Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Is islam een missionaire religie?
Ja 8 61,54%
Nee 4 30,77%
Ik weet het niet 1 7,69%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2009, 09:32   #21
abou Anis
Minister-President

Standaard

Optie "dat interesseert me niet" ontbreekt.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 09:33   #22
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
- Hebben moslims mij al proberen te bekeren?
Ja, meerdere moslims of fora zoals ansaar hebben mij al proberen te bekeren en eht licht laten te zien.
- Hebben moslims al aangedrongend at ik een koran koop?
Ja, zodat ik "de liefde van allah" kan ervaren en het licht zien.
- Zijn er islamitische landen waar een moslim zich niet tot het Christendom etc mag bekeren?
Ja, google maar even en je vind tal van voorbeelden
²
Oud 30 november 2009, 09:37   #23
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Je kan zo genoeg voorbeelden vinden van dwang beetje bezig maar bvb: http://www.wikiislam.com/wiki/Persecution_of_Ex-Muslims geeft genoeg voorbeelden.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 30 november 2009 om 09:38.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 09:52   #24
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ja ik heb links en quotes en neen, ik ga ze niet tonen, ik hou forums en netidentiteiten gescheiden voor bepaalde redenen.
Jaja .. jaa ja.

Citaat:
Het feit dat je weigert te geloven dat sommige moslims anderen aanmoedigen zich te bekeren zegt genoeg.
Ik heb bewijzen nodig, geen beweringen.

Citaat:
Beledigen is relatief, als ik stel dat Mohammed een hypocriet was dan zou je kunnen zeggen dat dat een belediging is of een objectief feit als je in de koran kijkt. (gewoon een voorbeeld, moet je niet letterlijk nemen).
Probeer gewoon te dialogeren als je dat graag wilt, probeer je mij of mijn geloof/religie te beledigen, dan is dialoog niet wat jij wilt, en je zal verder in mijn negeerlijst eeuwig logeren.

Citaat:
Omdat ze wensen dat de islam overal ter wereld heerst?
Ze weten dat het niet mogelijk is, en met bewijzen uit de koran zelf.

Citaat:
En je punt is? Ik ben atheïst en geen fan van eenderd welke (semi-)gedwongen bekering.
Ik probeer gewoon te zeggen dat de praktijk totaal anders is dan wat jij in de media te horen krijgt. Algerije bijvoorbeeld is volgens de grondwet een islamitische land, dwz staatdsgodsdienst = de islam, maar in de praktijk zijn er christelijke missionarissen die onwetenden, ongeschoolde en arme mensen omkopen, en hun doel is natuurlijk politiek en heeft niets met godsdienst te maken, want een moslim gelooft automatisch in principes van het geloof en religie, wij geloven in alle profeten, boodschappers en openbaringen.

Citaat:
Zie het probleem niet van de boodschap, ziende dat elke religie een god heeft is de kans dat je in "de juiste" gelooft al zeer klein, als we dan nog in rekening nemen dat er geen bewijs is van god hebben ze dus gelijk.
Een paar beweringen vergelijkbaar met "de kat heeft de maan getekend".

Citaat:
Dat wijst op overbodige reglementeringen. Niqabs, boerkaverboden etc "bestaan" al, zulke kledij is al door verscheidene reglementeringen verboden en dus in veel gevallen verboden.
Godsdienstvrijheid, ja Als het maar in zijn bak past.

Citaat:
Niet alle ideologieën zijn welkom.
Dictatuur.

Citaat:
Waar staat er dat bekering tot de islam verboden is?
Was dat geen vraag?

Citaat:
Doe ik liever geen uitspraken over, moet geval per geval behandeld worden.
Genoeg voorbeelden uit de geschiedenis en realiteit. Denk hieraan:
http://www.youtube.com/watch?v=Hdv5U2Jsf2k

Citaat:
Ik ben atheïst dus geen idee. Zou liever hebben dat je je laat leiden door je eigen moraal inplaats van moraal uit een achterhaald boek (niet om te zeggen dat de bijbel, koran,... niets waardevols kan bevatten maar ziende de ouderdom en de maatschappelijke veranderingen is veel achterhaald).
Dat is jouw mening, mijn mening een moraal is niet mogelijk zonder het geloof in de God boven de natuur.

Laatst gewijzigd door porpo : 30 november 2009 om 09:52.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 10:14   #25
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Jaja .. jaa ja.
Jouw probleem als je het weigert te geloven (wel grappig voor een religieus persoon), ik heb het ingevoerd voor een reden, paar mensen begonnen stalkerish te doen omdat ze mijn mening niet smaakten.

Citaat:
Ik heb bewijzen nodig, geen beweringen.
hier is mijn bewijs www.google.com

Citaat:
Probeer gewoon te dialogeren als je dat graag wilt, probeer je mij of mijn geloof/religie te beledigen, dan is dialoog niet wat jij wilt, en je zal verder in mijn negeerlijst eeuwig logeren.
Ik stel gewoon dat belediging een sterk rekbaar begrip is. Voor sommigen is kritiek op hun religie (en veel religies verdienen hopen kritiek) al een belediging.

Citaat:
Ze weten dat het niet mogelijk is, en met bewijzen uit de koran zelf.
Een doel moet niet realistisch zijn om het na te streven.

Citaat:
Ik probeer gewoon te zeggen dat de praktijk totaal anders is dan wat jij in de media te horen krijgt. Algerije bijvoorbeeld is volgens de grondwet een islamitische land, dwz staatdsgodsdienst = de islam, maar in de praktijk zijn er christelijke missionarissen die onwetenden, ongeschoolde en arme mensen omkopen, en hun doel is natuurlijk politiek en heeft niets met godsdienst te maken, want een moslim gelooft automatisch in principes van het geloof en religie, wij geloven in alle profeten, boodschappers en openbaringen.
Fout, moslim zijn is niet genetisch en dus geloven ze niet automatisch allemaal in alles.

Citaat:
Een paar beweringen vergelijkbaar met "de kat heeft de maan getekend".
Gewoon een objectief feit, meerdere religies, duizenden goden, volgens iedereen is enkel hun god de ware dus een heel deel hun god kan volgens die redenering niet de juiste zijn.

Citaat:
Godsdienstvrijheid, ja Als het maar in zijn bak past.
Neen, wetten en reglementeringen tellen gewoon voor iedereen zoals het hoort. Iedereen moet ten allen tijde herkenbaar zijn => boerka etc verboden.

Citaat:
Dictatuur.
Fout, het feit dat niet alle ideologieën toegelaten zijn is geen dictatuur, dictatuur, nazisme etc is niet toegelaten, betekent niet dat we er een zijn.

Citaat:
Dat is jouw mening, mijn mening een moraal is niet mogelijk zonder het geloof in de God boven de natuur.
-wacht 5 minuten- Hmm nee, nog niet -wacht nog eens 5 minuten- Neen, ik ben nog steeds van mening dat moorden, geweld, diefstal etc slecht zijn, denk dat ik dus tot de conclusie kan komen dat ik mijn eigen moraal heb.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 30 november 2009 om 10:15.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:02   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dawa is een opfrissingspreek die als doel heeft om het geloof te hernieuwen in de moslimgemeenschap en de belangrijkste voorbeeld hiervan is het gebed van vrijdag in de moskee, dit heeft helemaal niets te maken met "kafirs (niet-moslims) tot de islam bekeren".

Dawa kan ook tweede betekenis hebben en dat is de mensen (moslims en niet-moslims) over de islam (of bepaalde facetten ervan) informeren, dit heeft ook weer niets te maken met evangelisatie/missionarisering.
Juist, als gelovige zie je niet moslims "informeren" over islam als je plicht, hier heet dit bekeren! Wel eerlijk blijven he?De doelstelling is wel degelijk overtuigen over islam!Dawa is dus bekeringsdrang, ookal zie je dit als moslim anders, het is inderdaad een plicht! Een ongelovige is trouwens iemand die weet heeft over het bestaan van islam en zichzelf niet bekeerd!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:08   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij een link?

Zodat je de liefde van Allah zou kunnen ervaren?
Aliens hebben mij ook aangemoedigd om youtube filmpjes te bekijken zodat ik hun beschaving zou kunnen exploreren.

Was het niet de krant standard/de morgen die kopieën van "vertaling van de betekenissen van de Koran" had verspreid?

Lollllllll!! lollllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

Je laat mij echt lachen, hier een paar vragen, en gelieve een antwoord te plaatsen zonder mij of mijn geloof/religie te beledigen

1) Waarom zouden ze dat doen?

2) Weet je niets over evangelisatie tijdens de oorlogen in Irak, Afghanistan .. en die van imperialisme en kolonialisme?

3) Is het volgens de wet in Europa verboden om een soort "islamitische evangelisatie" te beginnen zoals de christelijke evangelisatie en atheïstische "there is probably no god. now stop worrying and enjoy your life"?

4) Dat is niet verboden, maar waar wijst hoofddoekverbod, boerkaverbod, niqabverbod, boerkiniverbod en moskeeminarertverbod op?

5) Waarom zijn alle ideologieën welkom behalve zogenaamde "politieke islam" ?

6) Waarom zou Europa "islamitische evangelisatie" (indien het zou bestaan) verbieden, terwijl Europa seculier is??

7) Zou een verbod niet terecht zijn als de bedoeling van evangelisatie gewoon een middel is om bepaalde politieke doel te verwezenlijken?

en de belangrijkste vraag is de volgende:

8) Waarom zou ik tot het christendom bekeren als ik toch in Jezus (SAW), Bijbel, alle profeten en alle heilige boeken en openbaringen, geloof?
Niemand vraagt je om jezelf te bekeren tot het christendom, en Abraham en Jezus mogen dan als profeten worden beschouwd,het grote verschil is natuurlijk dat wij Mohammed niet als profeet erkennen, en moslims dit zien als de laatste boodschapper van God, waardoor islam Joden en Christendom achter zich laat en bekering tot de laatste boodschapper van God als evolutie zien, waar alle gelovigen moeten uitkomen.

Uiteraard is politieke islam verboden en een bedreiging voor onze cultuur, religie als staatsvorm is in strijd met democratie.
U redeneert zoals een salafist...volgeling van de "ware weg tot islam"?

Laatst gewijzigd door alice : 30 november 2009 om 11:09.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:17   #28
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Juist, als gelovige zie je niet moslims "informeren" over islam als je plicht, hier heet dit bekeren!
Volgens welke criteria ?
Hoe "hier"? Kom ik uit een andere planeet ofzo?

Bekeren is mensen lastig vallen en spammen, zoals VB die mij willen bekeren tot hun ideologie en religie met we zijn dit en moslims zijn dat, we staan voor Vlaanderen en we staan tegen islamisering, wij mogen en ze mogen niet, we zijn niet en ze zijn, ze zijn niet en we zijn, we hebben en ze hebben niet, ze hebben en wij hebben niet, ze lachen en wij lachen niet, ze genieten van couscous en tajin en wij willen geen Arabische schrift op hun winkels, ze lollen niet en wij lollen, ze willen en wij willen, we willen niet en zij willen .. enzovoort enzovoort.

Nooit een brochure (spam) van VB in jouw brievenbus?

Dat is bekeren, dat is geen informeren, maar bekeren. En dat bestaat niet in de islam, en wij hebben dat niet en wij doen dat niet.

Citaat:
Wel eerlijk blijven he?De doelstelling is wel degelijk overtuigen over islam!Dawa is dus bekeringsdrang, ookal zie je dit als moslim anders, het is inderdaad een plicht! Een ongelovige is trouwens iemand die weet heeft over het bestaan van islam en zichzelf niet bekeerd!
Een plicht? Bekeringsdrang?
Speek met bewijzen aub.

Het is mijn plicht niet om mensen in het westen over de islam te informeren. De media is daar zelf mee bezig, ze brengen islam in een zwart daglicht, maar ze informeren over de islam, het is geen plicht, maar de vraag is of ik verplicht ben om misverstanden over de islam weg te doen? Als ik dat zou doen, is dat dan bekeringsdrang?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be