![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Geloof er niet al te veel van, dat is één , en waarom niet schieten op de artsen
die jaarlijks meer dan 280 miljard stelen uit de sociale pot waar wij allemaal voor betalen ? wat zegt mevrouw de minister hierover ? In antwoord op vragen van Maggie De Block (Open Vld) en Catherine Fonck (cdH) noemde Onkelinx de cijfers "surrealistisch". http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...listisch.dhtml Iedereen pikt wel hier en daar, maar voor de grote vissen is het gemakkelijker... dus laat die kleine garnalen toch eens gerust, de uitkeringen zijn zoal laag genoeg voor mensen met een handicap of chronische ziekte en dat ze wat bijwerken in zwart, is ook aanvaardbaar. De man moet alvast een lange carriere achter de rug hebben, want ze zwieren iedereen na 2 jaar van de ziekenkas na oproeping van de G.R.I. van de R.I.Z.I.V. die geen deftig beroepsverleden en voldoende jaren gewerkt heeft. Terug naar de ziekenkas, OCMW of systeem Tegemoetkomingen voor een Personen met een Handicap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() ik lees hier mensen die misbruiken aanklagen v ziekekas enz..
bij mijn weten is een ziekteuitkering max 950 euro/m... ik ken er die noch op ziekekas noch op rva staan, nie werken en toch 26.000 euro/m krijgen...en heb een jaartje als privedetectieve in 1989 eurokraten voornamelijk geschaduwd...omdat het er een bordeel is waar veel geld verdiend wordt en iedereen zich verveeld en drank overspel de tijd doodt nen europarlementarier die pakt 13500 euro/m om 1minuut30 gesprekstijd in straatsburg...er zitten 45.000 ambtenaren, de kuisvrouw die verdient al 4000 net aan belgie kost da netto 2.4 milard/j, ambtenarenkosten percentage tov bnp is in belgie 2,5% slechtste leerling v europa, maar europa vertelt er nie bij da hun kosten 6%zijn...frankrijk telt 577 parlementariers ,dus 1 op 113.000 inwoners belgic met 6 parlementen 500 parlementariers,dus 1op22.000 inwoners dus vorraleer over werkloze riziv of rva profiteurs te klagen, want die sparen er echt geen geld v, die betalen nauwelijks hun rekeningen, alles gaat terug in aktieve economie, t probleem zijn de vetbetaalde economische lekken, onproduktieven, die teveel geld krijgen en dus maar klein deel recycleren in aktieve economie: oplossing vd crisis: verlaag hoge lonen en trek laagverdieners op, dus stop die renumeratieve discriminatie, t is een modern kastesysteem en even onheus en onetisch als discriminatie op huidskleur of afkomst |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() ik lees hier mensen die misbruiken aanklagen v ziekekas enz..
bij mijn weten is een ziekteuitkering max 950 euro/m... ik ken er die noch op ziekekas noch op rva staan, nie werken en toch 26.000 euro/m krijgen...en heb een jaartje als privedetectieve in 1989 eurokraten voornamelijk geschaduwd...omdat het er een bordeel is waar veel geld verdiend wordt en iedereen zich verveeld en drank overspel de tijd doodt nen europarlementarier die pakt 13500 euro/m om 1minuut30 gesprekstijd in straatsburg...er zitten 45.000 ambtenaren, de kuisvrouw die verdient al 4000 net aan belgie kost da netto 2.4 milard/j, ambtenarenkosten percentage tov bnp is in belgie 2,5% slechtste leerling v europa, maar europa vertelt er nie bij da hun kosten 6%zijn...frankrijk telt 577 parlementariers ,dus 1 op 113.000 inwoners belgic met 6 parlementen 500 parlementariers,dus 1op22.000 inwoners dus vorraleer over werkloze riziv of rva profiteurs te klagen, want die sparen er echt geen geld v, die betalen nauwelijks hun rekeningen, alles gaat terug in aktieve economie, t probleem zijn de vetbetaalde economische lekken, onproduktieven, die teveel geld krijgen en dus maar klein deel recycleren in aktieve economie: oplossing vd crisis: verlaag hoge lonen en trek laagverdieners op, dus stop die renumeratieve discriminatie, t is een modern kastesysteem en even onheus en onetisch als discriminatie op huidskleur of afkomst |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Je "krijgt" geen " hoogste uitkering" maar wel een bedrag wat gebaseerd is op je brutoloon, wie slim is zet opzij want van dat ontvangen bedrag aan uitkering moet je veel belasting betalen. 3. Wie ziek wordt en dit langer is dan 3 maanden, wordt opgeroepen door de arts van ziekenfondsen zelf, die kan beslissen, en niemand anders, of je moet gaan werken. Na een jaar ziekte ga je op invaliditeit, en wordt je opnieuw jaarlijks gecontroleerd op arbeidsgeschiktheid, profiteren is dus echt wel lastig gezien de controle van ziekenfondsen zelf. 4. De persoon waarover u spreekt, mag niet werken en doet dit toch, wanneer u daar zeker van bent en weet wanneer en waar, kunt u dit laten weten aan de medische dienst van het ziekenfonds...wees maar zeker dat het dan afgelopen is. Laatst gewijzigd door alice : 30 januari 2013 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Conclusie: je bent uit je nek aan het lullen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NIEMAND is definitief op de ziekenkas. De situatie wordt JAARLIJKS geevalueerd door artsen die echt niet makkelijk zijn, dus zal de situatie van die persoon totaal anders in mekaar steken, dan jij hier komt beweren. Je wordt ook niet geschort wegens " onvoldoende bewijzen" maar omdat je door de arts opnieuw beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt! Ook de RVA heeft een arts, die kan beslissen dat iemand opnieuw naar de mutualiteit moet omdat je niet arbeidsgeschikt bent, mogelijk waren er ondertussen onderzoeken gedaan die aantoonden dat die persoon toch niet arbeidsgeschikt was. Heb jij alle medische verslagen gelezen?Wanneer je echt een punt denkt te hebben, dan bel je naar de mutualiteit en vraag je het nummer van de dienst medische controle, die echt niet gaan zeggen wie gebeld heeft, hier onzin uitkramen lijkt me eerder wijzen op frustratie, die onterecht is. En " die gegevens" zijn op mekaar afgestemd, via de kruispuntbank waar diensten alle gegevens kunnen zien! Laatst gewijzigd door alice : 30 januari 2013 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hetzij door terugbetaling medicatie of ingrepen,hetzij indien ze in loondienst werken,een vervangingsinkomen toe te kennen. En toegegeven,er zijn misbruiken. Maar wat kost de SZ fortuinen? De onnodige onderzoeken,van CT scan naar PET scan naar NMR scan. Deze apparatuur moet renderen,ten koste van? De SZ. Zinloze ingrepen, niks mis mee, maar 't zit er toch niks te doen. Chirurg moet ook een inkomen hebben. Ten koste van? De SZ. D�*�*r zitten de zw�*re misbruiken. Wordt d�*t voldoende gecontroleerd? Das wat moeilijker,dan staat men tegenover een bijna ongrijpbare witteboordenmaffia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat deze uitkeringen gebaseerd zijn op het brutoloon wist ik maar hierop belastingen betalen? Is toch absurd? Als je niet kan bijdragen ... Ik ken overigens mensen die in het geheel niet bijdragen omwille van een specifieke situatie (werkloos, enige ouder, gezinshoofd) en die krijgen terug bij mijn weten hoor? Wat ziekenfondsen betreft: ons kent ons ... in een kleine gemeente waar vele mensen elkaar kennen, en de mensen van de ziekenfondsen politiek actief zijn, is een oogje heel snel dichtgeknepen. Van mijn ouderlijk huis stonden de helft van de buren op de ziekenkas om de gekste redenen (depressie, rugklachten (en werken in binnenbouw in't zwart, fibromialgie/cvs, ...). Moet ik zeggen dat ze allen zeer goede klussers waren?
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Artsen moeten vaak protocollen volgen. Dat betekent dat ze niet naar eigen goeddunken zomaar iets kunnen doen. Er moeten ook ziektes worden uitgesloten, al is de kans dat patiënt hieraan lijdt, je zou maar ... Wat niet wil zeggen dat bepaalde dingen ingeschreven in protocollen kunnen worden natuurlijk, ik denk dat de CT's een goed voorbeeld zijn. De risico's zijn voor bepaalde patiëntengroepen onaanvaardbaar hoog en het nut of de meerwaarde onduidelijk. Bovendien moeten die toestellen afgeschreven worden en liefst meer renderen dan hun afschrijvingswaarde. M�*�*r, vergis je niet, daar tegenover staat dat een MRI nog een pak duurder is dan een CT (ik denk in de orde van 3x), maar wel een pak veiliger voor de meeste patiëntengroepen en nuttiger... Ik heb het al meegemaakt dat ik voorgelogen werd een MRI te krijgen terwijl het een CT was. Dat zegt wel veel denk ik ... (in mijn groep van de populatie krijgt ongeveer 1 op 80 CT-gescande mensen nadien kanker die te wijten is aan die specifieke CT ...). Om een MRI te krijgen, moet je al van goeden huizen zijn... En geen scan krijgen terwijl er wel een lichte indicatie is, dat is een risico voor de dokter, dat hij allicht om ethische maar ook om financiële redenen (hij of zij wil zijn job ook niet kwijt of geen straf) niet wil/kan nemen. Al gebeuren misdiagnoses natuurlijk wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten eerste is er het effect van de getallen. 1 fraudeur die een paar miljoen scheef slaat is minder erg dan 100.000 man die elk 1.000 euro scheef slaan. Ten tweede is er het perverse effect. Het systeem van de sociale zekerheid is er voor mensen die het echt nodig hebben. Ik denk dat veel welverdienende mensen bereid zijn om een deel van hun loon af te staan voor een goed functionerende sz. Maar mensen die er misbruik van maken geven aan iedereen een argument om zo weinig mogelijk af te staan aan het systeem, het dient volgens hen al bij al enkel om sjoemelaars te betalen. Dus eigenlijk nemen ze op deze manier 2x geld af van de mensen die het echt nodig hebben. Dus eigenlijk is het toch erg, maar het is niet te vermijden vrees ik. Hoe meer sociale zekerheid, hoe meer misbruik. Het zou naïef zijn op de eerlijkheid van iedereen te rekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, dat is echt zo...je betaald veel belastingen op het ontvangen bedrag. Ik neem aan dat u met uw buren meeging naar het gesprek bij de arts en zeker weet dat zij geen toestemming hadden voor een progressieve tewerkstelling? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |