![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In enige Duitse Bondsstaten is het rookverbod al "verzacht" en in Nederland wordt gedurende de wapenstilstand gewerkt aan afschaffing.
http://www.pvv.nl/index.php?option=c...=2388&Itemid=1
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook geen alcohol meer in cafe's dan.Daardoor zullen er veel minder vechtpartijen zijn,gaan er minder mensen lastig gevallen worden en worden er minder mensen omver gereden.Die laatste genoemde die roken niet passief mee,die worden meteen weggemaaid,gedaan ermee. Beschermen?Ze lopen nadien buiten en wat denk je ze dan allemaal niet in en uitademen?Ondertussen rijden ze naar huis met hun vervuilende wagen die mijn gezondheid en het milieu aantast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Heb net een stukje documentaire gezien over twee rookplaatsen in het Vlaams Parlement : 1000 euro PER MAAND !!!!!!!!!! Voor twee open cabines dus, binnen in een openbaar gebouw. Schandalig. En ook wel typisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de discussie meegemaakt in het Paritair Comité op mijn werk, en de nee-stemmers (tegen zo'n lokalen, dus) haalden het. De rokers (waaronder mezelf) mogen dus in regen en kou buiten gaan roken. Het Vlaams Parlement zal dus een meer humane werkgever zijn. En een afdoend afzuigsysteem hoeft zeker geen 1.000€/maand te kosten.
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja , ineigen kot roken , tja .... doe maar !! MAAR .... , als uwederhelftniet wil ?? Kijk , uitlaatgassen , 100%akkoord , giftig !! Maar , wat zo voedzaam aansigaret ?? Alcohol , 0‰ opstraat , no problemo !! (da's everntueelandere topic waard !!) Citaat:
bv misleidende reclame , of onder vrienden , collega's , "He rook eentje mee" , "of wordteens groot , doe mee" !! Citaat:
Citaat:
![]() Rokerscafe , met afgesloten aparte niet-rokerskamer Niet-Rokerscafe , met afgesloten aparte rokerskamer Rokerscafe Niet-rokrerscafe Buitenterras (overdekt (eventueelverwarmd of biet) , rook maarop los !! Binnen in cafe , niks roken !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoezit met vrienschap ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat die royaal betaalde parlementairen ook maar zelf dokken voor hun rookcabine. Niet op onze kosten ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou er geen probleem mee hebben om zo'n afzuigsysteem mee te helpen financieren. Op mijn werk werd berekend dat, indien elke roker maandelijks 10€ betaalde, de kosten zouden gedekt zijn.
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Dat lijkt mij een bewijs van goede burgerzin, iets wat dus duidelijk ontbreekt bij onze voorbeeld-politici ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dit lijkt mij wel een interessant en relevant rapport (uit Nederland):
http://www.kenniscentrumhoreca.nl/ov...e%20horeca.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat niet om een afgesloten lokaal zoals bvb op luchthavens waar ik niets tegen zou hebben maar zoiets als die open telefooncellen van vroeger. Kunnen twee �* drie personen onder de dampkap maar ze staan er dikwijls met zes zeven natuurlijk wat maakt dat de hele ruimte naar sigaretten ruikt en de groepen rondgeleiden waaronder klassen dus passief mee roken. Een lokaal zou waarschijnlijk ook een pak minder kosten dan 1000 euro per maand ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus een afzuigsysteem. Niet geschikt voor mensen met seksuele behoeften natuurlijk.
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat "niet op onze kosten"-gedoe begint ook afgezaagd te worden... 1.) Hoeveel geld wordt er wel niet gesmeten naar die pseudo-kunstprojecten van het SMAK en allerhande kleinkunst, dat die artiesten en liefhebbers maar zelf dokken voor hun prutswerkjes. Niet op onze kosten! 2.) Hoeveel geld wordt er wel niet gesmeten naar die restoratie van kerken en allerhande vervallen nutteloze gebouwen? Dat die pilaarbijters zelf maar dokken voor het herstel van hun ruïnes! Niet op onze kosten! 3.)... Zo kan ik eeuwig doorgaan. Ik denk dat gij niet echt de werking van de staat doorhebt? Ofwel zijt gij zo ene die vindt dat er alleen geld mag worden uitgetrokken aan zaken die gij nuttig acht?
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als hardwerkende zelfstandige weet ik maar al te goed waar het geld wél verkwist wordt. Niet bij degenen die hun nek uitsteken om anderen werk te geven. Vaak keren ze aan zichzelf minder uit dan aan hun overbeschermde werknemers. Daar heb ik geen problemen mee. Waar ik wél problemen mee heb is dat overheidsgeld gebruikt wordt waar het NIET nodig is. En politici die willen roken vallen daar NIET onder. Zie ook de posting van Pietje hierboven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Haha; een rookverbod voor politici "als begin".
![]()
![]() |
#36 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Een beginnende maatregel in de goede richting zou zijn geweest: Café's waarin roken is toegelaten een zware belasting opleggen, café's waarin roken niet is toegelaten een subsidie.
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat gewoon het bestaan toe van rookcafé's. Met duidelijke markering. De markt zal zich heus wel zelf navenant oriënteren op zijn publiek. In het aanbod van bistro's, café's, buffetten, brasseries, tavernes, restaurants, ... is er heus nog plaats voor (non)smoke-varianten. Wie wil sterven aan longkanker heeft daar het volle recht toe. Wie rookvrij wil blijven ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En over dat int vet: neen die heeft daar niet het recht toe. Domme mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden. Als je ooit iemand hebt zien wegkwijnen aan kanker weet je waarom. Het is crimineel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Content ? |
|
![]() |
![]() |