![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
maar wel de taken behouden die een commercieel bedrijf zou weigeren. Een faire situatie.
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
Alle sectoren als de post, het spoor, telefonie, ... zijn privaat begonnen en zijn door de overheid overgenomen omdat ze niet efficiënt, grootschalig en sociaal genoeg konden werken. En nu gaan we de klok terug omdraaien. Een beetje een frisse wind, een andere kijk op de situatie had veel leed kunnen voorkomen ipv de kapitalistische mantra van efficiëntie, privatisering, kapitalisatie, herstructurering. Mensen liepen in de bureaucratie misschien soms verloren maar dat gaat er helemaal niet op verbeteren. Nu gaat men verloren lopen in zo gezegde keuzemogelijkheden die er geen zijn, in ondoorzichtige prijzen, in desinformatie, ... .
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welkom bij de belgische pesterijen,.... |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
geo route he, ... als ze moeten bellen en ze moeten wachten, verliezen ze tijd.
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
TNT leverd mijn pakjes nochtans keurig op tijd, voor bijna dezelfde prijs , ongescheurd, ongeopend op tijd af. ... De post is in den belziek een groot vakbondsapparat, er lopen daar meer delegees rond als op de vakbond zelf... dat is de miserie, Die sukkelaar op zijne fiets/brommer dat is iets anders die doet zijn werk en weer en wind, maar er zitten er daar nen hoop in de burocratie en sorteercentra, die ze ook beter gewoon op ne velo of nen brommer zouden zetten en dan 1000 keer meer werk zouden verzetten op nen dag. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jaja, privatiseren, die handel. Of gewoon aanbellen ! |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarnaast is jou verhaal niet alleenstaand. Ik kreeg hier een aangetekend schrijven voor een kind van 12 jaar van de Belgische staat. 't is te zeggen, het briefje dat hij die moest gaan afhalen op de post, 8km verder en tijdens de kantooruren. Ik als vader mocht dat niet in ontvangst nemen, hij moest persoonlijk tegen tekenen. Postkantoor op woensdag namiddag gesloten, wegens vrij voor de kinderen van de loketbediende. Hem de dag daarna dus maar enkele uren van school gehouden om die brief te kunnen gaan halen. Sorry, hij is minderjarig en moet dus vergezeld zijn van een ouder die meetekend. En een officieel document van het gemeentehuis is vereist dat je de ouder bent. Dus eerst naar het gemeentehuis dat papier gaan halen. Om 11u30 terug op de post, daar horen dat ook de handtekening van de moeder nodig is, omdat ik gescheiden ben en zij ook op de hoogte moet zijn van dit officieel schrijven. Dus ex moet dag verlof nemen en zoon nog een dag van school wegblijven. Ik met tegenzin samen met ex en zoon naar de post. Daar aangekomen blijkt dat die brief reeds is teruggestuurd, per vergissing en ik maar moet wachten op een nieuw. 15 dagen later stond hier de wijkagent om mijn 12jarige zoon een dagvaardiging te geven, dat hij moest voorkomen wegens het niet nakomen van zijn burgerplichten tijdens de vorige verkiezingen. Wij op die dag naar de rechtbank, daar bleek dat men een vergissing had begaan en hij niet kon voldoen aan die verplichting wegens te jong. En dat het aangetekend schrijven van de rechtbank kwam op hem op te roepen. Een briefje voor school omdat hij 3 dagen niet aanwezig had kunnen zijn door deze fout, nee, meneer dat kunnen wij niet geven enkel voor de dag op de rechtbank. Belgische staat, zuivere KAFKA |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
er mag dan wel sprake zijn van naamsverwarring (wat ongetwijfeld zo zal zijn) maar er staat toch een geboortedatum bij niet ? |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
- 1x van mijzelf als volmachtgever van de bvba - 1x van mijzelf als gevolmachtigde voor de bvba En in januari kost het mij weer 9 EUR (tegen dan is het waarschijnlijk al 9,5 EUR) om mijzelf een volmacht te geven. Waar zit die Q die al jaren de bureaucratie ging aanpakken ???? |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ook dat was volledig juist op de papieren van de rechtbank. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vroeger ging ik alles direct regelen via de gemeentelijke diensten, nu moet ik naar 1001 diensten lopen voor dezelfde papieren. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nooit meer iets gehoord. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Met UPS had ik iets gelijkaardigs: briefje in de bus dat ik niet thuis was terwijl ik wel degelijk thuis was, maar die aap had gewoon niet aangebeld.
|
|
|
|
#39 |
|
Minister-President
|
Ik heb nog nooit voorgehad dat de postbode niet aanbelde met een aangetekende zending.
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik weet dat het officieel niet zou mogen, maar het werkt wel |