![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met alleen het VB gaan we er niet komen. Alleen een samenbundeling van de Vlaams-nationale krachten zal Vlaanderen onafhankelijk maken. Ik heb dit op het forum al ontelbare malen gezegd en ook daadwerkelijk bewezen, hetgeen tot mijn schorsing als N-VA'er geleid heeft. Niet dat dit zo belangrijk is natuurlijk, voor mij primeert Vlaanderen, niet de partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() De partijpolitiek brengt het Vlaams-nationalisme en het gezonde zelfstandgheidsstreven op zich ernstige schade toe. De eigenheid van het partijpolitieke en parlementaire spel leidt ertoe dat het idealisme steeds weer verraden of ondergeschikt gemaakt wordt voor korte-termijndenken, postjespakkerij en financieel gewin.
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu, ik apprecieer je poging (ik ken ook een aantal mensen die daardoor uit de N-VA zijn gebonjourd) maar ergens volg ik je niet helemaal: alle krachten samen is quasi ondenkbaar vanwege de eigen standpunten. Wat er wel moet gebeuren, is een soort overlegplatform waar alle nationalistische mandatarissen overleggen over een te volgen koers. Dat zou de positie van die mensen binnen hun partij wel eens kunnen versterken. Ik zeg maar iets: binnen de CD&V bijvoorbeeld, waar de unitaristen nu toch 2 keer op rij hun slag thuis halen door én Martens én Dehaene een prominente rol te laten spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier moet ik aan een post van mezelf denken, met als enig verschil dat het VB niet aan de macht is.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals je zegt... dat is spijtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar wat is het ideeëngoed van het Vlaams Belang?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu Van Rompuy weggepromoveerd is halen ze Martens en Dehaene van stal en wat d�*t betekent zullen we tot onze scha en schande weldra ondervinden. De kleur en de lijntjes zijn van ondergeschikt belang zolang er maar gekleurd wordt, liefst buiten de lijntjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hoezo geen softe partij ?
Het VB is natuurlijk al tijden wel een softe partij. Die verruimers enzo...zijn er trouwens gekomen door FDW. Het is ook FDW die vroeger wit zei en nu zwart wat betreft het vreemdelingenstandpunt.
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() VB: Nieuwe marsrichting.
Het Vlaams Belang kondigt dus een nieuw ‘marsrichting’ af. Normaal zouden we hen het voordeel van de twijfel moeten geven. Soit. Maar met hardliner Filip De Man als voorzitter van de partijraad en Marijke Dillen als ondervoorzitster, weten we zo ongeveer in welke richting de ‘mars’ zal gaan. Voegen we daar voorzitter Valkeniers bij, een product van het NSV, en oppertenor Dewinter, dan moeten we ons de vraag durven stellen of de ‘nieuwe marsrichting’ in feite niet louter voor de ‘bühne’ is. Want meer dan waarschijnlijk verbergt het nieuwe vaandel van de cohorte van het VB het oude. En dus zit de kans er dik in, dat de wolven zich voordoen als schapen, maar wolven blijven. Maar goed, mocht het zo zijn, ze zullen vlug door de mand vallen. Laatst gewijzigd door system : 28 november 2009 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
T'is zo muistil geworden op die andere topic, zal het hier ook eens plaatsen om aan te tonen wat een goeien die Frankyboy toch is... ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat van garfield: "Zo zo en had je dan bewijzen voor deze nogal grove beschuldigingen. FvH zijn reactie is begrijpelijk. Iemand die in het bijzin van anderen partijleden beschuldigt, moet met bewijzen afkomen. Had je die? ik betwijfel het hoor. Nuja u en ik hebben één ding gemeenschappelijk, we zijn beide ex-lid (ik uit keuze) maar in tegenstelling tot u ga ik hier deze partij niet zwart maken omdat ik voor heel veel mensen in de partij veel respect heb." Die bewijzen had ik. 1- De penningmeester weigerde een tweede handtekening op de rekening, weigerde de boekhouding in te vullen, en uiteraard inzage op de rekeningen. In meerdere bestuursverslagen werd dit aangeklaagd. Ook dat de rekening nooit klopte en grote tekorten vertoonde. Op mijn eisen en dreiging als arr. voorz. met partijraad naar regulalisering, werd slechts na twee jaar ingegaan. 2- De nat. verantwoordelijke voor VBJ (Bruggeling en personeelslid) pikte meerdere keren 10-tallen vellen postzegels om door te spelen aan de lokale voorzitter van een postzegelclub (zijn pa). Zijn samenwonende vriendin bracht dit uit (zonder in ruzie te zijn met haar vriend). Vanhecke zei dat dit mijn zaken niet waren. Muil houden. 3- Bruggeling en huidig senator (nooit verkozen, maar driemaal op het postje geplaatst door vriend Vanhecke) was voorzitter van lokaal VBJ. Hij tankte reeds van in zijn studententijd (jarenlang) met bankkaart van de rekening van VBJ (enige houder van een kaart). Getuige: J. V. , toen provinciaal en lokaal VBJ-voorzitter. Heeft conclusies getrokken en ontslag genomen toen hij zag dat er geen reacties kwamen. Ik zou verder kunnen gaan, heeft het echter zin ? Nu blijkt dat Dewinter en Annemans de louche streken van Vanhecke beu zijn valt iedereen uit de lucht. Sukkels... Ach, ik ben ook vertrokken uit vrije keuze. Ontslagbrief 03-12-2000 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb ook al gewezen op de wederzijdigheid van deze intrieste zaak, maar de leiding is de basis niet. Ik blijf dus hopen op wat begrip en gezond verstand langs beide kanten, ik kan niet anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een fragment : "Het gemeenschappelijk interview dat De Wever (N-VA), Dewinter (VB) en Dedecker (LDD) aan Humo (28/10) toestonden, leest als één lange bekentenis van ongeneeslijke onderlinge vijandschap. Ik heb zelden zoiets zelfvernietigends gelezen. Als één van de deelnemers aan dit 'gesprek', dat geen ander doel scheen te hebben dan hen te bespotten en op geen enkel moment handelde over hun gemeenschappelijke Vlaams-radikale doelstellingen noch over de Franstalige provocaties en anti-Vlaamse agressiviteit, - als één van de drie een sikkepit Vlaams-nationaal politiek verstand had bezeten, had hij de andere twee vooraf uitgenodigd voor overleg (want aan de vijandigehid van de Humo-redaktie kon men toch niet twijfelen), en als dit overleg niet leidde tot enkele duidelijke afspraken, diende zo iemand het Vlaams-nationale gezonde politiek verstand op te brengen om de uitndoging af te slaan. Als het nog over inhoudelijke meningsverschillen was gegaan, maar nee, men trapte met open ogen in de val uitgezet door Humo - veel slimmere jongens dan de Vlaams-nationalistische politici-, die zeer bewust het "gesprek" omlaag trokken naar trivialiteiten en ordinair gescheld. Wie dit "interview" enigszins onbevooroordeeld leest, krijgt een vieze smaak in de mond, en vooal : hij weet nu wel zeker dat "Vlaanderen" niet voor morgen is. De perceptie die de tekst nalaat, is er een van lichte walg (slechts "licht", want getemperd door misprijzen) voor de vertegenwoordigers van het politieke Vlaaams-nationalisme. Dit interview slaat ons vele jaren achteruit, ons allemaal, alle vlaamsgezinden van alle soorten, en als Bart De Wever denkt dat hij, de chou van Humo, uit deze publikatie een konkurrentievoordeel haalt, dan vergist hij zich, want hij gaat mee onderuit met de anderen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |