anderen. Geloven doe je maar in je eigen tijd en in je eigen huis en bespaar de niet gelovigen de semi-religieuze uitwassen van een op hol geslagen maatschappij.
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.csmonitor.com/2009/1103/p06s24-woeu.html het logo staat verdorie op die yahoo pagina.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2009 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2009 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog iets meer info : press release van het European Court of Human Rights : http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/vi...C1166DEA398649 Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 november 2009 om 07:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 november 2009 om 07:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonder een katoliek te zijn, kan ik nu wel zonder mijzelf belachelijk te maken stellen dat het kruisteken deel uitmaakt van onze culturele achtergrond. De katolieken hebben het trouwens zélf gepikt, van nog oudere godsdiensten. Het kruis symboliseert sinds onheuglijke tijden de vier basiselementen , vuur , aarde, water en lucht en is eveneens, zo in een cirkel geplaatst, een zonnewiel. Een kruis, een duizenden jaren oud symbool verbieden omdat dit nieuwkomers zou storen is uitermate belachelijk dat het haast ongelofelijk is ! Wat gaat er volgen ? Kruizen van de kerken halen ? Kerken afbreken ? Persoonlijk stoor ik mij aan al die moskee's die als paddestoelen overal uit de grond rijzen. Mogen die ook verdwijnen a.u.b. ? Als andersdenkende stoot mij dit tegen de borst . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(en je kerken staan leeg) Waarom wil je absoluut kruisbeelden in openbare scholen? Hou dat voor de RKK scholen. Laatst gewijzigd door filosoof : 6 november 2009 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik worstel met de volgende vraag: Vandaag bepaalt een Italiaanse wet blijkbaar dat er in de klaslokalen een kruisbeeld moet hangen. Die wet wil het Europees Hof weg. Op zich een best te begrijpen standpunt. Maar wie gaat nadien bepalen of er al dan niet een kruisbeeld komt in de klassen? De minister van Onderwijs? De directeur van de scholen? De leerkracht? Zijn de bezwaren die het Europees Hof heeft niet evenzeer van toepassing, als de beslissing bij -bijvoorbeeld- de schooldirectie gelegd wordt?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 7 november 2009 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Italiaanse regering is niet van plan de uitspraak na te leven.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...te-halen.dhtml Een goede zaak. Toch nog één land dat niet zomaar alle diktaten van de internationale verlichtingsbende opvolgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onzinnige discussie : denk eens na over de betekenis van het woord :
v e r d r a a g z a a m h e i d Mijn zoon trad in het huwelijk verleden week-end, en zoals mijn schoonfamilie in tegenstelling tot ikzelf katholiek is, kent hij hetzelfde fenomeen : dus een "gemengd huwelijk" vanuit katholiek standpunt. Maar waar ik tijdens mijn "kerkelijke inzegening" toch met een gevoel moest kampen dat ik wat regligie betreft een "buitenstaander" was met plichten en geen rechten - was de plechtigheid nu een toonbeeld van aanvaarding van verschillen met de hoop dat "er" iets goeds uit zal voortkomen. Zoals de Islam in feite het Jodendom en Christendom als voorvaderen van de moslimgodsdienst aanziet (en je voorouders moet je eren) is er theologisch en spiuritueel voldoende stof aanwezig om in de eerste plaats elkaar te "verdragen" en uiteindelijk elkaar te respecteren en tot een soort Homaristische synthese van de religiositeit te komen. Dit kan overkomen als een utopie : maar moet men hopen om te ondernemen ?
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind het vreemd dat een staat die geacht wordt de scheiding tussen kerk en staat te respecteren toch een godsdienstig symbool verplicht in één van zijn instellingen.
Niet meer dan normaal dat ze daarvoor op de vingers worden getikt.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 november 2009 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het wordt duidelijk hoe absurd en onhoudbaar onze goddeloze activisten bezig zijn. Citaat:
Zijn hebben een pathologische neiging tot anti-Christelijke dwanggedachten en kunnen God simpelweg niet uitstaan. Dat ze beweren dat hij volgens hun niet bestaat geeft hun geen troost. |
||
![]() |
![]() |