Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 2 mei 2004, 12:58   #21
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Misschien is die transfert gewoon nodig?
Als jullie die willen afschaffen, dan komt dat neer op wat ik zeg: het licht in de ogen niet gunnen.
Lees, Superstaaf, lees...

Nergens schrijf ik dat die transfers niet zouden nodig zijn. De enige manier om Wallonië economisch gezond te krijgen, is een onafhankelijk Wallonië.

Dat hoeft overigens niet te betekenen dat er vanuit Vlaanderen geen transfers meer moeten komen tot Wallonië er economisch bovenop is. Maar de Vlamingen hebben wel het recht te weten wat er met hun geld gebeurt.

Vlaanderen is vandaag bereid om miljarden op tafel te leggen voor een kustmatig België dat nefast werkt voor de regio’s. Waarom zou Vlaanderen dat dan niet doen voor een bevredigende boedelscheiding?

Of Superstaaf , heb je iets tegen de economische heropleving van Wallonië ???
Marie-José is offline  
Oud 2 mei 2004, 13:14   #22
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Nergens schrijf ik dat die transfers niet zouden nodig zijn. De enige manier om Wallonië economisch gezond te krijgen, is een onafhankelijk Wallonië.
De enige manier om Vlaanderen of Wallonië of welk Europees land dan ook écht gezond te maken zal niet via economische weg zijn, pipo!

Maar ja, een nationalist zoals ik kan in uw ogen alleen maar of kortzichtig of utopisch klinken.

Een volk 'geneest' men niet door het een eigen parlement, een regering, administratie enz. te geven of door middel van ('eigen') fiscale en socio-economische maatregelen, maar alleen door een nieuw bewustzijn en herwaardering van onze waarden, vertaald in een politieke en culturele herbronning.

Maar Politiek - geopolitiek, biopolitiek, cultuurpolitiek, wetenschappen en kunsten - interesseert jullie eigenlijk niet, geef dat toch gewoon toe... en ga een (andere) hobby zoeken! 8)
Volksstormer is offline  
Oud 2 mei 2004, 13:57   #23
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Volksstormer,

Het ging hier enkel over het economisch gezond krijgen van Wallonië. Of vind jij dat niet belangrijk en moet Wallonië maar blijven voortsukkelen?

Voorts vind ik jouw reactie ondermaats en zeer hautain.
Marie-José is offline  
Oud 2 mei 2004, 16:04   #24
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volksstormer,

Het ging hier enkel over het economisch gezond krijgen van Wallonië. Of vind jij dat niet belangrijk en moet Wallonië maar blijven voortsukkelen?
Dan lieg, want een onafhankelijk Wallonië zal economisch onleefbaar zijn, laat staan "één van de sterkste economieën van Europa". Wallonië is dus genoodzaakt tot rattachisme.

Ik vind het bovendien belachelijk dat werkgelegenheid en economie door de liberalen tot 'verkiezingsthema' worden gebombardeerd. Politiek heeft niets meer te zeggen over de economie, juist dankzij diezelfde liberalen...

Niettemin moet er een eind worden gemaakt aan het Waalse parasitisme én zal Wallonië moeten afrekenen met het PS-etatisme dat alleen maar tot corruptie en vriendjespolitiek leidt. Dat veronderstelt echter ook een mentaliteitswijziging.

Citaat:
Voorts vind ik jouw reactie ondermaats en zeer hautain.
Wir wecken die Kräfte die in Euch wohnen, wir schüren den Haß und die Emotionen... 8)
Volksstormer is offline  
Oud 2 mei 2004, 16:22   #25
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
10 miljard euro betalen de Vlamingen jaarlijks voor Wallonië en jij DURFT zeggen dat wij de Walen het licht niet in de ogen gunnen? Vreemd hoor!
Misschien is die transfert gewoon nodig?
Als jullie die willen afschaffen, dan komt dat neer op wat ik zeg: het licht in de ogen niet gunnen.

Citaat:
Maar de gewone Waal wordt helemaal niet beter van al dat geld.
Blij dat je d�*t tenminste toegeeft.
Voor hetzelfde werk, beurt de Waal grosso modo hetzelfde loon als de Vlaming en betaalt er gelijke lasten op.
Waar zeuren jullie dan nog over?

Citaat:
De Vlamingen willen echte solidariteit met Wallonië in plaats van die miljardentransfers, zonder klare afspraken.
Is dat zo?
Ik ben benieuwd wat daar op de Yserwaeke en vaart allemaal voor fraais gaat gescandeerd worden............

Citaat:
En Superstaaf jij die Wallonië zo promoot, het zou voor Wallonië beter zijn dat het onafhankelijk zou worden!
Juist.
Vandaar die overweldigende meerderheid separatisten in Wallonië.......

Citaat:
Een onafhankelijk Vlaanderen en Wallonië is dus perfect voor te stellen als een win-win situatie voor beide landsdelen.
Tssssss, en dat hebben enkel de N-VA en het Vlaamsblok door.
Zijn die 90% andere politici dan domoren?

Citaat:
Ook de Walen zijn dus belanghebbende partij bij een defederalisering van de nodige bevoegdheden.
Ze staan te trappelen.
Ik hoor het tot hier in Aalst.

Citaat:
De OESO en andere internationale economische instellingen zeggen trouwens al jaren dat België er zeer slecht aan doet om een en hetzelfde sociaal-economisch beleid te voeren voor Vlaanderen en Wallonië.
Dat interesseert me.
Heb je een linkje naar die tekst?
Of hoe iemand naast de kwestie lult.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 2 mei 2004, 17:50   #26
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Ik denk dat onze belgicisten voor één keer gelijk zouden hebben als zij de NVA'ertjes voor portemonnee-nationalisten - of iets gelijkaardigs - zouden verslijten.

NVA is een kiesmachine in de 'beste' parlementaire traditie: jacobijns, ultra-liberaal, klein-Belgisch en maconniek van inspiratie... (Volgens een onderzoek van Trends is de NVA de meest liberale partij van Vlaanderen! )

Ze begrijpen niet dat afrekenen met de belgische staat, samenhoort met het afrekenen met een mondiaal verschijnsel: democratisme (niet te verwarren met waarachtige democratie, die volkssoevereiniteit en etno-culturele homogeniteit veronderstelt!) De Europese revolutie zal dus allesbehalve een 'fluwelen revolutie' zijn.

Wie als politicus de vreemdelingen-invasie uit Derde Wereld miskent, is wereldvreemd.
Hetgeen ik neerschreef over een onafhankelijk Vlaanderen en Wallonië als een win-win situatie voor beide landsdelen en dat het het Belgisch beleid nefast is voor de regio's, vind je terug in het boek van Geert Bourgeois " De puinhoop van paars-groen"en tevens in twee artikels van Dirk Laeremans in "Doorbraak", tijdschrift van de Vlaamse volksbeweging.

Beide auteurs verdedigen hier dezelfde ideeën nml dat ook de Walen belanghebbende partij zijn bij een defederalisering van de nodige bevoegdheden!
Marie-José is offline  
Oud 2 mei 2004, 18:09   #27
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Marie-José heeft overschot van gelijk.
Zeno! is offline  
Oud 2 mei 2004, 18:31   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yort
Is dat pure provocatie of geloof je zelf wat je schrijft?
Wat ik schrijf klinkt alleszins geloofwaardiger dan slap gelul over verdraagzaamheid gevolgd door gezamenlijk scanderen van leuzen als "Waalse ratten, rolt uw matten!" en "Wat Waels is vals is, sla dood" en "La Belgique? Qu'elle crêve!" en meer van dat fraais.

Voor het overige vraag ik geen respect, noch voor mijn persoon (die je niet eens kent), zelfs niet voor mijn ideeën.

Ik stel echter wel voor als je op wat ik schrijf een etiketje plakt (zoals Alvader: ...slap gelul...) dat je die stelling daarna ook hard maakt en niet enkel in goedkoop gescheld blijft hangen......

De schijnheiligheid enonwaarichtigheid van het Ijzergebeuren toonde ik afdoende aan. Je mag het rustig pure provocatie of andere afzeik vinden, maar ik denk dat de lezers wel wat meer uitdieping verwachten dan dat.......
Oud 2 mei 2004, 21:03   #29
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yort
Is dat pure provocatie of geloof je zelf wat je schrijft?
Wat ik schrijf klinkt alleszins geloofwaardiger dan slap gelul over verdraagzaamheid gevolgd door gezamenlijk scanderen van leuzen als "Waalse ratten, rolt uw matten!" en "Wat Waels is vals is, sla dood" en "La Belgique? Qu'elle crêve!" en meer van dat fraais.

Voor het overige vraag ik geen respect, noch voor mijn persoon (die je niet eens kent), zelfs niet voor mijn ideeën.

Ik stel echter wel voor als je op wat ik schrijf een etiketje plakt (zoals Alvader: ...slap gelul...) dat je die stelling daarna ook hard maakt en niet enkel in goedkoop gescheld blijft hangen......

De schijnheiligheid enonwaarichtigheid van het Ijzergebeuren toonde ik afdoende aan. Je mag het rustig pure provocatie of andere afzeik vinden, maar ik denk dat de lezers wel wat meer uitdieping verwachten dan dat.......
Iemand die de inhoudelijke repliek van een ander versnijdt en reduceert tot arbitrair gekozen zinnetjes en dan wat naast de kwestie commentaar geeft, verdient GEEn inhoudelijke repliek meer. Lees jij maar de zoveelste "ode aan den Belgique".
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 2 mei 2004, 21:10   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Iemand die de inhoudelijke repliek van een ander versnijdt en reduceert tot arbitrair gekozen zinnetjes en dan wat naast de kwestie commentaar geeft, verdient GEEn inhoudelijke repliek meer. Lees jij maar de zoveelste "ode aan den Belgique".
Iemand die het moeilijk heeft om inhoudelijk te reageren op mijn replieken (waarin ik doorgaans de volledig tekst becommetarieer) en enkel wat gratuite etiketjes kan plakken zonder zijn kwalificaties te staven, die hoeft zelfs de moeite niet meer te doen om inhoudelijk te reageren.
Hij mag zich gehuld in Alvaderlijke stilte, onledig houden met het bekijken der prentjes in Consciences Leeuw Van Vlaanderen.

Wanneer ik met uitspraken van de Vlaamse beweging aantoon dat de verdraagzaamheid die ze claimen pure hypocrisie is, en je wil dit counteren, dan kan je dit doen door te bewijzen dat die uitspraken niet tot hetzelfde gedachtengoed behoren.
Zoniet knik je instemmend, in plaats van je onkunde om mijn stelling te weerleggen te etaleren met wat denigrerend persoonlijk gescheld en stemmingmakerij in plaats van behoorlijke argumenten.
Oud 2 mei 2004, 21:38   #31
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Superstaaf,

Vooraleer de IJzerbedevaart van schijnheiligheid en onwaarachtigheid te beschuldigen, had je beter beide websites geraadpleegd: www.ijzertoren.be en www.tenvrede.be

De IJzerbedevaart werkt boven de partij-grenzen heen en de drievoudige boodschap van de IJzertoren is Vrede, Vrijheid, Verdraagzaamheid.

De opdracht van de v.z.w. Bedevaart naar de Graven aan de IJzer (IJzerbedevaartcomité) bestaat in het uitvoeren van de drievoudige boodschap van de frontsoldaten 14-18:

 Vrede (Nooit meer oorlog)
 Vrijheid (Zelfbestuur)
 Verdraagzaamheid (Godsvrede)

De vereniging wil deze boodschap naar zoveel mogelijk burgers uitdragen. Hiertoe wordt jaarlijks de IJzerbedevaart georganiseerd en werden de 22 verdiepingen van de IJzertoren als één groot Vredesmuseum ingericht.

De IJzerbedevaart is de oudste en grootste jaarlijkse vredesmanifestatie van Europa en vindt plaats in Diksmuide rond de IJzertoren, door de Vlaamse overheid erkend als gedenkmonument voor de Vlaamse ontvoogding.

Het museum in de IJzertoren werd internationaal erkend door de Verenigde Naties.
Marie-José is offline  
Oud 3 mei 2004, 06:58   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Superstaaf,

Vooraleer de IJzerbedevaart van schijnheiligheid en onwaarachtigheid te beschuldigen, had je beter beide websites geraadpleegd: www.ijzertoren.be en www.tenvrede.be

De IJzerbedevaart werkt boven de partij-grenzen heen en de drievoudige boodschap van de IJzertoren is Vrede, Vrijheid, Verdraagzaamheid.

De opdracht van de v.z.w. Bedevaart naar de Graven aan de IJzer (IJzerbedevaartcomité) bestaat in het uitvoeren van de drievoudige boodschap van de frontsoldaten 14-18:

 Vrijheid (Zelfbestuur)

De vereniging wil deze boodschap naar zoveel mogelijk burgers uitdragen. Hiertoe wordt jaarlijks de IJzerbedevaart georganiseerd en werden de 22 verdiepingen van de IJzertoren als één groot Vredesmuseum ingericht.

De IJzerbedevaart is de oudste en grootste jaarlijkse vredesmanifestatie van Europa en vindt plaats in Diksmuide rond de IJzertoren, door de Vlaamse overheid erkend als gedenkmonument voor de Vlaamse ontvoogding.

Het museum in de IJzertoren werd internationaal erkend door de Verenigde Naties.
U mag nog zevenendertig keren uw mantra herhalen van
  •  Vrede (Nooit meer oorlog)
     Vrijheid (Zelfbestuur)
Ik hoef daar enkel een paar andere slogans uit dezelfde hoek tegenover te plaatsen om aan te tonen dat er iets niet klopt:

Leuzen als
  • "Waalse ratten, rolt uw matten!"
    "Wat Waels is vals is, sla dood"
    "La Belgique? Qu'elle crêve!"
getuigt dat van verdraagzaamheid en wil tot communautaire vrede?
Oud 3 mei 2004, 08:59   #33
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Superstaaf,

 Vrijheid (Zelfbestuur)

U mag nog zevenendertig keren uw mantra herhalen van
  •  Vrede (Nooit meer oorlog)
     Vrijheid (Zelfbestuur)
Ik hoef daar enkel een paar andere slogans uit dezelfde hoek tegenover te plaatsen om aan te tonen dat er iets niet klopt:

Leuzen als
  • "Waalse ratten, rolt uw matten!"
    "Wat Waels is vals is, sla dood"
    "La Belgique? Qu'elle crêve!"
getuigt dat van verdraagzaamheid en wil tot communautaire vrede?
De slogans die jij hier aanhaalt worden NIET gehanteerd door het IJzerbedevaartcomité of IJzerbedevaarders. De IJzerbedevaarders gebruikten misschien wel de slogan "België barst" Maar daar is op zichzelf niets verkeerds mee. Het Belgisch regime is immers NIET GOED, noch voor de Vlamingen,noch voor de Walen.

Lees gelijk welke toespraak van de voorzitters van het IJzerbedevaartcomité.
In deze toespraken vind je buiten de drievoudige boodschap van Vrede, Vrijheid , Verdraagzaamheid steeds een streven naar rechtvaardigheid i.v.m. het Vlaams Belang.
Marie-José is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be