![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In Frankrijk zeggen ze terecht: "On travaille pour eu" - dat kunnen we in NL ook heel goed zien. De rode brigade woont in schitterende landhuizen, mensen die vroeger op de lijst van gezochte politieke criminelen stonden bekleden nu een ministerspost en gva zo maar door. En dan roepen en blijven roepen "normen en waarden" .......
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Mits enige goedlopende vrije communicatie en concurrentie van een kruidenier met verse tomaten , zullen zijn klanten al snel overstappen naar de laatste.
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat als mensen gaan doorhebben en aan den lijve ondervinden dat hun stem echt en directer telt ze zich vanzelf beter gaan informeren en gaan deelnemen aan het debat en dat echte democratie mogelijk is. Het is maar als je partijen op voorhand gaat uitsluiten, als je steeds alles op Europa steekt, als je zelf de boel als politieker gaat manipuleren en bedriegen omwille van de macht omdat je niet meer naar de waarheid zoekt, ... dat de mensen geen moeite meer gaan doen om zich deftig te informeren, om waarheid te eisen, ... . Het maakt dan namelijk toch precies allemaal niet meer uit. In deze ondemocratische toestand zitten we spijtig genoeg. Ik vind het ook fout te denken dat de "gemiddelde mens" geen beslissing kan nemen in complexe kwesties in die zin dat de "meer dan gemiddelde mens" dat evenmin kan. Elk politicus, elk bedrijfsleider, intellectueel met macht zal je als hij of zij eerlijk is vertellen dat zijn beslissingen steeds een soort gok zijn en dat er steeds onvoorziene gevolgen nakwamen. Tenslotte beslist iedereen deels vanuit een buik gevoel maar doet amper iemand de moeite nog om dat vanuit goedmenendheid te doen. De verkeerde beweegredenen drijven ons tegenwoordig door een verwrongen mens- en wereldbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ondemocratische karakter van het huidige systeem is echter géén 'collateral damage', maar doelbewust nagestreefd (gemanipuleerd, inderdaad). Ik had de indruk dat u door het gebruik van de woorden 'spijtig genoeg' daaraan voorbij ging. Mijn excuses, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Geen probleem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zegde denk ik dat dat in een democratie waar er duidelijke meerderheden bestaan, ook wel het geval zal zijn. Maar in een versnipperd landschap is net wat voor de een "efficient regeren" is, voor de andere "een nachtmerrie". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan ook lid worden van een politieke partij en carrièremaken zoals diegenen die nu met kritiek overladen worden - men herverkiest je om je maatregelen die je nam op lokaal vlak - roept je op om op "nationaal" vlak een rol te spelen : hier word je dan in bevestigd naarmate je je taak "goed" hebt volbracht. Je moet om succesvol te zijn als politicus in een democratisch systeem alleen erover waken dat je beslissingen en daden de goedkeuring wegdragen van een lmeerderheid van je achterban en aantrekkelijk genoeg is om kiezers van andere partijen naar je eigen partij over te halen. De meeste forummers hier hebben radicalere ideeën : zij vertegenwoordigen uit de aard van het beestje dan ook een minderheid. Ik heb een gezond wantrouwen tegenoiver de in dit forum "populaire" politici...
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het verbod op minaretten is een verbod op de vrijheid van godsdienst. De Zwitserse regering, de meerderheid van Zwitserse politieke partijen, lokale christelijke, islamitische en joodse leiders begrepen dat en hadden aangeraden 'nee' te stemmen. Desondanks wonnen de onderbuikgevoelens het van het verstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben begonnen over een ex-premier. Deze die de crisis heeft doen stoppen door er een haiku tegenaan te gooien. De crisis was bang en de ex-premier promoveerde naar een overbetaald keizerschap van het olifantenkerkhof. Maatregelen genomen : nul. En toch....een ondemocratische promotie. Verder had ik het over de tweede grootste onbenullige buitenlandminister aller sterrenstelsels. De eerste is Leterme. Iemand die op de enigste conflictplaats op aarde waar België weldegelijk een rol kan spelen zoveel ambras is gaan maken dat hij er niet meer binnen mocht. Applaus, proficiat.....promotie naar een middenmoot europese bevoegdheid. Wel goed gelegen in de zone van de electorale onschendbaarheid. Maatregelen, voorstellen....allemaal om te dommer. Toch gepromoveerd. Neen mijn beste....de kleine partijslaven vallen misschien nog onder uw omschrijving. De beroepspolitici gaan alleen voor hun eigen belang, hun eigen financieel voordeel. Dat komt ervan als de Vlamingen veel te lang derde provincialer politiekers electoraal opblaast. Eigenlijk en feitenlijk zouden de twee Europees bevorderden voor de rechtbank uitleg moeten geven over hun verpatsing van mijn en uw belastingsgeld. Maar ik koester geen illusies....ze zijn buiten schot. Ook omdat de pers en vele domme Vlamingen hen blijven steunen. De ene omdat kritiek weldegelijk wegvalt als er vele rijkelijke kruimels van tafel vallen. De tweede omdat ze te dwaas zijn. En in zulk land ben ik geboren. Gelukkig had ik de keuze en de middelen om er niet permanent te hoeven verblijven.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
M.a.w. als 'de mensen' stemmen zoals u dat wilt, is het allemaal best OK, maar als 'de mensen' niet stemmen zoals u dat wilt, moeten ze maar helemaal niet meer stemmen? Of heb ik u volkomen verkeerd begrepen? En als politici een verbod zouden afwijzen tegen de onderbuikgevoelens van hun bevolking in, zou u dat dan toejuichen? Zou u het dan ook toejuichen als die politici een verhoging van de belastingen doordrukken, ondanks het verzet van een meerderheid? Bent u er dan voor te vinden 'de politici' maar onmiddellijk carte blanche te geven? Overigens is een verbod op minaretten nog geen verbod op vrijheid van godsdienst. Zelfs een verbod op moskeeën tout court is nog niet onmiddellijk gelijk te stellen aan een verbod op vrijheid van godsdienst (al komt het uiteraard wel erg dicht in de buurt). Bovendien is dat verbod op minaretten allerminst definitief. Er kan nu reeds gestart worden met de voorbereiding van een vervolg-referendum. Misschien moeten de tegenstanders van het verbod gewoon wat sleutelen aan hun campagne (argumenten en presentatie/propaganda)? Om misverstanden te voorkomen: ik vind zo'n verbod op minaretten ook maar lullig, maar kan onmogelijk in de plaats van de Zwitsers gaan beslissen, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 29 november 2009 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat laatste maakt het mij dan ook niet gemakkelijk een partij te vinden waarvoor ik zou kunnen militeren, laat staan carrière maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Dat is een gezond uitgangspunt/gezichtspunt van Djimi.
Het probleem is dat we opgezadeld worden met politici die we niet gekozen hebben zoals in diverse draden elders op dit forum al uitvoerig wordt besproken. De politicus dient een politiek rijbewijs te hebben. Per referendum kan hem strafpunten worden toegekend. Bij een teveel aan strafpunten, sanctie.Verkiezingen zouden niet meer nodig hoeven te zijn, frauderende politici zouden op deze wijze gemakkelijk kunnen worden verwijderd.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zot voorbeeldje: als de helft van de mensen een brug wil, en de andere helft een tunnel, dan is het "gemiddelde" zoiets als een weg op 5 meter diepte door 't water. De twee eerste oplossingen waren goeie alternatieven, maar het "gemiddelde" is een onwerkbaar gewrocht, dat eigenlijk niemand wilde. Het is die niet-bestaande "gemiddelde mens" die de politicus zijn mandaat geeft, en het is die niet-bestaande "gemiddelde mens" die de politicus plezier moet doen om vooruit te komen in zijn carriere. Vandaar dat het erop lijkt dat de gemiddelde politicus nogal domme en rare dingen doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is echter de druppel die de emmer doet overlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met de "directe democratie" is dat niemand enige "verantwoordelijkheid" heeft bij de wet of de beslissing in kwestie, en ook dat men op die manier helemaal niet tot een coherent geheel van wetten en regels kan komen, gezien het door de wispelturigheid van de publieke opinie is ingegeven.
Bijvoorbeeld, wat doen we met een geheel van wetten die door plebiciet zijn bekomen, maar die intern tegenstrijdig zijn, als die tegenstrijdigheid door zoiets als een grondwettelijk hof of een raad van state wordt aangegeven ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er is sinds de middeleeuwen eigenlijk nog steeds niets veranderd. We leven nog steeds in een feodaal systeem. Het gepeupel werkt, de heren doen dik hun goesting. Waar ik niet bij kan is hoevelen van dat gepeupel blijven beweren dat dit een democratie is. Hoe groot moet de hersenspeoling dan wel niet zijn?
|
![]() |
![]() |