![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nergens schrijf ik dat die transfers niet zouden nodig zijn. De enige manier om Wallonië economisch gezond te krijgen, is een onafhankelijk Wallonië. Dat hoeft overigens niet te betekenen dat er vanuit Vlaanderen geen transfers meer moeten komen tot Wallonië er economisch bovenop is. Maar de Vlamingen hebben wel het recht te weten wat er met hun geld gebeurt. Vlaanderen is vandaag bereid om miljarden op tafel te leggen voor een kustmatig België dat nefast werkt voor de regio’s. Waarom zou Vlaanderen dat dan niet doen voor een bevredigende boedelscheiding? Of Superstaaf , heb je iets tegen de economische heropleving van Wallonië ??? |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar ja, een nationalist zoals ik kan in uw ogen alleen maar of kortzichtig of utopisch klinken. Een volk 'geneest' men niet door het een eigen parlement, een regering, administratie enz. te geven of door middel van ('eigen') fiscale en socio-economische maatregelen, maar alleen door een nieuw bewustzijn en herwaardering van onze waarden, vertaald in een politieke en culturele herbronning. Maar Politiek - geopolitiek, biopolitiek, cultuurpolitiek, wetenschappen en kunsten - interesseert jullie eigenlijk niet, geef dat toch gewoon toe... en ga een (andere) hobby zoeken! ![]()
![]() |
#23 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Volksstormer,
Het ging hier enkel over het economisch gezond krijgen van Wallonië. Of vind jij dat niet belangrijk en moet Wallonië maar blijven voortsukkelen? Voorts vind ik jouw reactie ondermaats en zeer hautain. |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind het bovendien belachelijk dat werkgelegenheid en economie door de liberalen tot 'verkiezingsthema' worden gebombardeerd. Politiek heeft niets meer te zeggen over de economie, juist dankzij diezelfde liberalen... Niettemin moet er een eind worden gemaakt aan het Waalse parasitisme én zal Wallonië moeten afrekenen met het PS-etatisme dat alleen maar tot corruptie en vriendjespolitiek leidt. Dat veronderstelt echter ook een mentaliteitswijziging. Citaat:
![]()
![]() |
#25 | ||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
||||||||
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Beide auteurs verdedigen hier dezelfde ideeën nml dat ook de Walen belanghebbende partij zijn bij een defederalisering van de nodige bevoegdheden! |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Marie-José heeft overschot van gelijk.
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige vraag ik geen respect, noch voor mijn persoon (die je niet eens kent), zelfs niet voor mijn ideeën. Ik stel echter wel voor als je op wat ik schrijf een etiketje plakt (zoals Alvader: ...slap gelul...) dat je die stelling daarna ook hard maakt en niet enkel in goedkoop gescheld blijft hangen...... De schijnheiligheid enonwaarichtigheid van het Ijzergebeuren toonde ik afdoende aan. Je mag het rustig pure provocatie of andere afzeik vinden, maar ik denk dat de lezers wel wat meer uitdieping verwachten dan dat.......
![]() |
![]() |
#29 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
||
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij mag zich gehuld in Alvaderlijke stilte, onledig houden met het bekijken der prentjes in Consciences Leeuw Van Vlaanderen. Wanneer ik met uitspraken van de Vlaamse beweging aantoon dat de verdraagzaamheid die ze claimen pure hypocrisie is, en je wil dit counteren, dan kan je dit doen door te bewijzen dat die uitspraken niet tot hetzelfde gedachtengoed behoren. Zoniet knik je instemmend, in plaats van je onkunde om mijn stelling te weerleggen te etaleren met wat denigrerend persoonlijk gescheld en stemmingmakerij in plaats van behoorlijke argumenten.
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Superstaaf,
Vooraleer de IJzerbedevaart van schijnheiligheid en onwaarachtigheid te beschuldigen, had je beter beide websites geraadpleegd: www.ijzertoren.be en www.tenvrede.be De IJzerbedevaart werkt boven de partij-grenzen heen en de drievoudige boodschap van de IJzertoren is Vrede, Vrijheid, Verdraagzaamheid. De opdracht van de v.z.w. Bedevaart naar de Graven aan de IJzer (IJzerbedevaartcomité) bestaat in het uitvoeren van de drievoudige boodschap van de frontsoldaten 14-18: Vrede (Nooit meer oorlog) Vrijheid (Zelfbestuur) Verdraagzaamheid (Godsvrede) De vereniging wil deze boodschap naar zoveel mogelijk burgers uitdragen. Hiertoe wordt jaarlijks de IJzerbedevaart georganiseerd en werden de 22 verdiepingen van de IJzertoren als één groot Vredesmuseum ingericht. De IJzerbedevaart is de oudste en grootste jaarlijkse vredesmanifestatie van Europa en vindt plaats in Diksmuide rond de IJzertoren, door de Vlaamse overheid erkend als gedenkmonument voor de Vlaamse ontvoogding. Het museum in de IJzertoren werd internationaal erkend door de Verenigde Naties. |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuzen als
![]() |
![]() |
#33 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Lees gelijk welke toespraak van de voorzitters van het IJzerbedevaartcomité. In deze toespraken vind je buiten de drievoudige boodschap van Vrede, Vrijheid , Verdraagzaamheid steeds een streven naar rechtvaardigheid i.v.m. het Vlaams Belang. |
||
![]() |