Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2009, 10:47   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Almaci
en moet een gebed opgezegd worden voor de ziel van het dier'.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 10:54   #22
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve G. Bekijk bericht
Verbied het onverdoofd slachten van dieren

Deze week verspreidde Gaia schokkende beelden waarbij dieren onverdoofd ritueel werden geslacht, schokkend en vooral onacceptabel! Respect voor religie en tradities houden op waar zij het welzijn van mensen of dieren aantasten. Daarom pleit ik dan ook tot het verbieden van onverdoofd slachten van dieren. In landen als Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Finland en IJsland is het onverdoofd slachten reeds verboden... laat dit een voorbeeld zijn.

@ www.stevegoethaert.be
En is het Onckelinkx niet die de wetgeving al heeft ingetrokken? Of nog moet intrekken
Oud 27 november 2009, 10:57   #23
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

onschuldig, al bij al eerder sympathiek tijdverdrijf, vind ik, en ook wel grappig.

Ik ga voortaan ook bidden voor de ziel van mijn zichtrekening telkens ik verneem dat mijn saldo ontoereikend is. Je weet maar nooit

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 11:51   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

onschuldig, al bij al eerder sympathiek tijdverdrijf, vind ik, en ook wel grappig.

Ik ga voortaan ook bidden voor de ziel van mijn zichtrekening telkens ik verneem dat mijn saldo ontoereikend is. Je weet maar nooit
Onschuldig en grappig, dat kan dan wel zijn in dit individuele geval maar als we islam op grote schaal bekijken heb ik niet de indruk dat er veel te lachen valt.
Oud 27 november 2009, 13:55   #25
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Onschuldig en grappig, dat kan dan wel zijn in dit individuele geval maar als we islam op grote schaal bekijken heb ik niet de indruk dat er veel te lachen valt.
bwa......... galgenhumor ?????
Oud 27 november 2009, 13:58   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
bwa......... galgenhumor ?????
Is dat waar de homo's in Iran zo mee lachen?
Oud 27 november 2009, 14:16   #27
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Almaci is tegen.
en?
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 20:34   #28
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Voor diegenen die niet graag op onduidelijke links klikken:

Almaci: 'Onverdoofd slachten is in strijd met Koran'

donderdag 26 november 2009Bron: belgaAuteur: loa

BRUSSEL - Groen!-Kamerlid Meyrem Almaci reageert geschokt op de beelden die dierenrechtenorganisatie Gaia woensdag verspreidde over het onverdoofd ritueel slachten van dieren. 'Een dier op deze manier slachten is in strijd met de Koran', stelt Almaci. Zij pleit zelf voor verdoving bij rituele slachtingen.

'Dieren zijn geen producten, maar levende wezens. Dat hier economische overwegingen boven dierenwelzijn primeren, is onaanvaardbaar en in strijd met de geest van het offerfeest, waar uitdrukkelijke criteria bestaan voor het slachten van een dier', stelt Almaci. 'Zo mag het dier zeker niet te jong zijn, zo min mogelijk pijn lijden en moet een gebed opgezegd worden voor de ziel van het dier'.

...

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Hoe zeer ik me ook tegen mijn eigen sentimentaliteit verzet, ik blijf Meyrem Almaci een schat van een mens vinden.

Ik vrees dat het ongeneeslijk is.
Mevrouw Almaci, die eigenlijk evenveel steun heeft bij de moslimgemeenschap als een Mohammad Chakar, en bovendien nog evenveel kent van Islam ook, zal ongetwijfeld weten dat het hier nooit ging om die criteria van de dieren, maar wel om de (bloed) reinheid ervan.

Trouwens is dat slachten zelf op zich ook al een voorgeschreven ceremonie dat eigenlijk in huiselijke kring moet gebeuren ZONDER verdoving.
Onverdoofd slachten is helemaal niet tegen de koran... Maar soit, daar ging het ook niet om
Oud 28 november 2009, 01:50   #29
giserke
Banneling

Standaard

Waar zijn de linkse "wereldmensen" ?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 06:08   #30
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
woensdag 25 november 2009
As salamoe aleykoem,

Iedere keer dat het offerfeest is komen er mensen naar voren die zeggen dat het offeren een vorm van dierenmishandeling is. Sommige mensen zeggen zelfs dat het offeren daarom verboden moet worden.

Wat is uw mening hierover? Is het offeren op ‘Aid al Adha echt dierenmishandeling?
Wa aleikoem salaam wa rahmatoellahi wa barakatoe,
Wij danken u voor het vertrouwen dat u in ons stelt, zoals dit blijkt uit het feit dat u aan ons uw vraag stelt.
بسم الله الرحمن الرحيم
Islam is heel specifiek geweest bij de beschrijving van de methode van slachten die de moslim behoort te hanteren.
Voor wat betreft de werkelijke daad van slachten, hier kennen de Islamitische voorschriften als doel voorkoming van fysiek lijden door het dier. Het mes waarmee geslacht wordt behoort vlijmscherp te zijn en in één snelle beweging moet dit mes de hals van het dier doorsnijden, inclusief de luchtpijp en de halsslagader. Doordat zowel de luchtpijp als de halsslagader in een fractie van een seconde doorgesneden worden, worden de hersenen afgesneden van de ontvangst van bloed en zuurstof. Hierdoor verliest het dier zeer snel het bewustzijn en de capaciteit om pijn te ervaren.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat dit het fysieke lijden van het dier tot een minimum beperkt. Onderzoekers aan de Universiteit van Hannover hebben middels EEG en ECG scans bewezen dat bij Islamitische slachten het verlies van bewustzijn optreedt voordat pijn gevoeld kan worden door het dier.
(Bron: http://www.islamic-practices.suite10...islam_dhabihah)
Ditzelfde onderzoek bestudeerde overigens ook de praktijk in de meeste westerse slachthuizen om de dieren voor de effectieve slacht een harde klap tegen het hoofd te geven. Deze klap bleek bij de dieren eerst extreme pijn te veroorzaken, en daarna pas bewusteloosheid.
Voor wat betreft voorkoming van mentaal lijden door het dier, oftewel voorkoming van stress, Islam schrijft voor dat maatregelen genomen moeten worden die voorkomen dat het dier zich realiseert dat het geslacht gaat worden. Dus bijvoorbeeld mag het dier niet het mes getoond worden waarmee het geslacht gaat worden. Het dier mag ook niet zien hoe andere dieren geslacht worden. En de plaats waar het dier geslacht gaat worden moet schoon zijn, zodat het dier niet kan zien dat het een slachtplaats is.
Het slachten volgens de voorschriften van Islam kan dus niet anders dan humaan genoemd worden, omdat dit het lijden van het dier, zowel fysiek als mentaal, tot een absoluut minimum beperkt.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 28 november 2009 om 06:08.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 10:44   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

In het artikel staan diverse fouten. O.m. over de verdoving in westerse slachthuizen. Die gebeurt meestal door een elektrische schok en niet door een klap.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 14:44   #32
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Trouwens is dat slachten zelf op zich ook al een voorgeschreven ceremonie dat eigenlijk in huiselijke kring moet gebeuren ZONDER verdoving.
Onverdoofd slachten is helemaal niet tegen de koran...
Klopt. Mevrouw Almaci liegt net zoals zovelen. Niet alleen om iSSlam voor zichzelf aanvaardbaar te maken maar ook om iSSlam voor westerse oren aanvaardbaar te maken. Wat iSSlam werkelijk inhoud zullen die westerlingen pas merken zodra de moslimgemeenschap groot genoeg in aantal is geworden.

Citaat:
Maar afschaffen ofzo... vergeet dat. Dan wordt heel belgie s'avonds omgetoverd in een anderlechtse rel. Ja, ook voor uw deur en in uw tuin
U zegt het
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be