Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2009, 17:31   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Die 'late middeleeuwen' zijn al effe voorbij, dat stadium zijn we inmiddels ontgroeid.

baaj de weej; was jij geen communist of marxist? Wat maak je je dan druk om reli-waanzin? Per definitie eist het Communisme een afschaffing van zowel Religie als de Absolute Moraliteit die op Religie is gestoeld! Nouw?
Het marxisme eist helemaal niet de afschaffing van religie.

Citaat:

Houding van marxisten tegenover religie

Echte marxisten hebben dan ook nooit gepleit voor vervolging of afschaffing van religie. Ik zeg echte marxisten, aangezien er onder het stalinisme in de Sovjetunie een verkeerde, repressieve politiek gevoerd is tegenover de islam en het orthodoxe christendom, waardoor het geloof in zijn meest reactionaire vormen eerder aangewakkerd is dan verdwenen. Om de opiummetafoor nog eens aan te halen: als religie de opium van het volk is dan moeten we die drug niet verbieden, maar wel de omstandigheden scheppen waarin die drug niet meer noodzakelijk is…

Dankzij hun constructieve begrip van religie hebben marxisten in principe een flexibele visie op religieuze bewegingen. Religie staat niet los van de samenleving, waardoor sociale tegenstellingen ook in religieuze termen worden uitgedrukt. Religie kan zo niet alleen een 'opium van het volk' zijn, een instrument van de heersende klasse, maar ook van onderdrukte klassen. Zo beschreef Friedrich Engels, samen met Marx de grondlegger van het marxisme, in een aantal werken de complexe ideologische en historische aard van ‘het christendom’. We zien duidelijk hoe 'het' christendom doorheen de geschiedenis het vehikel was van een revolterende slavenbeweging in de Klassieke Oudheid, van onderdrukkende staatsstructuren in de Middeleeuwen of van revolutionaire sekten, zoals de Anabaptisten, tijdens de Reformatie, of van sociale bewegingen in Latijns-Amerika in de jaren ’70 en ’80, gewapend met de bevrijdingstheologie.

Religie is dus, net zoals nationalisme of andere identitaire systemen, niet essentieel progressief of conservatief, revolutionair of reactionair. De aard van elke religieuze beweging hangt in laatste instantie niet af van haar religie, maar van welke sociale groepen ze vertegenwoordigt en welk programma ze verdedigt.

http://student.ugent.be/vms/index.ph...d=48&Itemid=30
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 17:31   #22
agrariër
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Was Maria advocaat?
jawel
en haar beelden hangen daar overal in spanje
Oud 11 november 2009, 17:32   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agrariër Bekijk bericht
Maria was dan ook een Joodse vrouw in Israël en geen Europese vrouw die in een Europese rechtbank de Europese wetten wil laten toepassen.

In rechtbanken bestaan er kledingregels voor raadsmannen/vrouwen en daar heeft iedereen zich aan te houden.
In die regels is er geen hoofddoek voorzien voor vrouwen, dus hoofddoek af of buiten en een proces wegens smaad aan de rechtbank en de wetgeving die ze vertegenwoordigd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 17:33   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het marxisme eist helemaal niet de afschaffing van religie.
Mijn bron vertelt me wat anders, maar die van jou zal wel de juiste zijn. In elk geval missen ze wel consequentie!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 17:37   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Met terroristen zonder scrupules, wat de Juana Chaos was, heb ik al helemaal geen affiniteit.
Hij werd veroordeeld wegens het doden van 25 mensen in 1987 en werd oorspronkelijk veroordeeld aan 3.000 jaar in gevangenis.
Zo iemand zou nóóit meer mógen vrijgekomen zijn!
Omdat hij veroordeeld werd voor het doden van Spaanse politieagenten en militairen, zou hij ineens niet meer over de rechten beschikken die de Spaanse wetgeving voorzien?
Waarom moet iemand 4 jaar extra in de cel blijven, ondanks dat dit strijdig is met de Spaanse wetgeving, louter omdat Madrid het ideologisch niet met m'n eens is?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 11 november 2009, 17:38   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn bron vertelt me wat anders, maar die van jou zal wel de juiste zijn. In elk geval missen ze wel consequentie!
Er is een verschil tussen consequent zijn, en in clichés denken.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 11 november 2009 om 17:38.
Oud 11 november 2009, 17:40   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat hij veroordeeld werd voor het doden van Spaanse politieagenten en militairen, zou hij ineens niet meer over de rechten beschikken die de Spaanse wetgeving voorzien?
Waarom moet iemand 4 jaar extra in de cel blijven, ondanks dat dit strijdig is met de Spaanse wetgeving, louter omdat Madrid het ideologisch niet met m'n eens is?
Die wetgeving werd blijkbaar aangepast, was dus helemaal niet strijdig met de 'wetgeving'.
Oud 11 november 2009, 17:41   #28
agrariër
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In die regels is er geen hoofddoek voorzien voor vrouwen, dus hoofddoek af of buiten en een proces wegens smaad aan de rechtbank en de wetgeving die ze vertegenwoordigd.
in die regels is er ook geen salade met mozzarella en chutne voorzien voor advocaten, dus advocaten die da eten moeten van de rechter uit de rechtbank ?

je kan deze islamofobie volgens mij niet rechtvaardigen
zie! ook al is da zo verboden met hoofddoek in de rechtbank (wat eigenlijk niet het geval is in spanje) dan bestaat er ook geen enkele reden waarom de regelgeving zich ga bemoeien met wa mensen dragen
idereen gelijk bullshit trekt op niks want de rechter en advocaten dragen ook (uniform) da de rest van burgers daar ni draagt
Oud 11 november 2009, 17:46   #29
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zie! ook al is da zo verboden met hoofddoek in de rechtbank (wat eigenlijk niet het geval is in spanje) dan bestaat er ook geen enkele reden waarom de regelgeving zich ga bemoeien met wa mensen dragen
De beslissing van die rechter is volkomen terecht. Die iSSlamitische hoofddoek is immers geen onschuldig doekje.

The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse,Should Be Outlawed
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...p?f=34&t=14892
Oud 11 november 2009, 17:50   #30
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen consequent zijn, en in clichés denken.
Legt U me dat verschil dan eens even uit, wil je?
Ik zie hier namelijk niets anders dan mensen van 'dat slag' (ik vermijd het voorzichtigheidshalve links te noemen, want eerder verklaarde ik al dat ik daar geen kaas van gegeten heb), op de barricades springen enkel om op te komen voor de 'rechten' van die éne ideologie en tegelijkertijd die ándere, die deel uitmaakt van onze cultuur, achtergrond, onlosmakelijk verbonden is met onze achtergrond - met de grond gelijk maken - consequent of cliché?

De 'linkse kerk' (nu doe ik het toch ), die het allerhardst hun best gedaan hebben en nog steeds doen om het christendom af te branden, is degene die het hardst en om ter meest het gat likt van een intolerante ideologie.
Oud 11 november 2009, 17:54   #31
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die wetgeving werd blijkbaar aangepast, was dus helemaal niet strijdig met de 'wetgeving'.
Geeft u mij dan eens de datum waarop die wet aangepast zou zijn.
Oud 11 november 2009, 17:54   #32
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is ni waar
is niet verboden in spanje

stupiede draad?
vanwaar deze agressie?
ook islamofoob ofzo?
Van het moment dat er ook maar iets gebeurt dat moslims niet welgevallig is, is er sprake van islamofobie. Zo stupied als de retoriek van het Vlaams Belang.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 17:57   #33
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Legt U me dat verschil dan eens even uit, wil je?
Ik zie hier namelijk niets anders dan mensen van 'dat slag' (ik vermijd het voorzichtigheidshalve links te noemen, want eerder verklaarde ik al dat ik daar geen kaas van gegeten heb), op de barricades springen enkel om op te komen voor de 'rechten' van die éne ideologie en tegelijkertijd die ándere, die deel uitmaakt van onze cultuur, achtergrond, onlosmakelijk verbonden is met onze achtergrond - met de grond gelijk maken - consequent of cliché?

De 'linkse kerk' (nu doe ik het toch ), die het allerhardst hun best gedaan hebben en nog steeds doen om het christendom af te branden, is degene die het hardst en om ter meest het gat likt van een intolerante ideologie.
Ik neem aan dat u toch in staat bent om de enkele paragrafen te lezen, die ik aanhaalde?
Oud 11 november 2009, 17:59   #34
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in die regels is er ook geen salade met mozzarella en chutne voorzien voor advocaten, dus advocaten die da eten moeten van de rechter uit de rechtbank ?

je kan deze islamofobie volgens mij niet rechtvaardigen
idereen gelijk bullshit trekt op niks want de rechter en advocaten dragen ook (uniform) da de rest van burgers daar ni draagt
Het is ook niet 'verboden', staat nergens in geen enkele regel, dat je met een - laat ons zeggen - carnavalsmasker, of een indianenpluim, of een koffiepot op je hoofd in de rechtszaal mag verschijnen als advocaat - er wordt algemeen aangenomen dat je wéét wat je in een rechtszaal moet dragen als advocate - maar dankzij onze 'tolerante, multiculturele (maar niet heus) vrienden van de religie van de vrede' zullen die regels allemaal moeten herbekeken en aangepast worden - regelneverij ten top - met dank aan ieslaam - merci!!!

Ooohja, nog wat, omdat er in Blg. zo krampachtig wordt omgegaan met aanhangers van die ideologie, op eieren moet lopen indien men die 'kwestie' aansnijdt, kwistig wordt rondgestrooid met verzonnen woorden als 'islamofoob', betekent nog niet dat men in Spanje ook zo krampachtig omgaat ermee en zichzelf gaat verloochenen, tot nader order zijn de Spanjaarden hier nog de baas en maken zij de dienst uit!

Problemen daarmee?
Oud 11 november 2009, 18:00   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geeft u mij dan eens de datum waarop die wet aangepast zou zijn.
Artikel 70.2 van het strafwetboek van 1973 stipuleert dat de maximum gevangenisstraf 30 jaar is. Er is strafvermindering voorzien voor goed gedrag, bijwonen workshops, studie… Die strafvermindering moet volgens dat strafwetboek afgetrokken worden van de maximumstraf van 30 jaar.
In 1995 werd, onder hevige druk van de Spaanse politieke partijen (PP en PSOE), die strafvermindering gevoelig aan banden gelegd omdat die partijen wilden dat Baskische nationalisten die maximumstraf volledig zouden uitzitten.
Maar gevangenen veroordeeld onder het strafwetboek van 1973 konden nog altijd de volledige strafvermindering krijgen, tot het Spaanse Hooggerechtshof bepaalde, in het verdict 197/2006, dat de strafvermindering moest berekend worden op de complete uitgesproken strafmaat (soms honderden tot duizenden jaren). Dit komt natuurlijk neer op de totale afschaffing van de strafvermindering. Deze nieuwe “interpretatie” van de wet werd vanaf dan systematisch en retroactief toegepast op alle politieke gevangenen. Dit wordt de “Doctrine Parrot” genoemd, omdat Unai Parot er het eerste slachtoffer van was.
In juli 2003, terug onder massale druk van dezelfde politieke partijen, werd de Organieke Wet 7/2003 goedgekeurd die de maximum gevangenisstraf verlengde van 30 jaar naar 40 jaar. Die wet was bedoeld voor verdachten die meer dan 2 terroristische aanslagen hadden gepleegd, en waarvan 1 aanslag met meer dan 20 jaar werd bestraft.
Oud 11 november 2009, 18:01   #36
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moet een joodse advocaat in Spanje zijn pijpekrullen afknippen voor hij in de zaal mag?
Oud 11 november 2009, 18:02   #37
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat u toch in staat bent om de enkele paragrafen te lezen, die ik aanhaalde?
Letterkes op papier, die woorden vormen en met die woorden worden zinnen gevormd, lijken - in theorie - allemaal heel mooi - in de praktijk zie ik hele andere dingen.
Oud 11 november 2009, 18:08   #38
agrariër
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
De beslissing van die rechter is volkomen terecht. Die iSSlamitische hoofddoek is immers geen onschuldig doekje.
de beslissing is helemaal nit terecht en de hoofddoek is ook een element van de mediterane cultuur (islamitisch, katholiek, arabisch, berbers en euromediteraaans)

dus ik denk da het terecht is als deze rechter zich niet bemoeit met wat de advocaten dragen
hoofddoek blijft immers een persoonlijke beslissing en behoort tot de individuele vrijheid of culturele vrijheid of religieuze vrijheid, ik ben nit zeker of alle gesluierde vrouwen (moslims, joden en katholieken) weten wa politiek is laat staan daar ze daar mee gaan spelen

Citaat:
The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse,Should Be Outlawed
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...p?f=34&t=14892
da zijn zaken van de moslims
indien ze da willen en op welke manier dan ook dan is het hun probleem en hun keuze
wie niet van die wereld is heeft daar niets over te zeggen

ik denk ni da hoofddoek iets te maken heeft met seksuele misbruik of politiek
luister naar deze spaanse vrouwen en ze gaan da voor u uitleggen hoop ik
http://www.youtube.com/watch?v=ZbCaDEkZ96Q
http://www.youtube.com/watch?v=I8aLpN3QTA0
http://www.youtube.com/watch?v=-vDanzfS5
http://www.youtube.com/watch?v=BEPNBzPYmso
http://www.youtube.com/watch?v=raH6U_LTRTw

Laatst gewijzigd door agrariër : 11 november 2009 om 18:11.
agrariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 18:14   #39
agrariër
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Van het moment dat er ook maar iets gebeurt dat moslims niet welgevallig is, is er sprake van islamofobie. Zo stupied als de retoriek van het Vlaams Belang.
ik stel niets vast, ik geef slechts mijn mening
als het geen islamofobie is, wat is het dan?
da was mijn vraag
Oud 11 november 2009, 18:18   #40
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Artikel 70.2 van het strafwetboek van 1973 stipuleert dat de maximum gevangenisstraf 30 jaar is. Er is strafvermindering voorzien voor goed gedrag, bijwonen workshops, studie… Die strafvermindering moet volgens dat strafwetboek afgetrokken worden van de maximumstraf van 30 jaar.
In 1995 werd, onder hevige druk van de Spaanse politieke partijen (PP en PSOE), die strafvermindering gevoelig aan banden gelegd omdat die partijen wilden dat Baskische nationalisten die maximumstraf volledig zouden uitzitten.
Maar gevangenen veroordeeld onder het strafwetboek van 1973 konden nog altijd de volledige strafvermindering krijgen, tot het Spaanse Hooggerechtshof bepaalde, in het verdict 197/2006, dat de strafvermindering moest berekend worden op de complete uitgesproken strafmaat (soms honderden tot duizenden jaren). Dit komt natuurlijk neer op de totale afschaffing van de strafvermindering. Deze nieuwe “interpretatie” van de wet werd vanaf dan systematisch en retroactief toegepast op alle politieke gevangenen. Dit wordt de “Doctrine Parrot” genoemd, omdat Unai Parot er het eerste slachtoffer van was.
In juli 2003, terug onder massale druk van dezelfde politieke partijen, werd de Organieke Wet 7/2003 goedgekeurd die de maximum gevangenisstraf verlengde van 30 jaar naar 40 jaar. Die wet was bedoeld voor verdachten die meer dan 2 terroristische aanslagen hadden gepleegd, en waarvan 1 aanslag met meer dan 20 jaar werd bestraft.
Leuke copy-paste.

Wel vervelend voor je betoog dat dit Verdict 197/2006 in er kwam de datum dat hij normaal gezien had moeten vrijkomen.

http://users.skynet.be/tillets/strafvermindering.htm
Geef een mooi overzicht van de maatregelen die genomen werden om toch maar niet de Spaanse wet te moeten respecteren...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be