Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2009, 16:34   #21
Cut de krap
Banneling

Standaard

Oil for immigratrion met bijhorende minaretten. De linkse anti-kapitalisten kunnen niet snel genoeg plat op de buik gaan voor de eisen van de islamitische olietycoons. Wat vreselijk toch die referenda : moeten ze zo een beetje rekening houden met de stem van de kiezer.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 16:44   #22
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Oil for immigratrion met bijhorende minaretten. De linkse anti-kapitalisten kunnen niet snel genoeg plat op de buik gaan voor de eisen van de islamitische olietycoons. Wat vreselijk toch die referenda : moeten ze zo een beetje rekening houden met de stem van de kiezer.
Hoeveel kan er fout zijn aan een post? Die Oil-for-Immigration waarover je het hebt was een overeenkomst tussen de OPEC-landen en de EU. Zwitserland maakt daar vooralsnog geen deel van uit. Twee, dat beleid dateert van eind jaren 70, 30 jaar geleden dus. Als dat 4 minaretten oplevert in Zwitserland en 2 in België (waar zit je Marlboro?), dan valt het allemaal nogal mee met die agressie islamisering, lijkt me zo. Drie, in jouw simpele links-rechts wereldbeeld zijn het de rechtsen die constant leuteren over de benzineprijzen en de 'oorlog tegen de auto'. De 'linksen' nemen trein, tram en bus en rijden met zuinige autootjes. Ik ben overigens voorstander van referenda, jij ook (maar dan ook voor andere zaken dan over minaretten)?

Laatst gewijzigd door Steve_M : 29 november 2009 om 16:44.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 16:51   #23
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hoeveel kan er fout zijn aan een post? Die Oil-for-Immigration waarover je het hebt was een overeenkomst tussen de OPEC-landen en de EU. Zwitserland maakt daar vooralsnog geen deel van uit.
Citaat:
De regering heeft zich sterk tegen het voorstel uitgesproken. Ze vreest dat een goedkeuring gevolgen kan hebben voor de relaties met de Arabische wereld.
De Standaard

Denk je dat ze hun olie in de alpen oppompen?

Citaat:
Twee, dat beleid dateert van eind jaren 70, 30 jaar geleden dus. Als dat 4 minaretten oplevert in Zwitserland en 2 in België (waar zit je Marlboro?), dan valt het allemaal nogal mee met die agressie islamisering, lijkt me zo.
Marlboro bedoelde moskees, niet minaretten.
We hebben hier al honderden moskees. Kan jij de honderden dorpen en steden opnoemen in zeg maar Saoedi-Arabie, Syrie, Iran, Irak, ..., waar een kerk staat?

Citaat:
Drie, in jouw simpele links-rechts wereldbeeld zijn het de rechtsen die constant leuteren over de benzineprijzen en de 'oorlog tegen de auto'. De 'linksen' nemen trein, tram en bus en rijden met zuinige autootjes.
Nee, dat zijn jouw woorden die uit jouw simpele links-rechts wereldbeeld spruiten.

Ja ik ben voorstander voor referanda, voor alle mogelijke thema's.
Oud 29 november 2009, 16:59   #24
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben hier al honderden moskees. Kan jij de honderden dorpen en steden opnoemen in zeg maar Saoedi-Arabie, Syrie, Iran, Irak, ..., waar een kerk staat?
Ha, we moeten dus alle posts van rechtsen eerst door d vertaal computer halen. Want het is toch wat met die rechtsen.
Ze schrijven minaret, maar ze bedoelen moskee.
Ze schrijven Mimount Bousakla en ze bedoelen Hind Fraihi.

Ze tieren tegen het linkse regime, maar ze bedoelen centrum-rechtse regeringen.
Ze fulmineren tegen een "linkse pers", die wel volledig in handen is van neoliberalen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 29 november 2009 om 16:59.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 17:05   #25
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

De minaret is dus verboden, ben benieuwd naar de reacties.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 29 november 2009 om 17:09.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 17:06   #26
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En we wachten.

Hier is er al één:
Wacht , wacht , da'storen vazn pisa , want diestaat scheef (Graaaaapjeuuuuh)

1) Ik ben voorgeen enkelgeloofsgeloof , maar ieder z'n ding !!
2) Effe algemeenkritisch: geluid wet decibel limiet
Sommige kunnenzelfs geen greintjegeluid buren verdragen ,
en maar stompen tegenplafond , of telkenmale klachtneerleggen !!
3),Wat voorde een niet stioort , stoor voorandere wel ,
dus vrijemeningsuitingprobleem !! Wie heeft/krijgt gelijk ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 17:10   #27
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bla, bla, bla, waar staan die 400 minaretten in Vlaanderen? Ik heb er nog geen enkele gezien en ik woon nochtans in Antwerpen en werk in Brussel. Het is nu niet dat daar geen moslims wonen. In Zwitserland staan er overigens 4.

Dan is dit alvast je eerste ;

http://farm4.static.flickr.com/3082/...96b75870e5.jpg

mechelen
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 29 november 2009 om 17:11.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 17:14   #28
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Dan is dit alvast je eerste ;

http://farm4.static.flickr.com/3082/...96b75870e5.jpg

mechelen
Je bent te laat, we zaten al aan twee. Volgens mij zat deze daar al bij.
Oud 29 november 2009, 17:19   #29
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ha, we moeten dus alle posts van rechtsen eerst door d vertaal computer halen. Want het is toch wat met die rechtsen.
Ze schrijven minaret, maar ze bedoelen moskee.
Ze schrijven Mimount Bousakla en ze bedoelen Hind Fraihi.

Ze tieren tegen het linkse regime, maar ze bedoelen centrum-rechtse regeringen.
Ze fulmineren tegen een "linkse pers", die wel volledig in handen is van neoliberalen.
Ha, we moeten dus alle posts van links eerst door de vertaalcomputer halen.

Je stelt een vraag naar de namen van honderden dorpen in islamitische landen waar kerken zouden staan, en ze antwoorden met een rits statements over 'rechts', maar bedoelen eigenlijk dat ze die namen niet kunnen opsommen.
Oud 29 november 2009, 17:21   #30
Steve_M

Standaard

Citaat:
De Standaard
Ik denk dat Marlboro groot genoeg is om zichzelf te verdedigen. Het is eigenlijk eenvoudig: hij probeerde hier te verkopen dat en honderden minaretten in Vlaanderen staan om zo het schrikbeeld van een mosliminvasie op te roepen. Nu ik (en anderen) die leugen de grond instampen, heeft hij zich plots vergist. Tja ... De discussie ging niet over moskeeën, maar over minaretten.

Trouwens, heb jij last van die moskeeën? Bij het overgrote deel zie je niet eens dat het een moskee is. In Vlaanderen zijn er ook tal van duivenlokalen. Dat boeit mij niet (vuile vliegende ratten), maar van mij mogen ze wel blijven bestaan.

Citaat:
Nee, dat zijn jouw woorden die uit jouw simpele links-rechts wereldbeeld spruiten.
Dit anders niet:

Citaat:
De linkse anti-kapitalisten kunnen niet snel genoeg plat op de buik gaan voor de eisen van de islamitische olietycoons.
Niet alleen simpel, maar ook pertinent onjuist. Wellicht bedoelde je rechtse kapitalisten i.p.v. linkse anti-kapitalisten. Een beetje zoals sommigen minaretten zeggen i.p.v. moskeeën.
Oud 29 november 2009, 17:23   #31
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
4 te veel, minaretten horen daar niet thuis: ze tasten de identiteit, eigenheid en charme van Zwitserland aan.
Laten we het argument van 'respect voor identiteit' ook maar 's gebruiken, de linkerzijde melkt dat al lang genoeg eenzijdig uit als over moslims gaat.Mits ze niet discrimineren mogen we uitgaan van wederkerigheid, of toch weer niet?
2
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 17:28   #32
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens, heb jij last van die moskeeën?
Ja, ik vind dat van een ongeëvenaarde visuele vervuiling. (Net als de koterijen in bepaalde buurten).

Citaat:
Niet alleen simpel, maar ook pertinent onjuist. Wellicht bedoelde je rechtse kapitalisten i.p.v. linkse anti-kapitalisten. Een beetje zoals sommigen minaretten zeggen i.p.v. moskeeën.
Nee, ik bedoelde precies wat ik schreef. De linkse anti-kapitalisten kunnen niet snel genoeg plat op de buik gaan voor de religieuse eisen van de islamitische olietycoons.
Oud 29 november 2009, 17:49   #33
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

[quote=Cut de krap;4467039]Ja, ik vind dat van een ongeëvenaarde visuele vervuiling. (Net als de koterijen in bepaalde buurten).

Nee, ik bedoelde precies wat ik schreef. De linkse anti-kapitalisten kunnen niet snel genoeg plat op de buik gaan voor de religieuse eisen van de islamitische olietycoons.[/QUOTE]

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 29 november 2009 om 17:51. Reden: dubbel
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 17:49   #34
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik vind dat van een ongeëvenaarde visuele vervuiling. (Net als de koterijen in bepaalde buurten).

Nee, ik bedoelde precies wat ik schreef. De linkse anti-kapitalisten kunnen niet snel genoeg plat op de buik gaan voor de religieuse eisen van de islamitische olietycoons.
2

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 29 november 2009 om 17:50.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 18:13   #35
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Hoezit hmet de scheiding , staat & geloofsgeloof ,
ofis enkel staat & kerk (rkk) ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 18:30   #36
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

euh...slechts 2 minaretten in Blg.? Welke zijn dat dan Steve, U (en nog iemand?) had het namelijk al bewezen?

Sledderlo; 1 (minaret)

Beringen; 2

Maasmechelen; 1

]

Genk; 1 (weliswaar niet zo erg hoog, maar niettemin een minaret!

Dat zijn er reeds 5, enkel in Limburg op een boogscheut van elkaar verwijderd!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 18:45   #37
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Mogen we nu nog op vakantie naar Zwitserland , met al die nazi's ? Wat zegt Louis Michel ? Heeft onze regering al een standpunt ingenomen ? Blijven de diplomatieke betrekkingen met Zwitserland bewaard ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 18:47   #38
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
euh...slechts 2 minaretten in Blg.? Welke zijn dat dan Steve, U (en nog iemand?) had het namelijk al bewezen?

Sledderlo; 1 (minaret)

Beringen; 2

Maasmechelen; 1

]

Genk; 1 (weliswaar niet zo erg hoog, maar niettemin een minaret!

Dat zijn er reeds 5, enkel in Limburg op een boogscheut van elkaar verwijderd!
Je moet misschien de rest van de draad eens lezen: iemand beweerde dat hier honderden minaretten staan, ik beweerde van niet. Toen ik vroeg me die honderden minaretten te tonen, kwamen ze niet verder dan twee. Nu komen we tot zeven.

En dan nog: ik heb een hekel aan fermettes, om het in de woorden van CTC te zeggen vind ik dat "van een ongeëvenaarde visuele vervuiling". Et alors? Het referendum in Zwitserland (zie topictitel) ging over vier torentjes.
Oud 29 november 2009, 18:48   #39
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minaretten passen niet in Zwitserland. Het is een aanslag op de architectonische identiteit van Zwitserland, of er nu 1 moskee in Amsterdam staat of niet.
De "architectonische identiteit" van Zwitserland. Toe maar. Wat mag dat dan wel wezen?

Geef om te beginnen al eens toe dat de islam jouw probleem is, in plaats van te beginnen lullen over architectuur, waar je tien tegen één geen verstand van hebt.

In elk modern land staan spuuglelijke wolkenkrabbers, postmoderne draken, industriële werven, etc. Ook Zwitersland is echt wel meer dan idyllische bergdorpjes met veel hout en kleurige daken. Het komt erop aan in een dorp of stad een zekere homogeniteit na te streven door woon- en andere gebieden min of meer gescheiden te houden. De plaats van religieuze gebouwen is bij ons traditioneel in woongebieden, "onder de mensen"; eventueel kan men ervoor opteren om ze in de toekomst een plaats te geven aan de rand. Maar een verbod uit "architectonische" overwegingen is er vér over, en wees eens eerlijk: daar gaat het je niet werkelijk om.

Dit referendum, in een van de achterlijkste landen van Europa, waar vrouwenstemrecht pas werd verworven in de jaren '70 (in kanton Appenzell zelfs pas begin jaren '90!), toont eens te meer aan dat niet zomaar eender wat aan de onderontwikkelde volksstem kan worden uitgeleverd. Hier wordt een structurele, permanente minderheid onderworpen aan de dictatuur van de meerderheid.

Citaat:
De islam maakt geen deel uit van de christelijk-joodse geschiedenis van Europa. Face it.
1) De geschiedenis wordt herschreven in functie van het heden: de joden hebben niet voor niets verlangd naar een thuisland waar ze eindelijk verlost zouden zijn van de hatelijkheden waaronder ze in Europa gebukt gingen.

2) Nog los van de vraag of de geschiedenis ook de norm moet zijn van het heden.

3) Bovendien huldigen wij sedert eeuwen principes als vrijheid van godsdienst en scheiding van kerk en staat. Vreemd om hier sommige lieden te zien verwijzen naar landen in het Midden-Oosten, die kennelijk plotseling de norm van alle dingen zijn geworden.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 19:03   #40
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

En zoals te verwachten viel, is Filip Dewinter razend enthousiast: "Filip Dewinter wil het decreet zodanig wijzigen dat de overheid 'gebouwen die de culturele eigenheid van de woonomgeving schaden' kan weigeren." (Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091129_020)

Hij is tenminste zo eerlijk om het niet over de "architectonische" eigenheid te hebben.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be