![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is makkelijk met antibiotica te behandelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Goed van dit hier even te melden. ![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien kunnen mensen met een medische achtergrond hier iets mee.
Uittreksel van een artikel van 30 oktober jl. Vertaling met verduidelijkingen tussen haakjes en cursief. Geheimzinnig virus in Oekraïne Citaat:
“In alle gevallen bleken de gebruikelijke antibiotica niet werkzaam” – aldus Borisovitsj. Volgens hem vertoonden de zieken die het niet overleefden, een hoge temperatuur, die niet omlaag te krijgen was met gewone koortwerende middelen, hoest en kortademigheid, wat niet typisch is voor gewone griep (dus in tegenstelling tot H1N1). Verder zei Borisovitsj dat biologisch materiaal van alle overledenen naar laboratoria in Kiëv gestuurd is. Zo lang de resultaten van het laboratoriumonderzoek niet bekend zijn, mag niet aangenomen worden dat het hier om varkensgriep gaat.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 13 november 2009 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, daar was lichte hysterie : wachtrijen van tientallen mensen tot op straat bij apothekers. Overal mensen met mondmaskers. Kennissen van mijn vriendin die haar wenend opbelden, niet wetend wat te doen en over hun toeren. Zoals ik al schreef waren 7 westelijke oblasts in quarantaine en zijn dit allemaal politieke truken van de foor, omdat de media op de ' nalatigheid' van de politici begonnen te spelen. Waarom zijn er in de VS bvb. geen steden of gebieden in quarantaine geplaatst de voorbije maanden terwijl het aantal slachtoffers daar meer dan het 10-voudige is/was van in Lvov en omgeving? Zijn de amerikanen nonchalant? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Bedankt voor de toelichting parcifal.
Wordt zeer gewaardeerd. Maar Kiëv is niet hetzelfde als Lvov. Afstand tussen de twee is niet gigantisch (geen 500 km) maar hoewel ik zelf nooit in Oekraïne geweest ben, lijkt mij dat de bebouwing en bevolkingsdichtheid aldaar "toch wat kleiner is dan bij ons". De flu-tracker, die ik dus inderdaad niet vertrouw maar wel voor kennisgeving aanneem (en eigenlijk mogen veel links die ik gepost heb met een flinke korrel zout genomen worden), spreekt van 7.500 doden, toch wel iets meer dan wat de Oekraïense overheid zegt. Ik neem niet aan dat uw vrienden in Kiëv standaard al te veel geloof hechten aan wat de overheid vertelt... * * * Meer hysterie, maar o zo grappig. Een verhaal over een steengoede, zij het inderdaad een beetje "rare" Oekraïense schaker op een groot toernooi op het Rode Plein in Moskou mét mondmasker. Ivantsjoek is afkomstig uit de getroffen stad Kopychyntsi Ivanchuk’s mouth cap ![]() Youtube filmpje met oa het begin van de vijfde ronde van het toernooi waarop Ivantjsoek met het masker opdook. De andere deelnemers lagen plat van het lachen toen ze hem rond 1'40" in het filmpje zagen verschijnen. ![]() Rond 2' duikt hij dan zelf op. ![]() Vervolgens handen schudden ![]() met mondmasker dus ![]() ![]() ![]() In het interview na de partij zonder masker, legt hij uit dat zijn jonge Noorse tegenstander de vorige dag tegen iemand gespeeld had die achteraf ziek zou geworden zijn. Het zekere voor het onzekere. ![]() (Off-topîc: de fraaie beelden van de rokende schaker aan het begin van het filmpje zijn van Michaïl Tal, een legendarische wereldkampioen uit Letland naar wie het toernooi in Moskou genoemd is. Tal leefde van 1936 tot 1992.)
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 13 november 2009 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor wat ze waard zijn: Cijfers van het Oekraïense ministerie van volksgezondheid van gisteren 12 november.
("Information on the incidence of influenza and acute respiratory infections and their complications (pneumonia, etc.)") Toont zeker geen afname van het aantal besmettingen... De Regio rond Lvov (nr13) is natuurlijk een stuk groter dan de stad zelf en telt 2,5 miljoen inwoners.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 13 november 2009 om 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Ook dit voor wat het waard is:
Has the swine flu virus mutated to become more like the Spanish flu? Citaat:
Total Destruction of Lungs in Ukraine Fatal H1N1 Cases Citaat:
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() What is causing deaths in Ukraine
Citaat:
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 14 november 2009 om 00:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Lap, in Wit-Rusland hebben ze het blijkbaar ook zitten,
en sijpelt er voorlopig nog echt nieuws door: Russian film director Maria Solovtsova died in Minsk from flu Citaat:
Secret document: Belarusians die from pneumonia complicated by swine flu Citaat:
Health Ministry hides all information about swine flu Citaat:
Behandeling blijkbaar niet evident. Zouden de bestaande vaccins dit kunnen voorkomen? In Minsk zijn er naar het schijnt geen vaccins...
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 14 november 2009 om 12:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoewel ik de discussie zelf heb opgestart en mijn algemene houding
er één is van fundamenteel groot wantrouwen, wil ik toch een klein beetje relativeren. Dat er vanuit Oekraïne nauwelijks berichten komen betekent niet noodzakelijk dat er zich daar ook echt een ramp aan het afspelen is. (Ik vrees van wel, maar daar is op dit moment GEEN ENKEL BEWIJS voor.) Ik heb vandaag met enkele van mijn Russische vrienden gebeld, waaronder een arts. Net als eigenlijk eerder parcival, hadden zij het vooral over "politiek gestuurde hysterie". Dat neemt mijn wantrouwen en ongerustheid mbt de situatie aldaar niet weg, maar ik geef het mee ter nuancering en ter relativering. Dat zal mij echter niet beletten van zo lang ik dat nodig acht in deze discussie berichten neer te zetten die in de richting van een probleemsituatie wijzen en ik er niet volledig van overtuigd ben dat er niets aan de hand is. (Los hiervan doen verkopers van mondmaskers en van Tamiflu momenteel gouden zaken in Wit-Rusland.) ![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 15 november 2009 om 01:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementslid
|
![]() Dit weekend staat er een interview in De Tijd met topman Jean Stephenne van vaccinmaker GSK Biologicals. Volgens hem is de griep die in Oekraïne is opgedoken een ergere variant:
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik hoor ook zeer weinig verontrustende berichten uit Monaco, Libanon, Tanzania en Timboektoe. Volgens mij oom uit Zwevele kwamen er ook vandaar weinig verontrustende berichten, net zomin als vanuit Sana'a in Yemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als er 200 doden zijn gevallen op meer dan een miljoen zieken, dan lijken de cijfers (0.2 op 1000) overeen te komen met wat je een "verwaarloosbaar" risico noemde en verwacht is voor zelfs de gewone griep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Officiële cijfers (zie Tsjernobyl). ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Artikel in Time van 6 november:
Swine-Flu Panic in Ukraine: Crisis or Political Ploy? Citaat:
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 15 november 2009 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Een bericht van gisteren 14 november:
First victim of swine flu in Poland Citaat:
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 15 november 2009 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is nochtans time magasine, niet de eerste de beste riooljournalistiek. En toch kunnen we kemels lezen zoals deze: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Uit The Flu Case, ter kennisgeving.
Een ingezonden artikel. De auteur is iemand uit het conspiracykamp. Ukraine, WHO And The Geopolitics Of Swine Flu Panic Citaat:
die hij in de „beste conspiratie-traditie" een criminele organisatie noemt, een gevaar voor de mensheid.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 15 november 2009 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() ukraineplage.blogspot.com
(Via The Flu Case) Citaat:
Ik parafraseer kriskras enkele fragmentjes. Het gaat niet om longpest, zegt de prof, en ook niet om (een klassieke) longontsteking, maar wel om een nieuw virus. Hij zegt ook dat de mortaliteit veel lager is dan bij bv longpest. De prof ontkent dat de longen zwart waren (wat op longpest zou wijzen). Typisch aan dit virus is dat als het de longen binnendringt er een continue bloeding ontstaat. Hij spreekt ook van cardio-pulminaire insufficiëntie en een cardiogene shock – heel iets anders dan een ontsteking van de longen. Mensen met een sterk immuunsysteem hebben goede overlevingskansen (wel vreemd dat de overledenen tussen 20 en 40 zijn), mensen met een zwak immuunsysteem lopen groot gevaar. De prof raadt nadrukkelijk het gebruik van tamiflu, dat hij toxisch noemt, en traditionele antibiotica, die het immuunsysteem verzwakken, af. Preventie met een mondmasker, look en vitamine C verdienen wel aanbeveling. Net als ui, wilde roos, sneeuwbal ![]() (maw grotendeels de traditionele Russisch-Oekraïense hap) – alles ter versterking van het immuunsysteem.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 15 november 2009 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verwondert mij dat hij de obligate dagelijkse dosis vodka en salo vergeet. |
|
![]() |
![]() |