Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2009, 00:07   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Israël kan elk beetje gebruiken om haar democratie en bevolking te beschermen tegen radical islamistische gekken en hun objectieve linkse europese bondgenoten.
Deze boten zullen goed van pas komen.
Wat ik grappig vind aan sommige zionistische Vlaams-Nationalisten dat het kot te klein is als de Franstaligen een millimeter heilige Vlaamse grond opeisen (om de hoofdstad van Vlaanderen uit te breiden) daar waar men het de normaalste zaak van de wereld vindt dat men een nieuw land opricht en de oorspronkelijke bevolking met geweld verdrijft omdat één of andere peet een paar duizend jaar geleden heeft gezegd dat ze daar recht op hebben. En bon mocht dat nog niet genoeg zijn is Israël vandaag bezig om wat rest van Palestina in te pikken tegen alle internationale rechtsregels in. Dit is in essentie helemaal geen religieuze kwestie maar gewoon een nationale kwestie. Israël maakt gewoon handig gebruik van de internationale hetze tegen moslims om haar landjepik te gaan verpakken als een strijd tegen het moslimterrorisme.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 00:12   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De gedachte dat een land nog steeds moet boeten voor zaken die ondertussen bijna zeven decennia geleden gebeurd zijn, is krankzinnig.

De verabsolutering van de holocaust blijft haar vruchten afwerpen.
Ik snap ook niet echt dat Duitsland nog steeds op een slaafse manier vazal is van Israël (en eigenlijk haar schuld laat betalen door de Palestijnen) daar waar ze voor zover ik weet Israël nooit hebben bezet en geen enkele Israëli hebben vermoord. Kan ik even goed zeggen dat ze DHL niet mogen sluiten omdat ze ons land al twee keer bezet hebben, want bon de joden in België hadden nougabollen vandoen met Israël. Een vergelijkbare houding valt trouwens ook op bij Nederland daar waar we in België (ook dankzij de Franstaligen!) daar minder last van lijken te hebben.

PS. Als linkse vind ik dat ik recht heb op een BMW als compensatie voor wat ze links hebben aangedaan. Iemand het e-mail adres van Angela.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 november 2009 om 00:15.
Oud 27 november 2009, 00:26   #23
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Pardon Watblieft zegt U; "geen enkele Israëli hebben vermoord..."???
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 00:29   #24
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Pardon Watblieft zegt U; "geen enkele Israëli hebben vermoord..."???
Ik zie niet in hoe ze burgers van een land kunnen vermoorden voor 45 in een land dat pas is ontstaan na 45 en waar geen enkele Duitse soldaat tijdens de tweede wereldoorlog is geweest.
Oud 27 november 2009, 00:37   #25
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik zie niet in hoe ze burgers van een land kunnen vermoorden voor 45 in een land dat pas is ontstaan na 45 en waar geen enkele Duitse soldaat tijdens de tweede wereldoorlog is geweest.
't is al goed solidaire, ik had verkeerd gelezen, dacht dat U palestijnen bedoelde die nooit een Israëli vermoord hadden - enfin soit als Duitsland slagschepen aan Israël cadeau wil doen kan je je wurmen in de vreemdste bochten, maar het zal tenslotte toch Duitsland zijn dat daarover beslist, lekker puh!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 00:46   #26
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik grappig vind aan sommige zionistische Vlaams-Nationalisten dat het kot te klein is als de Franstaligen een millimeter heilige Vlaamse grond opeisen (om de hoofdstad van Vlaanderen uit te breiden) daar waar men het de normaalste zaak van de wereld vindt dat men een nieuw land opricht en de oorspronkelijke bevolking met geweld verdrijft omdat één of andere peet een paar duizend jaar geleden heeft gezegd dat ze daar recht op hebben.
2

Het omgekeerde geldt natuurlijk ook voor Belgicistische linksen die overal het imperialisme gaan aanklagen, maar in eigen land graag toegeven aan de FDF-gebiedshonger.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 00:58   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2

Het omgekeerde geldt natuurlijk ook voor Belgicistische linksen die overal het imperialisme gaan aanklagen, maar in eigen land graag toegeven aan de FDF-gebiedshonger.
Ik ben zo'n fan van de Vlaamse hoofdstad dat ik ze graag wat groter zou zien. Nee ernstig. LSP-PSL is bijvoorbeeld geen voorstander van de uitbreiding van Brussel maar wel een einde van de "Vlaamse" pesterijen (die niets opbrengen) in de rand wat de voedingsbodem voor FDF zou wegvegen zonder dat dit al te veel verschil zou maken voor de Vlamingen. IK denk dat de PVDA bijvoorbeeld ook op die lijn zit.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 november 2009 om 01:01.
Oud 27 november 2009, 08:54   #28
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Wat zijn slachschepen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 10:42   #29
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Tja. Ik ben niet diegene die zei dat de 6 miljoen niet-joodse hun verdiende loon kregen. Dat was jij die zei dat de homo's en zigeuners maar hun mond moesten leren houden.
Ik ook niet, heur.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 10:44   #30
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eum, neen? Als Duitsland van begin af aan de massale betalingen aan Israël geweigerd had, zou het door de hele westerse wereld als neonazistisch en genocidaal bestempeld geweest zijn, gestaafd met het obligate gezeur over de holocaust.
Als ze nu stoppen; ja. Als ze van begin af aan zich afzijdig hadden gehouden, was er niets aan het handje.
Oud 27 november 2009, 12:16   #31
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als ze nu stoppen; ja. Als ze van begin af aan zich afzijdig hadden gehouden, was er niets aan het handje.
Gelooft u dat nu echt? De periode waarover u het heeft, is die van direct na de Tweede Wereldoorlog, een context waarin de BRD compleet afhankelijk was van de Amerikanen en er een klimaat van politieke en morele terreur heerste tegen iedereen die de joodse uitbuiting van de holocaust in vraag stelde.

Overigens, hoe lang vindt u dat Duitsland zijn schuld nog moet afbetalen?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 12:33   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik grappig vind aan sommige zionistische Vlaams-Nationalisten dat het kot te klein is als de Franstaligen een millimeter heilige Vlaamse grond opeisen (om de hoofdstad van Vlaanderen uit te breiden) daar waar men het de normaalste zaak van de wereld vindt dat men een nieuw land opricht en de oorspronkelijke bevolking met geweld verdrijft omdat één of andere peet een paar duizend jaar geleden heeft gezegd dat ze daar recht op hebben. En bon mocht dat nog niet genoeg zijn is Israël vandaag bezig om wat rest van Palestina in te pikken tegen alle internationale rechtsregels in. Dit is in essentie helemaal geen religieuze kwestie maar gewoon een nationale kwestie. Israël maakt gewoon handig gebruik van de internationale hetze tegen moslims om haar landjepik te gaan verpakken als een strijd tegen het moslimterrorisme.
je hebt beide stromingen onder Vlaams nationalisten Solidarnosc, je hebt die die pro palesteins zijn, vanuit de Vlaamse onafhankelijkheids gedachte, (vandaar dat ze ook pro Boer in Zuid-Afrika en Pro Quebeqois , Pro Bask etc... zijn )

En je hebt de stroming die tegen commies en moslimextremisme zijn en daarom de Israelis groot gelijk geven.

Ik kan beide strekkingen wel ergens volgen, als je echter het arabisch imperialisme bekijkt dat gekopeld wordt aan de Koran, kan je alleen maar vaststellen dat die er alles aan gaan doen om de Israelisch de zee in te drijven. Dat zijn ze dogmatisch ook verplicht overigens...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 12:45   #33
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
als je echter het arabisch imperialisme bekijkt dat gekopeld wordt aan de Koran, kan je alleen maar vaststellen dat die er alles aan gaan doen om de Israelisch de zee in te drijven.
Waaruit moet dat Arabisch imperialisme blijken, als ik vragen mag? Welke gebieden hebben de Arabieren sinds het kolonialisme veroverd waar ze zelf al niet in de meerderheid waren?
Of hebt u het over het Pan-Arabisch nationalisme, dat au fond een vorm van anti-imperialisme is. Me dunkt dat de realiteit omgekeerd is: Israël is de uitdrukking van westers kolonialisme, het is een koloniale staat, een westers bruggenhoofd te midden de Arabische wereld. Vandaar ook de genereuze steun vanwege de VS, Frankrijk en Duirsland.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 13:15   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Waaruit moet dat Arabisch imperialisme blijken, als ik vragen mag? Welke gebieden hebben de Arabieren sinds het kolonialisme veroverd waar ze zelf al niet in de meerderheid waren?
Of hebt u het over het Pan-Arabisch nationalisme, dat au fond een vorm van anti-imperialisme is. Me dunkt dat de realiteit omgekeerd is: Israël is de uitdrukking van westers kolonialisme, het is een koloniale staat, een westers bruggenhoofd te midden de Arabische wereld. Vandaar ook de genereuze steun vanwege de VS, Frankrijk en Duirsland.
Zo vanaf 700 na christus zijn ze bezig de wereld te veroveren... in de middeleeuwen is dat in het westen zo wat vastgelopen, op een paar hardnekkige, bloeddorstige slachters, maar sinds de laatste 50 jaar zijn ze terug bezig, als is de strategie veranderd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 14:49   #35
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo vanaf 700 na christus zijn ze bezig de wereld te veroveren...
Haja, da's waar: het koloniseren van Afrika, Zuid- en Noord-Amerika, China, de Arabische naties, het verschepen van 10 miljoen zwarten naar Amerika, het uitmoorden van de Indigene volkeren in Noord- en Zuid-Amerika en Oceanië zodat die tot op de dag van vandaag in reservaten leven, de Opiumoorlogen, het afhakken van handen in Congo Vrijstaat, de Kerstening te vuur en te zwaard van miljoenen, het ausradieren van andersdenkenden, oude religies, mythes, tienduizenden heksen, de Katharen en hun symbolen over de hele planeet, het vervolgen van joden via pogroms, de inquisitie en de holocaust, de Eerste en de TWeede wereldoorlog, da's allemaal het werk van de moslims natuurlijk. Het was me effe ontgaan ...

Citaat:
sinds de laatste 50 jaar zijn ze terug bezig, als is de strategie veranderd.
Het wegjagen van de Britten, de Fransen, de Italianen, de Duitsers, de Nederlanders en vandaag de VS uit Arabische en islamitische gebieden, ziet u als een vorm van imperialisme? Rara logica houdt u erop na.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 27 november 2009 om 14:50.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 15:24   #36
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelooft u dat nu echt? De periode waarover u het heeft, is die van direct na de Tweede Wereldoorlog, een context waarin de BRD compleet afhankelijk was van de Amerikanen en er een klimaat van politieke en morele terreur heerste tegen iedereen die de joodse uitbuiting van de holocaust in vraag stelde.
Uw perceptie op de zaak is nogal eenzijdig. Duitsland negeerde de Holocaust en alles wat erbij hoorde jarenlang. Pas veel later kwamen de gewone Duitsers erachter wat voor rampen het nazi-regime had veroorzaakt. Ook de Duitse literatuur uit die tijd getuigt van een instelling die Holocaust wil vergeten.
Citaat:
Overigens, hoe lang vindt u dat Duitsland zijn schuld nog moet afbetalen?
Wat mij betreft verdienen alleen directe Holocaustoverlevenden (i.e. mensen die de concentratiekampen hebben overleefd en nu nog steeds leven) economische reparatie. Na de laatste Holocaustoverlevende de laatste centen, dus.
Oud 27 november 2009, 22:07   #37
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ach iemand (Jaani dus) die het vervolgen van communisten, homoseksuelen, zigeneurs etc -hoe verderfelijk ook- al genocide noemt, doet dat enkel om goedkoop te scoren zonder goed na te denken wat het inhoudt.
Wat is het verschil tussen het uitroeien van joden en het uitroeien van zigeuners?
Volgens Simon Wiesenthal (toch niet direct een anti-semiet...) kwam zo'n 80% van de zigeunerbevolking van de in de door de nazi's gecontroleerde gebieden om te het leven.

Maar om één of andere reden mag daar niet over gesproken worden. De nazi's hebben een derde van de joodse wereldbevolking, 6 miljoen mensen uitgeroeid. Maar over alle andere genocide's, zoals bijvoorbeeld die tegen de Maya's in Guatemala, mag niet over gesproken worden. Waarom?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 22:11   #38
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je echter het arabisch imperialisme bekijkt dat gekopeld wordt aan de Koran
De tegenstelling tussen Arabisch-nationalisme en islamisme is één van de voornaamste politieke tegenstellingen binnen de Arabische wereld.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 22:19   #39
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
het verschepen van 10 miljoen zwarten naar Amerika
Naar mijn bescheiden mening zijn er over een veel langere periode veel meer zwarten als slaaf naar de Arabische wereld verscheept.

Misschien was u dat ook effe ontgaan. Of pastte het niet in je plaatje.

Ik meen zelfs te weten dat er tot midden vorige eeuw openbaar slaven werden verkocht op de markt in Arabië.

Een kleine wandeling op de dijk in Blankenberge toont een voetnoot bij deze Arabische slaven handel.

Waren het niet onze 'helden' Lippens en Debruyn die sneuvelden in de strijd tegen de Arabische slavenhandelaar Tipo Tip diep in het Congolese binnenland?

Het staat te lezen op hun momument. Of liever, het stond te lezen. Nieuwe Belgen hebben het woord Arabisch weg gekapt....
Oud 28 november 2009, 05:55   #40
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Naar mijn bescheiden mening zijn er over een veel langere periode veel meer zwarten als slaaf naar de Arabische wereld verscheept.
Verscheept? De arabische wereld IS voor een groot deel afrika. En uiteraard had men lokaal daar volk nodig die die mensen vingen en ne postzegel op plakten en verstuurden.

Zonder klant, geen zending e man.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 28 november 2009 om 05:57.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be