![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat een concentratiekamp noemen is concentratiekampen minimaliseren...
vergeet het gewoon staten / landgrenzen kan je niet afschaffen... het zou in een poel bloed bevestigd worden... vlamingen snappen dat niet omdat we het gewoon zijn ons door alles en iedereen te laten verneuken, ... maar in de rest van europa moet je niet zomaar beginnen leuteren om aan grenzen te sleutelen of of staten en dergelijke af te schaffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Zeg mij dan eens, wanneer waren de laatste verkiezingen voor de post van Secretaris Generaal van het IMF? Of op wie heb jij gestemd in de VN-veiligheidsraad? Ben jij het eens met alles wat binnen de WTO beslist wordt? Voel je jezelf zelfs maar goed geïnformeerd over wat zaken zoals de MAI en andere verdragen stipuleren? Wanneer hebben we onze zeg kunnen hebben over het Belgische (of Europese) standpunt in de Doha-ronde? Zeg me dan eens, Jozef, of de huidige gang van zaken zo democratisch is.
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De voorbije 20 jaar denk ik nu aan de splitsing van Tsjechoslovakije en de vereniging van Oost en West-Duitsland. Bewijs dat het ook zo kan als er maar voldoende draagvlak voor bestaat. Ideaal zou trouwens zijn moest men niet de grenzen aanpassen maar stilaan de beslissingsmacht uit de nationale regeringen laten verdampen en overgaan naar een overkoepelend orgaan. Voor specifiek nationale bevoegdheden (binnenlandse zaken, cultuur en sport ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 5 november 2009 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
De internationale samenwerking in de diverse organen die u vermelt vormen geen bedreiging voor onze democratie. Iedereen onder één regering brengen met een wereld die voor ruim meer dan 50% bevolkt wordt door anti-democratische regimes zou daarentegen dodelijk zijn voor onze democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En die kampen dienen precies wat de naam zegt: de concentratie van bepaalde groepen mensen. Zoals 127bis dus.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 november 2009 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ter illustratie:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 november 2009 om 14:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het pathetisch zwijgen van de internationale gemeenschap rond de Gazastrook misschien? De onmacht rond Darfour? Hoe lang moet ik nog doorgaan? En verder beantwoord je geen enkele vraag, hier: Citaat:
Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 5 november 2009 om 14:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vergelijk nergens 127bis of de vroegere concentratiekampen van de Britten, de Nederlanders, de VS of de Spanjaarden met die van de nazi's en al helemaal niet met de vernietigingskampen. U probeert dat allemaal te doen, maar geheel onterecht. Ik heb als communist geen reden en geen enkel belang bij het minimaliseren van de misdaden van de nazi's, al probeert u dat in mijn schoenen te schuiven. U vervalst het debat: de eerste die hier de nazi's heeft vermeld, bent u. Niemand anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Misschien had je uw emotioneel argument beter moeten plannen en het woordje nazi daar al gebruiken? Laatst gewijzigd door Akufen : 5 november 2009 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Als communist bent u uiteraard een fan van echte concentratiekampen. Communistische regimes hebben op dat vlak een lange staat van dienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Net zoals de occasionele winkeldief niet te vergelijken is met William pierce en Edward Agar. Toch noemen we ze allen dieven. En ik denk niet dat de Ministe een fan is van concentratiekampen. Teveel goede communisten zijn in CK's omgekomen, zowel in de nazikampen, in de Indonesische kampen als in de Sovjetkampen. Ook in de Franse en Spaanse kampen zijn er duizenden communisten omgekomen.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 6 november 2009 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() een concentratiekamp is toch nog net iets meer dan enkel een plaats om een bepaalde groep mensen te concentreren.
Ik kan me vergissen maar mensen in 127bis hebben wel degelijk rechten om maar iets te zeggen. een vergelijk tussen 127bis en het doorsneeconcentratiekamp is zuiver populisme me dunkt in die zin slaat agitatie de plank compleet mis. ok, hij zoekt weer het discours van relativisme en woordspelletjes zoals het een echte bureaucraat en politieker hoort te doen. ik gun het hem |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
U weet heel goed wat men onder een concentratiekamp verstaat. U bent dus wel degelijk diegene die gesteld heeft dat 127bis een concentratiekamp is en dus te vergelijken met de Duitse concentratiekampen. Net zoals met nazisme gaan concentratiekampen overigens steeds samen met Communistische regimes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, zullen we de lijst van "democratische regimes" of "bevriende" eens opstellen die van concentratiekampen gebruik gemaakt hebben? Frankrijk, Spanje, de VS, Indonesië, Groot-Brittannië. Dat zijn de eerste voorbeelden die in mij opkomen, zonder iets te moeten opzoeken.
![]() |