![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Taal is ook arbitrair. Het woord 'paard' heeft vormelijk bijvoorbeeld geen enkele band met het dier dat er mee aangeduid wordt, dus een paard had even goed een stoel kunnen heten.
Ik stel voor dat we taal afschaffen, dat is toch maar arbitrair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() serieus nu woorden zijn misschien wel arbitrair gekozen, maar ik zie hierbij geen grensdenken. Ik zie niet dat bv rechten van iemand worden ontnomen omdat die persoon toevallig aan de verkeerde kant van een (arbitraire) grens staat. Laatst gewijzigd door Deepeco : 9 november 2009 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grens tussen 'paard', 'horse' en 'cheval' zal je wel kunnen trekken zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Ik wist niet dat jij zo naïef was.
Zelfs in kraakpanden en communes is er altijd eentje die de "charismatische leider" speelt.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 9 november 2009 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, daar kan ik ergens inkomen, maar desalwelteplus blijft die grens daar, ... die moeizucht ga je ook altijd hebben, ergens gaat er altijd iemand zjin die wel dit of dat wil als je geen moeizucht wil, geen vrouw voor u , zodat ge ook geen schoonouders kunt hebben, geen geburen enz... een rustig onbewoond eilandje in de stille oceaan, ... en zelf dan kan ik je geen absolute rust garanderen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn grenzen die cutureel gesteld worden he. Wij vinden het not done, om een hond of kat op te eten, dat zijn onze "vrienden" maar een paard is ook een vriend, toch doen we dat wel naar het slachthuis, en vreten we dat op. Konijntjes ook overigens, wij hadden konijntjes, schoone grijze, en witte, pa kapte die de kop af, en at die op, kiekens ook, tsjak kop af, pluimen en opeten... wij moesten die kiekens niet hebben, wel die uit de supermarkt, omdat we die niet gekend hadden... ![]() culturele bepalingen zijn trouwens ook grenzen... net zoals er nu mensen zullen zeggen of denken, wat konden die kinderen zien hoe die kip de kop werd afgedaan... wel mijn vader in zijn kindertijd, mocht die kip zelf vasthouden of zelf de kop afdoen. (hoe denk je dat ie dat geleerd had... ) zijn kleinkinderen weten ondertussen al niet eens meer dat een kieken effectief de kop wordt afgesneden voor ze in dat styrofoam schaaltje komt in de suppermarkt met een plastiekske over. op 4 generaties tijd, de grensen ferm verlegd zou ik zo zeggen,... Van fazanten stropen in de bossen tot een plastieken schaalke in de buurtsuper.... En onder invloed van al dat vegitarisch gedoe en pc gezeik moeten hun kinderen binnen 30 jaar misschien nepkip kopen, misschien bestaan er dan helemaal geen echte kiekens meer... stryrofoam kiekens met artificieele kipsmaak... blijft altijd vers, gewoon effe in de regenerator en ge hebt kiek... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een roman die rond dat gegeven speelt, bijvoorbeeld, de map is niet het terrein enzovoort. Dat boek veranderd je leven. Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 november 2009 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Taal doet dingen bestaan.
Voorbeeld: "Het klimaat" is een concept dat mensen hebben uitgevonden om het geheel van weersrealiteiten een beetje te ordenen. Het spreekt voor zich dat het weer zich daar niks van aantrekt. Het idee dat het 'te warm is voor de tijd van het jaar' is in die zin nogal vreemd.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 9 november 2009 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |